![]() |
compressor
En vandaag opgehaald :D
een nieuwe compressor voor de g60, :tongue: ![]() ![]() ![]() ![]() Tis geen mercedes afdankertje :hug: Het was een mini cooper s compressor, het verhaal van de steun is mij bekent, er is mij vertelt dat deze niet zo als de mercedes met een magneet pouli werkt. maar zijn er mensen die net iets meer weten over de aansluiting/ of de compressor zelf ???? tis een 5e generatie m45 supercharger voor de Mini cooper S :) maar nu bedoelt voor de golf :tongue: gr. jack |
blue rallye op het forum is de specialist voor de poulies..
verwacht geen pk winsten / nooit meer revisies met een compressor.. voor pk's heb je echt een g-lader nodig |
maar wel een UBER geil geluid
|
Quote:
ik dacht dat de compressor veel betrouwbaarder en sterker was dan de g-lader :confused: |
Quote:
dat staat er volgens mij toch ook... verwacht geen PK winst verwacht NOOIT meer revisies met een compressor dus met de G-lader ben je elke donderdag aan een revisie toe en met de compressor ben je hier jaren van verlost das tenminste zoals ik t lees... :chair: |
Alleen als je met grote poelie's blijft rijden blijft een compressor het lang goed doen. Met de M45 en originele poelie zal je denk ik 125 a 130 pk halen. Je had beter een M64 kunnen zoeken dit is meer iets voor een G40.
|
Quote:
Das best lullig als je nou in pk's er achtuit in gaat. Dus zou zeggen, huppa kleine poulie er op. Als je dat doet loopt zo'n compressor op een gegeven moment droog of niet. Door te weinig smering. |
Quote:
maar qua geluid ga je drop vooruit he :D waar komt die M64 vanaf? en wat betaal je voor zo'n beestje? kan die trouwens zonder problemen op een KR worden gezet? |
Quote:
Zonder problemen kan je niet tunen is de gouden regel Anders is het geen tunen |
Quote:
Waar doe je het voor dan. Voor het geluid of de pk's. Das hetzelfde als al die mensen die van die ontzettende brulpijpen onder hun auto hebben en nog niet eens bij de 75 pk komen. Das dus meer Show als Go. |
Quote:
volledig mee eens..en een m64 mag je niet meer dan 190pk van verwachten.. hou je van gillen.. monteer gewoon een getande poulie set.. klinkt tien keer beter dan een lysholm schroef of eaton compressor |
Quote:
tis niet dat ik van gillen houd he, maar t geluid van een compressor is super maar, wat voor compressor is t best voor een KR blok als t om vermogen gaat? en wat is de beste manier om een flinke vermogenswinst op een KR te krijgen? ik weet n beetje wat van techniek af, en wil t liefst alles zelf doen. daar heb ik dus advies voor nodig van mensen die dr ervaring mee hebben of dr wat vanaf weten. dus: welke compressor? en: hoe te tunen? |
is een compressor van een mini cooper S niet compleet anders ????
:( |
Quote:
nog nooit een g lader met getande poulies gehoord...anders zei je dit niet turbo..is het beste voor mucho kr winsten lysholm heeft ook een aardig rendament.. maar op compressor achtige tafrelen.. gewoon g-60 |
ik hoop voor je dat die niet te duur was!! want hier heb je echt vrij weinig aan op je g60..
dit soort kompressors worden in engeland veel gebruikt op de g40 die engelse hebben dit liever dan de lader omdat dit met gemak 1,4 bar geeft en een oer sounds... |
dit is geen compressor maar een blower .deze levert een overschot aan lucht volume waardoor er een lichte vorm van overdruk ontstaat,waardoor de motor dus minder moeilijk hoeft te ademen (bekijk de bouw maar zie jij een ruimte verkleining om en na de wokkels die er voor zorgt dat de lucht comprimeert,niet dus).
een compressor perst idd de lucht samen en levert druk zoals een g60 doet |
btje een kwestie van je eerst goed laten informeren voordat je iets koopt,
btje zonde dit :( |
Quote:
idd,.... heb dit 1 keer mogen horen...en ries stond toen naast me en dat was maar goed ook want hij moest me opvangen, want ik viel zowat achterover van dit mooie geluid! |
Quote:
wat is dat dan voor iets? want ik heb er namelijk nog nooit van gehoord enne, hoe is t met de betrouwbaarheid ervan en de kosten voor onderhoud? want tis dus blijkbaar iets wat niet echt vaak voorkomt, dus zul je voor eventuele reps ook iemand moeten vinden die je daarmee kan helpen |
Quote:
www.probeereensdezoekfunctie.nl :101: |
mmmmmmmmm, das dan weer jammer.........
