![]() |
het "echte" nut van een remdrukverdeler achteras GTI
Tja beetje rare vraag die je niet elke dag tegenkomt :D:D
maar ik vraag mezelf af wat het echte nu is van een remdrukverdeler van de achteras van een GTI (dus schijven) ik snap dat deze een veer aantrekt wanneer de auto beladen word (en wanneer dus de auto inveert), er word een veer aangetrokken die meer druk geeft aan de achterremmen waardoor een belade auto harder remt achter en dus ook makkelijker remt met het hogere gewicht (van de lading) STEL: ik rij nooit beladen.....en ik haal de veer van de remdrukverdeler....dus dat verdeelblokje laat ik zitten maar ik haal de veer eraf dus het in- en uitveren van de achteras heeft geen nut meer op de verdeler. --->> rem ik dan gewoon altijd zoals een onbelade auto remt (ook al is hij beladen) of verneuk (sorry;)) ik nu heel de verdeling waardoor ik een gevaar op de weg wordt??? het gaat hierom:.......ik heb een Derby achteras (trommels) omgebouwd naar schijven van een GTI (golf 2). maar nu zit ik met die remdrukverdeler....ik wil deze weglaten omdat ik nooit beladen ga rijden met die derby, is dit aan te raden of is dit spelen met je leven?? op de gti as zit een steun voor deze verdeler maar op de derby as natuurlijk niet, vandaar dat ik ff niet weet waar ik deze moet laten. hoop dat iemand raad weet :thumbup: |
je gaat juist spelen met je leven als je hem wel gaat monteren...ik neem aan dat je de derby ook gaat verlagen? dit zorgt ervoor dat de remdrukverdeler meer druk geeft aan de achterremmen dan normaal...ga dan maar eens remmen in een bocht..... ;)
|
idd,. ...derby gaat ook naar de grond
|
Als je hem niet monteerd geeft niets
Er zijn andere modellen waar die niet opzit 1300/1600 diesel Als tie aan de as zit en niet de veer werkt tie niet moet wel voor APK Ga je hem toch gebruiken de veer goed afstellen en met het ontluchten de hevel helemaal naar voor vastzetten en dan ontluchten[max.doorstroom] ps het is een remkrachtregelaar :D |
Met schijfremmen achter zonder dat een remdrukverdeler monteert zal je auto achter veel te veel remdruk krijgen.
De achterremmen zullen dus vaak blokkeren. Zeg maar gerust dat je remsysteem onbruikbaar word. Je kunt de remdrukverdeler van een G40 gebruiken bijvoorbeeld. |
Quote:
Daarom moet je hem na verlagen ook opnieuw afstellen/laten afstellen. |
Quote:
past een remkrachtverdeler van een G40 wel gewoon ergens op de as dan (zonder las werk etc)?? een G40 heeft toch trommels achter :confused: :confused: |
Quote:
Een G40 heeft inderdaad trommels, maar wel met grotere remcillinders achter. En dus moeten die afgeregeld worden (grotere cillinders is meer remkracht). Waar die verdeler zit bij een G40 durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen. Kan ik morgen wel even nakijken maar denk dat een van de 86(C) boys het ook wel weet.. |
Het is zoals Jurgen volledig terecht zegt absoluut gevaarlijk om met schijfremmen achter te rijden zonder gebruik van de lastafhankelijke remkrachtverdeler.
Ik heb ooit mijn Golf 1 TD achter omgebouwd naar schijven (achteras van een Scirocco) en dat zelfs inclusief de ventieltjes in de leiding zoals op GTI gemonteerd werd, maar nogsteeds remde het veel te hard achter. Mijn toenmalige vriendin heeft er op de snelweg twee keer mee achterstevoren gestaan! Uiteindelijk is de auto bij de APK door de mand gevallen: bij steekproef afgekeurd op gevaarlijk remgedrag. |
Je kunt een remkrachtverdeler ook naderhand inbouwen, alleen de beugel voor de veer zit aan de as vast. (nr 8 op het plaatje)
![]() |
Complete G40 achteras past ook zonder problemen.
Er zijn ook type 86 (Polo1/Derby1 etc)geweest met remkrachtregelaar op de achteras. Dacht icm motorvermogen hoger dan 50pk. |
Jups de mijne dus type 86 met 60pk..
