![]() |
dumpvalve op ongeblazen motor
ik ben bezig met een 2.0 8v compressor ombouw. hierop komt een dumpvalve. ik weet alleen niet naar welke slang, het kleine slangetje van dumpvalve op aangesloten moet worden. kan iemand een duidelijk antwoord hierop geven? ik weet dat deze op een vacuumslang moet komen, maar welke?
|
een compressor en een dumpvalve?? zal weinig nut hebben aangezien een compressor altijd met je motor toerental mee draaid.
verde rmoet je hem volgens mij aan een vacuum slang bevestigen na de gasklep dus van af het inlaat spruitstuk. dat als je gasklep dicht gaat je motor vacuum trekt en die klep open trekt |
is het niet je vacuum slang van je inlaatspruitstuk?
|
ja ik weet dat het geen nut heeft, maar het gehoor wil ook wat he...
weet misschien ook iemand welke valves het hardste geluid maken? bedankt voor de rappe reacties trouwens |
Tuurlijk heeft het wel nut, als je gasklep dichtslaat en de motor loopt nog in toeren moet de druk ergens heen, of het nou turbo of compressor is. Een G60 heeft net zo goed een bypassvalve.
|
nou mooi meegenomen dan als het wel nut heeft. m,aar waar moet die ******slang dan nu precies naartoe??????? waar gaat hij bij een g60 naartoe dan? dat is toch ongeveer hetzelfde blok als een 2.0
dus op welk slangetje moet hij precies. gissen heb ik niks aan. ik moet het zeker weten. |
wat moet je eigenlijk voor bougies gaan gebruiken? of volstaan de roiginele vcan een 2.0? of kan ik het beste dezelfde hittegraagd nemen als die van een g60?
|
Quote:
******slang? pardon? |
tja..
|
ja idd ******slang. ik vind op het hele net nergens iets waar vertyeld wordt waarop ik dat ding precies op aan moet sluiten. excuses voor het taalgebruik. niet persoonlijk gericht
|
op basis van de bovenstaande berichten mag je het verdelende, niet meewerkende VAG onderdeel, voor zover ik weet, OF aan je inlaatspruitstuk OF aan je gasklephuis verbinden. Ik denk zelfs dat er bij de aanschaf van dit soort delicate materialen wel een juiste montage beschrijving toegevoegd is.
Je bericht is vandaag geplaatst, hebt even geduld zodat de mensen het hier goed op zich in kunnen laten werken en eventueel kunnen beantwoorden met de juiste informatie. Met ge****** en getyfus bereik je wellicht het tegenovergestelde.... :rolleyes: Later, :) x |
Quote:
amen !! :) |
:wee:
Er zijn zat mensen die weten hoe het zit. Zelf weet jij het toch ook niet. dus relax. Daarom zullen er zat (techneuten) niet reageren OP DIT FORUM. alleen om hoe je het er neer heb geschreven |
dump vulva van hks maakt veel herrie...
en die kan je ook nog stellen qua geluid.... |
Als die slang dan maar niet uitzaait ...
Maar voor de rest alles ok ? :D |
Quote:
Gebruik dat woord dan niet, zitten toch ook tekens op als @#$. Ga lekker op een ander forum lopen schelden @#$* :mad: |
Alles wat drukgevuld is, is een geblazen motor, dus ook wanneer de drukvulling met een compressor gebeurt.
Klepje al uit je luchtmassameter gesloopt? |
Quote:
toepasselijk :giggle: |
Verkeerde URL ingetikt?
|
haha zal wel op woordgebruik letten, ik iwst niet dat jullie zo gevoelig waren...
nee klepje in massameter blijft maar zitten dan... hoewel ik hem het liefste eruit zou trekken. ;-) |
in ieder geval bedankt voor de suggesties tot nu toe. ik zal eens gaan kijken of er genomineerde slange zijn onder de kap...
|
![]() Heeft niks met lange tenen te maken maar des te meer met normen en waarden Ikzelf ben niet roomser dan de paus maar sommige dingen doe je niet in het openbaar ... tenzij je ook je honkbalpetje ophou tijdens het eten ;) |
lol
|
weet misschien iemand wat het verschil is tussen diverse valves??
kan ik ook een nemen van een ander merk auto bijv.? zo zag ik een valve te koop staan van een nissan (hks); zou deze goed zijn? of van een impreza? Of maakt dat asllemaal niks uit en hoef je maar te kijke nwelke druk ze aan kunnen? |
Voor een compressor heb je inderdaad een Blow-Off Valve nodig...
Heb dit quoteje even van de MegaSquirt pagina's geleend. Misschien heb je wat aan die Bosch onderdeelnummers... Quote:
http://www.megasquirt.info/index.html |
nu ben ik helemaal de weg kwijt... wat is het verschil dan tussen waste gate en blow of?
|
Lees dit eens door:
http://www.megasquirt.info/v22manual/mturbo.htm Kort gezegd: Een wastegate zorgt ervoor dat wanneer je turbo z'n "maximaal toegestane boost" levert er uitlaatgas voorbij de turbo wordt geleid zodat de turbo niet nog eens harder gaat draaien en nog meer boost gaat leveren... --- Een blow off valve zorgt ervoor dat wanneer plots jij je gas loslaat (de gasklep sluit) en de compressor nog snelheid heeft en dus nog druk levert, de druk in de compressor niet te veel oploopt... |
zijn bypass-, waste-, dump- en blow off valve niet gewoon synoniemen?
|
heb ik dan ook een wastegate nodig bij een compressor? waar plaats je die dan? komt daar ook electronica aan te pas?
|
Bij een compressor heb je geen wastegate nodig omdat je niks met je uitlaatgassen te maken hebt...
Hier nog wat meer info over de werking van een blow-off valve bij een turbo... Quote:
|
Lees deze discussie ook een door...
is wel op een motorforum maar dat boeit niet... http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/117372/1 |
super info allemaal
ben al langzaam rond het kijken voor een valve. als ik een tweede handse koop: waaraan kan ik zien dat hij gaar is? of gaan die dingen niet zo snel kapot? |
een dump valve werkt op de onderdruk van je inlaat spruitstuk, dus het maakt niet uit waar de slang wordt aangesloten zolang het maar achter je gasklep is!
en de wastgate bij een turbo laat overtollige uitlaatgassen gaan omdat anders de druk veel te hoog zal worden! dump valve en pop off zijn idd synonim, wasgate is alleen bij turbo's |
Ik denk ook best dat ie dat 4 jaar na dato nog nuttige informatie vind.
|
Quote:
haha ja idd |
Ik vraag me af hoe sommige mensen nog op zulke topic's kunnen reageren laat staan zulke oude topic's te vinden hahaha.
Gr Ronnie |
en toch blijft iedereen weer reageren...
|
All times are GMT +1. The time now is 05:01. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.