![]() |
Golf MK1 16V op Webers
Toch maar een topic om eea bij te houden over mijn Golf MK1 motorombouw van 1.5 JB automaat naar 1.8 16V KR op Webers. Ben niet iemand van de uitgebreide verhalen, maar hier komt 't :)
Vorig jaar begonnen met het kaal maken van de motorruimte en alle delen aan de buitenkant om de auto gereed te maken voor een spuitbeurt in de originele kleur Inarisilber. Motor eruit ![]() ![]() Gaatjes dichten en schutbord weg ![]() Wielkastranden omgezet en weer strak ![]() Bij de spuiter ![]() ![]() Ophalen :) ![]() ![]() Motorruimte :cool: ![]() Hierna heeft t allemaal even stil gelegen ivm de geboorte van onze zoon. Nu t een beetje loopt thuis, is er weer wat tijd voor de hobby. Paar weken terug begonnen met de puzzel. Onderstel was gepoedercoat, rubbers binnen van Claus, en boutjes / moertjes / schroefjes en ander delen gegalvaniseerd terug. ![]() Na wat dagen sleutelen zat de motorruimte al wat voller ![]() Vervolgens onderstel eronder: ![]() Kappen achter de remmen iets pasgemaakt voor het monteren van G60 remmerij. ![]() ![]() Wielen passen!!! :D Rennsports om even te proberen ![]() RM's die er uiteindelijk onder komen ![]() Laatste dat we gedaan hebben was het switchen van automaat naar schakelinrichting. Geen fotootjes van de ombouw. Er moet nog een hoop gebeuren om hem klaar te krijgen voor volgend jaar, maar hoop genoeg tijd te hebben. Ondertussen nog op zoek naar een goede oplossing voor de radiateur. Wil er eigenlijk eentje die niet voor de Webers zit, maar moet wel weer groot genoeg zijn om genoeg te koelen. Mocht iemand een tip hebben dan hoor ik het graag. OEM oplossing zou mooi zijn. Ga proberen het topic regelmatig te updaten, vermits ik niet vergeet foto's te maken :rolleyes: Wanneer iemand vragen heeft, zal ik die proberen te beantwoorden. |
Als ik dit zo bekijk, in 1 woord ; Perfect!
|
Heel mooi. Ziet er goed uit!
|
ik heb hetzelfde probleem met radiator ivm zelfde blok op carburateurs, Maq racing maakt voor mij een op maat met inwendig reservoir.
Blijf dit project volgen, knappe werken! |
ziet er heel netjes uit..maar ik zie wel dat de basis al heel goed was..dwz geen rotte frikandel waar 1000 uur laswerk in zat..dat helpt er al flink aan mee..
|
Ziet er goed uit Marco.
Motorruimte is ook een plaatje geworden. ;) |
Mooi project, succes! :thumbup:
Rennsport staan ook zeker niet verkeerd :wuv: Edit: Mag je het schot van de waterbak zomaar weghalen, krijg je hier niet eventueel problemen mee bij het rdw? |
Quote:
vraag ik me ook wel eens af inderdaad. en is dat voor de show dat het word weggehaald? vind het altijd wat kaal/leeg ogen. maar super strak hoor :thumbup: |
Strakke wagen hoor
|
Quote:
Het mag niet zomaar. In dit geval zit het chassisnummer op de veerpoot ipv op het schot, dus mag het wel. |
Wow ziet er weer lekker strak uit. Heb je snel gedaan
|
Heel erg netjes :eek:
|
Bedankt voor de leuke reacties!
Quote:
Kan je me daar wat meer over vertellen wellicht, mag ook via PB. Denk aan maten en prijs ;) Quote:
Dat is zeker waar! Golf had geen rotte plekken, maar desalniettemin zit er toch nog wel een hoop werk in strak maken e.d. Quote:
Rensport staan zeker goed, echter gaat t mijn budget op dit moment iets te boven ;) Schot van de waterbak mag eruit wanneer het chassisnummer op de poot staat, zoals hierboven al vermeld :thumbup: Sommigen vinden het wellicht wat kaal, maar ik vind het mooi. Ieder z'n ding ;) Quote:
Lijkt misschien snel, maar dat komt omdat ik nu pas het topic aanmaak. Al met al toch al bezig sinds vorig jaar zomer, maar met een zoon op komst, geboorte en tijd erna liep het wat vertraging op. Komende tijd ook geen tijd op de zaterdag omdat mn vrouw deze maand dan werkt, maar hoop doordeweeks toch wat voor mekaar te krijgen. Als er updates zijn zet ik het weer erin. |
Zoals het eruit ziet is het ook zeker niet te snel gedaan. Maar dat lijkt altijd als er een topic komt en gelijk van voor tot achter af is in 1 post :D
|
Heel mooi project. Ga ik volgen
|
Mooi project!
