![]() |
Golf 1 1977 project - doorstart
Eindelijk is het dan (bijna) zover. :thumbup:
Zaterdag ben ik gaan kijken voor een Golf 1 uit 1977. Het betreft een originele Nederlands geleverde auto. De auto is bijna helemaal hard, alleen het front is rot aan de onderkant. Er hoeft dus weinig aan gelast te worden. Verder heeft de auto wat liefde nodig, hij heeft de afgelopen 6 jaar stil gestaan in de schuur. Overigens zal het nog even duren voordat de auto officieel van mij is. Hij moet nog gehaald en betaald worden. :rolleyes: Hieronder alvast enkele foto's die ik zaterdag gemaakt heb; ![]() ![]() ![]() En dit worden de velgen, die komen als het goed is zaterdag al. Kunnen wel nog een goede polijstbeurt gebruiken. ![]() Ik kan niet wachten tot de auto hier in de garage staat. |
mooi projectje, sucses er mee
|
Gefeliciteerd, dat is toch wel de mooiste kleur blauw origineel op een Mk1 geleverd vind ik.
|
Bahama blauw past bij jou!
|
leuk golfje !
komt deze uit de grote golf 1 bewaar schuur :D ? gr. Martijn |
Quote:
Die staat inderdaad op het moment nog in de grote schatkist schuur :thumbup: |
He, die heb ik zondag nog verplaatst om de redbastard eruit te halen, dat is mijn ex, en nu inmiddels ook de ex van Stijn zo te lezen! Veel plezier ermee!
|
voor een leuk prijsje kun je ook die witte en rode uit die schuur meenemen ;)
|
Die witte kan ik me niet zo direct herinneren. Of bedoel je die Caddy?
Wel een rode diesel met een TD blokje, als ik me niet vergis. Ook beiden leuk... Er stond genoeg leuks uit de VW stal in ieder geval. Er waren sowieso nog minstens 3 exemplaren die ik ook zo zou willen hebben... :D Maar ja, ik heb niet genoeg plaats en eentje restaureren kost al tijd en geld genoeg lijkt me. :D |
witte staat helemaal links achterin. die witte caddy is van Stijn, die blauwe van mij.
en die rode TD is ook te koop |
Stijn zei al dat die TD te koop is, maar er staat niets van op het forum, toch?
Misschien kun je enkele details en een vraagprijs posten. Tis denk ik niet voor mij, maar je weet het nooit :screwy: |
Quote:
Ja Jaap, maak eens ene fatsoenlijke ad van de diesel! |
Quote:
![]() |
Quote:
Ik heb er tenminste een ;) Maar laten we dit topic niet verder vervuilen. |
Volgens de planning wordt 'ie zondag 9 november voor de deur afgeleverd!
Ondertussen ben ik al druk aan het zoeken naar originele onderdelen, maar kopen doe ik ze nog niet zolang ik de auto niet daadwerkelijk heb. Het eerste wat er moet veranderen zijn de plastic bumpers. Op deze auto horen origineel chromen bumpers ($$$), maar dat zien we tegen die tijd wel allemaal. Ook moet het interieur opnieuw bekleed worden. Weet iemand een goede bekleder die een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft? Liefst uiteraard in het Zuiden des lands of voor mijn part in Belgiƫ. |
Gisteren stond de postbode aan de deur met 2 velgen.
Hmmm...ik had er eigenlijk 4 gekocht en ook verwacht, maar goed, eerst maar eens die 2 velgen alvast onder handen nemen. Zo waren ze toen ik ze kreeg; ![]() Veel oxidatie, maar geen schade of iets dergelijks. Eerst maar eens beginnen met de blanke lak afbijten want die was neit meer zo netjes en de velgen worden gepolijst dus dit moest er af. ![]() Randjes afbijten ![]() Hart afbijten ![]() De velg is nu schoon, nu kunnen we gaan schuren ![]() Begin gemaakt met (nat) schuren, eerst 240, dan 400, 600, 1000 ![]() En dan is het voorlopige eindresultaat na het polijsten zo als hierboven\ Ik ben echter nog niet helemaal tevreden over het polijsten. Als ik de pasta op de polijstschijf doe en vervolgens de velg ga polijsten dan komt er allemaal zwarte rotzooi in de vorm van vlekken op de velg. Die moet ik met een doek eraf vegen, want met de polijstschijf haal ik dat niet meer weg. Dat kan haast niet de bedoeling zijn, iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn. Ik duw niet hard op de schijf en de boormachine heeft ook geen hoog toerental. Zie hieronder, daar zie je de zwarte vlekjes\uitslag; ![]() Verder heb ik met de schoepen nog niks gedaan behalve een beetje schoon gemaakt. Het lijkt me onbegonnen werk om deze allemaal te gaan polijsten vanwege de vele kleine hoekjes, dus ik denk dat ik ze allemaal ga schuren van 240 tot 1000. Dan ziet het er ook al heel netjes uit. |
