![]() |
Gisteren de auto maar eens voorzien van nieuwe olie, filter, luchtfilter etc. En gelijk ook maar de accu vervangen. Ook heb ik via ebay.de een nieuw mistlampglaasje besteld. Die komt er op zodra de auto terug is van de spuiter. Het wordt nog wel wat :)
|
Mooi om te lezen, ondanks dat er destijds is gesjoemeld met de KM-stand van de familiewagen. Die LPG dop verklaart wel een hoop, tenzij dit natuurlijk na aanschaf is ingebouwd.
Mooie auto trouwens. Achterlichten zullen 'm zeker goed doen. Heb je plannen qua verlaging en velgen of laat je 'm wat dit betreft origineel? |
Quote:
Dank voor de leuke reactie, ik haal binnenkort een setje 15" Estoril Fire & Ice velgen op uit Duitsland. Ik weet nog niet zeker of ik de auto ga verlagen. Het zal ongetwijfeld wel mooier staan maar in combinatie met de huidige veerpoten en schokbrekers vrees ik dat de bodem het dan zwaar zal krijgen. Verder wil ik zo dicht mogelijk bij het origineel blijven dus alle upgrades origineel VW. |
Even een (waardeloos) fotootje genomen van de donkere achterlichten.
![]() Ik had er eigenlijk mee willen wachten tot de zijschade gemaakt zou zijn maar daar heb ik geen geduld voor gehad. Gisteren heb ik nog wat klein spul gemonteerd waaronder een nieuwe raamslinger. Draai ik het raam naar beneden....schiet het raam uit de geleider :mad: . Het raam zat niet goed in de sleuf waardoor de sleuf wel naar beneden kwam maar het raam bleef zitten. Omdat het zulk slecht weer werd moest ik noodgedwongen de operatie afbreken en alles terugbouwen zodat het raam in de rubbers bleef zitten en niet omlaag zou zakken. Ik zit er over na te denken om een comfortmodule in te bouwen en de ramen elektrisch bedienbaar maken. |
Knap ding!
Vanwaar de "QV" in je nickname....iets met Alfa Romeo? :) |
Quote:
Bedankt René :thumbup: . Ik ben van plan om er iets moois van te maken. Er zijn nog een aantal zaken die ik op korte termijn wil aanpakken: • Voorbumper vervangen en laten spuiten • Zij- en achterschade laten herstellen en spuiten • Hemeltje vervangen of opnieuw bekleden. • Lichtmetaal eronder en misschien een klein beetje verlagen Het leuke aan dit soort oudere modellen vind ik vooral om van iets dat eigenlijk al afgeschreven is weer in ere te herstellen en er een (niet al te aanwezige) persoonlijke noot aan te geven. De QV in mijn nickname verwijst inderdaad naar de voorliefde voor een ander automerk waar ik mij mee bezig hou. ;) |
|
Quote:
Ik heb nog wel een setje nieuwe -35mm verlagingsveren voor deze auto liggen. Interesse? |
Quote:
Pb'tje vestuurd |
Hele gave Passat! Ik ken 'm natuurlijk al van het Autoweek forum.
Ik heb ook wel een zwak voor dit model. Jammer dat ie net niet in de overgangsregeling voor de HSB valt. Mooi dat je 'm houdt en weer helemaal strak maakt! |
Quote:
Dank je wel Barri, altijd leuk om zo'n reactie te mogen ontvangen. Het is inderdaad wel zuur dat ie door de regelgeving weer duurder uitvalt maar alsnog is ie het wel waard vind ik. |
Aankomend weekend ga ik een setje stalen wielen ophalen in 16". Ze komen onder een Opel vandaan dus het naafgat zal vergroot moeten worden naar 57.1mm. Iemand enig idee waar ik in de buurt van Hoogeveen iemand kan vinden die dat kan?
Ik ben van plan om de velgranden te polijsten en het hart zilvergrijs te lakken. Wel ben ik benieuwd of zoiets met staal een beetje lukt. Ben nu bezig met een setje voor een andere auto. Zo zagen ze er uit toen ik ze kocht: ![]() En zo zien ze er nu uit: ![]() Met de 16" steelies heb ik dezelfde plannen |
Vandaag heb ik de 16" stalen wielen weggebracht naar een machinefabriek. De velgen zijn 6,5j breed en hebben nu nog een naafgat van 56.1mm. Dit wordt vergroot naar de juiste maat. Ook worden de velgen verbreed, 7,5 en 8,5j. Om de juiste rolomtrek de behouden wil ik met 205/45R16 op de voorwielen en 215/45R16 op de achterwielen gaan rijden. Ik twijfel nog of ik de velgen zelf ga spuiten of dat ik ze laat poedercoaten.
