![]() |
Veel chrome onderdelen en 80-60 mm verlagen met een leuk setje velgen;), ATS Classics ofzo:D.
|
da is idd een goei idee !
ats classics zijn best knap ! (even opgezocht) :p |
Als je eerst gaat verlagen en mooie wielen koopt, kan je dan altijd nog kijken wat er over is voor evt. andere dingen toch ;)
|
Verlagen, kost dat veel?
dat zijn toch enkel de 4 schokdempers, maar dan kortere kopen é? En kunnen daar ook verlagingsveren van andere polo's voor gebruikt worden? (zoals de coupé, polo 2f, ...) ? |
Coupe, steilheck, classic/derby: het is allemaal hetzelfde qua onderstel van ruwweg de bouwjaren 1981-1994.
Voor verlagen heb je kortere veren nodig, en eventueel wat stuggere dempers (al dan niet kortere dempers, vanaf een bepaalde verlaging is dat zowieso noodzakelijk). |
kzou em een beetje willen verlagen, maar niet tot een paar centimeter van de grond :p
Als ik da nu (ik weet ni wa het minste da je kan verlagen is) stel nu; 4cm verlaagt, geraak ik er dan nog mee door de keuring, of kan ik best wachten tot na de keuring, en dan iedere keer voor de keuring originele veren terugsteken? |
Wat is het schoonste, hem beunen met andere bumpers (zwarte) en uitlaat of gewoon verlagen en andere uitlaat?
Ik zou graag jullie mening hebben ... Datgene dat ik heb gehoord is is dat verlagen, dat zou ni goed zijn voor de auto zelf, alles rammelt los en 't is minder rijplezier ... |
rustig 4 centimeter verlagen en andere velgen, zeker omdat dit je eerste auto is, is dit meer dan genoeg.
voor de rest zou ik de polo laten zoals die is :) eventueel andere pinkers :) weet wel hier in belgië dat je voor een verlaging een montageattest + een validatierapport moet hebben voor de keuring, heb je dit niet zal je elk jaar de veren/schokdempers moeten wisselen voor je naar de keuring gaat. |
Quote:
En mag ik die verlagingsset zelf steke of moet da door een garage ofzo gebeuren? (aangezien ik automechanica studeer zou ik da graag zelf doen :) ) |
als je het officieel allemaal in orde wilt hebben zodat je verlaagd naar de coltrole mag gaan, zal een garage het moeten doen, aangezien er dan een montageattest nodig is
|
Quote:
Dan ga ik da toch wel "laten" doen door de garage waar ik in't weekend werk. Dan kan ik zelf toch een handje helpen :) Da is wel een chevrolet garage maarja :cool: |
http://www.goca.be/frames/newdesign.asp
kijk eens op de site van goca (overkoepelende organisatie van de keuringen) staat alles op wat je mag en niet mag om een voertuig te verlagen. |
|
Owjah, 't zijn velgen van een opel rekord : 5 1/2 x14 steek 4x100
|
Welke diameter heeft het naafgat en wat is de ET waarde? :) Ook is het niet onbelangrijk wat de bandenmaat is.
|
kweni, ze komen van Opel, dus passen doet da wel denk ik ...
Of niet? Hoeveel moeten de bandendiameter en de ET waarde en het naafgat zijn? |
![]() wielen trekken een beetje op de mijne, dus dan heb je al een gedacht, alleen zijn de mijne 13 inch en origineel vw :) |
Mooi!
vette polo trouwens !!! Yeps kdenk wel da ik ze ga kopen |
dank u maar als je hem in het echt bekijkt ziet die er een beetje slechter uit hoor :)
|
Quote:
is dat? Dat is wel jammer ... Bedoel je met "slecht" gewoon vuil door weinig te poetsen, of bedoel je doorgeroeste stukken enzo ? Ik onderhoud mijn polo echt vet in orde enzo, dat hij nog veeele old-timer jaartjes kan leven :D |
kuisen elke week dus proper is die wel :)
maar er zijn stukken waar er roest is, wel bijgewerkt zodat het niet verder kan roesten maar het verschil zie je toch altijd, en veel deukjes, auto heeft altijd buiten gestaan en dat zie je er wel aan vind ik :) hoewel ik ook veel te horen krijg dat die der nog goed uitziet :) |
Quote:
Oeis :redface: de mijne heeft vroeger steeds binnen gestaan maar sinds ik die heb staat hij altijd buiten ... :( Ik koop achtereen wel zo'n autohoes om erover te doen :cool: En op die foto is er echt niets verkeerd te zien aan jou auto :redface: Bij ons in de garage heb ik al zo een paar polo's gezien, en die hebben nooit last van roest :rolleyes: dus ze kunnen wel tegen wat nat denk ik :redface: |
Juist nieuwe 2de hands GT grill met verstralers gaan halen!!
