![]() |
Groene vacuumbol?
de groene vacuumbol van een Golf 1 die dus aan de rechterkant, zit er bij mij niet in kan dat dus kloppen dat hij daar door iedere keer afslaat als hij koud is?
Of moet ik naar wat anders zoeken, word er echt gek van!! :screwy: en tegelijk hopeloos :( En zit die bol op elke Golf 1? |
![]() die links zit dus.............. :confused: |
Welke motor heb je?
Automaat of handbak? |
het is een automaat met een JB motorcode!!
|
heb 3 JB's Automaat (waarvan 1 omgebouwd
naar 5bak) en die hebben ze alle3 :) Heb ze ook al es in een andere kleur gezien :D |
Quote:
Dus met andere woorden zeg jij dus: hij MOET erop zitten!! Zonder dat ding loopt hij 's morgens als hij koud is dus BEROERD!!! |
Quote:
Bij mij zit ie er ook op. Zelf zou ik zeggen dat de warmloopsensor kapot is. ![]() |
Quote:
Dit is een dubbele temperatuur schakelaar en die dingen zijn retemoeilijk te krijgen nieuw. Heb er 54 euries voor betaald (met fikse korting) bij VPC Autosport uit Buchten. Dit ding regelt tussen twee trappen dat de thermostaat open gaat (als ik het goed heb tenminste, weet het namelijk niet zeker): de 'witte' sensor doet dat van 70 naar 60 gr.C. koelen en die 'rode' van 90 naar 80 gr.C. (temperatuur van het koelwater).Zoiets is het ongeveer. Heeft naar mijn idee daarom niets met een koude start te maken, omdat daarbij het koelwater nog hartstikke koud is. Wat wel met de koude start te maken heeft is inderdaad die groene bol, omdat dit onderdeel uitmaakt van het vacuümcircuit. VAcuüm zorgt voor extra benzine aanzuig in je carburateur (rijk mengsel bij koude start) en regelt de vervroeging/verlating van het ontstekingstijdstip. Die bol vangt volgens mij schommelingen op in de onderdruk in het vacuümcircuit. Heb je dat ding niet, schommelt de onderdruk teveel als gevolg van slechte stationaire regeling en loopt je motor niet soepeltjes. Dus dat ding inbouwen en aansluiten op het vacuümcircuit! op internet moet je vast een schema kunnen vinden van hoe dat aangesloten moet worden. Maar die dubbele temperatuurschakelaar heeft hier niets mee te maken naar mijn idee. |
@ Zippo: shit!! dus het kan nu dus 2 dingen zijn. Het wordt steeds gekker. Maar ja het is een oldi he!!
Is die nog nieuw te leveren bij de VW of is het weer zo'n zoek zoek en gij zult vinden apparaatje!! |
@ Sjoes85: nee die bol zit er helemaal niet in??????? 's Morgensvroeg loopt hij 10 sec. goed en dan begint de ellende. Hij loopt echt dan bokkig alsof hij op drie poten en soms (heel vaak) slaat hij dan af. Ook na een kilometer rijden en als je moet afremmen voor een fietspad of zo. maar als hij warm is loopt hij super alleen is het wel zo dat bij het stilstaan de toerenteller heen en weer gaat dus de motor voel je ook schommelen!!!
|
Quote:
Oke! Dat wist ik niet... Bedankt voor je toelichting. Een groene bol regelen, en klaar is ... ;) |
Quote:
:rolleyes: damn, daar zie ik toch mijn motor :D maar on-topic: mijn auto is van modeljaargang 1983, bij oudere Einsers, wat ik zeker weet tot en met modeljaargang 1981, heeft die groene bol een iets andere vorm, meer ovaal, ik heb hier helaas geen foto´s meer van sinds ik een andere PC heb :redface: edit: net even rondgekeken bij mobile.de, en deze foto gevonden: ![]() een "bol" van die vorm dus. |
@ Type 17: thnx m8!! voor de foto maar de vorm van de bol zal wel niks uit maken denk ik!!! Dus toch maar op zoek naar zo'n ding dus........ :thumbup:
Of iemand moet nog wat anders weten? ;) |
Quote:
Dat ding erin zetten inderdaad en dan knallen met die bak van je! bol of uiervormachterig ding, maakt niets uit! |
035 919 369 Dubbele temperatuurschakelaar 30/40C 55/65C 1 Automaat
Rood/Natuur JB,GH Volgens de etka is ie vervallen bij de dealer |
iemand een org. nummer van die bol + toebehoren?? :cool:
|
heb nog wel een bol in de garage liggen.. pm maar een voorstel bij interesse
|
Ik heb die bol toen verwijderd (laten doen bij Bolku) maakt geen enkel verschil, is dus niet nodig!
