Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Mijn Golf 1 Cabriolet (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=40331)

Skeez 06-03-2008 17:13

Mijn Golf 1 Cabriolet

In mijn 'stel je voor' topic heb ik al wat foto's van mijn Golf 1 Cabriolet gepost.
Maar ik vond het nu tijd voor een topic, dus bij deze.

Het is een Golf 1 Cabriolet van 1981 met een 1.8 injectie blok.

Zoals ik 'm 8 februari 2008 kocht;

Nog net en mooi licht interieur (zie je niet vaak);

De voorkant met die grote rechthoekige 'Corrado' koplampen stonden me niet aan. Na verwijdering van een koplamp kwam ik erachter dat ze het front aangepast hadden en dat ik er dus niet zomaar ronde koplampen in kon plaatsen :( ;

Dus op de sloop een stuk front uit een Caddy 1 gezaagd en in mijn Cabby 1 gelast :) ;

Koplampen van Classicline gekocht en erin gezet. Evenals de originele stalen velgen die bij een partij Golf 1 onderdelen zat;

Wel cool die ori velgjes met chromen doppen; past mooi bij mijn gewenste retro-look :cool:

Maar de stalen velgen zijn best smal en staan te ver naar binnen (zijn ook maar 4,5J). Dus bredere versie kopen of iets laten verbreden... Nu even tijdelijk weer de te dikke Zender velgen erop...

Bij de partij onderdelen zat ook een grill met chromen lijsten én 2 chromen bumpers :D ! Hierbij alvast een klein voorproefje;

Staat 'm goed vind ik zelf ;)

Mr. Lee 06-03-2008 18:48

Hey Skeez, je bent er goed mee bezig :thumbup: Zoals je hem kocht vond ik er nix an, sorry, maar door het plaatsen van het originele front, verchroomde bumpers en de stalen velgen is ie weer top :thumbup:

Die stalen velgen verbreden is inderdaad een goed idee, maar ik zou niet "te"breed gaan. Mag ik je nog een tip geven; omlaag met die auto dan is ie helemaal top :thumbup:

Samurai 07-03-2008 00:33

Je bent goed bezig, ik heb ook de stalen chromen bumpers op mijn cabriolet.
Staat 200x beter. Heb je nog meer info over jezelf??

Skeez 09-03-2008 22:42

Quote:
Originally Posted by Mr. Lee
Hey Skeez, je bent er goed mee bezig :thumbup: Zoals je hem kocht vond ik er nix an, sorry, maar door het plaatsen van het originele front, verchroomde bumpers en de stalen velgen is ie weer top :thumbup:

Die stalen velgen verbreden is inderdaad een goed idee, maar ik zou niet "te"breed gaan. Mag ik je nog een tip geven; omlaag met die auto dan is ie helemaal top :thumbup:

Ik vond het ook niks, maar even doorheen gekeken. Zit alleen nog met het probleem dat ik ipv een chromen voor- en achterbumper heb; alleen 2 voorbumpers heb... :screwy:

Binnenkort 5,5J stalen velgen erop; verbreden kan dan altijd nog (idd niet te breed!)

Quote:
Originally Posted by Samurai
Je bent goed bezig, ik heb ook de stalen chromen bumpers op mijn cabriolet.
Staat 200x beter. Heb je nog meer info over jezelf??

Wat wil je weten? ;)

Mitta 09-03-2008 22:46

goedbezig!!! ik denk dat met een stevige verlaging de zender velgen wel strak zullen staan:D

Skeez 09-03-2008 23:25

Quote:
Originally Posted by Mitta
goedbezig!!! ik denk dat met een stevige verlaging de zender velgen wel strak zullen staan:D

Zender velgen vind ik er persoonlijk niet zo bij passen; wat te dik voor een retro look... Zal mooier zijn onder een MK1 met Quartetset oid... (velgen zijn te koop trouwens :cool: )

In mijn zoektocht naar velgen heb ik ook nog eventjes ATS Classics 7J geprobeerd; maar die staken net zo ver uit als de Zender's en die zagen er met 50 bandjes en zonder extreme verlaging er niet uit!

Samurai 10-03-2008 01:08

Mijn ats classics, staken niet zover uit! Maar bij jou wel, wat was daar de et waarde van?

Damn nu zie ik pas hoeveel mijn cabrio verlaagd is zeg ... net een jeep zo.

