![]() |
'86 Gti 16v
Ha,
ik heb weer wat aangeboord en zal vast wel wat vragen hebben straks. Hier vast de foto's. :) Heel leuke rode GTI 16V uit 1986 meende ik met wat te veel km op de teller, bijna 290dkm. Bij een olie temp boven de 100 graden gaat de olie druk zoemer af. Er was al geconstateerd dat het lager van de hulpas defect is, die dan zorgt dat de zoemer af gaat. Via Pieter een ander blokkie op de kop getikt (naar zeggen is deze 25dkm geleden gereviseerd). Het ziet igg allemaal goed uit (beter dan wat er nu in ligt). Ik wa svan plan om komende weken de 16V over te hengelen. Ik heb immers die G60 zo rete goed gebouwt dat ik daar geen stukken meer aan heb :D :D De auto is btw van griffin. Keep you updated! :thumbup: ![]() ![]() ![]() Als dit achter de rug is heb ik een frisse 16V kop met 16 nieuwe stoters, een nieuwe nokkenas ketting en nieuwe kleppendeksel pakking. Het geheel is door mijzelf en Veedubber (Hans) gemonteerd, ik geloof 3000km geleden (mevrouw is in de tussentijd 6mnd naar Australie geweest, auto heeft 3 x per maand een ritje gemaakt). Ik zal ook het onderblok opknappen en nieuwe lagers bij de hulpas monteren, naar wens nieuwe lagerschalen oid is mogelijk. Maar dat komt straks wel in het verkoop gedeelte. Groeten, jullie Edward |
Zijn de foto's zo slecht of is tie echt ROZE :D
Suc6 met het over lepelen van het blok En eventueel poetsen en andere dingen die veranderd cq verbeterd moeten worden. |
Edje weer serieus aan de klus!!
Je G60 staat nou toch niet buiten he? |
slechte foto's en hij is flink uitgebeten door de zon.
Nee chris, de G60 staat binnen. Ik moet dat hok iedere keer naar mijn box duwen. lache he? |
Quote:
HOK????? :eek: |
Quote:
auto + duwen = hok ;) |
ik denk dat ik de golf maar in de stalling zet en Griffin haar heilige koe laat staan in de box....dat scheelt enorm veel gekloot.
|
Box van de buurman erbij pakken:D:D
|
die staat vol met muizen en ratten in kooien....de smeerlap
|
Quote:
Die zet je bij jou boven en de auto in de box :tongue: |
right...ik ga volgende week verder.
|
Quote:
Dat waren nog eens tijden :thumbup: |
nou...onwijs...wilde bras... :D ;)
|
Hoe staat het met dit project dan?hoor en zie er Niks meer over
|
Ed is een lang weekend de deur uit, er zullen binnekort vast wel updates verschijnen...
|
Okidoki hou dit topic dan wel in de gaten :D
|
geduld mijn zoon....
|
vandaag weer zwaar aan de knutsel geslagen. MIJN GOD wat een klus. er zaten bouten vast die vanaf de eerste dag na productie nog niet los zijn geweest.....
![]() ![]() ![]() En dr uit met dat oude zwijn. Wel erg veel sporen van ouderdom. Klemmen, boutjes leidingen en zaken die echt rot waren. ![]() Om maar niet te spreken van het spruitstuk. Gelukkig zat er een dikke scheur in het uitlaatspruitstuk....ik kreeg het echt niet los: SLIJPEN MAAR!! ![]() Morgen komt de lading met pakkingen en dergelijke, olie en koelwater. Hopelijk voor het einde van de week er weer in en lopend. Oorzaak van oliedruk probleem is opgespoord: de pakking van de hulpas lag in kleine delen in het lagerschaal. Ik zal er eens een andere in zetten. Moet dat geperst worden? |
Pakking ? Lager zul je bedoelen neem ik aan, als ik zag wat voor kraters ik had.
|
Pakking aan de distributie zijde bedoel je? Die kan je er zelf makkelijk in zetten, goed schoon maken en voorzichtig met een bus die er precies op past, erin tikken
|
Quote:
inderdaad het lager waar de hulpas overheen loopt. Metaal achtig materiaal, flinterdun. In de bijbel zag ik het nergens staan. |
Ik kan het zo ook even niet vinden, ik heb ze bij een motorenrevisiebedrijf vandaan.
|
moeten ze geperst worden?? of kan je het zelf?
|
Zo, vandaag andere blok er weer ingelepeld en het meeste weer aangesloten.