|
Quote:
jongens hou nou eens op wordt kierewiet zo!! :screwy: HELP HET NOU WEL OF NIET?? :confused: |
Ik heb het toen dus echt laten verwijderen, en het was totaal nergens nodig voor, die leiding gewoon afgedopt en klaar, dan heb je nog steeds een dicht vacuumsysteem (blijkbaar is dat goed genoeg)
Controleer bij jou ff of alles wel dicht is en ga anders eens verder kijken! |
Quote:
hoe worden schommelingen in onderdruk opgevangen dan? of zijn er geen drukschommelingen? |
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
maak me gek jongens!!!! |
ik rij ook een 1500 automaatje...bol-loos...geen probleem
|
Quote:
Als je t nou gewoon es probeert.... Ik zou t ook niet weten... Maar dan weet jij t iig wel zeker ;) |
Quote:
yep, laten we dat maar eens eerst doen, ik heb al een meneer ge-pmd vanavond en nu maar afwachten. Mocht het niks oplossen gooi ik deze topic gewoon weer omhoog!! :tongue: |
bij deze dus up!!!!
bol gemonteerd doet dus niks??? wel gemerkt na montage van nieuwe bougies (BP5ES) na 1 x starten gelijk PIKZWART?? en ook na het verstellen van de luchtmengsel ga de auto NIKS slechter lopen blijft gewoon dus horten en stoten?? Bij verstellen gebeurt dus gewoon NIKS??? :confused: Maaaaaaaaar wel een nieuwe interieur gemonteerd!!! :cool: |
heb je soms een dergelijk rijk mengsel dat je motor bijna verzuipt? wat is je verbruik ongeveer?
|
Hoi volgens mij heb ik hetzelfde probleem maar ik heb wel een groene bol erin zitten
als ik hem s'morgen start slaat hij meteen aan en eenpaar sekonden later begit hij slecht te lopen alof op 3 poten en als ik dan wegrij bokt hij als een gek en komt amper vooruit maar als hij warm is loop hij weer goed maar mijn achterkant van de auto zit vol roet/ of (olie?) het is een golf 1 uit 83 met 1500jb motor ik ben ook al vanalles aan het proberen maar het heeft nog niets geholpen . ik hoop dat er iemand nog een idee heeft |
Quote:
tsja das een goeie toen ik naar de waatercooledmeeting in Assen ging heb ik 2 keer moeten tanken (alleen kweetniet hoeveel???) volgens mijn 2x keer 30 euro??? :confused: |
Quote:
1. Heb je toen de tank helemaal volgegooid? 2. wat was de afstand die je gereden hebt? check dat ff via www.routenet.nl ofzo. Als je de totaal afgelegde afstand deelt door het aantal getankte liters benzine krijg je het verbruik. Een ander probleem voor slechte start kan zijn dat er vocht in je verdelerkap komt. Dit kan optreden indien de kap niet goed afsluit ten opzichte van de rotorkap. Je krijgt dan een slechte ontsteking, bv één bougie die even niet meedoet omdat de vonk door het vocht voortijdig overspringt, in de vedelerkap zelf. Dit goed schoonmaken en ontvetten. Indien het slecht lopen zich blijft voordoen, hier speciale siliconenspray overheen spuiten. Dit dicht af tegen vocht. |
zwart=roet=te rijk
dus krijgt teveel peut op de een of andere manier.. lufi verstopt? staat er ergens een klep dicht? blijft de choke hangen? |
@ Sjoes85: Tank heb ik niet helemaal volgegooid! Ik weet echt niet hoeveel het was??
