![]() |
golf mk1 GTI vraagjes
hallo
ik heb juist dit forum ontdekt en vond het intressant om hier een paar vragen te stellen. ik ben vandaag gaan kijken naar een golf 1 GTI van '82 (1600cc) nu de buitenkant zag er zeer goed uit aan de onderkant niets van roest ofzo. Nu de batterij was volledig plat dus hij ging in het begin niet zonder andere batterij maar die word vervangen dus das ok. Maar de injectie was slecht afgesteld en hij heeft lang stil gestaan dus daardoor starte hij ook moeilijk, ook viel hij stil toen hij gewoon draaide (rollantie). Daar word ook naar gekeken voor ik hem koop enzo. Nu ik heb nog niet beslist maar zou hij terug inorde komen met nieuwe batterij en afstelling injectie (of vernieuwing)? Op de motor rond de vulling van de olie was er ook wat corrosie (mss roest) te bespeuren. Kan je dit nog inorde krijgen of is dit een zeer slecht teken? ook mss een paar handige tips van een kenner zou nice zijn. enkele nieuwe dingen die er op zitten: uitlaatlijn achter 1ste knalpot radiator trommelremmen (achter natuurlijk) km stand: 113.000km helaas geen servo maar kan je dit er nog instoppen achteraf?? Maat van mij heeft er mee gereden omdat ik er nog niet mee mag rijden (voorlopig) en hij zei dat er geen dingen op aan te merken waren dus dat is goed. dank u bij voorbaat voor de hulp |
Hoi naamgenoot!
De corrosie rond de olievuldop is op zich niet zo erg. Gewoon het kleppendeksel even opnieuw spuiten. Is de auto over gespoten? Wat voor kleur heeft de auto eigenlijk? Als de kilometerstand klopt heb je echt een vrij unieke auto ;) Beetje originele auto? Wat kost de auto als ik vragen mag? |
pics !!!!!
|
http://users.telenet.be/Gamefreak/GTI/
hier zie je een paar foto's ervan wat ik zou willen vragen. als ik de binnenbekleding eruit haal. Is dat moeilijk om die er terug in te krijgen? prijs is wel 5500€ maar dan word de injectie nagekeken (desnoods vervangen) nieuwe batterij gekeurd nieuwe banden |
Een slecht afgestelde injectie en wat roest op de kleppendeksel zijn wel de minste zaken waar ik me zorgen over zou maken bij aankoop van een Golf 1 GTI, weet je zeker dat een klassieker een goede keus is voor je?
|
Binnenbekleding in en uitbouwen is een eitje, alleen het hemeltje is wat lastiger. Waarom moet het eruit trouwens?
Auto ziet er op het oog goed uit, maar staat al zo lang te koop dat ik zou proberen om nog wat van de prijs af te krijgen. |
Ik zou eens proberen om onder die rode zwick te kijken of er roest zit.
Lijkt me wel een leuke auto. |
Op de foto's lijkt de auto niet
verkeerd... Het injectieverhaal en corrosie op de kleppendeksel hoef je je niet erg druk om te maken :) Voor een bedrag van 5500 euro mag je toch wel een GTI verwachten in behoorlijk goede conditie ;) |
Ziet er op zich goed uit, maar onder het plastic weet je het nooit, een 82er heeft geen plastic schermen bij de voorwielen (moddervangers) dus daar zou ik erg goed kijken naar bv roest van de raamstijl, schermen, voorste schroefpunt schermen. En absoluut de auto ook op een brug zetten en de dorpels en ophangpunt achterbrug checken.
Voor 5500 euro mag je heel wat verwachten! |
O ja, binnenbekleding is simpel!