Ik heb dus standaard een verdeler en heb dus ook een g40 achteras geplaatst met g40 cilinders endergelijke, die verdeler, heb ik dus gewoon zo gesteld (het beugeltje) dat hij eigenlijk weinig doet en dus ik gewoon weinig remkracht achter heb (heb m dus wel verlaagd)... Precies stellen hoeft volgens mij niet eens, RDW en APK hebben erna gekeken en heb er geen commentaar op gegeven, ook kwam hij goed door de remmentest, te weinig kracht lijkt me beter in jouw geval dan teveel kracht.. |
Quote:
Goed op blijven letten. Meer remdruk op de achterkant verkleint de kans op overstuur. Dus zou het veiliger zijn. Onderstuur is trouwens makkelijker te corrigeren dus dat komt dan ook mooi uit. |
Quote:
Mwoah teveel remdruk achter in een bocht of op t rechte stuk staat gelijk aan handrembochtje... Dan heb ik liever dat me voorkant wat harder remt... |
Quote:
Blokkerende voorwielen is ook niet alles :D Maar TE veel is nooit goed. |
Quote:
Blokkerende voorwielen kan ik oplossen door minder hard te remmen, maar als me achterkant blokkeert terwijl hij voren gewoon remt, dan kan ik wel van de rem afgaan, maja dat stopt zo slecht... ;) |
het makkelijkste is.. heb ik ook is gedaan na wanhoop. (stond ook steeds achterstevoren) remdruk regelaar van een peugeot 205 gti. deze heeft er 2 tussen de remleiding zitten aan de achterkant ze kosten geen drol en werkt zeer goed.
Mvg Remco |
Quote:
bij welke auto hoort deze remkrachtverdeler?? van een gti of van een g40?? volgens mij zitten namelijk de steunen van een gti op de as gelast en zijn deze niet te demonteren doormiddelen van bouten. :confused: |
Een instelbare remdrukbegrenzer monteren in de leidingen naar de achterremmen.
|
Quote:
Heb dit nooit veranderd (trommelrem) maar ken er niet echt problemen door. Voor blokkeert nog steeds sneller. |
De remmen van de achteras mogen niet blokkeren. zolang deze namelijk draaien heb je rechtuit stabiliteit. als je dus een remmentest doet, en achter blokkeren ze en voor niet, dan is het foute boel. veel beter kun je hebben dat de vooras blokkeert. Het is inderdaad dat als je dan blokkeert in een bocht dat je dan rechtuit gaat, maar als je achteras zou blokkeren ga je draaiend uit de bocht :)
er is zelfs een verhouding voor hoeveel de achteras mag remmen in verhouding met de vooras afhankelijk van het gewicht op voor en achteras. dus, je kunt het atuurlijk proberen en kijken wat het doet, als de achteras remt en niet blokkeert is het goed, als deze blokkeert dan moet je hem dan nog gaan aanpassen, met een automatische, of handmatige remdruk verdeler. mvg db |
Quote:
Deze zijn universeel te koop??? |
Quote:
Je kan ze bij diverse (bekende) remmenleveranciers krijgen, maar ook bij b.v. dutchpowertrading. Zie link en dan bij "bremskraftregler", je zult echter wel hiervoor de remleidingen moeten aanpassen. http://www.dutchpowertrading.nl/ind...?item=m2&mid=32 |
dus ik snap als ik dit monteer dat ik de remdrukregelaar niet meer nodig heb die standaard op een gti as zit gemonteerd??
