![]() |
Waanzinnige prijs golf gti
https://www.2dehands.be/autos/volks...-341763432.html
Waanzinnige prijs voor originele golf 1 gti,die dan volgens mij nog eens verre van origineel is. Gti met pirelli onderdelen,en die was er toch pas maar in 1983 dacht ik? Dit wou ik toch even meedelen,denk dat het goedkoper is,om er zelf één op te maken... |
Denk dat het voornamelijk de kleur is. Die zijn er niet zo heel veel geloof ik. Nogsteeds te veel geld😂
|
Quote:
Voor dat geld mag er dan wel wat meer origineel aan zijn, dan enkel de kleur :D |
Maar wel de 1600 met origineel 120pk
|
Voor dat geld koop ik liever een mk6 GTI!
|
Voor dat geld koop je een leuke r20
|
Quote:
Moet da geen 110pk zijn? :confused: |
https://www.facebook.com/classicpar...?type=3&theater
:rolleyes: just saying Quote:
indd; zal wel een typfout of vergissing van hem zijn. |
Heb deze auto vorig jaar bekeken in Almelo; een kameraad van me heeft daar een set originele Tarantula's gekocht die oorspronkelijk onder deze auto zaten. De zoon vd eigenaar zou met deze GTI gaan rijden maar koos uiteindelijk voor een Audi Coupe. Hij vond de Pirelli velgen leuker. Verder wel een hele mooie auto die m.i. mooi gerestaureerd was. De stoelen zijn volgens mij uit een Scirocco(aflopend schuiner zitvlak), eigenaar gaf aan dat ze origineel in deze auto hoorden. En de bumpers waren replica's. (scherpe randen)
Verder is deze toch origineel? Wel een forse som geld, dat zeker. |
Quote:
Staat toch echt in het verhaal bij de ad :thumbup: |
Dit is nog zo'n leuke, een 1980 924 2.0 voor 25 duizend:
https://link.marktplaats.nl/m1149848788 Dwaas :screwy: |
Quote:
Er staan pirelli onderdelen op,dus verre van origineel. Pirelli was er pas in "83 Denk dat je zo'n som geld vraagt,dat je dan ook verwacht dat alles origineel is. Natuurlijk niet tot het laatste schroefje,maar toch... |
Ben niet zo'n bouwjaar-uitvoering expert, maar had n 81-er al van binnen uit verstelbare spiegels?
|
vind het zelf wel een hele berg centen voor zoiets (wetende dat ze nieuw toen rond de 30.000 gulden waren )
aan de andere kant ,ik kan er maar weinig minpunten aan zien.. ok ,de grille hoort niet en inderdaad de imitatiebumpers..en de achterlichten misschien ook wel..Pirelli wielen ..tsja die zijn zo gewisseld ook geen foto's van de onderkant,die voor dat geld zeker netjes moet zijn..geen ladingen Bitac en roestige leidingen etc verder is het koekentrommeltje zeker in nieuwstaat..probeer er zo maar eens eentje te restaureren ..gaat bijna niet lukken ,en als je gaat uitbesteden aan een erkend bedrijf (Bart Holland o.i.d)dan zou je achteraf gelijk het bedrag betaald willen hebben dat deze moet kosten.. en dan heb ik het nog niet over de zoektocht naar onderdelen en om deze nieuw of anders amper gebruikt te vinden ,al is dat iets makkelijker dan 10 jaar geleden het is daardoor zeker te zien dat men begonnen is met een hele mooie basis ,dwz geen rotte frikandel..daarvoor 'klopt' alles te goed.. de dorpelranden zijn lijnrecht ,voorschermen hangen mooi deuren idem..zou me niet eens verbazen dat mede omdat het een Italiaan is ,er nauwelijks aan gelast hoefde te worden.. spuitwerk is ook netjes ,zowat mooier dan fabrieks ,en ook dat valt niet mee dat ,Inarizilver is een vervelend kleurtje om bontvrij te spuiten..zeker als alles 'los' gespoten is.. persoonlijk vind ik het jammer dat het geen 83er is..met een DX erin..maar bij gebrek aan beter? nogmaals het is gruwelijk veel geld..maar er gaan ook M3's uit 87 weg voor 2x zoveel tegenwoordig dus heb je je vakantiegeld over een maandje ,sla toe zou ik zeggen..(krijg je wel zo'n lelijk nieuw kenteken erop maar goed) en ja de spiegels horen zo..het lijkt mij vanwege wat details ook een 81er van modeljaar 82.. |
Quote:
GTI's van modeljaar 1980 met kleine achterlichten hadden dat al zelfs. Edit.: om toch wat te zeiken te hebben; de spijltjes midden achter de grill van de GTI in de adv. horen zwart te zijn. |
nog meer zeiken dan..
