![]() |
Jetta mk1 '83
Nou ben ik ook eindelijk aan de beurt, ik ben Jeroen Tieltjes 21 jaar en woon in Lichtenvoorde (dit weekend ZWARTE CROSS, ook voor blanken). Ben al een tijdje hier op het forum maarrrrrr had nog geen VW maar een opel kadett uit "78. Vandaag was het toch zover en heb ik me een sletta gekocht. Lekker wit, laag, stug en een stuk zuiniger dan mijn kadett, maar toch wel iets te stug aangezien ik toch bijna elke keer door het dakraam naar buiten stuiter. Het is een 1.3 en heel misschien hebben sommige hem vaker gezien aangezien hij van iemand van sanspeed is geweest.
Plannen zijn er niet echt voor de auto, maar de velgen een keer een poetsbeurt geven is niet verkeerd en na de winter wordt de buitenkant aangepakt. En nu een plaatje bij het praatje: En als er vragen zijn dan hoor ik het wel! |
komt toch uit almelo, die auto?
|
enter volgens mij... tenminste als ik de goede voor me heb. Als het goed is zit er een rolkooi in dan. :)
Mooie wagen :thumbup: |
Welkom op het forum !
Mooie jetta 1 ! |
Komt inderdaad uit Enter. Heb trouwens het NL bordje vervangen :D
|
idd mooie bak veel aangebeurd ook ken de oude eigenaar wel, zou in eerste instantie ook voor deze gaan, maar kwam voor mijn id een mooiere tegen en duurder
denk wel dat je er een goeie auto aan hebt. en heb je een prive bericht gestuurd |
zeer mooie jetta.
Een vraagje nog, kan iemand me zeggen welke spoiler dat is op de achterklep? Vind die wel retro ;) |
Welke spoiler dat is weet ik niet, maar toevallig zit er eentje op de sloop jetta die ik nu heb staan... Als je interesse hebt, PM maar :)
|
Quote:
check pm :thumbup: |
kwam em vorig jaar regelmatig in almelo tegen, vandaar...
|
Heb in de vakantie niet stil gezeten, maar ik kon ff geen foto's uploaden van wege dat mooie internet hier :screwy:
De te grootte eindpijp eraf gehaald en vervangen door een eigenbouw ![]() Ook heb ik 2 spatlapjes aangeschaft en gemonteerd. de andere 2 komen nog wel ![]() Verder remblokken en schijven vervangen en de stofhoezen vervangen. 2 nieuwe veerpoten voor omdat de stelring helemaal vast zat. Die ga ik een keer nieuw draaien aangezien ze niet meer te krijgen zijn. Nieuwe bridgestone bandjes erop gelegd zodat het spul ook op de weg blijft. En omdat ik de bbsjes een keer wil opknappen had ik dit als vervanging in gedachten: ![]() Mercedes velgen 6,5J 15inch ET48/49 waar dus mooi adapters op kunnen. Is dat wat? :cool: |
die wielen heb ik ook nog liggen ;) staat wel dik !
gr. Martijn |
dank je. Volgens mij valt het alleen bij ons 2en in de smaak :P
|
Ik vind t ook mooi hoor :)
en Zwarte Cross was weer als vanouds ;) |
Quote:
Ik vind ze dikker dan je BBS velgen :thumbup: |
ik denk dat ze gepolierd mooier zijn
maar zo ook niet mis |
mocht je je bbs weg doen...ook al is het later stuur me dan maar een pb....maar vind het een dikke wagen..
|
Quote:
die hou ik lekker zelf :tongue: |
zondag op de meeting in dinxperlo een setje mercedesvelgen aangeschaft van jetta mk1 '82. En maandag avond meteen begonnen en er 1 in de draaibank gezet en afgedraaid en geschuurd
![]() Was van plan het hart zwart te maken en de nokjes en de rand te polijsten. De rest polijsten kan altijd nog. |
gisteren via ebay een setje 36mm cbr600 carbs gekocht die er over een tijdje opkomen ;)
|
bling bling ;) !!
gr. Martijn |
leuke wielen, al zou ik de hele voorkant polijsten en dan de "gaatjes"zwart maken
verder mooie wagen en kom je as zondag ook naar assen? mk1 meet? |
Ik denk dat ik wel naar assen ga ja.
