![]() |
I LOVE 80s
![]() Toch even een projectje aangemaakt voor mijn golfje. Het lag al in de planning hem binnenkort te 'herstellen', maar hij moet er sneller aan geloven dan geplant :D Laten we maar beginnen met om welke auto het gaat, het is een golfje 1 uit maart 1980, 4deurs, 1.1 en een zwart skai interieur. De auto is voor mij perfect zoals ik hem wil hebben, kleur, uitvoering (enkele tiet, kleine achterlichten, dikke bumpers etc.) Na spijt te hebben me witte 83er Pirelli verkocht te hebben (nu in goede handen bij Ronnie) weer een golf 1, dit keer precies zoals ik hem wil... Ik heb deze auto nu 4 en een halve maand geleden gekocht van een vriend en ben nu 3e eigenaar. De historie is min of meer bekend, het gaat om een echte zeeuwse golf, die ook weinig daarbuiten heeft gezien :cool: Even foto'tje van hoe er tot kort geleden bij stond: ![]() ![]() Aangezien het tijd was om het torretje onderhanden te nemen, gingen eens even de tijd ervoor nemen om hem een lekkere grote beurt te geven :redface: Het zag er zo uit voor ik begon: ![]() Halverwege (en nog lang niet klaar met het motorruim) met lekkere grote beurt (distributie, waterpomp, v-riem, bougies, thermostaat, rotor etc. etc.) gelijk ontstekings upgrade, vindt ie ook wel lekker.. en beetje alles netjes oplappen :rolleyes: ![]() ![]() Maar eenmaal bezig kom je weer van alles tegen, dus zo is de grote beurt uit de hand gelopen en ligt nu heel de voorkant los en wordt er van alles gelast, omdat eigenlijk bij het oplappen een roest plekje niet mooi was en er niet thuis hoorde.. :redface: :tongue: Het is eigenlijk niet de bedoeling de golf compleet te restaureren, hij moet goed worden niet mooi, dat is een heel verschil, alleen denk ik dat ik me er toch niet aan kan houden en hij toch uiteraard wel mooi gaat worden.. :rolleyes: Heb ook echt nog zoveel voor de golf liggen (webers, nieuwe bumpers met chrome bies, gti remmen etc. etc.) dus ben benieuwd waar ik ga eindigen.. ;) |
je bent alvast goed bezig. keurig
|
ERG GOED BEZiG!!!
Super kleurtje, en mooie plannen. |
Even wat foto-geils..
Met de neus kaal: ![]() ![]() ![]() ![]() Wat (grote, lelijke) roestplekjes: ![]() ![]() Zover lag ze van de grond op het moment: ![]() Haar rustplaats: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Snel meer... :thumbup: |
Toppie hoor, hoop hem snel weer te spotten!
|
goed bezig kerel ;) !!
gr. Martijn |
wat vind je veel bezienswaardigheden achter
de voorschermen he? :) Hier de mijne: ![]() Ook de achterspatborden kaal gemaakt, en dan zie je precies de zwakker plekken... Hoop dat het bij jou wat sneller gaat dan bij mij. Heb namelijk ff een ander "projectje" tussendoor :D Succes met de "resto" ;) |
heeft deze auto ook op MIVW in Leiden gestaan, of is dat een andere?
was een mat rode rat met imperiaal en verbrede staaltjes. |
is dit de oude auto van pim?
|
Jep is de oude golf van pim ja
|
Quote:
ja er zijn inderdaad wel plekken die je zo 123 niet zag en nu te voorschijn komen :) ik moet zeggen het valt nog wel mee, ik ben er precies optijd bij :D |
Quote:
Nee dat is deze niet, hij is ook niet mat rood, hoewel het er inderdaad wel oplijkt, hij is officieel zoals de kleur van het kleppendeksel: Canyon Metallic oftewel LE8V, naar mijn mening 1 van de mooiste kleuren. maar ja wie ben ik :rolleyes: Eigenlijk is het gewoon poepbruin gemixt met bordeaux rood en gouden spikkels :tongue: |
Quote:
Correct en tevens juist! Eigenlijk was ie van zijn moeder :tongue: Ik zat er al een tijdje op te azen, nu zijn golf 1 min of meer af is, is hij nu aan de 6n en werd de 1100 overbodig.. :cool: |
Quote:
Waar hang je uit, ouwe? :nuts: Kom je helpen van de week? :rolleyes: |
Even een update..
Ik zag gelijk dat de rubbers van de draagarmen verrot waren, dus had gelijk even powerflex hiervoor besteld, deze zijn inmiddels binnen: ![]() Omdat we toch bezig waren en het eigenlijk allemaal niet zo heel fris was en we er zo makkelijker bij konden, hebben we toch even het blok eruit gevist ![]() ![]() ![]() Lekker klussen.. :cool: ![]() Even stuurhuis losmaken.. :rolleyes: ![]() |
Moet trouwens wel me spullen in de gaten houden, want dit is een alles eter en pakt het zo van onder je voeten weg :tongue:
![]() Als we dan toch gaan lassen en spuiten zijn, dan maar gelijk ook even pimpen: :rolleyes: accubak en schutbord weg halen (gelukkig staat me chassisnummer op me veerpoot en niet op het schutbord, dus dat was gelijk makkelijk) :cool: ![]() ![]() ![]() ![]() Ook de hanger van ruitenvloeistofresevoir weggehaald ![]() |
lekker bezig!
|
Hij staat er zo wel heel zielig bij :redface:
![]() Die stik bitumen ook maar gelijk verwijderd ![]() Alle gaten naar binnen toe en naar reservoiren afgedicht, zodat we de hoge drukspuit er even op kunnen zetten ![]() Klaar om te spuiten met de hoge druk ![]() Zo was ie voor ik begon ![]() En na even spuiten is het al een stuk schoner, maakt toch wel iets verschil en kunnen we weer verder :D ![]() En zo staat ie weer even binnen ![]() En er gaat natuurlijk 18 inch :eek: onder dus even passen voor de maat.. Nee echt nooit niet!!! :tongue: :screwy: ![]() |
Gozer die nummer plaat die boran daar heeft he!!! Is wel van mijn ouwe 16 kleppertje he
|
Quote:
Ja de rest van de auto hebt ie al opgegeten.. :clap: |
Ok ben alweer een stukje verder..