Ik kon het niet laten om hem te monteren (in het donker :rolleyes: ) Verstralers aansluiten doe ik wel in het daglicht hoor :tongue: Dus heb ik ook al maar even een fototje gemaakt :) Morgen ofzo meer foto's in het daglicht van het totaalbeeld ;) ![]() |
ziet er beter uit met de grill.
nu op naar je rijbewijs en je kan beginnen rondcrossen. heb je nu de wielen gekocht? |
Quote:
Ja, wachten op mijn rijbewijs :D In september heb ik het hopelijk van de 1ste keer :redface: En jah, in afwachting rijd ik er soms mee zo "rond de kerk" met de nr.-platen van de vw-caddy :) Ik heb er gewone originele gekocht (maar dan de grijze), ik had er zwarte,en da's ni mooi zonder wielschelen. En met wielschelen ook ni :redface: Nu op die grijze ga ik nog van die zwarte naafkapjes zetten ;) deze middag volgen er een paar foto'tjes in het daglicht :tongue: |
dan heb je die alu wielen die je hier hebt laten zien niet gekocht?
|
Neen, die heb ik spijtig genoeg niet gekocht, die mens begon een beetje raar te doen.
En uiteindelijk antwoorde hij niet meer :mad: Maar deze velgjes zijn eigenlijk goed genoeg voor mij hoor ;) Dan kan het ni zo'n kwaad als ik eens een borduurke raak :redface: Naafkappen (zo die zwarte plastieken kapkes, waar kan ik die vinden? en kosten die veel? Nu de foto's; ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En passen die zwarte plastiek naafkapjes op deze velgen? |
je hebt van die kapjes die bij deze velgen horen, heb er alleen ff geen foto bij. Weet niet of het dezelfde zijn die ook op de andere vw velgen zitten.. Maarre, waarom laat je die velgen niet een slagje breder maken? Een steilheck kon volgens mij achter 6J of 6,5J hebben, heb je net een mooi dieper randje achter en in combinatie met platte bandjes zou het helemaal niet slecht staan
|
dat verbreden zal nog niet voor morgen zijn in ieder geval ...
Ik ben maar een student en om dat te laten verbreden + nieuwe banden kopen kost nogal veel centjes voor mij é |
mwa het verbreden kost niet eens zo gek veel. 1 bandje is net zo duur als 2 á 3 velgen verbreden :)
|
Veel te duur voor mij dus :)
Nu eerst bumpertjes é ;) Een rood bieske op deze bumpers maken, zou dat schoon zijn? (zo assortie met de GT grill é :D ) en die rubberen latten langs de zijkanten, kan ik die wegdoen? Laat da sporen achter? ik vind die eigenlijk nogal dom staan zo :redface: |
welke kapjes zoek je??
die zwarte stervormige die mooi je velg volgen? of die klein ronde?? de sterren heb ik nog liggen |
Quote:
zo die sterren ja, (ik wist zelfs nog niet dat er kleine ronde bestonden :redface: ) En die rubbers langs de zijkanten van mijn auto, wa geeft da da ik die wegdoe (en hoe)? laat da sporen achter op mijne lak ofzo? |
die deurrubbers zou ik ni weten hoe die erop zitten?? de mijne heeft dat nooit gehad :)
ja je hebt nog kleine ronde om enkel het naafgat af te dekken, zie je op een caddy 2 en nog andere, soms ook op golf 2 met stalen 14 duimers |
die stervormige horen er standaard op ja..
en de deurrubbers zijn volgens mij geplakt.. je kunt ze verwijderen en de lijmresten wegpoetsen, maar aangezien je auto niet 1 van de nieuwsten is zie je misschien de lijn met kleurverschil waar de rubber heeft gezeten aangezien de lak daar minder snel verweert.. dus het is de vraag wil je dat risico nemen? :) |
Quote:
Da is waar, maar die kleur is nog in goede staat hoor, volgens mij is er niet veel aan afgegaan ... Juist steenslag hier en daar jammer genoeg :mad: Dus die zijn er zeker op geplakt? En de lijmresten zijn eraf te poetsen gewoon ... Ik ga er toch eens over nadenken ... ;) even wat fotootjes met zo'n caddy naafdekseltje, en het heeft wel iets moet ik zeggen :) ![]() ![]() ![]() ![]() |
ja dat zijn die types die jij bedoelt ja.. weet niet of die wieldeksetjes wat zijn...
als je die strips eraf wilt halen, pak dan een vislijntje waarmee je het eraf haalt.. ga er vooral niet aal lopen trekken of met een plamuurmes want dan verneuk je zeker je lak.. Visdraadje erachter en langzaamaan in de lengte er achterdoor halen.. dan met goede lijmrestverwijderaar schoonmaken en goed oppoetsen.. Zou je adviseren heel je auto dan met commandant nr 4. Cleaner te doen.. |
Quote:
dan heel m'n auto gewoon simoniseren is ook goed é denk ik. Mooi blinkende lak dan en beschermd de lak dan nog eens ;) en ik ga proberen een deal te sluiten met mijn vader :) Die naafdeksels van de caddy pakken en mijn originele wielschelen erop zetten :) Met een beetje geluk merkt hij dat niet eens :tongue: |
ooh dief :tongue:
|
All times are GMT +1. The time now is 13:16. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.