Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Zou me ff voorstellen "91 polo g40 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34423)

manusg40 30-08-2007 18:24

Zou me ff voorstellen "91 polo g40
 
Hoi ik ben Arjan woon in de omgeving Arnhem
Heb nu me 2de polo als vervoer haha
een g40 met kleine poelie andere chip
openluchtfilter en waterspray op de intercooler

met het interieur ben ik mee bezig maar er moeten race kuipjes in komen
verder rest werk ik bij een montagebedrijf en heb ik me autoschade papieren
dus bij deze gelijk "Als je problemen heb met je carroserie benader me dan " haha

maar ja me hobby is echt de auto steek er ook veel tijd in maar ja is toch leuk

hoop dat deze foto 's het gaan doen is voor mij de eerste keer

groeten Arjan

http://byfiles.storage.live.com/y1p...O_7oHibwvXq2RU_

http://byfiles.storage.live.com/y1p...eGC3pm7ZEnT Sm

http://byfiles.storage.live.com/y1p...kxgvlv6zkgI94we

Ralph 30-08-2007 18:28

Welkom, helaas doen de foto's het niet !!

G-eert-40 30-08-2007 18:51

welkom hier! hoop dat je foto's het snel doen, ben benieuwd :) alweer een geladen rijder erbij :thumbup:

Edition-Blue 30-08-2007 18:55

welkom ben benieuwd naar de fotos.

manusg40 30-08-2007 19:11

hier als nog me foto's
 










mark2fpolo 30-08-2007 20:57

welkom!!

heeft idd wel wat aandacht nodig!!

wat zie ik onder je kap, pvc buizen, open kleppendeksel, en een gat wat niet is afgedicht in de lader :S....

Persoonlijk zou ik daar ook het een en ander aan veranderen, originele filter plaatsen, dicht kleppendeksel (1.3 ofzo), en ik zou je lader afdichten..

Maar dat komt vast wel goed als het je hobby is!!!

G-eert-40 30-08-2007 21:17

is dit een genesis uitvoering? of welke kleur is het? en ben het eens met wat mark2fpolo zegt. open luchtfilter eraf, retour leiding fixen. je zuigt zo een hoop stof en zand recht de lader in, en dat vind ie vast niet fijn ;)

verder veel plezier hier! en even je velgen wassen he :tongue:

Jazzblue 30-08-2007 21:19

Welkom!!!
Weer een G40, de auto heeft wel wat aandacht nodig ja en het originele filter is zowiezo het beste:D.

Verder ben ik wel benieuwd naar de plannen.

manusg40 30-08-2007 21:40

sorry maar de g lader is afgedicht maar kan je bijna niet zien op deze foto
zit een stuk plaatstaal overheen en dan op de originele bouten vastgezet
die pvc buizen dan van de retour en nu maakt ie zo psssst geluid (sorry voor de mensen die dit verneuken van je auto vind)
1 keer in de week maak ik me filter enzo schoon

en de buitenkant heb ik afgelopen vakantie compleet strakgemaakt incl achterklep en met een mat zwarte spuitbus gespoten hij moet uit eindelijk ook mat zwart worden maar dan professioneel gespoten (ff sparen :P)

maar verder ben ik met een dashboard bezig met touchscreen met een car pc maar daar horen jullie later wle over

martiepartie 30-08-2007 23:23

hmm.. Het is sowieso geen genesis, die zijn niet in 1990/91 geleverd.

Elke week je filter schoonmaken is natuurlijk leuk, maar wat als je de dag na het schoonmaken door een flink bemodderde weg veel fijn zand onder de kap krijgt? een paar korrels zijn genoeg om je lader+de rest van je blok te verne*ken..

En als je de riolering laat zitten, maak ze dan ff zwart, dan valt het minder op :).

RubenD 30-08-2007 23:47

Ik snap het idee, maar waarom niet eerst sparen voor een lasapparaat en alles maken zoals je het echt wilt?

MartinGT 31-08-2007 00:02

Quote:
Originally Posted by RubenD
Ik snap het idee, maar waarom niet eerst sparen voor een lasapparaat en alles maken zoals je het echt wilt?


Omdat een psssssssssst geluid veel stoerder is dan rustig de tijd nemen om iets netjes voor elkaar te maken.

manusg40 31-08-2007 05:30

de "riolering word blauw" haha en heb ene lasapparaat maar wat moet je daarmee?
als je het van staal gaat maken is niet bevordelijk voor je gewicht he hahha
aluminium is wel een goed idee mar dat is een duur lasapparaat dan he

en het is een polo gt 75 pk
met een g40 motortje erin :P:P
nks genesis ofzow

mark2fpolo 31-08-2007 16:11

Dit is een gejatte foto maar als je psst wilt maak het dan zo:







uitleg: retourslang doorsnijden aan de kant van die naar de kleppendeksel gaat afdoppen en dan op je gasklep een klein filtertje plaatsen... Dan heb je en afblazen en je originele filter en je lader krijgt zijn carterdampen nog, wat wel heel belangrijk is !!!!!

als er al lang zo mee gereden is zoals hij er nu uit ziet, kan ik je alleen maar verwijzen naar arno ;)

suuspologenesis 01-09-2007 19:25

leuk project zo

gr.