en hoe zit het dan met de APK, want die zien schijven achter maar geen remdrukregelaar.....gewoon goedkeur met een remdrukbegrenzer?? |
De originele heb je idd niet meer nodig en is gewoon goedkeur voor de APK
|
Quote:
Heb je ervaring met deze dingen?? (weet je dus of dit makkelijk aan te passen is ??) |
Quote:
Ik heb zelf nog geen ervaring met deze remdrukbegrenzers. Je zal hem in de remleiding naar achter ergens tussen moeten plaatsten, sommige doen dit in de motorruimte andere in het interieur vlakbij de versnellingspook en dan de remleiding naar binnen leggen. |
of je remdrukregelaars die veel bij mk1 gebruikt worden die voor op je hoofdremcilinder, ze scjhijnen goed te werken
|
Quote:
Patrick: Wat voor een MK1? Een Polo mk1? of een Scirocco mk1? @ Topic starter: Je zult met de schijven op de achteras echt de lastafhankelijke remkrachtverdeler moeten monteren. Deze is bij de Polo 1/Audi50/Derby 1/Polo 2 en Polo2f in verschillende soorten en maten gemonteerd geweest. Er zijn ongeveer 3 verschillende versies van, maar als je gewoon alle onderdeeltjes d'r bij hebt, kan je (voor zover ik ervaring heb) alle versies uitwisselen. Ik heb onder m'n Diesel een 2f G40 achteras (6mm dik, met stabi) gekoppeld aan een originele Polo 2 '60pk' last-afhankelijke-verdeler. Als je naar schijven ombouwt, neemt de remkracht van de achteras niet toe, ten opzichte van een G40/GT met trommels in combi met de 19mm zuigers. Het bereik van de lastafhankelijke remkracht verdeler is dus gewoon 'voldoende'. Voor de APK maakt t allemaal weinig uit, behalve als je keurmeester een fatsoenlijke remproef uit kan voeren. Bij mij kwamen de verkeerd geleverde 19mm zuigertjes pas na 1 jaar bij de keuring naar voren; moest 14 mm zijn, (polo 1 zonder bekrachtiger), en inderdaad; Bij een 'redelijke' noodstop stond ik letterlijk achterstevoren. |
Inline remdrukbegrenzers van een scirocco 16v monteren.
Deze zijn speciaal voor een systeem met schijven achter,en gaan dus NIET in combinatie met een lastafhankelijke remdrukregelaar. Gr Jan. |
Remdruk begrenzers zitten fabriekaf bij een GTI 1 tussen de leidingen
Bij een 78 in de pasagiersruimte naast de stoellen en bij een 81er onder de hoofdremcilinder in de motorruimte Teminste bij die van mij |
Quote:
Alleen zijn die niet voor SCHIJVEN,maar voor TROMMELS. Dus werken deze met een andere druk. |
Een remdrukbegrenzer is toch gelijk???
Die zorgt er toch voor dat de verdeling 70%voor en 30% achter is? |
Bij de golf 1 gti zitten er inline begrenzers EN een lastafhankelijke
remdrukbegrenzer in het remsysteem. Dit is dus anders als bij de scirocco. Als je dus een makkelijke conversie naar schijven wilt maken zonder lastafhankelijke remdrukbegrenzer aan de achteras,kun je dus het beste de inline begrenzers van een scirocco 16v pakken. Neem tenminste aan dat vw dit niet zomaar op deze manier heeft bedacht. |
Aha,een combi van die 2 [lastafhankelijke remkrachtregelaar en en begrenzer] is gelijk aan die [begrenzer] van de scirocco 16v!
Maar hoe is het dan bij een golf2 GTI 16v Daar zit alleen een lastafhankelijke remkrachtregelaar? |
@SJAMPOO
Als je dus een makkelijke conversie naar schijven wilt maken zonder lastafhankelijke remdrukbegrenzer aan de achteras,kun je dus het beste de inline begrenzers van een scirocco 16v pakken. Neem tenminste aan dat vw dit niet zomaar op deze manier heeft bedacht. Reply With Quote die bedoelde ik dus zitten ook op mk1 cabrio en scirocco |
Quote:
Kan iemand aub ff checke of we hier over onderdeelnummer.........: 533.612.151 (F 15-E-011-291) ............praten?? |
dit zijn zegmaar een soort "plugjes" of "boutjes" :D (ja lekker uitgelegd van mij heh :D) die je tussen de leiding en de rembekrachtiger zet.
|
iemand??
|
...Even dit topic onder een hele dikke laag stof vandaan...
Begrijp ik het goed, als ik stel dat bij het vervangen van de achteras, er gewoon trommel remmen blijven zitten, de auto verlaagd is, en er niet beladen mee gereden wordt, het aansluiten van de veer van de remkracht verdeler niet echt nut heeft...? Gaat om een golf type 2 met TDI blokje (90PK) |
All times are GMT +1. The time now is 17:47. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.