![]() |
Mijn Jetta MK1 Project
Zal mijn project ook maar eens op dit forumgedeelte laten zien. Ben dus Joeri Stamps en kom uit Best, Noord-Brabant en heb de Jetta mk1 nu al weer langer dan een jaar. Vanaf het begin al bezig met het opknappen van de auto en uiteindelijk is het dus ook mijn grote hobby geworden. Eerst een klein beetje laswerk, wat overigens helemaal niets waard was en dus gewoon voor niets :screwy:.
Toen opzoek naar een set velgen en een verlaging. Toen mijn nieuwe dempers ook weer kapot waren door de verlagingsveren, maar besloten om een supersport schroefset te monteren! :tongue: Ook ben ik nog opzoek gegaan naar een nieuwe set zijschermen en een voorfront wat ik na lange tijd gevonden heb. Wilde deze meteen monteren (erin laten lassen) maar heb toen besloten om de gehele auto aan te gaan pakken en opnieuw te laten spuiten :rolleyes: . Deze week ben ik dus 'echt' begonnen met mijn project! Auto zal opnieuw gespoten worden op de motorruimte na. Deze ga ik wel schoonmaken, zodat deze er weer wat mooier eruit ziet. Misschien dat ik ooit nog een nieuwe/andere motor erin leg, dan kan de motorruimte ook opnieuw gespoten worden... Verder wil ik de bodem misschien ook nog behandelen, maar daar ben ik nog niet over uit en ik moet ook nog bekijken of het echt nodig is. Wil er uiteindelijk ook een ander interieur in (stoelen en achterbank) Als alles klaar is komt er ook nog een Pilot Bi-Xenon 8000K set in, die ik al klaar heb liggen :D Geeft in ieder geval wat meer licht als de huidige 'kaarslichtjes' :thumbup: De dingen die ik al gedaan heb kun je zien in mijn ander topic . Genoeg gelul... tijd voor foto`s Zo was de auto in het begin: Lekker hoog op zijn pootjes: Eerste verlaging: ![]() Met schroefset, maar nog niet erg laag: ![]() ![]() Auto is dus deze week naar de spuiter gegaan, waar ik hem ga demonteren/afbreken en spuitklaar ga maken. Zo staat de auto er nu ongeveer bij: ![]() ![]() ![]() En de rotte plekke :eek: :( :screwy: onder andere Dit is rechtsvoor dus dat maakt nix uit want er is een nieuw scherm:D ![]() er zijn er nog meer, maar heb daar nog geen foto's van! Opzich valt het allemaal wel mee en het is allemaal goed te vervangen dus... :thumbup: Morgen ga ik weer verder, dus foto's zullen snel volgen ;) |
Dat is toch niet rot? Hooguit een beetje vliegroest ;)
![]() Dit is rot :D Leuk project, en vergeet niet die sticker op de achterruit te verwijderen ;) |
succes!!!!!!!!
johan |
Goed bezig.
Ik blijf hem volgen. Wat voor kleur wordt ie rood of....? |
@ Gijs: Die sticker gaat er zometeen af! :D
@ Marco: Ik laat hem weer opnieuw marsrood spuiten. Alleen nu helemaal rood, dus geen zwarte balk onder. Voordeel is, wat ik begrepen heb tenminste, is dat bij deze spuiter de lak op loodbasis gemaakt wordt en niet op waterbasis, dus hij zal niet snel verkleuren... Bedankt! |
Dus het project is begonnen!
Veel succes en ook plezier met het restaureren. |
Waar heb je dat nieuwe scherm gevonden?
|
Quote:
Bij de keverspecialist in Nieuw-Amsterdam. Moet je gewoon ff bellen. En golf1onderdelen.nl heeft ze volgens mij ook nog wel... |
bij golf1onderdelen kosten ze 110 euro dacht ik, maar heb ze al gevonden in duitsland voor 65 dus dat scheelt nogal qua prijs :P
Nieuw amsterdam ligt hier zowat om de hoek misschien ga ik nog wel es langs om ff te kijken wat ze hebben :) |
Vandaag weer wat gedaan. Verder heb ik niet veel kunnen doen wegens een sterfgeval in de familie :(
Heb inmiddels de deuren helemaal gestript en verwijderd. De zijschermen zijn verwijderd (dat was overigens wel een rotkarwei; zat MEGA veel kit onder/tegen/tussen....). De zijramen en het achterraam zijn er heel uitgekomen. Voorraam moet nog, maar die hoeft er niet heel uit, want daar moet toch een nieuwe in :screwy: (heeft iemand die nog een mooie liggen?). Verder zijn er nog een hoop kleine dingen verwijderd en heb ik meteen maar ff mijn termostaat vervangen, want moest het koelsysteem toch aftappen. Gelukkig is er tot nu toe weinig kapot gegaan (wat niet kapot moest/mocht):) op mijn dakstrips, rechterdeurrubber en plasticje vh deurslot na. Ben ook nog weinig/geen rottigheid tegengekomen buiten de plekken die al bekend waren. Tankvulgat is nog helemaal perfect :cool: Aantal pics: ![]() ![]() ![]() wat afval :D ![]() Morgen komt de lasser ff langs om de stand van zaken te bekijken en hoe die het wil gaan maken. Vandaar dat ik ook ff de hoekjes bij het voorfront heb laten zitten. Zal het iets gaan worden? :redface: :D :cool: |
Quote:
Quote:
|
Weer ff een update.