|
de mercedes velgen worden toch helemaal zwart. En de rand wordt daarna iets afgedraaid. Ik ga er toch mee in de winter rond crossen dus gepolijst spul is niet wat :D
|
heb je geloof ik zien staan op assen. stond achter je met mijn jetta :cool:
zag er netjes uit iig. |
Quote:
Nee dat was een andere, die zat veel strakker in de lak, had andere velgen en was een 4 deurs. |
Quote:
nou nou nou, mijne zit in de eerste lak, keer polijsten en het gaat ook wel weer denk ik. Maar ik heb al een poets auto dus hier laat ik het bij :redface: |
Ja, het was niet lullig bedoeld ofzo hoor, maar die andere was echt super strak zegmaar :D
|
Quote:
die met die meerdelige oz's bedoel je zeker? |
Afgelopen 2 weken druk bezig geweest met cbr carbs.
RVS spruitstuk gemaakt en het spul gemonteerd. Loopt en klinkt echt geil ![]() Vandaag andere "kelkjes" gedraaid en filtertjes gemonteerd. ![]() |
comments plz
|
Die kelkjes hebben zeker geen bell-mouth (kromming/radius aan het einde)?? Dat is wel heel erg veel beter voor de luchtstroom richting de carbs. Een recht uiteinde zorgt voor een belemmering van de lucht die de kelken in moet stromen.
Verder; supermooi! Ik weet hoe het voelt en hoort om met de CV carbs te rijden.. :D :thumbup: Mag ik vragen waar je die filters vandaan hebt? |
Quote:
ik zeg.....youtube filmpie maken :D |
coments?...jaloers!!! ik wil dat op mijn 1.5jb!!!
|
dat is niet handig.. blokhoek/inbouwruimte/counterflowkop maken het fabriceren en plaatsen van het spruitstuk erg vervelend/lastig. Het kan wel, maar is verre van ideaal.
Lepel er dan een 16v in:) |
Leuke carbs, lijken veel op de mijne :D
Ik heb gewoon de originele kelken verzaagd zodat er powâhfiltâhs op passen. En daarmee nog wel een beetje de werking van de kelken behouden. |
@martiepartie: De kelkjes hebben inderdaad geen kromming aan het einde, maar deze heb ik ff snel gemaakt. Wil er toch wel gepolijste ophebben :D De filters heb ik van een collega overgenomen en kan ff niet op het merk komen, ze passen eigenlijk net niet naast elkaar (qua diameter/h-h afstand)
@Gertjan: zullen vast wel op elkaar lijken ja, als het cbr600 carbs zijn :) De orginele kelken wilde ik graag heel laten dus heb ik dit maar in elkaar geflanst. Het mag wel iets beter afgesteld worden nu, eerste keer was co schroeven goed zetten de sproeiers naar 150 boren en ik kon gaan, starte meteen en trok ook mooi. En nu met dit weer begint hij backfire in de carbs te vertonen en start hij moeilijk |
startverrijking (choke) aangesloten? Des te kouder het wordt, des te meer je deze (heel even) nodig hebt bij het starten.
Over de backfires in de carb; check je ontstekingstiming. Je weet het vast al wel, maar deze moet (zonder vacuumvervroeging) op +/-14 graden voor BDP staan bij 900tpm. Knallen/backfiren heeft bijna altijd te maken met de ontsteking, of valse lucht. Over de kelkjes, zo werkt het eerst prima natuurlijk. Ik zou er toch kelken op zetten die wel een kromming aan het einde hebben als je deze gaat vervangen. |
orginele chokekabel heb ik aangesloten. in het begin had ik hem niet eens nodig maar nu is het geen overbodige luxe. choke uit - starten en een tikkie gas, maar nu moet ik echt mijn best doen om hem aan de gang te houden. Als hij nog niet helemaal warm is dan loopt ie ook 600/800tpm (shake it). En ik heb inderdaad de onsteking op 14graden staan op 900 toeren na het aanslaan van de aanjager ;)
Maar ik ga ff met een busje brakecleaner rond ;) |
weet iemand de orginele velgmaten incl et waarde en banden maten? kon het zo snel nergens vinden
|
All times are GMT +1. The time now is 14:25. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.