|
Quote:
Wordt er niet voor niets opgezet :thumbup: Ziet er op de foto niet slecht uit Zijn er iets van rekeningen bij van onderhouds historie[nap] |
Quote:
Nee, kost meestal wel iets :tongue: |
Quote:
HaHa,bedoelde dus schade en/of roest Heb zelf zoiets [auto vd vrouw]spadbordranden 1bonk roest en de randen er om en het is weer netjes:D |
hallo ben ik weer
toen ik ben gaan kijken heb ik het type gemonteerd van de wagen dit is dus het type: 17.g.eg deze Golf 1 GTI zou maar 1 jaar gemaakt zijn geweest (van augustus 81 tot augustus 82) iemand die mss wat meer kan vertelen over dit type? iemand vertelde me dat dit nog een speciaal type is maar wil dit natuurlijk weten van kenners:p |
type 17 is gewoon de benaming van volkswagen voor een golf mk1
en dat eg is het motortype dat in de auto zit, EG is hierbij de motorcode.. vraag me wel verder af wat r zo speciaal is aan deze golf, lijkt mij gewoon een GTI. precies een jaar ouder is wel appart, dat zijn de enige mk1`s met 1800 motor.. |
het is een 1600motor die erin ligt
het rare is dat er in dat jaar exact 12500exemplaren zijn van gemaakt en dat ze eigenlijk enkel bestemd waren voor nederland duitsland belgie en luxemburg. Vandaag de dag rijden er nog ongeveer 300 rond in België ben dit tegengekomen toen ik in een boekenhandel het grote VW boek opensloeg;) |
VW hanteerd altijd augustus tot augustus als modeljaar!
|
"EG" is altijd 1600 110PK, 1800 112PK is "DX" in de Golf 1 GTI.
|
ahzo
maar volgens de specs dat ik al heb gezien zou de 1600GTI +-820kg wegen terwijl de 1800GTI eigenlijk +900KG weegt is dit echt zo? trouwens als hij in goede staat is wat krijg je daar nog uit van 0 tot 100? edit: zou er wel een K&N open air filter op steken maakt niet veel verschil uit maar alle beetjes helpen en zeker op zo een licht wagentje |
Leeg gewicht 1600 gti= 840KG
Leeg gewicht 1800 gti= 860KG Ik neem aan dat je toch eerst een testritje gaat maken. Dan kun je toch ff testen hoe het bevalt. |
Quote:
een vriend van mij heeft ermee gereden omdat ik bezig ben mijn rijbewijs aan het afleggen. Hij zegt dat de wagen zeer goed was (heeft zelf ook zo 1 gehad) wat mezelf betreft ik zal er zeker en vast aan wennen. alles went uiteindelijk. maar zelfs toen ik al mee was amuzeerde ik me al edit: zou van plan zijn na aankoop een schroefverring te steken van V-maxx. in belgie kan je hier aan geraken voor 400€ maar zonder plaatsen. Houd het plaatsen van de veering eigenlijk veel in? Of zouden jullie het afraden om een schroefkit te steken? (i don't give a shit about luxery :thumbup: ) |
ik vind 5500E een hoop geld voor een einzer, zeker als je m als eerste auto koopt en nog van niks weet...
|
Zoals ik al zei, hij staat al heel lang te koop. Goed checken op roest en van die prijs moet wel wat afkunnen.
|
Quote:
ja maar ik heb juist gebeld ernaar en hij is nu gekeurd heeft ATS velgen met nieuwe banden nieuwe batterij nieuwe injectie die lichten zijn nagekeken en werken koffer die niet open ging gaat nu wel open wat al vernieuwd was toen ik ben gaan kijken was: nieuwe radiator nieuwe trommelremmen onderkant zag er roestvrij uit (anders wss niet door de keuring geraakt) nieuwe uitlaat het is mss veel geld maar er is serieus aan gewerkt geweest he |
dus de bodemplaat had geen roest...en hoe is de rest van de carosserie?
Dorpels, in de wielkasten, wielranden onder de standaardverbreders(ook nog niet eens de originele), plaatwerk rondom tankvulopening, verbinding reservewielbak met achterscherm, plaatwerk rondom gordelautomaat rechts achter in de kofferbak, onder de raamrubbers enz. alles kritische Golf 1 plekken... |
Advertentie is verwijderd, heb je m al thuis staan? :D
|
Quote:
nee heb mij toegezegd om hem te kopen wat is nagekeken is de onderkant wielkassen en alles erond en onder het reserverwiel. De meeste plekken eigenlijk edit: ik had nog een vraagje: hoe kan ik soort beveiliging erin steken dat als ze inbreken in de wagen (wat simpel is naar het schijnt) ze niet weg geraken door ne start onderbreker. Iemand dak ken heeft al 2 keer voorgehad dat ze inbraken in de wagen maar ze kregen hem niet weg omdat hij een schakelaar had op een verborgen plaats ofzo waardoor het zelfs met de sleutels niet werkt |
als je 5500 uitgeeft voor een golfje 1, mag ik hopen dat een alarm systeem met start onderbreker niet te duur mag zijn, ofwel..