Heb niet extreem veel kunnen doen, want had het weer uber druk. Komende week zal er ook niet veel van komen, want heb het weer druk met school en vrijdag t/m maandag zit ik in de ardenne:D :cool: Auto is nu eigenlijk bijna helemaal kaal om geschuurd/gelast te gaan worden. Moet nog wel wat dingen demonteren die ik wil gaan laten stralen, zoals het 'rooster' van de radiatorfan, kleppendeksel en nog wat dingen... Verder is de auto van mijn spuiter van de week getectyleerd en dat zag er wel heel erg mooi/goed uit dat ik ook heb besloten om de mijne ook te laten doen :) Denk dat ik het dash er ook nog ff uithaal. Dan kan de paravaan links ook opnieuw gelast worden. Is dat veel werk of gewoon een paar boutjes? Huidige staat en de 'inhoud': ![]() ![]() ![]() Het zijn niet de meest duidelijke foto's, want had nogal bewogen! |
goed bezig!
ik blijf dit project volgen en ik wist al een beetje van je plannen doordat we elkaar gesproken hadden bij de minimeet in oss. maar volgens mij ga je behoorlijk hard met je project als ik het goed zie |
Dash eruit halen is wel een aanrader als je toch gaat spuiten.
|
Goed werk :cool:
Wat ik me afvraag; wat is er met je spatborden gebeurd? Je hebt ze afgeslepen, maar ze hangen nog deels aan je voorfront ofzo? :) |
succes.. :thumbup:
|
ziet er goed uit dit project..succes ermee
|
Quote:
Die zaten/zitten deels vastgelast aan het voorfront. Heb het nog niet verwijderd (eraf geslepen) omdat de lasser dit maar moet doen dacht ik zo. Misschien mol ik wel meer dan de bedoeling is. Zo kan hij volgens mij ook nog een beetje zien hoe het geheel in elkaar steekt... Bedankt voor de reacties iedereen! :thumbup: |
mooi projeckt.
zit nog wel wat werk aan de jetta 1. |
Goed bezig :thumbup:
Succes verder met je project..... K hou t in de gaten ;) |
sow...superproject...moet wat gaan worden die jetta!
ik ga het volgen..ik ga een deze dagen ook de cabine in met de mk1 jetta :D maar ben niet van plan zoveel ingrepen te gaan maken :P succes met je project, en ga zo door |
Mooi project, ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Blijf dit topic volgen. Succes ! |
Hey mooie jetta 1!
succes met de wedere opbouw, ben benieuwd naar het eindresultaat |
Zo weer ff een update heb bijna 2 weken nix kunnen doen :redface:
Vanavond wel wat gedaan --> opruimen en het dash eruit gehaald. Dash eruit halen is trouwens wel een rotkarwei zeg :screwy: en dan al die kabels, en dan moet het straks ook nog allemaal netjes terug :shocked: :wow: Heb afgelopen week is een keer opgezocht uit welk jaar en maand mijn auto nu precies komt. Hij komt dus uit maart 1982! Nu zag ik op golf1-ig.de ook dat er een briefje in de auto zou kunnen zitten waarop je de exacte datum staat! Heb ik dat briefje een half jaar geleden al gezien en gelukkig niet weggegooid dus nu heb ik de precieze datum :rock: --> week 13 dag 2 in 1982 en dat is dus 23 maart 1982 :) (correct me if i'm wrong) Hier nog een paar pics van de 'bende' :D ![]() ![]() Had nog ff een vraagje voor de (slimme/technische) mensen onder ons: Als ik 120 rij en door een kuil/hobbel in de weg ga dan wil mijn kilometertellernaald wel is 'doorslaan' naar de 130/140. Als ik nog harder rij dan is het helemaal een kermisattractie :redface: Betekent dit dat mijn kilometertellerkabel niet meer goed is? en wat voor een aansluiting moet ik hebben dan? bajonet of schroef? Dit is hem en de aansluiting: ![]() ![]() ![]() En dit is de ander kant van de kabel: ![]() |
woehoe...joeri is goed bezig zie k al wel...lang niet meer gekeken en hij trekt even de hele Jetta uit elkaar :D
|
Bedankt voor de reacties!!!
