![]() |
Kapotte Phaeton: De W12 is vast gelopen
Hoi,
Net m'n nieuwe Phaeton opgehaald, rijd lekker man! Ff de buren de auto showen, kappie open.. Jaha.. das nog eens een blok: een W12.. Sta ik daar z'n beetje te bla die bla met m'n buurman, slaat de motor af, en begint ie te stinken.. Zal wel,. starten, nix: startmotor krijgt m niet rond. Ik vw bellen,. slepen ze m af. Blijkt de motor vast gelopen. Door de open motorkap was de koeling van het blok niet meer optimaal (ventilatoren trekken niet alleen lucht door de radiateur, maar blazen ook nog langs het blok ofzo.. Fijn, komt nu een ander blok in, maar ik vraag me af of het vaker voor komt? iemand van hier er ook last van gehad? Wel goed om te weten: heb nu nog volle 100% garantie (en nog maar 60 % vertrouwen in de auto), maar over 2 jaar, wat dan? |
Oh, shit kerel. Ik had niet verwacht, dat er nog iemand anders zou zijn met zo'n auto. Deze ervaring heb ik dus ook gehad. Is echt niet fijn. Had ik dit geweten had ik je even gewaarschuwd.
|
:shock:
|
Das wel verneukt jah, maar da lijkt me dan nie egt handig gemaakt. Dat ie vastloopt als je je motorkap open maakt¿
|
Ik heb hetzelfde probleem gehad met 3 van mijn 5 pheatons. Geeft ze karakter he
(zestienkleppen die denkt dat sjampoo niet zo tegen z'n buurman moet patsen) |
Hopelijk hebben ze dat zelfde systeem niet in de Touareg gedaan, krijg er morgen 2....
|
das wel erg snel, slecht voor de reputatie en kut voor degene die het overkomt natuurlijk. suc6 er mee
|
Quote:
Ja hallo, ben een nederlander.... die lezen geen handleidingen ;) |
:shock: das wel k*t ja, net een nieuwe auto, en nu het blok al naar de maan
|
sterkte sjempoe.... :D ik weet nog wel zown blok te liggen... 1500 km. is dus net ingereden...
|
Iemand al eens een W12 ingebouwd in een Golf 1?
|
Quote:
Nah, dan moet ik een luchthapper om m'n motorkap zetten, en dat vind ik er niet uitzien, vandaar dat ik het maar niet gedaan heb. :D |
Kan ook een belangrijke rede zijn jah :S ;)
|
Quote:
nee, maar al wel eens in een golf 2 :D |
ik heb der over 3 maand ene in een polo gezwierd..... en heb een aandrijfas van de BMW genomen, dus heb nu 400 pk op de achterwielen (zonder ESP en al dienen brol natuurlijk)
:) :) |
Ik ben er achter gekomen dat vocht niet goed smaen gaat met de electrische verstelbare achterbank. Terwijl ik juist dacht dat dat leer er was om makkelijk schoon te maken.
|
Quote:
Dus tis beter omdat niet met de hogedruk reiniger te doen.... |
idd.. geen hogedruk meer.
Vind m ook zo rot in sturen in die krappe hokjes bij de afwerk plek. Meer mensen die daar last van hebben? |
Heb jij nog geluk dat het een W12 is, ik heb al de 4e W16 uit een Bugatti in m'n Golf zitten die niet goed loopt. En elke keer zegt de dealer dat dat onderdeel niet onder de garantie valt... :? :(
|
Quote:
Moet je ff de parkeerhulp inschakelen ;) werkt perfect, althans bij mij :D |
Wat ik laatst meemaakte. Ventieldopjes gepolijst luchtfilter opgepompt. Resultaat: trek ik zo maar een porsche BI-turbo eruit voor het stoplicht. ;)
|
Quote:
die turbo's zijn jammer genoeg niet te betrouwen :( heb al andere geprobeert, type groter, maar toen konden m'n 135 bandjes niet meer zo goed volgen, zou 145 een oplossing zijn?? |
What about a W12 Quad-Turbo?
Ik ken die hokjes, laatst de DAF space-cab er tussen gepropt, de trailer stak maar een klein stukje uit. @ VolkswagenRacing: Stond jij gisteren naast mij? Is drie vrouwen niet teveel? Ik laat uit Japan een doosje bougievonkjes overkomen, volgens de website gaat het koppel van je 1.8 naar de 300 Nm. Op de website staat ook sambal bij. ????? |
Bougievonkjes heb ik uitgeprobeerd,werken perfekt, alleen je moet wel vragen of ze er goede hete sambal bij doen, andershaal je dat koppel niet. 8)
|
Bougievonkjes, het kost wat, maar dan heb je ook wat. Alleen wel oppassen met het ontstekingstijdstip, dat moet je vervroegen naar 8 uur, anders blaas je je koppakking eruit.
|
en je moet dan niet vergeten een beetje compressie poeder in je cilinders te gooien.
|
weet trouwens iemand waar de vul-opening voor de knipperlicht vloeistof zit bij die Pheaton? die van ons knippert veel te langzaam, en nu heb ik gehoord dat je dat kunt bijvullen met red bull
|
't is beter voor de kleur om er sinaasappelsap of appelsap in te gooien. Die vulopening is heel makkelijk, gewoon de dop voor de olie eraf draaien, op de boordcomputer even de keuze "knipperlichten' aanvinken en het kan erin.
|
????????????????????
|
Quote:
Thanks voor de goeie tip... zal morgen direct ff naar de dealer rijden en hun op de hoogte stellen. Ze konden me eerst niet helpen :( |
nee sorry man...een jetta 1.
|
Quote:
8) :rolleyes: :D Hmm ik heb laatst het knipperlichtvloeistofreservoir bijgevuld met sinaasappelsap, maar dat gaf lichtverstrooiing. Had ik er een vruchtvleesfilter voor moeten plaatsen? |
Dat had gekund, maar je weet wat die dingen kosten voor een Pheaton. Ik geloof dat je de hele set (filter, leidingen, slangklemmen (verguld) en gratis pak sinaasappelsap) voor ongeveer 200 euro bij je lokale dealer kunt bestellen. De wachttijd is meestal wel een paar maanden want er is nogal veel vraag naar.
|
OK....GENOEG....even de topic vanaf het begin lezen.......
......gelezen.....dus :? |
79 Euro bij Tell Sell
![]() :? |
![]() Model 2005: ![]() ![]() |
Quote:
Soooooooooooooooo, da's een koopje!! :D :D :D Zelfs een flesje om mee te nemen in de auto voor noodgevallen. |
En dit voor als je lamp aan het einde van zijn leven is, maakt hem weer helemaal fris en helder: Lampolie
![]() |
Gave Pics jeff :D
|
Maar goed...
Ben van de week terug gekomen van een kouwe kermis... t duurt nog 2 weken voor ze de nieuwe oogst binnen krijgen. Tot die tijd mag ik dus in de TT rijden van meneer de dealert, met DSG bak. -- ff grap mode off: Heeft iemand er ooit meer van gehoord/gelezen (links?) dat die W12 dus echt warm loopt met de motorkap open? heb er 1 posting over gelezen, maar vroeg me af of t een grap was, of echt -- |
All times are GMT +1. The time now is 15:21. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.