Tiefer 04-09-2007 08:56

Quote:
Originally Posted by mark2fpolo
Dit is een gejatte foto maar als je psst wilt maak het dan zo:



uitleg: retourslang doorsnijden aan de kant van die naar de kleppendeksel gaat afdoppen en dan op je gasklep een klein filtertje plaatsen... Dan heb je en afblazen en je originele filter en je lader krijgt zijn carterdampen nog, wat wel heel belangrijk is !!!!!

als er al lang zo mee gereden is zoals hij er nu uit ziet, kan ik je alleen maar verwijzen naar arno ;)


Ik denk dat Arno hem wurgt :D
Hij kreeg van mijn schuimfilterpaddestoel al bijna een beroerte. En terecht natuurlijk :tongue:

Siem 04-09-2007 11:09

Welkom hier...

De auto heeft inderdaad wel heel wat aandacht nodig, zoals hij er nu bij staat op de foto's vind ik het een auto die uitstraalt of hij een beetje ziekjes is...
Maar dester leuker het is om er weer wat moois van te maken, ik wens je in ieder geval succes.

En als ik je een tip mag geven, volg de wijze raad van mark2fpolo maar op, anders heb je echt wel een grote kans dan je snel bij Arno terecht komt.

In ieder geval veel plezier hier en succes met de polo:rock:

mark2fpolo 04-09-2007 16:15

Quote:
Originally Posted by Tiefer
Ik denk dat Arno hem wurgt :D
Hij kreeg van mijn schuimfilterpaddestoel al bijna een beroerte. En terecht natuurlijk :tongue:


Dit is een manier die door arno zelf getest is, en de enige waar hij een beetje over te spreken is :D

polo 3 09-09-2007 17:41

Zoals het op deze foto gedaan is, kun je de lader heel houden.



Maar dan is het wel te adverseren dat deze op sintimids loopt.
Open filter, direct de kliko in...
En dat pvc, tja, normaal scheit ik erop? :D

martiepartie 10-09-2007 08:03

ik scheit er liever doorheen.. er op geeft ook zo'n rommel in het toilet!

manusg40 11-09-2007 18:33

ach ja jongens over dat riool valt te speculeren
rijd een half jaar zo en echt geen druk verlies of vieze g lader
zo lang je het schoon houd en netjes mee omgaat
zit nu op 1.1 bar lijkt me mooi genoeg
heb zojuist nieuwe velgen er onder foto volgt nog
en binnekort naar de spuiter :P


sorry meningen verschillen

arno Derby 11-09-2007 18:46

Gelukkig heb ik geen verstand van G-laders.
Ben meer van het plaatwerk dus ik ben zeer benieuwd hoe de auto er straks bij staat als ie van de spuiter terug komt.

Succes.
Gr Arno

polo 3 12-09-2007 17:02

achja, hij gaat vanzelf kapot.
Welke poulymaat heb je?
En welk merk drukmeter?

manusg40 12-09-2007 18:29

heb een drukmeter die er al in zat van autostyle ofzow
niet de beste maar doet het perfect
kocht me polotje voor 200 euro
met 0.6 bar en echt snel nu met 68 poelie

polo 3 13-09-2007 17:13

Ik snap t ff niet, eerst gaf ie 1,1 bar, en nu 0,6 met een 68 pouly?
Ik reedt altijd met 1.1 bar op een 68 pouly, dat doet ie met een goede lader op een 70 mm pouly ook.....

manusg40 13-09-2007 21:41

sorry
ik heb me polotjuh voor 200 euro gekocht met toen 0.6 bar met standaard poelie
heb er nu een 68 poelie opzitten en rijd nu op 1.1
mijn excuses

iemand anders voor die prijs een goed rijdende snelle g40 gekocht??
hehe

martiepartie 13-09-2007 21:43

denk het niet.. Goedkoop is dat zeker!

maar 0.6 is dus niet zo heel optimistisch begrijp ik.. Misschien een lader inspectie? Een kapotte lader kost meer dan nu nog proberen te reviseren.

G-eert-40 13-09-2007 21:58

een standaard setup met een normale pully geeft ongeveer 0.6 a 0.7 bar druk. maar ook al meet je deze druk, wil nog niet altijd zeggen dat de lader nog goed is. terwijl je druk nog goed is kunnen ondertussen je dichtingslijsten bijna op zijn. of je lagers die zijn beste tijd gehad hebben.

vooral als je de onderhouds historie van een lader niet kent en je plaast een kleinere pully voor meer druk. zou ik hem eerst open laten maken en laten inspecteren.

grtz.

Siem 14-09-2007 14:19

Het zekere voor het onzekere kiezen ;) :thumbup:

Jazzblue 14-09-2007 15:03

Inderdaad, het is ook zo dat er een heleboel meters zijn die geen zuivere metingen geven!

patrick 86c 14-09-2007 16:36

1 van de betrouwbaarste meters is toch wel VDO.

Jazzblue 14-09-2007 17:43

Ja inderdaad, is misschien ook wel een van de duurste:D mja.


All times are GMT +1. The time now is 18:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.