Dus word dat een beetje lastig om uit te rekenen!! ;) @ berendd: Luchtfilter is nieuw, en wat voor klep moet dat zijn dan? En de choke blijft niet hangen want hij loopt 10 seconden en dan valt hij gewoon weg en begint te pruttelen en dan slaat hij af!! ;) |
Quote:
Als ik dat vergelijk met mijn 1.3 met handchoke, dan kan het juist wèl zo zijn dat de choke blijft hangen: Om te starten trek ik de choke volledig uit. Laat ik hem in die stand staan, dan looptie binnen 50m beroerd en schokkerig met grote kans op afslaan, omdat de verhouding lucht/benzine niet goed is. Wanneer de motor warm is (en de choke in kan) gaat het weer goed. Dit alles ondanks dat ie even daarvoor dus netjes startte. Maar duw ik de choke kort na de start weer iets terug, gaat alles goed. Blijft ie netjes lopen ook als ik stilsta voor het verkeerslicht oid. De motor warmt geleidelijk op en telkens de choke iets induwen om hem niet te rijk te laten lopen/veel toeren te laten maken. Ik weet er niet het fijne van, maar ik kan me zo voorstellen dat jouw automatische choke hetzelfde behoort te doen als ik met de hand. Wellicht dat het tóch daar ergens fout gaat? Kabel blijft hangen of beweegt te stroef.. ik noem maar iets. Ben erg benieuwd of het boven water komt en wat het dan echt is! |
ik heb mij suf zitten verzinnen hier :(
ik heb die golf helemaal laten afstellen door iemand met kennis van de oudere motoren alle vacuumslangetjes waren goed gemaakt en de golf liep echt als een zonnetje !! nooit problemen gehad. jij kocht hem en het lijkt mij dat de problemen begonnen toen het kouder werd???????? heb je wel al die slang en houder gevonden en gemonteerd wat ik zei die je op het spruitstuk monteerd ?? kan het eigenlijk ook niet zijn want je blok is niet gelijk warm dus...... zo en zo wat ik al zei is dat die monteur zei dat de carb. aarig oud was en hij hem goed afgesteld had gekregen maar ik zachtjes aan voor een nieuwe moest kijken.. weet niet of je al een nieuwe hebt het lijkt mij echt aan de carb of de choke te liggen ik heb trouwens nog gezocht naar dat nummer van die gasten die het blok opgebouw hadden maar kan niets meer vinden helaas :( denk dat je daar ook niet veel aan had gehad eerlijk gezegd hoor gekke vraag maar er is via hier toch wel iemand te vinden die er echt verstand van heeft en eens goed kan kijken???? ik hoop dat je het snel vind in ieder geval want dit is echt niet tof :( groeten richard |
@ rhwp: ik ga er vanuit dat het aan de chokligt kan gewoon niet anders!!! en anders weet ik het ook niet. Mocht ik er samen met vader er niet uitkomen ben ik bang dat ik hem toch naar een specialist moet brengen!!
@ crazy richard: Tsja gelukkig staat hij nu stil . De carburateur is inmiddels gereviseerd dus alle pakkingen is vervangen incl. de sproeiers nu gaan mijn vader en ik er naar kijken (hij is op vakantie!!) en dan mochten wij er niet uitkomen dan gewoon wegbrengen (wil er natuurlijk wel na de winter er van gaan genieten!!! ;) ) En ja... de hitteschild zit er ook al op!! :thumbup: Het is maar een ding en dat is.......... zoeken en zoeken!! :confused: Maar goed daar kun jij ook niks aan doen, waarschijnllijk had jij hetzelfde probleem gehad als je hem nu nog had gehad!!! ;) |
ja maar toch vind het het rot om te horen dit :(
baal er best van !! |
Quote:
gaat goedkomen Richard!! Na de winter BBS-en eronder en GTI sticker en zwarte steenslagkapjes en ik heb een auto waar ik van kon dromen!!! :cool: Desnoods andere motor erin!! :thumbup: |
Quote:
ben ik ook van overtuigd maar ben blij als hij het gewoon weer goen doet :D zo en zo is het blok zelf perfect het was/is meer de dingen erop/aan omheen :thumbup: |
Quote:
gaat vast goedkomen Richard!! hoop ik!!!! :D zodra ik wat weet wat de oorzaak was ben jij de 1ste die het weet!! ;) |
je choke klep blijft gewoon hangen lucht filter er af boven op de carb kijken iemand anders laten starten dan zie je hem dicht gaan die hoort vrij vlot weer open te gaan
gebeurt dat niet dan heb je jouw probleem op nieuw afstellen is mogelijk en probleem opgelost staat in de vraagbaak hoe dat moet |
All times are GMT +1. The time now is 15:46. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.