![]() |
Brembo klauwen
Hallo, weet iemand of er ook brembo klauwen zijn die in 15 inch velgen passen? Eventueel achterklauwen van een bepaald type porsche ofzo?
Groeten Tim |
als je het offisiejeel wil niet om dat de diameter 280 mm was denk ik :confused: plus de remklauw dan,,,niet in een 15 inch passen dus moet je schijf afdraaien waarna de radius niet over een komt /// maar als je iets minder opleg voor lief neemt kan et best
ik heb het ook zo gemaakt ....dr staat nog wel ergens een fotootje van op et forum en nog 23 andere topiks der overrr zuksesss |
van een porsche 924 en 944 met 15" velgen... ?
|
@ Carbreaker de autosloper
Ja ik heb ook al gezocht op het forum, maar de meeste hebben het over dat ze het eventueel willen gaan doen zonder dat er echt bij staat hoe ze het een en ander gedaan hebben. En de topics waar wel het een en ander in staat, gaat over de brembo klauwen met 305mm schijven, waar ik anders maar naar moet gaan kijken. Je zit dan inderdaad alleen 16 inch velgen waarvan de helft ook ongeveer nog niet eens past. @ de koen Daar heb ik inderdaad ook al naar zitten kijken, van de 944 turbo heb je inderdaad ook 4 zuiger brembo klauwen weet alleen niet zeker of dat ook met 15" velgen kan maar zal ik straks eens even uitzoeken, ze lijken me kleiner dan die klauwen voor 305mm schijven |
Vraag andre gti1 eens even, hij heeft ze op zijn golf1.
|
Maar die heeft 16" en dat paste maar net.
|
Ja anders wordt het denk ik toch kijken naar 16" velgen die gaan passen maar ben eerst nog bezig met iemand die 280mm schijven met bijpassende klauwen en blokken heeft, maar in ieder geval bedankt voor de info! Een PM naar andre gti1 sturen kan ik altijd :P
|
Kan je anders niet setjes van de G60 golf 2 eronder zetten ?
Of remt dat niet goed genoeg :) |
Voor een MK1 lijkt mij wel. Zo zwaar is een Golfje niet en die paar honderd kilo minder dan een G60 doen nogal wat voor het remvermogen en de fading.
|
Ik heb het zelf gemaakt ....dus het kan punt uit
k had ?heb 4 pots klauwen van een 944 met 16 inch velgen zie mijn 20v turbo maar voor de sprint wou ik 15 inch rijden en ook eventueel mn rs oo1 bbsen 15 inch monteren ik heb g 60 schijven afgedraaid net zo lang tot ik het spul kwijt kon had et al klaar toen bleek dat het veertje van de remblokken de schijf raakte ik dus verder afgedraait ben geloof ik op 268 mm blijven steken even een schets plaatje maken en hoppa knalle dr staan nog wel foto op mn heeel oude topic 20v turbo project :tongue: |
Oke thanx! Ik kon namelijk de foto's niet vinden in de Gallery, maar dan zal ik nog ff opnieuw zoeken.
@ Langedaik en Isard Het oog wil ook wat, ik vind ze echt supergaaf staan onder een golf 1 en je ziet het ook niet vaak :P |
Marco van Roma Tuning heeft ook 4-pots Brembo's in 15" wielen onder zijn Golf 1. Even bellen met Roma, en je weet denk ik hoe en wat je wilt weten ;)
|
Quote:
Ohja dat kan ik wel eens doen. Roma zit in Almelo, is ook mooi dichtbij, kan ik anders ook wel eens langs gaan. Thanx voor de info |
Quote:
Tja en dan nog....balanceerlood moet naar het midden van de velg, en moet beslist plat zijn. Tussen velg en klauw...1mm ruimte. Maar het remt wel.... :rock: |
haha inderdaad maar dat kom je wel soms vaker tegen als je het lood heel iets verkeerd plakt dat het dan tegen de remklauw aan komt, maar dat is toch allemaal een beetje passen en meten.