Ik heb mijn front licht aangepast zodat de radiateur eronder past ipv dat ie er tegenaan staat. Dan heb je zat ruimte voor je webers. Denk niet dat je dit nu nog gaat doen ivm dat alles gespoten is :) En je kan je originele motorkapsluiting dan niet meer gebruiken. |
Quote:
Dat wordt dan idd beetje zonde ja, volgende keer toch eerst techniek passend krijgen, en dan spuiten ;) Anders ga ik voorlopig wel een 1.5 radiateur gebruiken, icm oliekoeler moet de temperatuur dan wel binnen de perken blijven hoop ik. Nog bedankt voor je achter stabi trouwens :thumbup: |
Is kijken hoe je het verder aanpakt.. Misschien mijn 16v ook maar met webers voorzien :DD
En zo te zien hou jij je plastic bumpers :thumbup: |
Ziet er goed uit! Iedereen gaat van corrado naar golf 1. ;)
|
Quote:
Beetje goed 'gejat' dan slecht bedacht ;) Een aantal dingen had ik ook beter eerst goed moeten overdenken en proberen, maar als je nooit begint komt het ook niet af. Plastic bumpers it is! :thumbup: Quote:
Idd, leuke ontwikkeling :) Kan me nog een ritje Brabant(dacht ik) herinneren om volgens mij KW's op te halen bij je voor m'n Corrado. Zal ergens 2003/2004 geweest zijn. |
Mooie kleur en wordt straks een super dikke Mk1 om te zien ook! :)
|
Quote:
Thanks, ga mn best doen ;) Afgelopen weekend weinig gedaan, alleen de stuurinrichting er weer in gezet. Is toch wat makkelijker met verplaatsen in de garage. Nog steeds geen goede oplossing gevonden voor radiateur. Heb te weinig ruimte tussen Webers en voorfront, en als hij onder het voorfront moet komen dan zit de dop van de expansie ook eronder. Niet super praktisch. Had gehoopt even te spieken bij anderen op de Dub-inn, maar helaas geen 1 gevonden met 16V op carbs + radiateur zonder externe expansie. Binnenkort eerst maar eens wat zichtwerk doen, en ondertussen verder kijken. |
Mooie auto gaat dat worden! Ik ben zelf nu ook bezig om een 16v om te bouwen naar webers. De mijne loopt ondertussen al wel. Maar ik heb zelf een golf 2. Nu ken ik wel iemand die ook een golf 1 16v op webers rijd,en die rijd met een radiateur uit een opel inclusief heel de koelventilator enzo.
|
Quote:
Net ff je topic doorgekeken, wat n nette 2 en gaaf blok :eek: :eek: :eek: Zo goed heb ik t blok niet aangepakt, echt super netjes. En leuk dat je voor 16v op webers hebt gekozen :thumbup: Voor wat betreft degene die je kent, kan je wellicht wat meer info inwinnen mocht je hem zien? En is dat dan met reservoir in de radiateur ipv extern potje? Alvast bedankt mocht t lukken. |
Quote:
Dankje :cool: , ja er zit ondertussen inderdaad serieus werk in mijn blok :D . Hij rijd niet met het reservoir in de radiateur,maar met het reservoir aangesloten op de koelpijp. Zoals het ook origineel zit bij een golf 2. Maar uit wat voor opel kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik zelf rijd met een radiateur van een golf 2 met airco. Die is beduidend groter dan van een golf 2 zonder airco, dus zit de rechtste aansluiting van de radiateur ook verder voorbij de webers. Ook heb ik de radiateur recht gezet zodat deze compleet in het front past. Maar ik ben er wel achter gekomen dat het best lastig is om van de aansluiting op de cilinderkop naar de aansluiting op je radiateur te gaan. Overal zitten je webers in de weg :screwy: . |
Quote:
Wil toch proberen om zonder extern reservoir te gaan rijden. En die Webers zitten idd flink in de weg als ik zo wat foto's bekijk :D Ondertussen wat Duitse topics gevonden, en daar gelezen dat er ook zijn die met de 1.1 radiateur rijden, en dan een goede spal fan ervoor geplaatst hebben. Dit in combinatie met thermostaat die eerder open gaat en temp sensor die eerder schakelt, zou genoeg moeten koelen. Op zich wel nette oplossing, alleen moet t niet zo zijn dat die fan dan continue staat te draaien. |
Heerlijk project, de KR was vroeger echt een hype voor in een MK1. Met webers moet het helemaal ouderwets goed gaan klinken. Velgen en Kleur op de auto staan echt dik!
|
Quote:
Thanks! Dat is ook de reden dat ik voor KR gekozen heb, en geen moderner blok. Brullen met die webers! Rennsports zijn helaas niet de mijne, ligt op het moment even buiten budget. Eerst auto afmaken ;) |
Van het weekend de achterkant beetje in elkaar gezet.