Update: Vandaag is de auto geleverd, betaald en dus vanaf nu ook echt van mij :thumbup:
Vanmorgen om 10.00u ongeveer was het zover en zag ik de LT met lading de straat in komen draaien; ![]() Terwijl ik het wagen- en motorenpark uit de garage reed, werd de auto door Stijn afgeladen; ![]() ![]() En daar staat hij dan, vrolijk te snorren op een druilerige zondagochtend. Het motortje loopt echt goed en klinkt gewoon gezond. Kan ook niet anders als je de facturen van een van de vorige eigenaars ziet; :screwy: ![]() Hier in zijn voorlopige habitat; ![]() Tja, en wat doe je dan zodra je de auto eindelijk hebt? Precies, de rechterhelft even helemaal polijsten met Commandant 4 om te zien wat je gekocht hebt; :screwy: ![]() Vooral het dak kwam daar erg mooi uit; ![]() En zo ziet de hoek van de achterklep eruit als hij gepolijst is. Wat een ontzettend mooie kleur is dit; ![]() Tussendoor kwam mijn zwager, die zelf 2 oude Kevers heeft, nog even binnen vallen met 2 oude ANWB schildjes; ![]() De auto is op het front en een deur na, helemaal hard, zie hier een voorbeeld; ![]() En zo ziet de bestuurderskant uit, die niet gepolijst is; ![]() En zo ziet de bijrijderskant uit die wel (grofweg) gepolijst is; ![]() Tot zover de foto's en de update. Ik krijg dadelijk bezoek dus ben nog nergens aan kunnen beginnen :mad: . Eerstvolgende werkzaamheden zijn de auto van binnen kaal maken, reinigen en onderzoeken op slechte plekken. Die zullen er hoogstwaarschijnlijk niet zijn, maar dat zien we in de volgende aflevering... |
hehe, gefeliciteerd, je hebt toch wel eerst gewassen hoop ik, voordat je begon met poetsen?
en Stijn: die LT blijft een maf ding met die korte wielbasis. |
Quote:
Uiteraard eerst even vochtig gewassen voordat ik begon met poetsen, anders kun je net zo goed met een hand vol zand over de auto schuren. Overigens krijgt de auto toch een respray, dus krasjes in de lak zijn niet zo'n ramp. |
Een mooie kleur is het zeker! Zie je erg weinig.
Succes met het project, dat het een mooie mag worden. |
ziet er goed uit man !
die zwarte polijst vlekken poets je weg met unipol ! gr. Martijn |
Ziet er goed uit! Succes met het project :thumbup:
|
wat een service, afgeleverd en wel! strak ding zeg, is het geld zeker dubbel en dwars waard
|
Quote:
Ik neem aan dat je refereert aan de zwarte vlekken op de velgen en niet aan het polijsten van de auto zelf...? |
Update:
Vanavond weer even bezig geweest met de demontage van de Golf. Laatste paar avonden druk gehad dus het is niet extreem hard opgeschoten; Ik heb in ieder geval een groot deel van het interieur eruitgehaald; ![]() En dat heeft leverde een stevige verassing op....in positieve zin. Geen roest te ontdekken namelijk onder de vloerbekleding; ![]() ![]() En toen kwam ik ook het kleurnummer tegen, Bahamablauw L99F; ![]() Ook de reserverwielbak is nog keihard en de originele lak ziet er nog fabrieksnieuw uit; ![]() Na een beetje schoonmaken zag het er nog een stuk beter uit. Alles is keihard. De vloer hoeft helemaal niks aan te gebeuren. Alleen de zijkanten moeten gespoten worden omdat die flink gekrast zijn; ![]() Op dit moment zijn de achterbumper, -lichten en -klep verwijderd; ![]() To zover deze update. Komend weekend maken we hopelijk weer flink wat progressie met strippen. :thumbup: |
vettt
|
De afgelopen dagen weer wat progressie gemaakt met de Golf.