Heb trouwens gister een kompleet setje remklauwen van een Porsche 964 C2 gekocht, dus zowel de 4 zuiger klauwen voor als de 2 zuiger klauwen achter, voor een mooi prijsje :P:P Zal vanavond ff een fotootje toevoegen! Nou was alleen mijn vraag waar staat de kleur zwart voor op de klauwen of heeft dat geen functie? Je hebt namelijk, zwart, grijs, rood en geel. Geel staat voor keramische schijven dat weet ik wel maar de andere kleuren zou ik zo niet weten. Iemand van jullie? Bedankt voor alle reacties |
Gele remklauwen staat voor keramische schijven ?
Rode voor roestige en zwarte remklauwen voor die van pure chocolade :D |
haha als het zo simpel was ;)
Ach niet echt dat het heel veel uitmaakt heb ze nu toch al gekocht maar gewoon voor de info! |
Hierbij een foto van het hele set:
![]() Beetje een wazige foto, heeft die kerel gemaakt waar ik ze van gekocht heb. Krijg ze denk ik volgende week thuis gestuurd! En dan wordt het lang leve het passen en meten ;) Ik las ergens dat een 964 C2 standaard al 280mm schijven heeft dus zou mooi zijn dat het niet zo'n gepiel met die schijven wordt. |
Wat voor een hoofdremcilinder zou ik trouwens het beste kunnen gaan gebruiken?
|
Quote:
Scirocco 16V of laat type cabrio. Met pedaalcluster en remlicht schakelaar. |
Quote:
Oke dan weet ik dat ik daar naar op zoek moet, maar die heb ik volgens mij toch al nodig als ik een achteras met schijven monteer. @ Area51 Ja ik kwam dat setje voor weinig tegen, met voor en achterklauwen. Dus ik maak dat wel gewoon pas, dan komt het ook goed! Als ik maar 4 zuigerklauwen heb :tongue: Is dat trouwens jouw remklauw of een voorbeeldplaatje? Ziet mooi uit! Ik zal wel even een goeie foto van mijn setje maken als ik het binnen heb! Groeten Tim |
Quote:
Ja, je hebt ze nu wel, nu nog passend zien te krijgen op je fuseestuk ;) Quote:
Zijn twee sets die ik nu heb liggen .. ga onder T2 bussen komen. 944 NA schijven (282mm, 20,5mm dik) Boxster 2,5L radiaal achterklauwen en het nodige bevestigingsmateriaal Zijn dus nu nog van mij, maar na overhandiging van wat munten zijn ze voor de kopers. (deze sets zijn reeds verkocht) ![]() tja, zo ligt het nu achter me -op de grond !!- op mijn kantoor :redface: |
Hey Area 51
Jij hebt altijd mooi spul!! :) Goeie remmen,daar kom je wel mee tot stilstand lijkt me.. :D Weten we waar we moeten zijn voor deze spullen. Groetjes Jurjen. |
Quote:
Haha precies mocht ook wel achter mij liggen op m'n kamer :D :D |
En heb je al fototjes? Ben wel benieuwd!
Quote:
Maare leg uit, wat is het verschil tussen axiaal en radiaal dan? |
Quote:
Radiale bevestiging op een Boxster klauw, ![]() met deze bevestiging ben je veel vrijer om de plaats te bepalen waar de remklauw moet komen. Gewoon met een simpel stukje hoeklijn ;) ![]() Axiale bevestiging op een 944 (en 964) remklauw ![]() |
Ah, bedankt. Nu vat ik uhm.
Als we dan toch bezig zijn: Het beste voor de voorremmen is montage het dichtst bij de kont van de auto. Dus niet zoals het bijna bij alle VWtjes zit. Maar dit zal waarschijnlijk niet lukken met je stuurstangen. |
Ik ga ze aan de voorzijde monteren aangezien ze wel vrij groot zijn ;) Maar met hoe ik het in gedachten heb gaat dat denk ik wel goed komen met monteren kwa axiale bevestiging. Zal zo eerst eens even die duitser mailen of hij ze al verzonden heeft.
|
All times are GMT +1. The time now is 14:10. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.