|
Quote:
ik pm je wel ff met alles.. heb er 3 jaar mee gereden en was 1 van de eersten in nl ermee |
Quote:
Ben jij alweer zo oud richard? :eek: |
compressor?? wil je een perslucht systeem in je auto? :D
|
Ik snap niet wat jullie zo tegen die kompressors hebben. En hoezo is 190 pk het maximale wat je kunt halen met een M64? Ik heb er zelf ook een op mijn G60 zitten en met slechts een paar andere mods tegen de 200 pk. Ik rij nog met een 70mm poulie en er kan nog veel meer gedaan worden aan je motor dus je kunt makkelijk meer dan 200 pk halen met een M64. Ik ken ook mensen met een M45 die met 190 pk rond rijden zonder enkel probleem. Mijn kompressor maakt met een 70mm poulie 1 bar overdruk en er valt dus nog meer uit te halen (verkort natuurlijk wel de levensduur van de kompressor).
|
Quote:
ik heb helemaal nix tegen compressors, integendeel. k vind t prachtige dingen alleen de prijs vind ik wat minder prachtig richard, ik had van jou nix meer gehoord... dus ik snap nog steeds niet wat t is :D wat is eigenlijk t verschil in werking tussen de volgende beestjes: compressor blower supercharger charger ik dacht altijd dat t dezelfde dingen waren met een andere naam, maar als ik kijk hoeveel PK's met een supercharger gewonnen kunnen worden en hoe weinig er uit een compressor gehaald worden... HELP |
Quote:
supercharger, charger en compressor is helzelfde voor zover ik kan denken...een blower is iets heel anders edit: Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
Geluid van getande riem:
http://www.pitstopdevelopments.co.u...othed-belts.mp3 00 EDIT 00 -> MP3 is helaas kapot.. Dus: Lees meer over die 'Toothed Belt Conversions' : http://www.pitstopdevelopments.co.uk Heb t eens real-life gehoord.. En Jurgen Santana had t er moeilijk mee.. (destijds nog JurgenG40) |
Quote:
voor mensen die weer niet lezen en vragen naar verschil blower compressor ,mezelf maar weer geqoot. en waar om deze rteactie zie hieronder : Tis geen mercedes afdankertje Het was een mini cooper s compressor, het verhaal van de steun is mij bekent, er is mij vertelt dat deze niet zo als de mercedes met een magneet pouli werkt. maar zijn er mensen die net iets meer weten over de aansluiting/ of de compressor zelf ???? tis een 5e generatie m45 supercharger voor de Mini cooper S maar nu bedoelt voor de golf gr. jack is dus een m45 en geen m64 dus te klein en geen vermogen haalbaar voor een 1.8 |
Quote:
Die MP3 doet het prima. Maar ik ben niet onder de indruk van die motor. Ik rij nog steeds met normale riem, en mijn lader gilt het uit. (62mm poelie) Klinkt vele malen heftiger dat dit. Tevens hoor ik een blow-off.... :rolleyes: |
wie zit daar zo te niezen? lol
|
Quote:
Dat zal een VW met vogelgriep zijn..... :eek: |
ophokplicht dus voor uilskuikens
|
|
klink zeker wel netjes......
|
allemachtig .. je zal maar een lange rit moeten rijden... wordt je helemaal gestoord :D:D
wel heftig.. dat dan weer wel :wink: |
zucht......
en toch komt ie op het blok te hangen :D rij momenteel met een pf blok, dus inverhouding ga ik er toch op vooruit.... maar ik wil nog steeds graag iets weten over de oilie toestand. ik vind maar 1 aansluiting, en is dat enkel voor de ontluchting?? want ik dacht dat de eaton een eigen olie badje had, |
Quote:
Dit vind ik wel een goed punt... Is wat voor te zeggen. En je kunt later altijd nog een ander pressor plaatsen. |
mee eens (maar het is en blijft een blower)
btw ff offtopic ,tommy kopje al los ? |
All times are GMT +1. The time now is 06:28. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.