![]() |
'66 Kever van Martijn update 19-01
Hallo Mensen!
Hij is er dan, mijn kever! Het is een 66'er geworden, modeljaar 67. Het is een tussenmodel met liggende lampen, kleine achterlichtjes en eenjarig model achterklep (semi kort). Wat er al aan gedaan: -Nieuwe gestraalde staaltjes -Smartbanden voor -Nieuwe bolle 'cal look' wieldoppen -Bezig met nieuwe chrome strips rondom -Chroom gepoetst -Binnen en buitenspiegel gepolijst met unipol Plannen: -5 Inch versmalde en verlaagde as in de maak door Volksaddiction -Achter paar tandjes zakken -Lak laten polijsten. -Whitewalls + RVS randen -Andere uitlaat -Ander (schoon) of nieuw interieur -Nieuw tapijt en hemel -over jaartje laten spuiten De foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gaaf ding! Voorasje zal hem goed doen denk ik.
|
Poetsbeurt heeft geholpen zie ik :), en nog steeds tevreden met je aankoop?
|
Is dit jou oude kever Ernst? Ik had hem nog nooit gezien, wat een cool ding! :D
Waarom wil je hem trouwens laten spuiten? :) |
Quote:
Jep ooit volgens mij in 2001 gekocht wel op pa's naam laten staan en sinds volgens mij 2003 is hij op mijn naam gekomen en heeft mijn vriendin hem gekocht, en die reed er alleen weer in de zomer mee. Die had 5 jaar lang een Mexico als daily. Qua lak is hij niet super mooi meer nee, hier en daar bijgespoten. Maar een leuke basis iig. |
hey naamgenoot eindelijk foto's ;) !!!!
hele gave kevert maar je moet hem/haar snel laten zakken hoor !! gr. Martijn |
ziet er goed uit broeder!!! :D
echt vettt. flink gepoetst zo te zien. ik meld me alvast aan voor een ritje cruisennn :thumbup: kom je vandeweek nog richting oss/oijen??? spreek je snel. echt veel plezier ermee gozer!! groeten je broertje |
super gaaf, als je in oss bent moe je me ff laten weten..
waar je ook bent ik kom ff aangereden om te kijken :D hij glimt goed zo .. die poetsbeurt heeft 'm opgeknapt! |
op de foto's ziet de lak er niet verkeerd uit moet ik zeggen..
en een kever moet echt laag! |
ziet er gaaf uit,sprekende kleur, lak ziet er nog strak uit hoor, zal em toch eens in het echt moeten schouwen ;)
|
Hele mooie kever, succes ermee !
|
Mensen!
Bedankt voor jullie reactie. De lak is op de foto's mooier dan in het echt, sommige delen zijn vrij slecht overgespoten. De basis is idd super goed en knoerhard, daar ging het mij om. Spuiten en interieur etc is maar bijzaak, belangrijker dat hij goed is. Ben er zeer blij mee moet ik zeggen! Bedoeling was om een goede basis te kopen, en vanuit daar gaan perfectioneren! Blijft het ook steeds leuk om er wat aan te gaan doen, als had ik ook voor hetzelfde geld als waarmee hij dadelijk helemaal af is, ook net zo goed een kant-en-klare kunnen kopen. Nu weet ik tenmiste wat ik gekocht heb en kan er mijn eigen draai aan geven. |
mooie kever naamgenoot!!
laat hem lekker origineel.. iedereen verlaagd hem al. Mooi ding en leuk bouwjaar. |
damn, wat een poetsbeurt kan doen... tientallen keren langs dat ding gelopen in de schuur en nooit veel naar omgekeken, maar hij ziet er ineens erg goed uit...
|
Leuke kever, doe je goed!
|
Hey amputinus!
Ziet er goed uit man!!! kan nie wachten om em te zien. Bel ff als je bij je broertje bent of in iedergeval in de buurt van Oss dan kom ik ff langs gestuiterd!! Gr Thijs |
mooi ding... zou ik ook wel willen!!!!
|
Mooie kevert... ook een hele mooie kleur man.
|
Hallo iedereen!
Even updateje! ![]() Zo moet ie worden dus. Hij gaat deze week de schuur in, en deze winter gaat het volgende gebeuren: -Paar kleine roestplekjes aanpakken. Hij is immers erg hard nog. -Rubbers die niet meer goed zijn vervangen. -Chroom vervangen -Interieur vervangen -Op z'n kont! -Whitewalls met RVS-ringen -Rollen zoals op de foto Volgende winter word ie helemaal gespoten in huidige kleur. Eerst even zomertje gerold rijden! |
hey amputinus,
Da word een mega vette kervert!!! gaat ie bij jullie pa en ma in de schuur of bij jou thuis of ergens anders? ik wil hem nog wel ff bekijken man damn kan niet wachten maar de ideeën klinken al mega goed!!! Gr Tieske |
lak ziet er wel strak uit op de foto, waarom rollen? dat wordt er niet mooier op
|
ALs je gaat rollen moet je hem echt HELEMAAL afscheuren voordat je weer 2k lak erop kan spuiten!
|
Toffe kever heb je daar!
