![]() |
stuur naaf golf 2 verschil?
Hallo,
Het lukt bij mij niet altijd om de search te gebruiken. Ligt waarschijnlijk aan mijn browser. Nu is mijn vraag. Ik kom op internet iets tegen over stuur naaf van een golf 2. Dat er een dikke en een dunne naaf is. Hoe weet je welke je hebt? Ik heb zelf een golf 2 gti 1.8 16v uit '90. De reden waarom ik dit vraag is omdat ik een sportstuur wil kopen. Hebben jullie trouwens nog tips om hem los te halen?? GRoeten ryan |
modellen van na de facelift hebben een dikke naaf.. jouwe dus ook ;)
loshalen is de claxonkap eraf en dan 1 grote bout losdraaien en klaar! |
Dan heb je een dikke naaf. Loshalen? Claxonkapje lostrekken. Dop 24 erop met lange arm. Stuur blokkeren met je knieen, en los is ie.
|
dikke is niets meer dan een adapter, met een pullytrekker is het zo weer een dunne als je toevallig een stuur met dunne vind.
|
Quote:
Daar sluit ik me unaniem mee aan |
Dus het maakt eigenlijk geen moer uit. Welke naaf je haalt. Zolang je maar de juiste tools heb.
Bedankt, ik weet genoeg |
IK zou zelf altijd een dikke halen. Een adapter monteren is namelijk makkelijker dan verwijderen :)
|
Ik heb een stuur liggen voor een dikke naaf, maar heb de dunne naaf. Dus het is mogelijk om een dikke adapter erop te monteren/persen etc?
|
Quote:
ja steld niks voor |
Ik had nog een vraagje. Is de naaf van golf 3 het zelfde als die van de 2?
|
Jep, zelfde als dikke naaf mk2.
|
ooooouuuuud topic !
Maar met recente vraag :D Geld dit voor alle type's 3 ??? Dus zijn alle naven voor golf 3 hetzelfde ?? thanx :) |
Hoe dik zijn de dunne en dikke naaf eigenlijk precies ? Dan kan ik eens meten welke ik heb... Zou de dunne moeten zijn, maar er klopt wel meer niet aan deze (84'-er) brik... ;)
|
Dunne is net zo dik als je duim. Bij de dikke past je duim erdoorheen :thumbup:
|
Dank je. Maar hoeveel MILLIMETER is dat ? Ik bedoel maar, jouw duim kan wel twee keer zo dik zijn als de mijne....
|
milimeters weet ik niet maar als je even hier kijkt : http://link.marktplaats.nl/589257905
die binnenste spiebaantjes dat is dus de dikte van een dunne naaf. buitenkant is dus de dikke naaf. die schuift over de dunne heen dus daaraan kan je ook wel zien of je een dikke hebt. als er niks op zit is het gewoon een dunne. |
Kijk, dat is al beter, dank je!
|
Dikke naaf is enkel een adapter over de dunne naaf. Poelietrekker erbij en dan heb je een dunne naaf.
|
Niet alle modellen na de facelift hebben de dikke naaf. De mkII kreeg die pas in 1989 of 1990 (modeljaar 1990 dacht ik).
Mijn huidige en vorige Golf (MJ 1987) hadden de dunne naaf (en de alarmlichtschakelaar op het dashboard). |
Klopt Berrychello, alle modelen met de alarmlichtschakelaar op de stuurkolom hebben een dikke naaf.
Ook de "dikke" hendels en het contactslothuis zijn bij dit type anders dan de "dikke" hendels van de typen waarbij de alarmlichtschakelaar in het dash zelf zit. |
Quote:
En dankzij een advertentie op http://link.marktplaats.nl/600107522 weet ik het nu precies: 17 resp. 26mm ! :) |
Ik heb een leuk stuurtje gezien met een Golf 2 naaf. Zou deze passen op mijn 83er Kever ?
|
Zo ff oud topic omhoog halen, vriend van me heeft een Golf uit 86. En hij wil een stuur met dikke naaf monteren. Waar kan je een adapter daar voor kopen? Iemand enig idee wat het kost?
Grt. Maurice |
Ik heb nog wel een mooi stuurtje liggen inclusief naaf, :)
|
Normaal is de overgang van dunne naar dikke (adapter) naaf vanaf 07/1987. Hier is ook de overgang van ramen met en zonder spijltje.
Voorderest zoals hierboven al vermeld. Dunna naaf kan adapter op en dikke naaf kan dunne worden door adapter te verwijderen. Golf3 is volgens lmij altijd zelfde dikte gebleven als dikke (adapter) naaf golf 2 :thumbup: |
Issue van de dikke en de dunne naaf.
Ik heb een Golf 1 cabrio van 1985 met de motor + kabelboom van een Seat Ibiza 6K (= Golf 3) geïnstalleerd door de vorige eigenaar. Ik heb een naaf liggen van mijn Golf 2 van 1986 maar die past niet op mijn cabrio. Dus ik vermoed (weet) dat de Golf 2 de kleine naaf heeft. En de Golf 1 cabrio de grote naaf heeft. Nu vraag ik me echter af, heeft die Golf mk1 cabrio van 1985 origineel al de grote naaf af fabriek. Of heeft die origineel de grote naaf ? Ik vraag het me af, omdat bij het vervangen van het witte contactschakelaarblokje het stuur + stuurslot los geweest is van de auto. Daarbij zag ik dat de bouten waarmee de stuurkolom tegen het dashboard metalen frame bevestigd is, nooit werden vervangen en nog hun bolle kop hebben. Dus ik denk dat die stuurkolom nog de originele is van die Golf 1 cabrio. En dus niet ooit uit die Ibiza 6K gekomen is waaruit de motor en de electronica zijn gekomen. |
Ik heb net even gekeken.
Ik heb nog 2 VW stuurnaven liggen. - stuurnaaf 1 = 17mm (= Golf 1/2 tot 1987 dunne naaf) - stuurnaaf 2 = 22mm ?? iemand een idee van wat deze stuurnaaf kan zijn. Alles wat op het doosje staat is VW-2. Dus ik ging ervanuit dat dat van een Golf 2 dikke naaf was. Maar het is dus maar 22mm en niet 26mm. Hij past dus niet op de dikke naaf in mijn mk1 cabrio. |
Quote:
maar is het niet zoals eerder werd gezegd ook een extra huls die eromheen zit? die kan je er vrij makkelijk af krijgen, of met poelie trekker of met een hamer. (hamer: moer op je stuurnaaf zetten tot net iets over boven aan en rustig erop tikken, dan komt deze op een gegeven moment wel los) Heb je anders een foto? |
Quote:
Huls zit op de stuurstang, niet in de naaf. |
Quote:
Sorry :D |
Ik wil bij een Golf 2 met dunne naaf een sport stuur zetten en heb hiervoor de adapter.
Origineel zit er op de stuurstang een bus die steunt op het lager, dan een veer, dan een klemring die de veer op spanning houd en dan komt het stuur er op. Als ik de adapter wil plaatsen, moet ik de bus die op het lager drukt weg laten anders heb ik niet genoeg ruimte over voor de veer. Echter zit er een rubberen ring die uit het lager lijkt uit te steken. De veer zou dan tegen dat (zachte) rubber gaan drukken. Hoe hebben jullie dat opgelost? Mijn idee was om de originele constructie te laten zitten (bus,veer en klemring) en de adapter in te korten. Foto van lager mer rubberen ring (zwart met ribbels). ![]() ![]() |
All times are GMT +1. The time now is 09:21. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.