Achterlichten mooi schoon geworden na een wasbeurtje met tandenborstel. Plaat tussen de achterlichten gespoten en gemonteerd, en achteraam en achterste zijramen erin (nog niet op foto). ![]() Nu bezig met de ramen en lijsten in de deuren. Eerst maar eens de chromen lijstjes oppoetsen nu het toch los ligt. Van het weekend weer verder. Wordt langzaam weer een auto :cool: |
Super :cool: benieuwd naar de rest!
|
Dikke einser gaat dit worden! :thumbup:
|
Dit wordt een mooi wagentje. :thumbup:
|
Ramen, rubbers en chroom in de deuren ook weer erin, en toch gelijk maar de raamdichtingen vervangen. De oude hadden toch her en der wat roest, en was nu makkelijk te vervangen. Geleiders opgeschuurd en weer netjes zwartgemaakt.
Tevens het sponningrubber van de achterklep wederom vernieuwd. Bij het losknippen van het vorige nieuwe rubber was er per ongeluk in het rubber geknipt... :redface: Had vorig jaar op Essen setje nieuwe Hella koplampen aangeschaft, deze ook gemonteerd tesamen met grill en opgepoetste chromen randjes. Plaatje bij het praatje. ![]() Begin dit jaar nog een tweedehands bronzen voorraam opgehaald, omdat de mijne een klein beetje milky uitstraling heeft in een van de onderhoeken. Gelukkig voor een redelijk schappelijke prijs kunnen vinden in NL, want die dingen zijn behoorlijk lastig te krijgen. Hopelijk zij de buren straks thuis, daar ligt een verse chromen pees voor het raam, tesamen met een nieuwe kachelradiateur (en wellicht weer een zak kruidnoten, bedankt golf1onderdelen.nl :) ) Dan kan het voorraam er ook in, en heeft het zin de binnenkant eens een beetje stofvrij te maken :D |
Damn wat een dikke 1 zo! Komplimenten! :thumbup:
|
Dikke Einser, ziet er goed uit.
|
Ziet er super uit! Mooie oldschool kleur er op!
|
Mooi project hoor :thumbup: Ik had eerst ook een grotere 480mm radiateur met vuldop. Alleen die eindigde ook precies achter 2filters van mijn carbs.
Ik heb nu een kleinere maar wel een 2x zo dikkere van Honda geen oem dus. Maar de inhoud van deze aluminium radiateur is groterd dan die van de 480mm radiateur. Volgens mij zijn die van een 1.1 of 1.5 zelfs maar 430mm. |
Bedankt voor de complimenten heren!
Quote:
De OEM oplossing heb ik eigenlijk al opgegeven, dan kom je uit op een te dunne radiateur met te weinig koelvermogen. Meen me te herinneren dat ik de Honda oplossing al eens tegen ben gekomen op een Amerikaans forum, maar kwam er toen niet helemaal uit van welk type, en kon het ook niet meer terug vinden. Mag ik vragen van welk type/jaar Honda jij uiteindelijk de radiateur hebt gebruikt? En kom je zo een beetje uit me de slangen? (zag overigens je kleur test van de RT's voorbij komen op instagram, ik zou voor grijs gaan ;)) |
Geniaal ding!
|
Project is nog levend :rolleyes:
Mede dankzij mn sleutelvrienden, ben zelf nogal regelmatig afwezig geweest door verschillende omstandigheden. Het is dan echt top om te zien dat er hulp komt, zonder dat je er om vraagt! Ondertussen is dus de voorruit vervangen (was wat milky in 1 hoek), is de volledige uitlaatlijn eronder gekomen, kachel terug erin met frisse kachelradiateur, en setje verstelbare toplagers gemonteerd. ![]() ![]() ![]() (draadeinden nog inkorten) Vandeweek de lengte van de remleidingen opmeten om met flexibele delen deze uit het zicht te monteren, en de maten voor de radiateur opnemen om er een op maat te laten maken. Vraagje: Nu kwam ik bij het vervangen van de carterpan erachter dat de aanzuigmond van de oliepomp mist. Aangezien ik deze nergens meer kan vinden, ben ik gaan zoeken op internet. Maar kan deze nergens los vinden, alleen complete pomp :screwy: Weet iemand wellicht een adres waar alleen het aanzuigmondje los te verkrijgen is? En zo niet, is er een specifieke reden dat er bij de KR pomp een soort van plastic kapje bij zit, en bij de ABF pomp niet, en heeft t nut om een ABF pomp op een KR te zetten (behalve hogere opbrengst pomp)? |
All times are GMT +1. The time now is 21:58. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.