![]() |
Das golf
na 2 jetta's gehad te hebben was ik opzoek naar de derde, en heb er inmiddels aardig wat gezien de laatste tijd, waarvan meer dan de helft helemaal gaar was :shake:
doodzonde maarja, na een tijdje kwam ik een leuke golf tegen, het is geworden : Volkswagen Golf MKII :thumbup: een 1300i 4 bak :eek: bouwjaar 1988, geimporteerd vanuit duitsland in 1999, nog helemaal origineel :thumbup: zelfs zo origineel dat het verbandstrommeltje er nog inzit met de complete inhoud. 1 roest plekje op de achterkant maar goed Das beestje is 20 jaar oud, km stand is 217.000 km, met de volledige onderhouds historie erbij, van de afleverbeurt tot zijn laatste grote beurt 2000 km geleden, rijdt ook lekker en lekker zuinig :thumbup: ![]() [IMG] ![]() [/IMG] meer foto's volgen snel maar eerst even poetsen :tongue: en kan over 2 weken de andere velgen ophalen ATS cuppies :cool: |
Leuke auto zo origineel, houd je hem hoog&droog?
Trouwens: duitsche taal: de enige Golfs die Das Golf zijn, betreft cabrioletjes omdat het Das Cabriolet is. 'N gewone Golf is toch echt manlijk ;) Jens |
dat is nu eens een mooie golf, zo is hij eigenlijk al mooi, dus hoef je zeker niet veel te doen om hem *af* te maken ;)
|
Quote:
ga er inderdaad ook weinig aan doen, de ats cup velgen komen eronder, en ik ben aan het kijken voor een setje smalle bumpers chromen biesjes, en ga de bestuurders stoel laten repareren zit een klein beetje instapschade aan de wang, en er steekt iets in mn rug :confused: en ik denk dat het daar ook bij blijft :) |
Quote:
ohhhh zit dat zo :redface: hij blijft wel hoog en droog waarschijnlijk, misschien op den duur aan de voorkant een centimetertje of 4 lager, maar beslist niet meer het wordt geen buikschuifer :thumbup: |
leuke golf,,,dat ze nog zo bestaan he...met alles orgineel en met historie!:thumbup:
Veel plezier dr mee!!,,met Der Golf:D |
Quote:
ja man daar moet je echt tegen aanlopen :thumbup: ben ook best trots op Der golf ;) |
|
Quote:
dat 40 om 40 ziet er opzich wel netjes uit ja, wel iets lager maar wel mooi subtiel :thumbup: mooie velgen trouwens lijken een beetje op ATS classics, welke zijn het precies? |
Het zijn originele VW wielen, namelijk de VW Avus. Zat standaard onder de Golf I cabrio Quartett en ook onder de mkII Carat, als ik mij niet vergis.
|
misschien een rare vraag, maar ik heb mijn jetta's golfje's en passat altijd hoog en droog gehouden dus zou zo niet weten hoe het allemaal moet,
maar wil Der Golf dus verlagen niet al te ver maar meer een beetje subtiel, als ik de set heb is er dan iemand in drenthe of Fryslan die mij wil en kan helpen met het verlagen?? :redface: gister het Golf embleem besteld die was er vanaf, en de koplamp sproeiers zijn ook onderweg :thumbup: :cool: Het is trouwens een 60-40 setje niet zo heel erg subtiel meer volgens mij :D heb ze net besteld :rolleyes: |
Koplampsproeiers? Gaaf!! Waar heb je die gevonden? En is het monteren veel werk? ik zou het ook wel op m'n Golf willen!
|
Quote:
www.ruudsvwshop.com moet je alleen wel even opletten dat je ook echt de sproeiers besteld voor de dunne bumpers die jij en ik hebben, want voor de dikke G-60 bumpers staan ze er ook op en die staan onder elkaar ;) monteren zal wel meevallen denk ik, alleen het doortrekken van de slangetjes moet even een koppelstukje tussen een zogenaamde splitter, maar als je zeker wil weten of het werkt moet je veen wachten totdat ik ze erop heb, want ik weet namelijk niet of het pompje genoeg druk leverd om zowel mn voorraam als mn koplamp sproeiers van vloeistof te voorzien :rolleyes: http://www.ruudsvwshop.com/componen...b774ed72409.jpg |
OK, dankje! Dan wacht ik even af hoe het monteren jou afgaat :)
|
maar iemand die daar binnenkort even mee kan helpen>??
