![]() |
golf tdi project
hallo ben dus al tijden onderdelen aan het bijeen sprokkelen om in mn mk 1 een tdi te bouwen.
MOTOR nou heb ik een motor van een 97er golf 3 compleet met bak, kabelschakeling draadboom,koppelingscilinder,gaspedaal en zekeringskast. Mijn vraag is wie heeft er al eens de bedrading in een mk1 gebouwd?mijn idee was om de tdi computer met zekeringskast achter het schut bord te schroeven en deze gewoon voorzien van de voedingsdraden die er nodig zijn.en de originele zekeringskast te laten zitten!!! de startblokkering wordt uit de computer gehaald zodat het contactslot of eventueel de stuurkolom niet omgebouwd hoeft te worden. iemand betere ideeen en eventueel draadschema s. ONDERSTEL ik heb draagarmen en achteras van een gti met stabilisatorstangen, kan dit allemaal als de auto 6 cm platter ligt?? REMMEN heb remmen van golf 2 16v voor achterop en corrado klauwen voor. en een remcilinder van een type 1 gti, gaat dit goed remmen of kan ik beter een andere remcilinder monteren. alle ideen en reactie zijn welkom Dit is de auto is een duiters 14 feb wegenbelasting vrij,dus wordt maart op kenteken gezet en dan opschieten met ombouwen en complete spuitbeurt. |
Een duitser met een geel kenteken ? Apart :)
Maar klinkt goed, ik zal het zeker volgen! |
er rijd er 1 rond met een 150 pk pd motor.
ben zelf van plan om ook zoiets te gaan doen, maar heb het voorlopig veel te druk, heb een maand of 3 geleden gesproken met de broer van die jongen met die 150 pk. weet alleen zijn naam niet meer, ik dacht dat hij uit dongen kwam. hij kan je vast verder helpen. ik zal op zoek gaan naar zijn naam. |
http://www.tdiclub.nl/banner/jos/jos.htm
een ex collega van mij is klant bij dat bedrijf en is erg positief, hij had het er over dat Jos zelf een caddy 1 TDI met 180pk heeft dus dat moet goed komen dan! |
Denk dat Bert (DA-BRT) je ook nog veel kan leren :)
En anders Stijn wel :tongue: Heb zelf ook met dit plan Ã*n m'n hoofd gezeten, maar aangezien dit zoveel tijd kost (om dan nog maar over het geld te zwijgen) heb ik er maar vanaf gezien (op dit moment :rolleyes: ) Veel succes iig (je zult het nodig hebben, tis geen klein klusje! ;)) |
Lijkt me een perfecte combo, mk1 met tdi :)
Voorlopig blijf ik nog maar doorpruttelen met mijn o zo zuinige 1100cc benzineslurper :tongue: |
Quote:
Tel er nog maar wat bij op, Jos zat iets over de 200pk met de caddy. Basisblok van een 90pk motorcode AGR, omgebouwd naar mechaniche pomp met grotere plunjer. speciaal bij CE een aangepaste turbo laten maken verder flink wat veranderingen aan het blok (internals) enz enz Staat op het moment stil, dit ivm drukte op de zaak. er ligt iig een opgeboord (2,0l) blok klaar voor de caddy. |
Op het caddyforum is een van de jongens bezig met een electronische TDI in een golf een te bouwen. Hij moet volgens mij alleen nog de startblokkering laten verwijderen om hem te laten lopen.
Ik bouw aardig wat auto's om voor mensen met een type 1. Maar ik doe dit alleen met het ombouwen van het blok naar mechanische injectie met een eigenbouw brandstofpomp, omgebouwde VNT turbo's en dergelijke. Ik lever ook baksteunen voor de inbouw van een 02A versnellingsbak in een type 1. En nog wat dingetjes ;) |
Ow ja.
Wat is het nu voor een uitvoering? (Benzine of diesel) Bij een benzine moet je hem om laten keuren, dit is alleen mogelijk met een golf 1 (t)d blok. Je hebt bij het blok bewijs van afkomst nodig. Keuring kost 57 euro, laten wegen van de auto ik meen 20 euro. (Ik heb onlangs 2 stuks (golf en golf cabrio) om laten keuren naar diesel.) Mocht je geen in een type 1 geleverde motor plaatsen (zoals jij doet) en hem dan naar de rdw brengen, dan verwijzen ze je door naar Lelystad. Daar moet je heen voor type goedkeuring. Rij eigenschappen test (bij meer als 40% vermogens winst), remtest (bij meer als 40% vermogens winst), geluidstest en het wegen van de auto. Die kosten lopen aardig op. Maar stel het is nu al een diesel (54pk x 140% = 75.6pk) en je legt de tdi erin dan is de auto zelfs met de lichtste tdi niet meer type goedgekeurd en ben je ook niet meer verzekerd. Wat trouwens geld voor elke niet op kenteken geregistreerde motor. Ik hoop dat je wat aan mijn info hebt. |
Quote:
Jos is klant bij ons PTH Trading (welbekend bij folkert/82mk1). Wij hebben ook een 2.0 caddy. Blok is een 1z/y opgeboord naar 2.0 en zuigers van een 2.5acv uit een t4 erin, verder is die van ons beschaafd en heeft ongeveer 160pk. |
Quote:
Startblokering verwijderen is bij ons geen probleem. www.pthchiptuning.nl |
Quote:
typegoedkeuring: €600 meende dat we dat de laatste x kwijt waren bij een t4 |
leuk dat er nog meer mensen tdi in gaan bouwen
het rijd supper tdi in een golf1 en 150pk tdi is meer dan zat voor de fun en ja ik kom uit dongen bij tilburg |
Hier nog een Golf mkI TDI:
![]() Is van een kennis van een collega van me. |
die groene golf met ralley front stond ongeveer een jaar geleden nog op internet heb de eigenaar toen nog gebeld maar was me net te duur.
