![]() |
En toch zijn Japanse bakken cool
Als je het gdvr maar goed doet!
http://video.purehotmodels.com/phm/083103d1gp.wmv En deze meneer kan best aardig rijden op z'n opgehemelde BWS'je (MBK Booster denk ik) http://www.heavymotor.com/attentionpolice.wmv |
bws'je heb ik ook gehad....
|
BW's : das 2 wielen te weinig..
Die gozert vind zelfs van 3 :-) Maar hij zou wel eens mogen sparen voor een gashendel ipv deze aan-uit knop... wat een kut geluid is dat zeg.. |
mmmm..
ff filmpje van jap bakken bekeken: tja.. the ultimate powerslide that about 98% of this forums members WON'T be able to do in there own cars.. Toch jammer dat de meeste voorwielaangedreven zijn.. (Yo! Airheads: Toet us een powersliding Kefah of nog beter: T3 Doka filmpje ?! |
Drifting is idd helemaal hot zag er leuk uit.
Vond die gozahr op die bw's wel cool, ik doe het hem niet na iig. |
De actie is wel gaaf, alleen de auto's zijn minder.
Leuke dames trouwens |
Quote:
allemaal van jemoeder.com :D is van een maat van mij ik dacht al, waarom heb ik ze allebei al?? der staan nou wel weer een paar hele coole op, en deze uit het archief vin ik ook gaaf: http://www.linienmc.dk/mc-uheld/200...X-tremisten.WMV |
Ik ben niet zo happig op die japanse auto's
|
Die japanse bakken zijn leuk om te zien niet om te hebben ;)
wel stoer..je hoort die turbootjes loeihard fluiten als je goed luistert |
Quote:
die is echt gaaf!!!!!!!! echt super gek zijn die gasten............ |
Dikke Japanners!
![]() ![]() ![]() ![]() |
Goed begin met die AE86 ;)
|
Hey, een dikke jappen topic :D
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En ik verwachtte foto's van Sumo!
|
![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
ik moet bekenen dat ik dit ook mooi vindt maar blijft toch maar bij vw ;)
|
Quote:
Mochten de financiën het eens toe laten dan wil ik toch graag een skyline r33 gtr om over de Nordschleife te knallen :D ![]() |
Quote:
het blijft een ruper mooi ding maareeuhe dan verkoop je toch gewoon de corrado :stick: :D |
Het ziet er allemaal erg dik uit, maar krijg het er niet warm van.
|
Quote:
Haha, de corrado gaat nergens heen :thumbup: |
![]() 22b = droom impreza :cool: |
![]() |
Als ik geen VW liefhebber was was ik echt wel een RICER :D
|
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan iemand me misschien eens uitleggen hoe dit werkt, en wat het voordeel is ten opzichte van een enkel verstelbaar tandwiel?
![]() Thanks! |
De een is toch uitlaat en de ander inlaat :confused:
|
Hangt van het aandrijfprincipe af.
Hier = 1 riem, loopt over alle getande wielen (beide nokkenassen). Meeste VW = 1 riem, gaat naar 1 aandrijfwiel van 1 nokkenas, vanaf dat wiel loopt een 2e riem naar de 2e nokkenas. Bij deze Toyota motor heb je de mogelijkheid om 2 verstelbare tandwielen te nemen, zodat je inlaat en uitlaattiming perfect kan afstellen (ook ten opzichte van elkaar, niet alleen ten opzichte van de nokkenas). Bij een VW heb je aan 1 genoeg, omdat de nokkenassen ten opzichte van elkaar niet veranderen, je verandert alleen de timing van de nokkenassen tov de krukas. |
Quote:
Dat kwartje was bij mij al gevallen. :D Maar normaal zie je er dus maar eentje, en zijn de assen in de kop met een ketting met elkaar verbonden. Quote:
Maar het is in feite wel mogelijk om zoiets op een VW te bouwen, niet? Meende laatst namelijk hetzelfde gezien te hebben op een Polo (?) blok, 1.4 16v kop was dat geloof ik. Het zal in ieder geval een betere afstelling mogelijk maken neem ik aan. Of heeft het gewoon totaal geen zin? |
Quote:
Japanners hebben bij dubbele nokkenassen praktisch altijd 2 nokkenastandwielen die beiden door de distributieriem worden aangedreven. Is dus gunstiger om de kleptiming te stellen. |
Je moet het juist andersom zien Chris .. VW is hier degene die een afwijkende constructie van nokkenasaandrijving heeft bedacht.
|
Quote:
Maar welke is nu beter? Die van de Jappen toch? |
Quote:
Ik denk dat alles beter af te stellen is met 2 verstelbare tandwielen, veel nauwkeuriger denk ik.. |
Quote:
Is dit een retorische vraag? :confused: Ja, dit is een retorische vraag :D |
Danku! :D
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
nou jongens verkoop die duitse troep maar gaan we allemaal aan de japanse auto,s :D :thumbup:
zit wel mooi spul bij. |
All times are GMT +1. The time now is 01:22. |