Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Car Café (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   En toch zijn Japanse bakken cool (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=2310)

Stijn 06-04-2004 22:39

En toch zijn Japanse bakken cool
 
Als je het gdvr maar goed doet!
http://video.purehotmodels.com/phm/083103d1gp.wmv

En deze meneer kan best aardig rijden op z'n opgehemelde BWS'je (MBK Booster denk ik)
http://www.heavymotor.com/attentionpolice.wmv

Richard 06-04-2004 23:03

bws'je heb ik ook gehad....

sjampoo 07-04-2004 06:45

BW's : das 2 wielen te weinig..

Die gozert vind zelfs van 3 :-)

Maar hij zou wel eens mogen sparen voor een gashendel ipv deze aan-uit knop... wat een kut geluid is dat zeg..

sjampoo 07-04-2004 06:51

mmmm..

ff filmpje van jap bakken bekeken: tja.. the ultimate powerslide that about 98% of this forums members WON'T be able to do in there own cars..

Toch jammer dat de meeste voorwielaangedreven zijn..

(Yo! Airheads: Toet us een powersliding Kefah of nog beter: T3 Doka filmpje ?!

MaceNL 07-04-2004 09:11

Drifting is idd helemaal hot zag er leuk uit.

Vond die gozahr op die bw's wel cool, ik doe het hem niet na iig.

Zestienkleppen 07-04-2004 10:38

De actie is wel gaaf, alleen de auto's zijn minder.

Leuke dames trouwens

Matheo 07-04-2004 17:49

Quote:
Originally Posted by Stijn
Als je het gdvr maar goed doet!
http://video.purehotmodels.com/phm/083103d1gp.wmv

En deze meneer kan best aardig rijden op z'n opgehemelde BWS'je (MBK Booster denk ik)
http://www.heavymotor.com/attentionpolice.wmv

allemaal van jemoeder.com :D is van een maat van mij
ik dacht al, waarom heb ik ze allebei al??
der staan nou wel weer een paar hele coole op, en deze uit het archief vin ik ook gaaf:
http://www.linienmc.dk/mc-uheld/200...X-tremisten.WMV

Arno 12-04-2004 01:24

Ik ben niet zo happig op die japanse auto's

Pedaalemmer 14-04-2004 10:38

Die japanse bakken zijn leuk om te zien niet om te hebben ;)

wel stoer..je hoort die turbootjes loeihard fluiten als je goed luistert

Golfzilla 25-05-2004 16:43

Quote:
Originally Posted by Matheo
allemaal van jemoeder.com :D is van een maat van mij
ik dacht al, waarom heb ik ze allebei al??
der staan nou wel weer een paar hele coole op, en deze uit het archief vin ik ook gaaf:
http://www.linienmc.dk/mc-uheld/200...X-tremisten.WMV


die is echt gaaf!!!!!!!! echt super gek zijn die gasten............

Tjaap 31-03-2010 08:08

Dikke Japanners!
 








Typ 81 31-03-2010 09:22

Goed begin met die AE86 ;)

Vains 31-03-2010 09:24

Hey, een dikke jappen topic :D















Steilheck 31-03-2010 09:37

En ik verwachtte foto's van Sumo!

Typ 81 31-03-2010 10:15






Broer Konijn 31-03-2010 10:28














:thumbup:

Vains 31-03-2010 10:46












monark 31-03-2010 10:48

ik moet bekenen dat ik dit ook mooi vindt maar blijft toch maar bij vw ;)

Vains 31-03-2010 10:53

Quote:
Originally Posted by monark
ik moet bekenen dat ik dit ook mooi vindt maar blijft toch maar bij vw ;)


Mochten de financiën het eens toe laten dan wil ik toch graag een skyline r33 gtr om over de Nordschleife te knallen :D



monark 31-03-2010 11:01

Quote:
Originally Posted by Vains
Mochten de financiën het eens toe laten dan wil ik toch graag een skyline r33 gtr om over de Nordschleife te knallen :D




het blijft een ruper mooi ding maareeuhe dan verkoop je toch gewoon de corrado :stick: :D

T!m 31-03-2010 11:10

Het ziet er allemaal erg dik uit, maar krijg het er niet warm van.

Vains 31-03-2010 11:11

Quote:
Originally Posted by monark
het blijft een ruper mooi ding maareeuhe dan verkoop je toch gewoon de corrado :stick: :D


Haha, de corrado gaat nergens heen :thumbup:

MartinGT 31-03-2010 11:30




22b = droom impreza :cool:

Beetlefreak 31-03-2010 11:31



GerardMkIIVR6 31-03-2010 11:40

Als ik geen VW liefhebber was was ik echt wel een RICER :D

MartinGT 31-03-2010 12:58



MartinGT 31-03-2010 13:09





















breadfan83 31-03-2010 13:34

Kan iemand me misschien eens uitleggen hoe dit werkt, en wat het voordeel is ten opzichte van een enkel verstelbaar tandwiel?




