![]() |
Seat inca ombouw naar tdi enkele vraagjes
Hoi,
Ik heb een Seat Inca aey 1.9sdi Perfect wagentje keihard op n plek voor op het dak na. Ik rijd de auto nu al 3 maanden en ruim 9000 km Een sdi is sloom, maar daar nam ik genoegen mee tot: 1: auto begint erg te roken bij accelereren (egr is afgedopt) 2: verbruikt n liter olie op 1500 km 3: verbruikt koelvloeistof ongeveer 200ml op 1500km 4: 2de versnelling die jankt 5: de achteruit tikt als je malle als je achteruit rijd De teller staat nu op 45.*** km dus 345*** Nu kan ik goedkoop aan een complete golf 3 90pk station komen een 1.9tdi uit 1997 Gaat dat motorblok er zo in passen? De versnellingsbak wat moet ik daar voor ombouwen? Hydro? En kan dit in n inca? En kabel schakelen? Hoe is dat om te bouwen? Gaat de uitlaat nog passen of word dat zelf wat maken (op kopen) Plan is om kabelboom compleet over te zetten zodat ik alleen maar de achterlichten hoef aan te sluiten, de lichtschakelaar, de elektrische ramen en de centrale vergrendeling Is dat te doen? Kan ik die motor met subframe en al overzetten? Alvast bedankt voor antwoorden groetjes Joey Hier wat foto's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Foto's Inca toegevoegd |
Lijkt dat we er zelf achter gaan komen
Vandaag een golf 3 variant tdi 90pk uit 97 gekocht en naar huis gereden Planning is om de golf n weekje te rijden om eventuele verborgen gebreken in de motor te vinden en als goed bevonden de ombouw te gaan doen. Heb nu al n probleem met de golf: Turbo stopte er net opeens mee Bij de 3100 toeren viel de turbo druk weg? Harder als 140 wou die niet meer en m'n trage sdi voelde sneller aan Bij herstarten was het even weg tot weer de 3100 toeren bereikt werden ( in elke versnelling) Na 20 minuten uit gestaan te hebbe bij de KFC dit probleem de laatste 50 km niet meer gehad Wat kan dit zijn? Hier enkele foto's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Niet veel tdi fanaten hier?
Heb nog veel vraagjes die ik heeeeel erg graag antwoord op zou willen |
Er is mbt tot ombouw naar tdi echt ver-schrik-ke-lijk veel info binnen 2min googlen/search gebruik te vinden. Denk dat daarom het animo hier niet zo heel groot is, om wéér dezelfde vragen te beantwoorden als zo vaak.
Mbt van noodloop/wegvallen turbodruk: Kans is groot dat òf de variabele zooi in je turbo stroef loopt, òf de n75 klep niet geheel goed meer zn werk doet. Succes! |
Dankje voor je antwoord.
Ik vind alleen maar inbouw is golf 1/2 naar tdi via Google en ook hier op de search Niks van n Inca/caddy/polo classic of variant of cordoba enz.. |
Oke tot nu toe
Golf word helemaal gestript een deze dagen Inca strip ik de hele neus inc front Pedalenset schroef ik over van de golf in de Inca (dit past 1 op1?) Ook de hoofdremcilinder en de rembekrachtiger gaan over? Schakeltoren gaat in de Inca en de kabels door de tunnel? Klokkengebeuren van de golf gaat in de Inca inc startknderbreker transponeer in de sleutel van de Inca Kabelboom van de golf in de Inca (inc zekeringenkast of vanaf de zekeringenkast/dash? Blok en bak in de Inca Alle stekkers aansluiten Alle vacuüm slangen vervangen Front er weer op en radiateur en intercooler pas maken, radiateur van de golf of van de Inca ? Zooitje aansluiten Als het draaid de distributie vervangen en pomp afstellen Grote beurt doen inc bak olie En openluchtfilter Iemand die m'n vraagjes kan beantwoorden en zo nodig kan aanvullen? Bij voorbaat dank Groetjes joey |
Aangezien ik geen antwoorden krijg ga ik het gewoon proberen
Ik doe nu wat fotootjes en kleine dingetjes plaatsen Hoop nog steeds op antwoorden op m'n vragen Als het klaar is en gelukt dan ga ik er een gedetailleerde howto van maken alles precies beschreven met duidelijke foto's Vandaag de Inca van z'n front ontdaan en van het dashboard ![]() ![]() Morgen gaat het blok eruit inc de kapotte versnellingsbak Ook ga ik de kabelboom morgen uitzoeken wat ik nog nodig heb van de Inca en daar stekkers van n zekeringkast van n golf 3 aan solderen Ook n setje nette iso stekkers kopen en n set dikke kabels voor m'n woofer leggen (nu ik er goed bij kan. Ook vandaag de golf alvast ontdaan van de zaken die allemaal verkocht mogen worden Alles is er heel uitgekomen behalve de hemel die had iemand met lijm vast gezet en de lijm won het van de bekleding ![]() |
Sorry, ik weet weinig van TDI's af en van een Seat Inca al helemaal niets, hopelijk andere mensen meer én reageren ze ook als ze het weten. Meestal moet het allemaal wel overeenkomen, zal wel veel op een Caddy lijken, en met het lego gehalte van VW in combinatie met je handigheid moet het zeker goedkomen.
