![]() |
mk1 gti project
Na een tijdje meegekeken te hebben op t forum , mag ik gaan meedelen dat ik over een kleine 2 dagen eigenaar ga worden van een mk1 gti van 81.
Angezien ik komend jaar terug naar school ga heb ik mijn vr6 van 93 verkocht en besloten dat er een goedkoper auto moest komen kwa maandlasten. De koop is mondeling al rond ik moet alleen even wachten wanneer m mag halen. Dit gaat denk ik woensdag worden. Het is een golf mk1 gti van 81 , waar een typ 2 1.8 gti motor ingekomen is. Er is al flink aan geknutseld , maar heeft nog vrij veel laswerk nodig. Toekomstmuziek -laswerk in orde maken -evt opnieuw spuiten -motor in orde maken evt andere nokkenas , koppeling en spruitstuk. -rolkooi , veerpootbrug voor evt ook achter -2 kuipstoelen , 5punts gordels -homemade uitlaat van voor na achter -schoefset -ats classics(opknappers) -gti lip -koplampen met kruis , andere knippers en achterlichten -andere grill -ICE Het enige nadeel wat ik nu al weet is dat er een typ 2 dashbord inzit , en dat wil ik dus niet. Dus iemand die nog een typ 1 dashbord heeft liggen met cockpit en schakelaars van een gti mag zich melden. Dat geld trouwens ook voor de rest van de onderdelen in het lijstje , heb je iets liggen laat me dan ff wat weten. Woensdagavond zal ik natuurlijk foto's maken voor de fotogeilende mens. Daarna zal ik een topic openen in het project gedeelte . Ik kan zelf al niet wachten Grt danny |
Ben benieuwd naar de foto's :P
|
Welkom en ben ook erg beniuwd naar de foto's van de einzer :D
|
welkom op het forum en ben benieuwd naar de foto'ssss van de GTI I.
|
welkom hier idd enne :postpics:
|
heb je die groene van marktplaats gekocht
|
Welkom.
|
|
Welkom
|
welkom ik heb nog een rolkooi liggen. voor golf 1. mischien iets voor jou?
http://www.volksforum.com/forum/sho...77633post377633 mvgr |
nou ik heb m net gehaald ben blij dat ik hier aan ben gekomen ,
t was idd die groene van marktplaats , net een flinstone auto hij is goed rot. Bij de voeten , raamstijlen en kokers en nog plaatsen waar k moet ontdekken. Maar ik moet een hele rammel aan interieur delen hebben -dashbord + teller unit -hemel -middenconsole -vloerbekleding -hendels voor aan t stuur beide Dat is t voornaamste , voor nu ff zodat t weer een auto kan worden foto's morgen als ik begin te strippen |
Hey weer een Limob erbij! t wordt steeds gezelliger hier:D
kijk es op watercooled.nl bij de "marktplaats", staan wat onderdelen bij die jij best kunt gebruiken ;) groeten Dennis |
Nou vandaag had ik niet zoveel tijd maar ik heb ff kunnen kijken.
De kabelboom is ook een regelrechte ramp , ik zie type 2 stekkers en typ 1 in 1 kabelboom. ik begin langzaam al mijn twijfels te krijgen of me dit allemaal wel gaat lukken, want rond september moet ie compleet klaar zijn iemand suggesties wbt de kabelboom , de motor is van een type 2 zonder de leidingen van de luchtfilter bak naar de injectors. Dat geeft ong een id Zelf zat ik te denken om ergens op de sloop een complete kabelboom met dash,cockpit en schakelaars te halen . Maar past dat wel allemaal mooi van een type 2 en wat moet ik er voor aanpassen. Als iemand hier foto's van heeft graag zelf moet ik nog ff de digi halen bij mijn vriendin |
ik denk dat jij al blij moet zijn dat je het laswerk klaar hebt in september.
teminste aan de fotos op marktplaats te zien |
Nou ik heb fulltime de tijd , tis niet dat t alleen avond werk word.
Heb net foto's gemaakt zal ze dalijk bij mij vriendin erop zetten |
hoe krijg ik hier foto's neergezet?
|
zie FAQ:
[IMG] URLVANDEFOTO.JPG [/IMG] dan zonder spaties |
Uploaden in de gallery waarvan je de snelkoppeling in de Volksforum balk boven aan de pagina ziet staan.