|
Quote:
:eek: :eek: :screwy: :D :thumbup: |
zo de koplamp sproeiers zijn binnen,
zat net al even te kijken maar moet dan de complete bumper eraf trekken, dus zal zondag eens kijken hoe dat allemaal precies moet, en hoe ik die dingen erop zet :tongue: |
zo en dan eindelijk eens wat foto's :thumbup:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Met zonnescherm :cool: ![]() ![]() ![]() Samen met de Laguna :screwy: |
en de verlagings set is ook binnen,
zet m er alleen nog niet op denk ik, want er moet straks nog een homokineet vervangen worden, laat ik mooi doen dan blijven de stempels in het boekje ook een beetje bij :thumbup: :rolleyes: |
de oude deurpanelen en de nieuwe
![]() Dit zijn dus de oude lijkt me duidelijk :screwy: ![]() En de nieuwe :thumbup: leuk detail misschien het golf logo zit op de deurbak ;) |
en dan eindelijk de koplamp sproeiers
![]() ![]() :screwy: volgende week even kijken of ze ook werken, weet zo namelijk ook niet of de pomp wel genoeg druk levert, dus misschien dat ik de sproeiinstallatie achter er maar uit trek dat raam wordt toch niet zo smerig :tongue: |
Haha mooi man die sproeiers :D
Woon je in Emmerhout of Angelslo ? |
en gespot gisteren op de ring van Groningen of A7 rond een uur of half 4?
Ik haalde een golf2 in , dacht bij mezelf; huh, koplampsproeiers *en; wat hangt hij in de kont :)* Ik reed in mijn zwarte golf3 GT; laag met sportvelgen |
ehmmm neej dat was ik niet,
zat rond dat tijdstip op de A9 bij Haarlem ;) maar die van mij hangt wel in de kont haha maar komt maandag een setje onder 60/40 dus dan is dat ook weer opgelost |
Quote:
niet in Emmen zelf, er vlak bij ;) maar dat kent bijna niemand haha hij staat wel regelmatig in de rietlanden ;) |
Quote:
Ik hou mn ogen open :rolleyes: Ik rij in een 83er mk2 golf, donker grijs metallic En in een 94er mk3 golf, bordeaux rood, gecleaned, 16"bbs, rete laag :D |
ahh ik zal ook even opletten dan ;)
heb je een foto van de MKII?? |
![]() |
dat is ook nog een mooie originele 2,
is dat bij park te duur ??:P ik heb geen mac auto dus kom er vaak alleen voor de big mac ;) maar zal mn ogen eens openhouden |
Quote:
Jaja, hij is helemaal origineel. Bj 11-1983 :rolleyes: Kep er al het e.a. aan vervangen, getectyleerd en ruitenwisser platgelegd. |
okeej die ruiten wisser achter wil ik ook nog steeds plat hebben,
hoe doe je dat precies dan? kunnen we ook wel bij de mac doen hahaha |
Quote:
Afdekplaat in de klep verwijderen. Links op het asje de bout los draaien, overbrenging iets opwippen en dan kun je hem verzetten :cool: |
ga meteen ff kijken ;)
|
ik zie t zo snel ff niet
|
Dat had ik de 1e keer ook :D
Links zit je motortje, waar de overbrenging op zit heb je een boutje. Die moet je los draaien, platte schroeven draaier achter de overbrenging, beetje wrikken en moet ie los schieten. Dan kan je hem 180gr draaien. |
gelukt :thumbup:
thanks |
haha, goed bezig kerel !
|
Quote:
Kan ik je een dag eerder gespot hebben op de ring van Groningen? Zweer toch echt dat ik deze auto gezien heb; een jonge gast er in met een meissie op de bijrijdersstoel. Ben het weekend nogal veel aan het rijden geweest, kan me niet helemaal meer herinneren wanneer/waar ik je gezien heb; maar heb je zeker weten gezien. Zondag ben ik naar Amsterdam gekacheld, rond een uurtje of half4 vanuit Grunn. |
ehmmm ja rond die tijd zou misschien wel kunnen inderdaad,
kan me wel herinneren dat ik vlakbij amsterdam werd ingehaald door een zwarte golf3 verlaagd kan ook in de buurt van Harderwijk zijn geweest trouwens |
Ik ben benieuwd hoe de 60/40 verlaging zal staan.
Wel even een foto van ervoor en erna maken :x Aangezien mn mk3 al een dikker stuiter bak is wil ik de mk2 niet verlagen. Maar misschien toch 60/40 dan behou je nog aardig comfort. |
All times are GMT +1. The time now is 17:26. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.