Ook heb ik vandaag gebeld met de VW-dealer in Hapert waar deze auto in onderhoud is geweest. Aan de hand van het chassisnummer konden ze tot 2003 de onderhoudshistorie terugvinden in een systeem dat gebruikt wordt door alle VW- garages in Europa. Nu vraag ik me af hoe het kan dat het onderhoud van oktober 1988 tot en met 2002 niet inzichtelijk was. Iemand een idee? |
En ze zijn klaar!
7,5j ![]() En 8,5j ![]() Nu nog even flink schuren en dan kunnen de wielen gespoten worden. Poedercoaten wordt me te duur, er moeten ook nog nieuwe banden om... Daarnaast is een evt. beschadiging lastig bij te werken bij een gepoedercoate velg. |
Gaaf! Mooie breedte :thumbup:
|
dank je, Rene!
|
Pas geleden heb ik een nette gebruikte voorbumper op de kop getikt voor slechts een tientje. Ik hoefde maar 1 kras en en wat steenslagputjes te plamuren, voor de rest nog helemaal gaaf. Staat nu in de primer te wachten om op kleur te worden gespoten: fase 1 van het schadeherstel. Als dit lukt dan ga ik de rest ook proberen om zelf te doen.
![]() ![]() |
Goed bezig! Heeft je huidige voorbumper dan zoveel schade?
|
Quote:
Danku! Zit een voorop een gat in en op het ongespoten deel een beschadiging van een grindpaaltje. ![]() ![]() ....en in Blaugrau metallic gespoten. Nu nog even de spuitnevel wegpoetsen en dan kan ie gemonteerd worden en kan ik door met de volgende schade, de wielkastrand en dorpel op de rechterflank. |
Zou er wel nog blanke lak overheen doen, verder ziet het er netjes uit.
|
Quote:
Dank je wel. Ik heb de blanke lak er al op zitten. Toen de kleurlak nog plakkerig was heb ik er gelijk twee lagen blanke lak overheen gespoten. 't Is nu nog wat dof maar de spuitnevel zit er nog op. |
Roestige Opelstaaltjes...
![]() ![]() ...kosten veel tijd om spuitklaar te krijgen. En hup, in de roestomvormer. ![]() Dilemma: in welke kleur zal ik ze spuiten? Ik zit te twijfelen tussen zilvergrijs of iets donkerder steelgrey. |
Oei, ik vind ze te breed. Maar ik zou zilvergrijs doen met originele naafkapjes!
|
Quote:
Het zijn de achterwielen die inderdaad erg breed zijn, 8,5j. Aan de voorkant zijn ze van iets bescheidener formaat: 7,5j. Ik ben er van overtuigd dat de Passat het prima kan hebben. De ET waarde is op een milimeter na gelijk aan de huidige 14" wielen: 37mm. Ze staan vooral achter een aardig eind naar binnen. Ze worden zilvergrijs, niet in de laatste plaats omdat ik daar nog een voorraadje van heb liggen. Nu nog op zoek naar zwarte naafkappen 4x100... |
Zilvergrijs dus....
![]() |
Mooi bumpertje weer, denk dat die velgen ook zeker niet zullen mis staan! Je kunt niet snel te breed gaan op een Vento toch :tongue:
|
Het is alleen geen Vento :p
Zilvergrijs is het beste! Met zwarte of zilvergrijze naafkapjes. Ik denk dat de zwarte het mooist zijn. |
Agja.. oeps! Kleinigheidje heb je al snel zullen we maar zeggen.
7,5J en 8.5J? Zou je toch prima kwijt moeten kunnen denk ik zo. Persoonlijk vind ik zo'n brede look erg gaaf bij een wat ruimere wagen. |
Quote:
Dank je wel :thumbup: Quote:
De naafkapjes zijn onderweg en worden inderdaad matzwart. Het VW-logo zilverkleurig op een blauwe achtergrond. Quote:
|
![]() En de naafkappen gespoten... De logo's heb ik helaas een beetje verprutst met een lakstift maar hé, het zijn maar naafkappen hè ;) Ik heb nu wel een lakstift over waar maar een heel klein beetje uit is. Kleur is Mercatoblue LA5M. |
Knappe velgjes zo :thumbup:
|
Quote:
|
Naafkapjes zien er goed uit (op de uitschuivers na dan). Ik ben benieuwd hoe ze op de velgen staan. Wil ik misschien ook wel doen op onze bus.
|
Quote:
Dank je wel. Zo ziet het er nu uit. ![]() De naafkap sluit aan de rand niet mooi aan op de velg maar dat neem ik voor lief. Binnenkort met banden eromheen te zien onder mijn auto. |
![]() |
Omlaag en klaar .
Mooie wagen |
Quote:
Precies! :thumbup: |
Ik zie m liever origineel, maar gelukkig zijn de wijzigingen niet onomkeerbaar :)
|
Quote:
|
All times are GMT +1. The time now is 17:53. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.