Als de foto er eenmaal in staat zie je een paar regels onder de foto de BB Image Code staan. Kwestie van die in z'n geheel hier in je reply kopieeren en klaar is klara. Wel doen want we zijn hier allemaal gek op foto's. Vooral van projecten die de potentie hebben flink uit de hand te lopen :D |
Kan iemand me meteen vertellen wat voor een motor dit is? De rottigheid :woowoo: |
holy shit............
|
nondedju, daar heb je nog veel werk aan
heel veel sterkte en suc9 want dat kan je zo te zien wel gebruiken |
Quote:
:eek: :eek: :eek: Quote:
Wat is de motorcode? Anders kunnen we er weinig over zeggen, iets van een Golf 2, maar geen Golf 1 blok. |
ja tis type 2 zover was ik al , boven de 1e bougie staat 025103373 aa
misschien zegt dat al wat meer? Ik heb trouwens wel een dtm wisser en en strakke achterklep .whoooot :thumbup: |
Quote:
Nee, niet veel, helaas...de motorcode staat op het cilinderblok ingeslagen op de cilinderblok,net onder de overgang met de cilinderkop, achter de stroomverdeler. De (eerste twee) letters voor de cijfers zijn bepalend. |
Quote:
En je vergeet dat kijkgat in je vloer. dtm wisser en achterklep: :mad: :mad: :drill: |
ik mag voor jou hopen dat je niet al teveel hebt betaald voor de golf
|
sjezus nog aan toe :eek:
Dit houdt bij €250 euries wel op. |
sow..:eek:..das goed rot.. zou nog geen 100 euro voor dat ding betalen
|
tja wat moet ik zeggen mss heb ik idd wel teveel betaald
ben me ook eens aan t beraden of ik dit een kans ga geven |
och jeetje :shocked:
Of heeeeel veel succes met de resto, of succes met het zoeken naar een andere ;):) |
mijn advies... zoek een goeie 83tiger zijn stukken harder dan dit roestblik als je bodemplaten al verrot zijn is je dorpel ook weg en je wielkast randen wil je al helemaal niet weten... nee deze zou ik laten varen... mijn mening tenmiste
|
mijn advies: alle onderdelen die eraf kunnen en nog goed zijn eraf slopen...leuke 83er kopen voor weinig en daar lol mee hebben en geld in stoppen...dit is zonde...
EDIT: zelfde als Bonito hierboven dus :) |
De wagen is idd goed krokant, slopen en alle goede onderdelen bewaren.
Hoe is de wagen bij de achterophanging, als t daar ook mis is, dan is deze wagen niet de moeite, mits je zelf plaatwerker bent en het meer als n uitdaging ziet. Succes |
Quote:
Lijkt op PF motorblok |
wielkasten zijn juist keihard , de kokers en bodemplaat daar zit t werk
mja tis een halve auto dat is nu net t probleem , ik heb geen interieur anders gaat ie maar weer deruit maar niet voor minder dan dat ik er voor gegeven heb En wel allemaal heel makkelijk gezegd zoek een 83er als iemand er hier 1 weet voor normale prijs graag... |
net nog even naar de foto's gekeken.... ze hebben geeneens de auto goed afgeplakt/gestript de rubbers zijn voor de helft groen.. de motorklep stang hebben ze geeneens verwijderd (kwestie van 3 tellen) mijn idee dat de lak nog niet eens hard is.. gewoon voor de verkoop een dikke laag plamuur over de gaten heen gesmeerd en overblazen, zodat het lijkt dat hij strak is... kijk over een maandje of twee maar weer eens naar deze auto en dan zul je zien dat over een groot gedeelte van de auto de plamuur gaten weer tevoorschijn komen.. tis verekte jammer maarja.. verkoop hem in onderdelen zoals al eerder vermeld hier ramen verkopen dash motor versnellingsbak stoelen enz..
|
nou dat van t spuiten valt wel mee , hij is wel een tijd geleden gespoten , maar dat is nog redelijk.
zo is ie vrij strak , maar als ik zo t commentaar hoor nijg ik steeds meer naar t onmogelijke te gaan doen |
Er zit veel werk in deze bolide, maar met gezond verstand en veel geduld + een goede lasapparaat is hier een leuke wagen van te maken. Succes.
+ps ik heb nog een chassis staan misch kan je van 2 auto's 1 hele goede maken. |
Hmmm...:rolleyes:
Ik ga jou heeeeeel veel succes wensen denk ik !! :redface: |
Quote:
een '83er GTI voor een "normale" prijs wordt lastig, meestal ook al als die auto's in tamelijk goede gebruikstoestand zijn, dus niet slecht, maar ook niet top, mja, wat is voor jou een "normale" prijs? |
All times are GMT +1. The time now is 03:02. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.