een voorruit met zonneband erin was ook geen optie toen..en 3 meters in de middenconsole was er ook niet af fabrieks ,enkel een olie temperatuurmeter.. en volgens mij hadden de GTI's vanaf sept' '80 allemaal grote deurhandgrepen aan de binnenkant.. maar omdat het een Italiaan is geweest ,weet ik het niet zeker.. |
Om een auto zo mooi gerestaureerd te krijgen ben je zo maar 15.000 kwijt en dan moet je zelf al het werk doen behalve de motorrevisie en het spuitwerk en dan wel je eigen uren voor 0 rekenen. Ik vind de prijs helemaal niet gek. Voor mijn gti was ik ongeveer 18.000 kwijt en dan heb ik de aanschaf van de auto niet eens meegeteld. Ik heb stad en land afgereden om goede onderdelen te vinden. Moeilijk was origineel kras vrije ramen te vinden. Nu is er echt niks meer van onderdelen te vinden vergeleken met een paar jaar geleden.
|
heb je gelijk in
maar die van jou zijn echt van de eerste bouwjaren ..en de waren nieuw al niet talrijk..voor de modellen na sept.80 is nog zat te vinden.. het is alleen na gelang hoe jij je restauratie wil..wil je echt concours dan moet je diep gaan ,wil je bijv een 83er in gewoon nette staat met hier en daar een min puntje dan kan dat nog steeds beneden de 10.000.. ook ligt het aan je eigen kunnen..in mijn geval ,mocht ik ooit een 83er GTI moeten restaureren bijvoorbeeld (gaat echt noooit meer gebeuren,echt klaar met die troep).. dan is plaatwerk/spuitwerk voor mij geen issue..dat doe ik zelf.. de rest is zo geregeld ..blokkie reviseren stelt ook niks voor..lukt me ook nog wel.. het is het nieuw of semi nieuw verkrijgen van verslijtdelen dat je nekt een klemmetje van 30 cent zus ,een beugeltje zo..afdekplaatje dat ..noem maar op.. dat maakt het een dure hobby.. |
Quote:
Dat is een goeie; ik heb net wat oude Golf 1 folders bekeken van begin jaren tachtig, op die pics (in elke folder dezelfde) is volgens mij, hoewel vrij onduidelijk, die grote deurgreep te zien. De Rabbit GTI "spaarmodellen" hadden volgens mij btw wel die kleine deurgrepen zoals de GTI in de adv. Hier staan trouwens veel meer pics van die wagen. Edit.: Quote:
En het aantal pk's staan daar wel juist beschreven; 110. |
net de foto's gezien..
zo restaureer je een auto.. maar aangezien er 120.000km opstond toen men eraan begon..en uit een gunstig klimaat +schadevrij.. is er waarschijnlijk niks aan gelast..en dat scheelt een hap..daar loopt het meestal op stuk..(doe ik wel even,deden ze op Discovery ook ..net zo makkelijk) de bak van het schuifdak is ook supernetjes ,zo heb ik ze sedert begin van de 90er jaren niet meer gezien..zeker niet bij een GTI uit NL |
maareh..is iemand het met me eens dat de stoelen uit een Scirocco komen?
En dan bedoel ik de zitvlakken die schuin aflopen naar voren. Bij een Golf lopen ze nog wat rechter door dacht ik. |
Goeie vraag, dat weet ik zo eerlijk gezegd niet.
|
zijn gewoon Golf stoelen..is niks anders aan
|
Stoelen vind ik zo ongeveer het enige mindere aan de auto, is niet heel netjes gedaan. Verder een hele mooie restauratie. Alles zit er gewoon op en aan, tot de stootblokjes aan de binnenkant van de achterklep en het vilt op zijkanten van de hoedenplankdragers. Paar details wat mogelijk niet klopt zullen altijd te vinden zijn. Maar wie zijn wij om daar meer dan 35 jaar later nog over te oordelen? Afhankelijk van land van herkomst zie je wel vaker opvallende details. Zo valt het mij steeds op dat je in Frankrijk relatief veel witte GTI's ziet met rood gestreept interieur. Dit is een hele mooie GTI om te zien, te mooi om mee te gaan rijden....
|
is te zonde ja
en daar mikt men op.. enkel een display om weg te zetten..met bijbehorend prijskaartje.. de vulling in de stoelen is inderdaad iets minder hard zo te zien.. je kunt de klok nooit terug draaien ,maar dichter op een nieuwe kun je niet komen.. persoonlijk denk ik niet dat hij voor dit bedrag ooit weggaat..of je moet echt knettergek zijn.. ik heb liever een e46 M3 voor die centen met nieuw onderstel en alles.. |
Geproduceerd in mei 1981 zag ik net hier; dus nog een "echte" 81er (logisch; de "B" als voorlaatste letter in het chassisnummer verraadde dat ook al), echte 81er GTI's hadden bij mijn weten ook een rode rand om het paneel van de snelheidsmeter/toerenteller, en rode randen om de verstelbare beluchtingsroostertjes links en rechts van het dashboard *nog iets om over deze grotendeels zeer goede GTI te zeiken*.