Weer wat gedaan aan de jetta! Het voorfront is erin gelast:D Het moet nog wel goed worden afgewerkt, maar dat komt wel goed. Huidige staat :D ![]() ![]() Alvast een nieuw hoekje erin gelast, de rest moet allemaal nog! ![]() |
Het opbouwen is weer begonnen. Ziet er goed uit! :)
Wat trouwens betreft die km-kabel, gaat die ook weer terug naar de 120 als je 120 rijdt? :) |
goed bezig,
ik blijf deze volgen johan |
Quote:
hij gaat dan inderdaad terug naar de 120. Ik heb al gehoord dat het niet aan de kabel ligt, maar aan de tellerunit. Klopt dit? Verder heb ik gister al een hoop nieuwe en originele onderdelen gehaald: * 2 inlas-wielkastranden voor jetta * 2 originele deurrubbers * 2 originele tochtrubbers * orginele achterkleprubber * originele carrosserie rubber voor beide kanten * 2 dorpelsierlijsten * originele voorruitrubber * 2 originele deurlijsten * en nog wat kleine dingetjes (klemmetjes en stootrubbers) ![]() Morgen ga ik weer verder met de auto:) |
waar heb je dat kofferkleprubber vandaan?
zoek ik ook nog alvast bedankt johan |
Netje, Netjes.
Maar als hij nu toch uit elkaar ligt, zou je hem niet laten stralen voor je gaat lassen / spuiten. Stralen is niet zo gek duur en weet je zeker dat als er roest zit het niet door gaat roesten en straks onder je lak vandaan gaat komen. |
@ Johan: kofferkleprubber heb ik gehaald bij de keverspecialist!
ff een klein updateje: Tis allemaal een hoop werk als je het goed aan wilt pakken en alles alleen moet doen:) maar daar is het ook een hobby voor, toch? ;) Heb de deuren bijna klaar, moeten hier en daar nog strak gemaakt worden en dan kunnen die vast in de grondlak. Heb ook al een begin gemaakt met de achterklep. En heb besloten maar een andere motorkap te zoeken, want dat wordt me teveel werk om die weer helemaal schoon/roestvrij te krijgen... ![]() ![]() ![]() Komen toch iedere week wat verder, maar kost toch veel tijd en zeker als je het in je eentje moet doen en nog met een behoorlijk drukke studie... maar het komt wel goed:) |
heb je die wielranden ook bij de keverspecialst vandaan ??
Of zijn deze gewoon hetzelfde als een golf 1 ?? Deze zijn namelijk nog wel voldoende te krijgen... |
Jah die randen heb ik bij de keverspec. gehaald.
Ergens anders had ik ze niet gevonden, maar moet zeggen dat ik ook niet goed gezocht had. Die van een golf 1 zijn toch anders aan de achterzijde van de auto. De boog is 'minder lang' zeg maar. Maar de vorm van de boog is wel hetzelfde dus... |
Vandaag weer een tegenvaller :( :mad:
kwam erachter dat het punt waar de achteras op het chassis vastzit erg rot is. zeker een afkeurpunt, maar nooit gezien (niet door mij en ook niet door de keurders). Auto gaat van de week toch maar ff voortijdig de brug op want het moet natuurlijk wel allemaal goed aangepakt worden. :redface: |
Foto's van dat punt?
|
Punt bij de achteras rechterkant (passagiers):
![]() ![]() ![]() Punt aan de andere kant. Veel minder, maar kon er toch met een paar keer flink prikken, een gat in steken: ![]() ![]() Verder in de wielkuip rechtsachter: ![]() ![]() en in de wielkuip links zit ook een klein plekje. (3 fotos hierboven kun je het zien) Alles wordt gelukkig wel gemaakt en is ook nog te maken dus da valt gelukkig mee:D Morgen nog wat plaatwerk bestellen en dan kunnen we weer verder. Als het goed is moet het dadelijk er zo uitgaan zien (ff een foto gepikt van het prachtige laswerk van vwmk2driver ;) ) ![]() Verder heb ik de achterklep vorige week kaal gemaakt, want de lak die er bovenop zat was slecht. Alleen nog ff de kleine gaatjes dichtlassen en dan spuiten :cool: ![]() ![]() Morgen of donderdag kan ie de brug op om alles te demonteren en voor een grondigere inspectie :thumbup: |
Inmiddels is de achteras er onderuit, evenals de benzinetank, schokbrekers achter en een deel van de uitlaat. Bodem voor een groot deel al schoongestoken waar nodig was. Moet het nog blank maken en dan behandelen.
![]() Punten bij de achteras zijn toch ernstig geroest:( Reparatie onderdelen zijn ondertussen al binnen, dus het kan vervangen worden. ![]() ![]() Verder in de achterwielkasten nog wat schoongestoken en wat plekkies ontdekt: ![]() ![]() Ook ben ik een hele tijd bezig geweest met de voorkant. Daar is natuurlijk ook weer wat roest onder vandaan gekomen en er zal ook hier moeten worden gelast :( :shake: ![]() ![]() |
goed bezig!!!
johan |
Elke keer weer jammer als je zo'n nieuw "punt" ontdekt. Maar aan de andere kant, zie je ze niet rijd je straks in een nieuw gespoten maar wel "half" rotte rond.
Dus............. Goed bezig! |
All times are GMT +1. The time now is 17:46. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.