wat betreft mijn golf, dit is al een diesel en laat hem zo met originele motor op kenteken zetten en ga hem dan ombouwen maar niet omkeuren, de auto gaat toch alleen maar naar meetings rijden verder niet. da brt, ik heb alle steunen al een gti steun komt op de bak en de anderen zijn allemaal van type 1 al aangepast. golf 1 tdi: heb jij wat info betreft de electronica?? wat betreft het opvoeren dit laat ik bij pth doen (baas van 74mk1) startblokkering wordt eraf gehaald, andere chip erin en verstuivers van een 110 pk, dan moet ik ongeveer op 140pk komen dit vindt ik meer dan genoeg. |
wat het electronica betreft ga eens een keer
op zaterdag bij htt kijken www.hulsenturbotuning.nl de mijne staat bij projecten hij helpt je zeker verder succes met het project |
verder iemand nog goede ideen????
|
hier een link naar een project van mij
http://www.vwcaddyforum.nl/smf/index.php?topic=302.0 als je iets moet weten.... groeten |
hee de koen had je projektje al even bewonderd zeer vet kan ik wel zeggen.
zal dit weekend de motor en draadboom even tevoorschijn toveren!! en gister een stuurbekrachtigingsset voor maar 150 euro gekocht, niet duur dacht ik? |
Das niet duur, nu maar hopen dat hij niet voor heel veel geld gereviseerd hoeft te worden.
|
ach met eentje die 400 euries kost weet je ook niet wat je koopt!!!
wat is dan meestal versleten, de pomp?? |
Het stuurhuis zelf. De lagering waardoor de keringen en dergelijke gaan lekken. Revisie set voor keerringen kost ongeveer 70 euro (een dik jaar geleden bij een groothandel)
Maar je hebt helemaal gelijk en dit is een mooie prijs. Pompen en dergelijke kan je ook van andere auto's pakken. Ik zou sowieso voor jouw auto een pomp pakken die bij de motor hoort. dan heb je ook geen geklooi met steunen en poelies. |
zo de auto is uit de stalling gehaald nu wil ik eerst het laswerk doen
dit betreft het front paneel omdat de hoekjes zijn verroest wie weet waar ik zon los front stuk kan krijgen ik wil geen compleet front en het liefst natuurlijk origineel |
weer even een update
motor plannen zijn veranderd komt een 1900td in. motor ligt momenteel bij het revisie bedrijf brandstofpomp ligt bij dabrt voor aanpassingen. intercooler mercedes sprinter is binnen nou wil ik een tdi bak achter deze motor plaatsen met kabelschakeling, past dit? alleen zit ik nog te kijken om een front iemand hier goede ideen over? foto s komen dit weekend alle reactie welkom |
benieuwd naar de foto's, fijne plannen alvast
|
Quote:
Ja, dat past, maar je moet de achterplaat (tussen blok en bak) het vliegwiel ook meenemen. Wel nieuwe bouten in het vliegwiel zetten. Zijn namelijk trekbouten! Ook heb je 100mm aandrijfassen van een Scirocco 16v of Golf cabrio (de latere) nodig. De koppeling kan je ombouwen naar mechanisch met een hendel van een T4 transporter, seat toledo, Passat 35i benzine oid. Er staan op het forum wel omschrijvingen + onderdeel nummers van de delen die je nodig bent. Je kan hem ook hydrolisch laten, maar dan moet je een koppelingscilinder aan je koppelingspedaal maken. Het koppelt wel fijner hydrolisch. De baksteunen om een 02A bak in een type 1 te monteren verkoop ik (nieuw) |
ik laat de bak hydrolisch dus dat wordt eve prutsen met de cilinder
steekassen 100mm heb ik al iemand nog ideen over het front?? |
Styling is niet mijn ding, dat mag je lekker zelf bepalen. ;)
|
bedoel waar ik een nieuw los front kan krijgen gr
|
hier eve wat pics
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ik heb hier dus wat roest iemand goede ideen hierover? compleet nieuw front erin of alleen een nieuw stukje inlassen!! gr |
zo het topic even uit het slop halen
scirocco 16v steekassen zijn binnen nieuw origineel voorfront weten te vinden (met dank aan domi) motor dinsdag bij revisie bedrijf opgehaald onderblok is al gemonteerd en de kop geheel gereviseerd nu weer monteren alleen stuite ik op een probleem, het asje van de oliepomp is wat ingesleten kan dit nog of moet ik deze vervangen ![]() carter schoongemaakt en krukaskeering vervangen ![]() ![]() alle goede ideen zijn welkom |
Denk dat het met dat asje wel mee valt als je tandwielen van je pomp en het huis maar niet versleten zijn.
Ps succes met dit project Greetz QP |
is er nog een technisch iemand die verstand heeft van oliepompen?
|
zo het nieuwe voorfront is binnen originele stikker zit er nog op
wel wat oppervlakkige roest maar dat geeft niet |
![]() |
Quote:
:thumbup: :thumbup: |
Quote:
ik krijg een golf 1 bieber 1.6 benzine en daar wil ik een 1.6 of 1.9 diesel of td inhangen wat moet ik daar allemaal op aan passen en kan dat voor de rdw |
Er zijn daar genoeg topics over, even de search gebruiken. RDW heeft sinds een paar maanden nieuwe regels voor motorombouw, daar zijn ook topics over te vinden en raadpleeg de RDW website eens ;)
|
All times are GMT +1. The time now is 17:20. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.