Thanks!

Typ 81 31-03-2010 13:46

De een is toch uitlaat en de ander inlaat :confused:

martiepartie 31-03-2010 13:48

Hangt van het aandrijfprincipe af.

Hier = 1 riem, loopt over alle getande wielen (beide nokkenassen).

Meeste VW = 1 riem, gaat naar 1 aandrijfwiel van 1 nokkenas, vanaf dat wiel loopt een 2e riem naar de 2e nokkenas.

Bij deze Toyota motor heb je de mogelijkheid om 2 verstelbare tandwielen te nemen, zodat je inlaat en uitlaattiming perfect kan afstellen (ook ten opzichte van elkaar, niet alleen ten opzichte van de nokkenas).

Bij een VW heb je aan 1 genoeg, omdat de nokkenassen ten opzichte van elkaar niet veranderen, je verandert alleen de timing van de nokkenassen tov de krukas.

breadfan83 31-03-2010 13:55

Quote:
Originally Posted by Typ 81
De een is toch uitlaat en de ander inlaat :confused:


Dat kwartje was bij mij al gevallen. :D Maar normaal zie je er dus maar eentje, en zijn de assen in de kop met een ketting met elkaar verbonden.


Quote:
Originally Posted by martiepartie
Hangt van het aandrijfprincipe af.

Hier = 1 riem, loopt over alle getande wielen (beide nokkenassen).

Meeste VW = 1 riem, gaat naar 1 aandrijfwiel van 1 nokkenas, vanaf dat wiel loopt een 2e riem naar de 2e nokkenas.

Bij deze Toyota motor heb je de mogelijkheid om 2 verstelbare tandwielen te nemen, zodat je inlaat en uitlaattiming perfect kan afstellen (ook ten opzichte van elkaar, niet alleen ten opzichte van de nokkenas).

Bij een VW heb je aan 1 genoeg, omdat de nokkenassen ten opzichte van elkaar niet veranderen, je verandert alleen de timing van de nokkenassen tov de krukas.


Maar het is in feite wel mogelijk om zoiets op een VW te bouwen, niet? Meende laatst namelijk hetzelfde gezien te hebben op een Polo (?) blok, 1.4 16v kop was dat geloof ik.

Het zal in ieder geval een betere afstelling mogelijk maken neem ik aan. Of heeft het gewoon totaal geen zin?

Typ 81 31-03-2010 13:58

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Dat kwartje was bij mij al gevallen. :D Maar normaal zie je er dus maar eentje, en zijn de assen in de kop met een ketting met elkaar verbonden.




Maar het is in feite wel mogelijk om zoiets op een VW te bouwen, niet? Meende laatst namelijk hetzelfde gezien te hebben op een Polo (?) blok, 1.4 16v kop was dat geloof ik.

Het zal in ieder geval een betere afstelling mogelijk maken neem ik aan. Of heeft het gewoon totaal geen zin?


Japanners hebben bij dubbele nokkenassen praktisch altijd 2 nokkenastandwielen die beiden door de distributieriem worden aangedreven. Is dus gunstiger om de kleptiming te stellen.

Area51 31-03-2010 14:11

Je moet het juist andersom zien Chris .. VW is hier degene die een afwijkende constructie van nokkenasaandrijving heeft bedacht.

breadfan83 31-03-2010 14:14

Quote:
Originally Posted by Area51
Je moet het juist andersom zien Chris .. VW is hier degene die een afwijkende constructie van nokkenasaandrijving heeft bedacht.


Maar welke is nu beter? Die van de Jappen toch?

Vains 31-03-2010 14:26

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Maar welke is nu beter? Die van de Jappen toch?


Ik denk dat alles beter af te stellen is met 2 verstelbare tandwielen, veel nauwkeuriger denk ik..

martiepartie 31-03-2010 14:27

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Maar welke is nu beter? Die van de Jappen toch?


Is dit een retorische vraag? :confused: Ja, dit is een retorische vraag :D

breadfan83 31-03-2010 14:29

Danku! :D

MeerArosa 31-03-2010 14:31


















Vains 31-03-2010 14:42









corrado-usa 31-03-2010 14:51

nou jongens verkoop die duitse troep maar gaan we allemaal aan de japanse auto,s :D :thumbup:

zit wel mooi spul bij.


All times are GMT +1. The time now is 01:22.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.