Skeez 10-03-2008 14:43

Quote:
Mijn ats classics, staken niet zover uit! Maar bij jou wel, wat was daar de et waarde van?

Damn nu zie ik pas hoeveel mijn cabrio verlaagd is zeg ... net een jeep zo.

Dat is wel jammer; ik weet de ET waarde van die velgen niet :rolleyes: ! Weet alleen dat het 7J is... Vond ik wel iets mooier dan de 6J versie.

Samurai 10-03-2008 21:00

Ik had ook 7j rondom, et 20.

Maar ik had wel andere remklauwhouders gemonteerd, zodat ik geen spoorverbreder hoefde te gebruiken.

Skeez 12-03-2008 23:32

Heb nu een setje Ronal Turbo's gekocht.

Ook heb ik vandaag een nieuwe Sonnenland kap erop laten zetten.

Foto's komen binnenkort

marcmk1 12-03-2008 23:48

goeie keus ronals zal supper onder je cabbie staan :thumbup:

zoiezo mooi auto...

peter88 13-03-2008 05:51

mooie auto , en koplampen veel mooier zo ,

maar injectie uit 81 ?? heeft ie dan een andere motor gekregen ooit dan ??
( weet het niet hoor ) .

verders suc6 !!

jetta mk1 '82 13-03-2008 06:34

die is lekker opgeknapt !!

gr. Martijn

René 13-03-2008 13:21

Ziet er goed uit met die chromen bumper....keep us posted

Skeez 14-03-2008 15:55

Fotootje van de Cabriolet met Ronal Turbo's & nieuwe Sonneland kap:

Skeez 18-03-2008 23:23

Vind de Ronal Turbo velgen super mooi, maar vind ze toch niet zo passen bij de retro-look die ik voor ogen heb. Daarom denk ik erover om de Ronal Turbo's weer te verkopen & mijn ori velgen te verbreden (niet aso veel). Wat denken jullie?

Samurai 19-03-2008 00:14

Quote:
Originally Posted by Skeez
Vind de Ronal Turbo velgen super mooi, maar vind ze toch niet zo passen bij de retro-look die ik voor ogen heb. Daarom denk ik erover om de Ronal Turbo's weer te verkopen & mijn ori velgen te verbreden (niet aso veel). Wat denken jullie?

Ik heb ook een tijdje getwijfeld over ronal turbo velgen, het klopt wel qua leeftijd! Maar vindt het model niet mooi, toen heb ik ats classics aangeschaft en opgeknapt.
Maar die zijn weer niet praktisch voor dagelijks gebruik, dus ben toen voor porsche ats gegaan.

Als jij je ori stalen velgen laat verbreden, moet je ook een wat platter bandje erop zetten, en dat rijd weer zwaar klote! Net zoals de ats classics, veel tellerafwijking hoog verbruik en veel hoge toeren op de snelweg.

Als je voor verbreed staal gaat, zou ik minimaal 14 inch doen.
met 195-45-14, daarmee kan je nog redelijk ok mee rijden!

Just my 2 cents :tongue:

Skeez 19-03-2008 22:51

Quote:
Ik heb ook een tijdje getwijfeld over ronal turbo velgen, het klopt wel qua leeftijd! Maar vindt het model niet mooi, toen heb ik ats classics aangeschaft en opgeknapt.
Maar die zijn weer niet praktisch voor dagelijks gebruik, dus ben toen voor porsche ats gegaan.

Als jij je ori stalen velgen laat verbreden, moet je ook een wat platter bandje erop zetten, en dat rijd weer zwaar klote! Net zoals de ats classics, veel tellerafwijking hoog verbruik en veel hoge toeren op de snelweg.

Als je voor verbreed staal gaat, zou ik minimaal 14 inch doen.
met 195-45-14, daarmee kan je nog redelijk ok mee rijden!

Just my 2 cents :tongue:

Bedankt voor je reactie. Maar heb geen problemen met een 70 band. Vind zo'n überplatte band niet staan.