Alles kaal aan het maken: (kwam nog veel verstopte roest tegen die ik anders over het hoofd gezien had :thumbup: ) ![]() ![]() Voor het laswerk een nieuw lasapparaat, het oude lasapparaat op de achtergrond was het niet waard om aan de golf te klussen ;) ![]() Alvast was laswerk snel vast gezet: ![]() ![]() Moet nu nog verder gaan met kaal maken en lassen van de neus. De neus wordt deels ook doorgelast, en dan met name vanaf de veerschotels naar achter toe. :rolleyes: Daarvoor alleen wat kleine (belangrijke!) stukjes.. :D |
Heb hier nog wat foto's gevonden van hoe hij er voor de resto bij stond: :cool:
![]() ![]() ![]() |
Helaas (ja of niet natuurlijk :screwy: ) kom je nog wat problemen tegen als je zo met de golf bezig bent, zo wist ik al dat me versnellingsbak versleten was, had hiervoor een 5bak willen planten.
Nu het blok eruit was zag ik dat er een hoop kit op het blok zat.. Bleek achteraf dus een gat in het blok te zitten dat dicht gekit was :shake: :screwy: Helaas dus net heel het blokje grote beurt gehad en alles, maar ja dat zet ik wel weer over op m'n polo ofzo. Maar goed er moet dus een ander blok in de golf komen, ik heb nog een 1.1 liggen die maar 70.000km had gelopen. Maar dat blokje kwam uit 78 en stond al een hele tijd stil, dus als ik dat er in zou hangen zo je binnen notime de koppakking eruit blazen, dus zouden we daar eerst de koppakking voor de zekerheid van moeten vervangen en weer grote beurt etc. doen. En dan moest ik natuurlijk nog een versnellingsbak hebben... En al met al had ik dan nog maar een 1100'tje. :redface: Het gevolg hiervan is dan ik opzoek ben gegaan naar een ander blok, liefst ook iets snels/moois, mooi geluidje, want als de golf dadelijk mooi/goed is, wil ik er natuurlijk optimaal van genieten. Veel blokken gezocht/gevonden en overwogen. Uiteindelijk ben ik bij een kennis beland die nog iets moois had en in een uitmuntende staat! :) Het is echt een wereld blok, had er al eerder oren naar, maar is er nooit van gekomen en nu ik toch geld in de golf aan het pompen ben, heb ik toch maar de knoop doorgehakt... :cool: Heel lullig maar ik laat het wel even voor wat het is... Dus voor meesten hier blijft het nog een verassing :rolleyes: Heb wel een sneakpreview: ![]() Misschien laat dat al een indruk achter.. Gelukkig is het blok niet alleen een blok en is er heel veel(!) over het blok bekend: de geschiedenis, bonnen en berekeningen heb ik alvast gekregen: Dat was een boekwerk van heb ik jou daar: ![]() Ik ga het morgen ophalen dus ben razend benieuwd, het zit trouwens nog in een donor auto, dus het blok gaat eerst nog een tijdje in een andere mk1 zijn werk doen... :D |
Ben ook erg benieuwd, maar als ik het zo lees wordt het een rap golfje!
|
Vanmiddag dat ding spotten Gast ik ben egt benieuwd
|
Ik zou die blanke metalen delen wel in de primer zetten gaat na een 10 a 20 minuten al vliegroesten
|
![]() Ik zou haast zeggen polijst de boel gewoon, gezien hoe strak het er bij staat :) |
Ziet er idd nogal strak uit die veerpoot. Ben benieuwd naar het blok iig! succes met je project.
|
Je hebt nu je schutbordrand weggehaald maar ga je dat gat nu ook dichtmaken?
Anders zuigt je ventilatie straks alle dampen vanonder je motorkap naar binnen. Of vind je dat juist lekker? :D |
Quote:
Staat nu al 10 dagen blank en nog steeds geen vliegroest :rolleyes: Quote:
Haha als er niks gelast moest worden had ik dat zeker wel gedaan, gewoon blanke lak erover en gaan.. :cool: lijkt me prettig met de kap open en de zon schijnt erin.. :eek: Quote:
Deze is al weg/dicht.. :D maar moet zeggen dat ik het bij zo'n auto niet erg vindt wat te ruiken dat hoort er gewoon bij :tongue: |
Quote:
Geen zichtbare vliegroest. Kaal metaal roest al met een paar minuten, voor het zichtbaar roest duurt wat langer. |
Quote:
En met regen loopt er nu water waar het niet hoort te komen,kabel boom doorvoer,Hoofdremcilinder etc etc.Let hier ook effe op anders heb je straks natte voeten en een natte zekeringkast.:) |
All times are GMT +1. The time now is 16:09. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.