![]() |
koppakking kapot :( !!!!
hallo mede forummers,
ik ben bij de garage geweest en daar hebben ze me vertelt dat de koppakking van de jetta kapot is :( !? de man van de garage zei dat het niet nodig was om hem te vlakken omdat de motor niet "gekookt" heeft (temp. meter heeft wel tegen het laatste streepje gestaan) ?? maar nu neem ik liever geen risico en wil ik de kop toch wel laten vlakken om problemen naar afloop te voorkomen !? weet iemand hier een bedrijf dat de kop kan vlakken (voor een redelijke prijs) of is het zoals de garage man zegt niet nodig ? b.v.d. gr Martijn ojaa misschien wel ff handig om te vermelde ik woon omg. gouda (ZH) |
niet nodig gewoon ff nieuwe pakking er tussen drukken.. en als je toch wil vlakken is ook niet super duur
|
afflakken is zowiezo toch altijd verstandig bij vervanging van een pakking?
|
waarom..als er geen vervorming heeft plaatsgevonden?
|
pcies... ff maatlat erop, voelermaten ertussen en huppekeee
|
ik zal hem laten vlakken, je hebt het dan toch los. Zit je altijd safe,
Grts Ronald |
dank u dank u voor de reactie's ;)
denk dat idd ff kijk als ik de kop er af heb hoe hij er aan toe is !? maar weet iemand hier ook een adresje waar ik de kop kan laten vlakken ? en waar ik rekning mee moet houden qua prijs ?? |
Quote:
Pm mij maar voor interesse. |
daar kan ik je niet aan helpen, woon in prov groningen vandaar. Ik heb een keer van mijn vroegere opel astra :) een koprevisie laten doen en koste maar 650,- gulden dus ja vlakken zal best mee vallen.
Grts ronald |
vreemd heb 3 ker een kop laten vlakken voor 180 gulden
|
ik heb alles laten doen he,dus nieuwe pakking en vlakken en weer monteren.
grts, |
nouja koprevisie.....is complete revisie van de kop inclusief kleppen en rubber en alles erop en eraan denk ik :) voor 650....
Vlakken...is alleen vlakken...voor 180 gulden... |
tja op die fiets..
heb ooit een kop van een g60 omlaten bouwen met grotere kleppen mechanisch laten maken en 308 graad nok erin.. een van de meest extreme koppen van een g60 ooit.. kost nog iets meer..:D |
Quote:
Als een kop recht is istie recht. Heb op mijn werk al aardig wat koppakkingen vervangen zien worden zonder dat de kop gevlakt werd. En dat is altijd goed gegaan. We hebben als Vw-dealer toch al de naam duur te zijn, dus om de mensen te laten betalen om hun vlakke kop te laten vlakken.... |
Quote:
precies |
zeker doen zijn alle pakingresten gelijk weg en istie mooi schoon gespoeld
waar ik het laat doen is BROOS in Breda of van MILL techniec in Gorichem kosten rond de 35/50euro |
dank voor alle reactie's !!
gorichem is goed aan te rijden dus denk dat ik daar is ga informeren !? of heeft iemand nog een adresje dichter in de buurt van gouda ?? gr. Martijn |
m´n broer had bij zijn toenmalige PiGo zelf de koppakking vervangen zonder de cilinderkop te laten vlakken, hij heeft er later nooit problemen mee gekregen door voorheen niet te laten vlakken.....
|
Quote:
het tel.nr. 0183647433 |
weet iemand of er ook zo'n bedrijf in de omg. van gouda zit ??
golf mkII 16v bedankt voor het tel. nr. ;) |
heb gistermiddag de kop van de jetta afgehaald !!
maar zag dat de bouten van het uitlaat spruitsuk heel erg verroest zijn en ik niet weet hoe ik dit los moet krijgen zonder ze af te draaien ? heeft iemand een idee ?? maar weet echt niemand een bedrijfje die mijn kop kan vlakken ?? gr. Martijn |
Je heb speciaal gereedschap om die tapeinden eruit te krijgen, een soort dop die je over het tapeind heen schuift en met het los draaien grijpt die zich vast in het tapeind, en dan ken je hem er zo uitdraaien.
|
met een moersplijter
of met een beitel kapot hakken |
2 moertjes op zown tapeindje zetten, goed vast teegn mekaar an draaien en dan de achterste moer losdraaien dan komen je tapeinden mee...
|
dus als ik het goed begrijp proberen los te draaien en als je de bouten afdraaid dan na dat je het spruitstuk er af hebt met de hier boven vermelde opties de tap einden er uit draaien ??
|
Als ze erg roestig zijn zou ik ze flink heet stoken en er eerst een klap met de hamer op geven. Als ze afbreken heb je een probleem...
Of een nachtje in de cola leggen. |
dat worden wel erg veel flessen cola dan als ik de kop en het uitlaat spruitstuk er in wil leggen ?
denk dat ik eerst het heet stoken is ga proberen ?? |
heb de bouten er uit :D !!!!
heb blijkbaar de enige geprobeerd die wel vast zat ? iemand nog een adresje voor het vlakken ?? gr. martijn |
Quote:
Probeer www.goudengids.nl eens onder 'motorrevisie', of vraag het bij een betere automaterialenzaak bij jou in de buurt: die kunnen het je vast vertellen. succes ermee |
zal morgen is ff in de telefoon klimmen ;) !!
(goudengids word ik niet wijzer van :( !?) |
All times are GMT +1. The time now is 01:41. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.