Succes in ieder geval! |
ik heb ook het vermoeden dat het weinig problemen zal geven.
Mischien dat de pedalenbox moeilijk doet? Of dat de uitlaat op maat moet cq, TDI downpipe lassen aan Inca pijp. Verder zie ik niet echt problemen. Mischien de radiator behouden van de inca, en intercooler kan niet/moeilijk passen. maar dat is ook niet echt een probleem. Bestaan er inca TD/ TDI's ? |
Goede hoop allemaal!!
Inca tdi is nooit officieel geleverd in nl, misschien in buitenland wel? Motor blijft er vandaag nog in kan waarschijnlijk bij n maatje op de brug dat is ffies beter als langs de weg waar ik het nu doe Nu de complete kabelboom aan het demonteren van de Inca |
Vandaag niet stil gezeten.
Complete kabelboom is er uit Schakelmechanisme is los Wat rest: bodemplaat helemaal goed eraf Motor olie eruit, bak olie eruit Aandrijfassen losmaken En dan kwestie van motor steunen los maken, voorste onderbalk eraf halen Blok opkrikken en eronder vandaan schuiven (dat gebeurt misschien op n brug dit weekend) ![]() |
Waarom olie en bakolie er nu al uit?
|
Leek mij verstandig voor t geval t zooitje omvalt in m'n schuur
Hoeft opzicht niet Maar tis n kleine moeite |
Vandaag de Inca naar de loods gebracht
![]() Morgen de motor eruithalen, pedaalset eruit halen en uitlaat erondervandaan halen Dan vanaf maandag beginnen de golf te slopen (in de avond uren) Ik verwacht vrijdag een rijdende tdi Inca te hebben |
Zo,
Motor van de Inca is eruit! ![]() ![]() ![]() Hoofdrem cilinder is eruit Morgen pedalenset eruithalen en de stuurstang en dan aan de golf beginnen met slopen Iemand n idee of de uitlaat van de golf gaat passen? Tot an de middendemper ongeveer? Fijne avond |
Jezus wat n gekloot om die rembekrachtiger eruit te halen
Wat is de officiële manier om de rembekrachtiger van het pedaal te scheiden? Heb nu de oude gebroken? N rond balletje uit t pedaal gekomen maar ik heb t idee dat dat hele witte blokje mee moet van t pedaal? Iemand die n aandrijfas hoesje wilt vervangen voor mij ? Passagierskant aan de bakzijde omgeving Hoorn as is los |
Ondertussen opbouwend,
Begonnen aan de pedaal set die dus niet past van de golf ivm steun voor stuur kolom Toen maar geprobeerd het koppelingspedaal op de set van de Inca te zetten. Pedaal aangepast dat het goed zit alleen nog 1 probleem: De beugel Ant pedaal voor de veer zit in n andere hoek en is iets korter van het golf pedaal krijg de veer er dus niet goed zittend tussen word dus beugel afslijpen en er oplassen Of... Kan t ook zonder die veer? |
Kan zijn dat je pedaal niet goed omhoog komt. Toch proberen de veer ertusen te fabrieken.
|
Aandrijfassen vandaag aangepast, kineten van de golf op de Inca assen zonder de achterste borgveer omdat de golf as de spline iets langer is
Ik ga nu naar de sloperij (Nollen in Alkmaar) om een pedalenset van een caddy tdi te demonteren hoop dat daarmee m'n probleem opgelost is wat betreft de veer. Dinsdag komt m'n distributie set binnen dus woensdag kan de motor erin |
Ik was gewoon opzoek gegaan naar een Caddy Tdi...