|
Quote:
ik ging nog vragen wat ik best deed om de wagen te beveiligen iemand da ik ken heeft een startonderbreking zelf gestoken door een schakelaarke op de draad te steken van het contact en dat schakelaartje weg gestoken. wat ik nog wow vragen is waar je aan een set spiegels geraakt? omdat er enkel links een spiegel zit en niet rechts :( |
Mooi zo laten met 1 spiegel.
|
Quote:
is wel niet echt handig als je wilt parkeren en op de autosnelweg enzo ze :( |
Ik zou maar niet gaan parkeren op de autosnelweg :D
Op mijn GTI zit een startonderbreker met een rood knipperend lampje waar ik een dingetje tegenaan moet houden voordat ik de auto kan starten. Ik vond dit in het begin verschrikkelijk irritant maar nu zie ik de waarde ervan wel in. Ik wens je iig veel plezier en succes met de Golf 1 GTI! |
k zou gewoon je stuur deraf schroeven als je um buiten weg moet zetten, wedden dat ze er dan niet mee weg komen? :D
|
Quote:
dat zei hij ook niet ;) Quote:
van Votex zeker? Had ik ook op mijn Pirelli Golf laten zetten, in 8 jaar nooit problemen mee gehad, de nieuwe eigenaar wel, die had het al na een paar weken moeten laten verwijderen. |
Quote:
enig idee waar je deze Votex startonderbreker kunt kopen (bestellen) in belgië? Hoeveel kost dit dan en is dat moeilijk om dat zelf te steken? of moet je dat laten steken |
je zegt in je eerste posting dat er geen servo, (rembekrachteging?) op zit.
Lijkt me sterk! Weet niet hoe je aan die wijsheid komt, maar als het waar is dat er geen servo op zit dan zou het weleens geen orginele GTI kunnen zijn maar een omgebouwde 1,1 of 1,3 want die waren er wel zonder servo. Heb 2 golfjes 1,5 gehad en die hadden ook gewoon rembrachtiging net zoals mn huidige GTI, de GTI heeft alleen een grotere ATE bekrachtiger. Een golf gti en zeker een oude type 1 moet je niet zomaar kopen als je geen kenner bent, want dat kan een hoop geld en ergenis betekenen! Zeker als je zelf niet handig bent kost het veel geld, want er is altijd wel wat te doen aan een oude auto. Ben zelf een jaar bezig geweest met mijn gti te restaureren waarbij ik alles zelf heb gedaan en dat liep ook flink in de papieren. Succes met je aankoop, veel plezier ermee ps met eerste auto was ook golf 1, maar dan een GLS automaat uit 1980 en die heb ik nog steeds. Deze kocht mijn oma ooit nieuw. grtn yal |
Quote:
ik had die Votex startonderbreker destijds, eind 1996, voor circa 200,- toenmalige duitse marken (is tegenwoordig 100,- Euro) bij een VW-dealer in Duitsland gekocht, waar men die in Belgie kan kopen zou ik niet weten, ik kan je adviseren om eens bij jouw plaatselijke VW-dealer te gaan informeren. Zelf heb ik die startonderbreker niet ingebouwd, dat heeft mijn broer gedaan, hij heeft er de nodige uren werk aangehad, dus makkelijk in te bouwen is het helaas niet... @yal: servo = stuurbekrachtiging. |
en weet je soms of het mogelijk is om er servo in te steken?
en van welke wagen moet de servo dan afkomstig zijn? |
Quote:
Is mogelijk, scirocco II en golf cabrio passen en kom je het meeste tegen. |
Quote:
aha, servo is dus stuurbekrachteging! (in spanje duiden ze daar de rembekrachteging mee aan) Ik weet uit eigen ervaring dat een scirocco II 16v een stuk strakker stuurde zonder stuurbekrachteging dan met. Zeker mijn vroegere GT II 16v zonder stuurbekrachteging stuurde als een vrachtwagen bij t parkeren maar eenmaal een beetje snelheid en t sturen ging prima. Mijn huidige mk1 gti stuurt prima en ik zou de directheid niet willen missen zoals het nu is en er persoonlijk niets aan veranderen. Iedereen moet doen wat ie zelf wil maar misschien is t een idee om eens te gaan sturen met een mk1 cabrio met stuurbekrachteging en kijken of je t wat vind en dan overgaan tot eventuele ombouw. grtn yal |
All times are GMT +1. The time now is 15:35. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.