Ik wil die ori 13 inch stalen velgen graag gebruiken, omdat ik het model mooi vind. Anders kom je toch al snel weer aan dat saaie 'wintervelg'-model ;)

Skeez 26-03-2008 18:19

Nu met chromen voorbumper :thumbup:

Iemand nog een chromen achterbumper :confused:
Eventueel te ruil tegen m'n andere chromen voorbumper...

chris_vw89 12-04-2008 19:02

welke et waarde hebben je ronal turbo's..en verkoop je velgen toevallig ook

Skeez 13-04-2008 12:29

Quote:
Originally Posted by chris_vw89
welke et waarde hebben je ronal turbo's..en verkoop je velgen toevallig ook

ET28 en ze gaan in de bingo als mijn setje ori staal klaar is.

Skeez 14-04-2008 16:02

Zit te twijfelen tussen rode of originele achterlichten;

Wat denken jullie?

Jazzblue 14-04-2008 17:11

Rood vindt ik wel mooi staan bij zwart;).

Emiel 14-04-2008 17:36

als ik uit die twee moest kiezen zou ik voor de rode gaan, maar mijn persoonlijke keuze zou deze zijn!

http://www.typ-17.de/product_info.p...ot-orange-.html

Skeez 14-04-2008 18:18

Quote:
Originally Posted by Emiel
als ik uit die twee moest kiezen zou ik voor de rode gaan, maar mijn persoonlijke keuze zou deze zijn!

http://www.typ-17.de/product_info.p...ot-orange-.html

Die heb ik ook wel eens gezien; op welke types zijn die geleverd?

Skeez 14-04-2008 21:33

Heb er nog 's tegenaan gekeken & over nagedacht en denk dat ik het rode achterlicht er weer uit haal en de originele monteer; moet niet te veel van mijn retro-look tour afwijken ;) Dus het setje rode achterlichten gaan in de verkoop :)

Skeez 13-05-2008 23:05

Vandaag kwam de postbode eindelijk eens langs met een chromen achterbumper :D

Natuurlijk gelijk gemonteerd, maar eerst even netjes gewassen (is dus geen olie o.i.d. ;) ).

Morgen meer / duidelijkere foto's

ArjenE 13-05-2008 23:50

ziet er netjes uit! :D

Skeez 14-05-2008 19:00

Vandaag even wat fotootjes geschoten;

Ook even met photoshop kleine verlaging gegeven;

Dit is nu m'n wallpaper;

Samurai 15-05-2008 10:38

Mooi hoor, alleen een wat smaller en platter bandje kunnen geen kwaad!

Mooie foto's ook.

Mitta 15-05-2008 12:34

mooi ding, maar idd een stel plattere bandjes kunnen geen kwaat!!! dan komt een verlaging veel mooier uit en kan je lager gaan:D

Skeez 15-05-2008 18:54

Dank voor jullie reacties :thumbup: !

Rij nu op 205/55/15 banden.

In de nabije toekomst wil ik de Ronal Turbo's eronder uit gooien en m'n originele stalen velgen laten verbreden (klein beetje maar). Daar komt dan de standaardmaat 175/70/13 omheen.

Het is een daily; dus hoef niet zo laag en vind het dan ook wel fijn dat de km.teller klopt...

Skeez 21-07-2008 15:15

Vandaag weer even met de cabriolet bezig geweest.

Heb een andere leuke auto gezien & wil daarom de cabrio één dezer dagen te koop zetten. Omdat ik de chromen bumpers graag wou houden heb ik die vandaag maar even verwisseld voor de originele zwarte kunststofbumpers.

Omdat het weer de hele dag regent, de grote paraplu maar even uitgeklapt ;);

Het totaalplaatje ziet er niet eens verkeerd uit; best stoer eigenlijk :) ;

bartman 21-07-2008 15:28

ferme cabrio , reuze verschil met beginfase

Samurai 21-07-2008 16:14

Alleen even de bumpers recht hangen!

Staat netjes, met chromen bumpers mooier natuurlijk. Maar deze plastiken zijn ook niet verkeerd!

Skeez 21-07-2008 17:54

Tussen de regenbuien door de auto even gewassen & wat fotootjes geschoten. Waaronder deze;

Skeez 22-08-2008 23:47

Auto vanavond verkocht aan diedo13;

rickGT 22-08-2008 23:57

1.000 keer beter

diedo13 15-09-2008 18:33

Quote:
Originally Posted by rickGT
1.000 keer beter

Dank u!

Skeez 15-09-2008 19:54

Quote:
Originally Posted by diedo13
Dank u!

Aldus de nieuwe eigenaar ;-)

All times are GMT +1. The time now is 16:51.