Quote:
Nou, doe mij toch maar liever een Golf 1 GTI, imho veel leuker (ondanks veel minder power), en buiten dat; daar is de afschrijving i.t.t. zo'n Golf 6 al vanaf. |
ja dat rode randjes gebeuren had wel gekund ja.
nogmaals ,ik weet niet ofdat dat in Italie ook was..had hij een dicht dak gehad had er ook een geperste hemel ingezeten..(karton) |
Dat met die geperste hemel werd eind jaren zeventig, begin jaren tachtig een beetje willekeurig toegepast heb ik het idee, ik weet al zeker 2 gevallen van Golfjes 1 GTI met kleine achterlichten (een 79er en een 80er) met zulke hemels. Een broer van me heeft overigens een GTI van eind 79 gehad (80er modeljaar) zonder schuifdak, waar gewoon een zwarte spanhemel in zat.
|
twijfel ik niet aan wat jij zegt..
er kon zowat vanalles..en om eerlijk te zijn ik heb zoveel van die krengen gehad ,gereden, gesloopt ,verkocht dat ik het ECHT niet meer weet en dan zit ik nog tegen de Belgische grens aan en alles..daar was het weer anders.. mijn zwarte eind 83 Turbodiesel intercooler was een ex Belgische Rabbit LX turbodiesel met schuifdak ,groen getint glas ,mistlampen,koplampsproeiers, en een GX interieur..geen idee of dat zo ooit leverbaar was in Nederland.. omdat invoeren toendertijd een crime was, heb ik er gewoon een nummer van een NL 83er LX diesel ingeketst toen(KD-21-KG)..later ook een blok van een 92er GTD met intercooler met wat maatregelen erin gejopt..fijne kar toen..trok harder dan een Golf 2 GTI.. |
Quote:
Voor dit bedrag koop je ook een Mini Cooper S uit 2014 met 40.000 op de teller. Maar als je 10 jaar verder bent is die Mini cooper S dat niet meer waard en je Golf 1 Gti in deze staat zeker wel. De prijs zal best wel 5000 te veel zijn maar als je goedkoper uit wilt zijn dan zou ik zeggen koop zelf een harde complete gti voor 10.000 en ga hem zelf restaureren om die 5000 te besparen. Heb je wel de komende 2 jaar in de weekenden wat te doen. Denk dat je meissie niet zo blij wordt alleen..... Nee ik weet het wel zeker. |
toch zeker niet als ze naderhand met je meerijd..
alles rammelt kraakt en piept ,bij 120 km/h kun je elkaar niet meer verstaan..de eerste de beste moderne diesel rijd je HE-LE-maal zoek ..zelfs nog voordat hij zijn best doet ofdat het echt terzijnertijd dit geld waard word?..geen idee.. ik had mijn laatste Pirelli ook weg kunnen zetten wachtend totdat hij een kapitaal waard is.. maar daar schiet ik niks mee op..er zijn zat klassiekers die bij een rug of 10 op de max zitten..en te koop zetten voor, betekent niet automatisch geld vangen van..het beste bedrijf zal ook Btw aangifte doen en eindjaarsbalans bovendien ,voor hetzelfde geld geef ik volgend jaar ineens bloed over en ben ik toast..ga je dan met je Golf GTI.. |
We verschillen van mening en ik kan je nog gelijk geven ook. Ik bekijk het van de optimistische kant en jij van de minder optimistische kant. Een golf 1 is zwz geen auto om met je meissie mee te gaan rijden. Dan kan je beter een Mini Cooper kopen klopt. Kwa afschrijving ben je mijns inziens beter uit met een golf 1 gti dan met een Mini Cooper. Trouwens als je een golf 1 gti koopt in deze staat dan heb je iig genoeg ruimte om hem binnen te zetten en waarschijnlijk ook genoeg ruimte voor een Mini Cooper om je meissie blij te maken.
|
Ik had een Bora TDI , rode DI met Garett 1749 VB turbo , volledig inlaat van een ARL incl. spruitstuk en katloos.
