Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   16V kop op G40 onderblok? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37864)

AryX 27-12-2007 21:26

16V kop op G40 onderblok?
 
Hey luitjes,

Weet er iemand of er 16V cilinderkoppen probleemloos passen op een G40 onderblok en zo ja welke dat zijn?

Groeten!

richard-polo 27-12-2007 21:44

1ste vraag die dan in me opkomt is..
waarom wil je een 16v kop erop monteren(wat wel kan ma veel werk met zich meebrengt)
pk,s brengt het zowat niks omdat een g40 8klepper misschien nog wel meer pk,s brengt!!
16v kop heeft verbrandingsruimte in de kop en g40 in de zuigers...

in duitsland praten ze over de 1.4i16v kop van afh.
ma dan moeten de waterkanalen verandert worden en nog wat kleine dingen..

serge pot 28-12-2007 22:23

je zult dan hh zuigers moeten plaatsen ,tevens 1 waterkanaal in de kop dichtlassen aangezien deze overeen komt met olie retour kanaal in je onderblok .
krukas pouly van afh nemen .
distributie riem zul je een ander voor moeten nemen aangezien het 1.3 onderblok van de g40 1,5 cm lager is

EricPoloG40 29-12-2007 02:00

indd hoop van gehoord,dat het wel een hoop aanpassingen met zich mee brengt!

serge pot 29-12-2007 10:05

gezien de afh kop betreft (deze neemt het minste werk in beslag ,maar is ook zeldzamer )passen de kopbouten van de afh zo in het py of welk ander oudere serie polo onderblok .neem je dus de rolsleeptuimelaar ipv de betere afh kop.zul je dus ook de kop bout gaten moeten opboren naar 12mm ivm de m11 kopbouten die in de 1.3 onderblok moeten ipv de m10 die origineel van de rolsleeptuimelaars .als je dus voor opboren kiest moet je dus kopbouten van m11x 1,5 nemen en 140mm lang

AryX 30-12-2007 21:00

ok ik zie dat het dus teveel werk is en zo te merken te weinig extra vermogen met zich meebrengt. Dan maar gewoon 200 Pk uit een 1.3 G60 proberen te halen..

serge pot 30-12-2007 21:22

aangezien ze in de bergcup ongeblazen al 200pk uit een 1.3 halen

richard-polo 31-12-2007 17:17



16v blok...

AryX 31-12-2007 18:23

200 PK uit een ongeblazen? Hmmm, hoeveel zou ik dan uit een 1.3 G60 kunnen halen??

richard-polo 31-12-2007 18:25

200pk met 11duizend rpm he. dus dat heeft kwa g60 geen nut. dan zul je het helemaal anders op moete bouwen....


je kan het beste alles in 1 maal goed doen. dus 1w diesel krukas..
en ga zo ma door tot cilinderinhoud van 1,5 g60. 1.3g60 brengt 220pk(@1,3bar) ma leeft het motortje niet lang!!

AryX 01-01-2008 21:52

mwa dan hou ik het wel lekker op de 200 PK.
Ik rijd toch nauwelijks met die auto, alleen naar meetings en af en toe even "uitlaten"
dus dan is het wel genoeg

Fuzzy-G40 02-01-2008 00:04

Een jongen bij mij uit ut dorp heeft een polo 1 of derby wat is ut? Met een 16v erin en nee het is geen kr of pl, maar een oud type motor en kop wat zeer zeldzaam is!! :woowoo:

ik stuur je wel ff foto's

Gr. Fuzzy

serge pot 02-01-2008 08:59

pl of kr in een 1 in het front .als het past is het net of je in een mini aan hesleutelen bent .en als je rijdt heb je zwenk wieltjes op je achteras

serge pot 02-01-2008 09:00

en wat wel kan is een afh1.4 16v

knarfmk1 02-01-2008 13:28

hoe zit het met de bakken van de "small"-blokjes, wat ik er over gehoord/gelezen heb is dat ze helemaal niet veel vermogen aan kunnen en/of dat ze zowiezo snel stuk gaan?

serge pot 02-01-2008 15:03

niet als je dus 175/50-13 rijdt

Fuzzy-G40 02-01-2008 18:43

Nee is een heel apart blok, heb ik niet eerder gezien. Als ik foto's kon poste zette ik ze wel drop.

Ik zal eens kijke of ik ze tot in de gallery krijg

Gr fuzzy

richard-polo 02-01-2008 22:19

indd want ik word ook wel benieuwd nou!!!

Dennis@polo86c.nl 03-01-2008 02:51

Oettinger...

serge pot 03-01-2008 08:27

nu nog de foto's

knarfmk1 03-01-2008 09:09

Quote:
Originally Posted by serge pot
niet als je dus 175/50-13 rijdt


ok, ivm met het koppel, zijn er mensen bekend die al langer met 140pk+ rijden met (vooral een oudere) polo-bak? Zijn hier ook de klinknagels in het diff vervangen voor bouten?