DIT vindt ik echter minder orgineel! :mad: ![]() (geintje ;) ) |
Hallo iedereen!
Het komt helemaal goed met mijn kevertje! Lak ziet er op de foto's idd goed uit, maar diverse oplapbeurten met de spuitpistool hebben hem geen goed gedaan. Veel kwastverf hier en daar (ook door eigen reparaties!) en veel doffe verf die niet meer te poetsen is. @ Ties, hij komt idd bij pa en ma te staan! Zal daar menig zaterdagje aan het werk zijn, je bent altijd welkom! Ik wil het toch wel eens proberen om een jaartje gerold rond te rijden, gelukkig ken ik een beroepsschilder die heel mooi werk leverd, die kan hem denk ik super strak rollen. en kan ik vast kijken of ik hem in duo-tone wil laten spuiten. Zo komen mijn wielen er uit te zien in ieder geval! ![]() |
Ziet er goed uit man!!
|
mooie kever.. Leuke plannen ook! succes..
grtz thomas |
Voortgang week 1
Hallo Iedereen!
Vandaag even de keef leeggehaald, stoelen, tapijt, hemel, alles eruit! En wat een zooi kwam eruit... ![]() Wel kaal hoor... ![]() ![]() Resultaat is alles behalve teleurstellend, veel delen al ooit vervangen, alleen in verticale gedeelte van kattenbak zit rot. Hier staat ie dan, in z'n eigen werkplaats ![]() Goed gereedschap is het halve werk! Gelukkig is m'n pa gereedschap-freak! ![]() Tot dusver! |
Kijk, gelukkig is hij goed terecht gekomen, ben benieuwd naar het interieur, heb je al wat gevonden?
|
Quote:
Hee man! Ik ga hem helemaal in zwart uitvoeren. Alles koop ik nieuw behalve de stoelen. Ik zoek dus nog een setje NETTE zwarte stoelen en achterbank voor de keef. Weet jij er toevallig geen te koop? (of iemand anders misschien?) |
Afgelopen zaterdag bij mijn nieuwe beste vriend dolf geweest!
Hihi, ik had gereageerd op de advertentie '67 body gratis af te halen'. Dat laat ik me niet 2 x zeggen! Meteen aanhanger geregeld bij Tim, dikke passat ervoor en gaan met die banaan! ![]() Wat een ontvangst! ![]() Naast de body die in super staat was en veel plaatwerk heeft wat ik kan gebruiken heeft dolf me echt verwend met allemaal goodies! Van draagarmen, verenpakketten, knipperlichten, verschillende nieuwe(!!) deurklinken, klapraampjes, dashboarddelen etc! Ik ben echt verwend en eigenlijk spijt van dat ik maar 1 fles drank had meegenomen voor de dankbaarheid. ![]() ![]() ![]() Ramen heb ik wel voor een (zeer netjes) bedrag overgenomen, rubbers zijn nog als nieuw. Ramen zien er nog super uit! ![]() Hieronder de foto's van de body, in 3 delen geknipt. Inclusief deuren en halflange klep! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
goed bezig Martijn .. wanneer issie verlaagd??
|
Misha... de eerste meters die hij nu gaat rijden is hij op weg naar VA... ;-)
|
Hey tinus,
Geluksbal!! :woowoo: had al het een en ander van Rick en Tim meegekregen maar ziet er allemaal goed uit :thumbup: !! Nu kun je weer zuutjes aan aan het "restaureren" haha ik kom nog wel es op een verloren zaterdag middag langs kijken hoe het met de voorderingen gaat!! Gr Tieske |
Zo dan, dat is even een meevaller.
Leuk zo'n kever restaureren, zul je zeker plezier van gaan hebben! |
Ah... volgens mij heb ik weer een leuk draadje gevonden om te volgen :) Klinkt veelbelovend allemaal en ziet er goed uit!
|
Ik zou alleen geen twotone doen dat ziet er niet uit
michael Ps hoe ga je je schokbrekers bevestigen met een 5 inch smallere as?????? |
Two-tone, one-tone, ik zie wel, smaken verschillen eenmaal.
Jij hebt een kilo stickers op je kever, is ook niet mijn smaak. Hij de as gemonteerd word heb ik geen idee van, ik zet hem namelijk bij Volksaddiction neer, die maakt hem helemaal naar m'n wens, zal geen probleem opleveren volgens hem, 5inch... |
Quote:
:woowoo: weet je al wanneer hij klaar is Martijn? |
Hee misha!
Target is eind maart, begin april. Even geduld nog dus! |
Quote:
idd :( |
All times are GMT +1. The time now is 08:14. |