Resultaat 186pk 452nm koppel bij JD op de bank rookvrij. Mijn mk1 GTI met DX bleef deze Bora ruimschoots voor tot ca. 110-120km/h , daarna was het gedaan :D @heinz74 , een goede DX is echt wel snel , heb alleen een spaghetti spruitstuk en gereviseerde cilinderkop. Een BMW X5 3,0 diesel 235pk komt er ook niet voorbij... Herrie maken doen ze wel en rammelen ook tot mijn grote ergernis. Grt Yal |
Deze hier is ook een '81er, oorspronkelijk een belgische auto, met kleine deurgrepen.
|
Quote:
Mooie auto :thumbup: Apart 2 achterruit verwarming schakelaars :D Motor beetje opfrissen en frisse wielen eronder en je hebt een prachtkar. Grt Yal |
Ik heb me de pics van deze zwarte ook op de computer bekeken, en volgens mij ziet mijn kritisch oog (vlieg) roest in de kofferbak bij de ophangpunt van de gordel rechts achteren; bij die prijs zou dat een absolute 'no go' zijn.
|
Mooie wagen wel :thumbup:
|
Quote:
Ja mooi...maar (vlieg) roest bij een nogal kritisch punt, dan is het ding toch echt geen 20k pleuros waard.... |
ook weer eentje wat een goede basis is geweest..
buitenkant mooi overgespoten..nieuwe bumpers wielkastverbreders en voorspoiler eraan.. wieltjes opnieuw gespoten..interieur gereinigd ,al zal de linkerstoel binnen de volgende 5 a 10.000 km doorgesleten zijn..dat reinigen zal nodig geweest zijn want iemand heeft flink zitten roken in dat ding..alle schakelaars en knoppen zien geel van de nicotine.de tellernaalden ook knal geel...de lichtschakelaar waarschijnlijk niet want dies van het latere type cabriolet.. ook hadden ze het zilveren biesje halverwege de zijkant even moeten aantippen met superlijm dat laat rechts los in de deursponning nu..maar das niet zo erg .. het is maar een auto van 20.000 .. spiegelvoeten bladderden vroeger na 5 jaar al af..beetje schuren ,primeren en satijnzwart erop oogt een stuk netter.. hoedenplank is ook doorgezakt in de hoeken bij de achterbank maar ja het is maar een auto van 20.000 motorisch is er volgens mij niks aan gedaan..met deze kilometerstand (die volgens mij WEL klopt )ben je binnen de kortste keren aan de beurt voor een nieuwe koppeling en drukgroep..kleppendekselpakking zweet.. maar hij kost ook maar 20.000..dus niet klagen.. resume..ergens best jammer dat het maar een deelresto geweest is..voor dit klein beetje centen :eek: had hij gewoon helemaal uit elkaar geweest moeten zijn.. motor idem ,voor mijn part een koprevisie wat pakkingwerk etc.. kofferbak en motorruimte even mee spuiten .. en jongens als je bezig bent..een setje nieuwe emblemen rondom..de raamrubbers schoonmaken en de ruitenwisserarmen even stralen en coaten..dat kost toch niet heel de wereld..je bent toch bezig.. of was het puur om snel geld te maken..aangezien zoiets tegenwoordig zoveel geld waard is blijkbaar..(is het nog steeds niet) degene die hem klaargezet heeft heeft wel zijn huiswerk goed gedaan..alles klopt qua bouwjaar.. nogmaals dit was een leuke GTI voordat hij gespoten werd ,met normale gebruikssporen en weinig roest..met een waarde van 5-6000.. maar het is nu zeer zeker geen GTI in concoursstaat.. afhankelijk van hoe hij loopt ,rijd,stuurt, schakelt, zal hij ergens rond de 8 tot 10,000 waard zijn ..(reeele taxatiewaarde) never nooit geen 20,000.. de Inarizilveren van een tijdje terug DAT was een gerestaureerde.. ik heb in 94 precies zo een zwarte gehad voor de handel ,en die heb ik toen ook in de staat net als deze uit de ad weer door verkocht..even strakgemaakt ,overgespoten ,cockpitspray over de bumpers en verbreders ,shamporell door het interieur..en hoppa weg ermee..voor ik meen 5000 gulden ...zo ging dat.. |
Beste Heinz; 1994, dat is meer als 20 jaar geleden...ik kocht mijn eerste Pirelli in 96 voor bijna 5000 ouderwetse D Mark (dat is omgerekend 2500 pleuros) alles verandert in de loop der tijd, dus helaas ook de prijzen voor Golfjes 1 GTI. Of deze nu 20000 pleuros waard zijn laat ik in het midden, maar 5000 gulden (omgerekend 2250 pleuros); das war einmal....
Edit.: en een oude spreuk luidt; taxatiewaarde is geen verkoopwaarde, zowel omlaag als omhoog qua prijzen. |
All times are GMT +1. The time now is 00:13. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.