Succes iig. |
Quote:
Ieder z'n eigen heh Ik kon dit alles goedkoop krijgen en tot nu toe heb ik al 50 euro winst op de donor De uurtjes zijn hobby De onderdelen is gewoon onderhoud Pedaalset van n caddy tdi gehaald en dat past 1 op 1 Vanavond gaten boren voor de koppeling cilinder en dan is het weer schroeven Distri set is binnen moet maandag alleen nog dat meeloop rolletje halen en een waterpomp aangezien ik er nu toch mooi bij kan |
Yes! Eindelijk gelukt met die k*t koppeling cilinder
Halve schutbord krom moeten slaan maar hij zit er nu mooi recht in! Morgen n hoop foto's Fijne avond |
ik heb een ombouw gedaan van caddy d naar caddy tdi als ik me niet vergis heb ik het schutbord niet hoeven mishandelen om de cilinder te plaatsen.
ben benieuwd naar je foto's |
Ik heb met een gatenzaag en een boor 8mm, een groot gat gezaagd en er 2 van 8mm naast geboord voor m'n hydraulische koppelingscilinder. Maar dat versta ik niet onder mishandelen:)
|
Paar fotootjes van de afgelopen week
Sdi blok eruit ![]() Golf demonteren ![]() ![]() Gat gemaakt voor de koppeling cilinder: ![]() Gewoon op de gok n gat gemaakt en daarna flink moeten rammen: Koppelingspedaal kwam mij njet hoog genoeg dus heb met n end hout het schutbord flink moeten verbouwen ![]() Hier is wel te zien dat het rond de koppelings cilinder aardig naar binnen gedrukt is ![]() Pedalen zitten mooi zo ![]() |
Het is al lang niet meer zo speciaal dat motortje wisselen.
Maar toch blijf ik het altijd leuk vinden om te zien en dan vooral als het ook nog allemaal weer werkt. Succes met de ombouw en lekker doen een tdi van je Inca maken :thumbup: |
Quote:
Positief :) Dankje voor de succeswens Komt vast helemaal goed |
Vandaag niet veel gedaan
Blinde plaatje van de egr van de sdi op het tdi blok gezet Stuurpomp los gehaald en beide riemen eraf gehaald Dieselpomp en nokkesasblokeer set aangeschaft En nog n looprol besteld voor de distributie Toen maar begonnen aan het kabel schakelen ![]() Lijkt alsof het gaat passen ![]() Maar zaten toch 2 beugeltjes iets te krap IN de weg en de tunnel miste nog een gat voor de voorste bevestiging, dus gat afgetekend ![]() Beugeltjes iets afgeslepen en het gat geboord 10mm omdat ik niet precies kon tekenen want het lijnde nog niet uit ![]() Toen geplaatst en behandeld tegen roest Paste nu perfect ![]() Als laatste nog in de zwarte hitte bestendige hammerrite want het oog wilt ook wat ![]() Ook van binnen zit ie mooi Nu hopen dat morgen het looprolletje binnen is, dan kan de distributie erom en dan woensdag de motor erinhangen Plan is om het zooitje donderdag ochtend startend te hebben en dan beginnen met afbouwen Fijne avond |
Distributie riem is vervangen!
![]() Let nie op de troep was nogal hectisch vanavond Ook n hoop slangetjes gehaald voor de n75 en naar de ecu Egr is afgedopt dus daar gaat geen slangetjes meer heen zometeen Morgen blok erin hangen ! |
Wel slim idd, direct die slangetjes vervangen👍🏻
|
Motor staat erin!
Hondje waar die opstond die begaf het dus n best eindje moeten tillen Iemand die een schema heeft voor mij van de n75? Welke slang waar alvast bedankt Morgen foto's tis nu te laat |
Op de n75 zelf staat volgens mij wat wat is.
Iets van "vac" en "out" ofzo👍🏻 |
In heeeeeeele kleine lettertjes🤓🤓
|
Nog kabelboom specialisten hier?
Iemand die t zooitje voor mij kan aansluiten en regelen? Ik word gek van al die kleurtjes Haha Staat natuurlijk n vergoeding tegenover |
Hey Joey, nog bedankt voor het laten uitslijpen van de onderdelen, denk dat het goed gaat lukken ;)
Je zou mogelijk pewi vw-team kunnen vragen, zijn profiel: http://www.volksforum.com/forum/member.php?u=7239 Succes! |
Geen dank voor de stukjes hoor je hebt er immers wat voor betaald,
Ik heb hem ge pb't Dus denk dat het wel goed komt Is het laatste loodje en dan is de Inca klaar |
ja knalle met dat hok .
|
Ondertussen alle probleempjes opgelost!
Rijd nu dus officieel Inca tdi. Nog niet klaar ivm drukte in werk foto's doen we als alles helemaal klaar is Zijn enkelt nog details zoals cruise controle, kachel afstellen, paar kapjes van het dash, m'n recaro erin, audio in orde maken en alle troep opruimen |
Heb je het snel gedaan, zo in 1 maandje tijd :)
|
Quote:
Eerste keer dat ik zoiets doe, normaal ga ik niet verder dan de olie verversen Alles in de avontuurtjes gedaan in m'n 50 urige werkweken Ik vind dat het best rap gegaan is ja |
All times are GMT +1. The time now is 03:35. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.