De auto is weer een stukje verder gedemonteerd en ik ben ook bezig om de motor kaal te maken zodat deze uitgebouwd kan worden. De onderdelen die ik van de motor afhaal worden direkt gereinigd/geborsteld en indien nodig opnieuw zwart gespoten. Hieronder een aantal nieuwe foto's; Nieuwe platen gehaald; ![]() Radiateur en ventilator verwijderd. De lak van de ventilatorkap was flink verweerd, dus die hebben we eraf gehaald en daarna in de primer gezet; ![]() ![]() ![]() Ruitenwissers voor en na; ![]() Bumpersteunen voor en tijdens; ![]() Luchtfilterelement voor en tijdens; ![]() ![]() Vandaag ook de ramen uit de auto gehaald. Omdat de rubbers allemaal uitgedroogd en kapot waren heb ik die eruit gesneden. Alles rubbers zullen vernieuwd worden; ![]() Alle ramen zijn eruit; ![]() Dit weekend ook begonnen aan het ontwerp van hoe de auto moet worden ;) ![]() Een probleem waar ik nu tegenaan loop is dat ik de deuren niet kan uithangen. Volgens mij zijn de deuren al eens uitgehangen en zijn de oude boutjes hiervoor opnieuw gebruikt. Het zijn imbus boutjes en daar heb ik echt een hekel aan omdat ze vaak snel dolgedraaid zijn en dan krijg je ze dus niet meer fatsoenlijk los. Dus als iemand nog tips heeft... graag! Het zijn tot nog toe vrij kleine dingen die gedaan zijn, maar die kosten wel heel veel tijd. Gelukkig is het resultaat netjes en dat geeft veel voldoening en energie om door te gaan met de andere prutswerkjes. |
ziet er goed uit
schitterend mooie kleur :thumbup: |
ziet er veel belovend uit
|
Quote:
ff een goeie klap met de hamer op je imbus sleutel geven. dan wat kruipolie. weer een paar goeie klappen dattie weer even wakker is en dan komt ie meestal wel los. :thumbup: |
We zijn weer iets opgeschoten. De deuren zijn er uit. De bijrijdersdeur hebben we M8 bouten op de imbusbouten moeten lassen. De imbusbouten van de bestuurdersdeur waren onaangetast dus die kregen we er zo uit.
Tevens is het rechterspatbord verwijderd, is de veerpoot verwijderd en ben ik begonnen aan het schoonkrabben. Ik ben er achter gekomen dat de hele onderste helft van het front vervangen zal moeten worden, want zelfs de balk is rot, zowel van voor als achter. Tevens hebben de beide A-stijlen een gaatje, dus daar is ook werk aan. Voor de rest kom ik weinig tot geen roest tegen op wat vliegroest na. Een paar fotookes; ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
We hebben de afgelopen dagen weer niet stil gezeten, maar om nu te zeggen dat we flink zijn opgeschoten, nee...dat niet, maar we komen er wel.
De auto is nu helemaal kaal, alles is er af en er uit en de volgende stap is om de motor er uit te tillen. Ik heb echter geen motortakel dus dat zal nog heel even moeten wachten. Iemand in het zuiden wat zijn takel een dagje kan missen...? :D Ondertussen heb ik alle onderdelen die uit het interieur en uit de motorruimte kwamen geschuurd en gespoten zodat deze er alvast netjes uit zien. Nu zijn we langzaam bij de fase aanbelandt waar we weer gaan opbouwen. Daartoe heb ik een bestelling geplaatst voor plaatwerk delen. Die hoop ik in het nieuwe jaar te krijgen zodat we kunnen beginnen met het vervangen van de verroeste delen. Zo komt er een compleet nieuw front in, moeten de A-stijlen aangepakt worden en zijn er aan de achterkant een paar slechte plekjes. Ik heb ook een MIG/MAG lasapparaat gekocht waarmee ik eerst nog flink moet oefenen voordat ik aan de auto begin. Gelukkig is mijn vader er wat meer bedreven in dus die komt me helpen als het zover is. Hieonder nog een paar recente foto's. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Goed bezig...
|
als je nog orgineel plaatwerk voor rond om het raam moet hebben om er in te lassen ik krijg maandag een cabrio binne deze word gesloopt dus als je het wilt hebben moet je langs komen en het er ff uitflexen of zagen! heb je orgineel en past beter als die imitatie rommel! kijk maar het is gratis dus kost je alleen beetje tijd en brandstof.
|
tof! weer een leuke einser in het verschiet! ga zo door!!!
|
Mooi project, schiet al aardig op zo te zien..en bahama blauw, wat een kleur :thumbup:
Wat zijn je plannen met de auto? origineel houden of aanpassen? Succes met het opknappen en de zoektocht naar chromen bumpers! ;) |
Mooi projectje!
Maar AUB gooi de commandant 4 in de prullenbak. Dat is toch zoeen rommel. Tegenwoordig is er zoveel beter spul te krijgen om een auto te poetsen/polijsten. Kijk eens op de website van adverteerder carclean. |
Quote:
De plannen zijn om de auto zo origineel mogelijk te restaureren, met zoveel mogelijk originele onderdelen. En de originele kleur Bahamablauw wordt opnieuw gespoten. De auto is vrij compleet op de chromen bumpers na. Dus inderdaad, dat wordt nog een zoektocht. En een duur geintje. Maar goed, het hoort erbij. Ow en de bedoeling is om de auto voor 6 juni klaar te hebben en hem dan in te zetten als trouw auto. Nothing beats a deadline!! @dekilo (zaalvoetballer?); Die commandant 4 is ook rotzooi en vrij agressief, maar ik gebruikte hem vroeger op mijn rood/roze Audi 80. Na een behandeling was die weer een jaar rood en zag die er weer als nieuw uit. :thumbup: |
lekker goed op weg he! :thumbup:
stilletjes bekijk ik deze topic regelmatig maar zal wat foto`s op prijs stellen.. :D :D :D :D |
heb nog een leuke voor je uit het archief
![]() |
All times are GMT +1. The time now is 23:27. |