En ben ook benieuwd naar de foto's!

AryX 03-01-2008 09:38

Die Polo 1 ken ik wel. Een blauwe 1 met 16V blok erin. Die heb ik wel vaker op meetings gezien..

serge pot 03-01-2008 09:44

btw de normale bak muv de g40 bakken zit het kroonwiel gekrompen ipv met klinknagels of bouten

knarfmk1 03-01-2008 09:45

Quote:
Originally Posted by serge pot
btw de normale bak muv de g40 bakken zit het kroonwiel gekrompen ipv met klinknagels of bouten

Ok thanks, ben me even aan het verdiepen ivm eventuele motorplannen (1.3/1.4) :thumbup:

serge pot 03-01-2008 09:49

heb diverse conversies al gedaan van 1.1 tot 1.6

knarfmk1 03-01-2008 09:58

heb het hier en daar gelezen idd (ook op polo86c), goed bezig, zal vast nog wel eens wat vragen hebben

richard-polo 11-01-2008 21:40

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200190184207&_trksid=p3907.m32&_trkparms=tab=Watching

advertentienummer
200190184207


Verkaufe hier einen fertig geänderten Zylinderkopf von einem Golf 1,4 16v. Der Kopf ist speziell für den Umbau vom Polo 1,3 Block auf 16v geändert worden. Es wurde die drei Wasserkanäle schon geschlossen und der Kopf danach geplant. Die Bohrungen der Kopfschrauben wurden auch schon auf die größeren Maße erweitert.

beetje laat ma zoals je ziet komen ze ook op ebay voorbij :thumbup:



AryX 11-01-2008 22:05

heb gelijk erop geboden :D

AryX 11-01-2008 23:08

"Einzig die Hydros fehlen noch da die alten schon Geräusche gemacht haben sollten neue montiert werden"

Weet iemand wat dit precies betekent?

RubenD 11-01-2008 23:16

Alleen de hydraulische klepstoters missen nog. De oude maakten geluid en daarom moeten er nieuwe gemonteerd worden.

AryX 11-01-2008 23:48

oh dat is niet echt een ramp toch? Zijn toch makkelijk te krijgen neem ik aan?

Polonaise 12-01-2008 10:53

Zijn gewoon bij de automaterialen zaak te verkrijgen, kosten ongeveer 8 euro per stuk.

richard-polo 12-01-2008 11:04

als je echt intresse hebt zou ik er even goed voor gaan zitten!! die 91euro gaat zeker overboden worden op het laatste moment;)

AryX 12-01-2008 11:36

haha mijn maximumbod staat al aardig wat hoger dus ze zijn nog wel ff zoet willen ze me overbieden.. en ik heb 'm als bookmark op mijn telefoon staan dus hou 'm in de gaten

richard-polo 12-01-2008 11:44

enig idee wat zo,n kop waard is;) dus ik hoop voor jouw dat het een goed bod is en erg moelijk te raden... dus oneven getallen..

ben benieuwd of je hem wint!

Polonaise 12-01-2008 12:15

Ik denk niet dat je het met 150 euro gaat redden, je bent alweer overboden, 16v kopjes gaan meestal tussen de 200-300 euro op Ebay weg.

Zijn dan niet aangepaste kopjes ;)

Ik zou gewoon wachten tot de laatste 20 seconden, kijken op hoeveel het staat en dan intypen wat het jou maximaal waard is.

Dat doe ik namenlijk ook altijd zo.

Happy bidding!

Succes.

richard-polo 12-01-2008 12:31

Quote:
Originally Posted by AryX
Die Polo 1 ken ik wel. Een blauwe 1 met 16V blok erin. Die heb ik wel vaker op meetings gezien..


zelfde principe als mijn motor, alleen ik ben niet van de bling bling :tongue:



roger z,n polo1 16v kompressor.



golf2 inlaat verlast.



het beest..



ma dit zijn allemaal. 1.6basis

mijn eigen motor nog under construction/


AryX 12-01-2008 14:46

ja deze foto's bedoelde hij dus :D

En ik heb al meer geboden, maar ik wacht tot het laatste moment met verder bieden. Ik had al gerekend op een 300 euro :)

Dennis@polo86c.nl 12-01-2008 15:23

Als die kop op een G40 onderblok moet komen, heb je er dan wel aan gedacht dat door de verbrandingsruimte in de 16V-kop de compressieverhouding aardig naar beneden gaat?

Je zult dus ook andere zuigers nodig hebben.
Een G40-kop heeft GEEN verbrandingsruimte in de kop...

AryX 12-01-2008 16:52

ik ga alles rustig aan bij elkaar zoeken en dan bouw ik het vanzelf een keer om. die kop is in ieder geval van mij voor 362 euro :)

Nog meer dingen die ik dan nodig heb om die kop op een g40 onderblok te zetten?


All times are GMT +1. The time now is 21:48.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.