Ik ben gebroken: op mijn vrije dag de wekker zetten om half acht en doorgaan tot 18 uur ![]() Vanavond ff Sebring uitlaatspruitstuk ophalen bij Piet. Morgen misschien verder, anders woensdag. Tot later! -x- |
Hangen die blokken er zo vreemd in bij een Golf2 ? :wink:
|
ja, raar is dat he...lijkt zo ver naar voren te staan...hoe vind je me nieuwe motorsteun in de vorm van een stapel planken?
|
Goedkopen en simpele oplossing...!!!!
|
Verdomme Ed, zo heb je dus je zwaartepunt wel goed laag ! De ideale oplossing voor een betere wegligging :rock:
|
Quote:
Volgens mij is die bril van jou nie helemaal scherp meer.... Kijk eens ietsje verder terug dan je G60 lang is... :) Dank u |
Volgens mij kun je ze er zo uittikken.
|
met schroevendraaier trek je em er idd redelijk eenvoudig uit.
En hij staat zeker wel in de onderdelen katalogus :) 068 103 085 E asafdichtring 47x10 ongeveer € 17,50 |
Quote:
zeg Schelemans, ik bedoel niet de asafdichting van de krukas, dat is een simpele keerring. Ik spreek hier over het lager van de HULPAS (voor de aandrijving van de oliepomp). Daar zit ook een keerring maar die is nog goed. Ik moet het lager hebben (metaalachtige schaal) waar deze as over loopt wat zo een 2cm IN je blok zit. Bij de dealer besteden ze dit uit aan een bedrijf die dit lager in je blok perst. Kijk even naar 027 115 017 en precies waar het nummer 1 staat is het slijpvlak van het lager.....er zijn er trouwens 2, ook diep in het blok zit er nog 1. |
het nummer wat ik jou gaf is het nummer van de afdichting van de hulpas, dat had ik dus verkeerd begrepen. Nu begrijp ik het wel, heb zelfs nog speciaal voor jou even op mijn microfiche apparaat gekeken (voorloper van het elektronische zoekprogramma) zelfs daarop wordt het niet aangegeven.
Weet nog wel een adresje, ene Hurricane ;) |
whahahahahah vuile rat :D
|
[IMG]
![]() [/IMG] hmm, met mijn mobiel lijkt ie zo ook minder rood ja. suf. |
Goed dan, hallo!
afgelopen maandag samen met de eigenaresse het blok er weer in gehangen. Is eigenlijk niet te doen zonder takel. Ik ga eens bekijken wat ik kan fixen voor de volgende keer. Iets met H-balken en een takel ofzo. Affijn, na een gevecht met de motorsteunen ging de rest relaties snel en simpel. Vandaag Sebring spruitstuk gemonteerd ![]() ![]() in en uit elkaar want anders ging het niet passen. verdere front er weer op gebouwd, bedrading gedaan, olie vervangen, nieuw water erin enz enz enz. Starten en lopen maar. Jawel meneer! ![]() Zaterdag even nieuwe uitlaat rubbers halen want ze waren allemaal rot en uitgezakt. Het enige, de ontsteking. Hij staat op het oog goed maar geef je vol gas dan gaat er iets niet goed. Dan houdt hij iets in en valt terug in toeren. Misschien even draaien aan de ontsteking. Komt ook wel weer goed. Wel geteld is dit allemaal gedaan in 3 volle dagen sleutelen. Ik hoe ingg niet meer de wagen naar en van de box te duwen. Dat scheelt als een stuk. Tot de volgende knoop. -x- |
Nou nou nou Edje, denk dat het tijd wordt voor een grotere schuur voor je...... :thumbup:
|
wanneer beginnen we er een ouwe?
|
right hier was ik dus al bang voor:
we hebben te maken met een stotterend geval. als de wagen goed warm ik begint deze te stotteren als een malle. Ik dacht in eerste instantie aan vocht bij de verdeler, maar nu begin ik de massa kabel aan de kop te verdenken omdat de toerenteller naald naar nul schiet, helaas de motor ook. Ik ga dinsdag eens kijken en een stukje rijden. toen ze de auto op kwam halen reed deze goed, wat zou er zo ineens fout gegaan kunnen zijn??? Problemen met eventueel brandstof toevoer merk je meteen na montage? kapotte stekker van de halgever? iemand wilde ideen? |
nullast schakelaar / stekker misschien???? is dat een optie?
|
All times are GMT +1. The time now is 05:42. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.