Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Stel je voor (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145)
-   -   Jbm (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=134897)

JBM 27-08-2015 17:27

Jbm
 
Na de reeks vragen die ik al gesteld heb op dit forum is het misschien wel zo netjes als ik mij even voorstel :D

Naam: Joris
Geboren: 22/2/93
Woonplaats: Beek

Door mijn oma ben ik eigenlijk aan de VW's geslagen. Zij had ooit een Polo 2f gekocht die uiteindelijk naar mijn ouders ging. Toen ik mijn rijbewijs had gehaald kon ik de Polo overnemen :thumbup: De Polo afkomstig van mijn oma had ik helemaal opgeknapt optisch en motorisch. Op begeven moment toen de wagen voor mijn gevoel 'klaar' was ben ik op een regenachtige ochtend voor mijn schoolexamen van de weg af gereden op een voorrangsweg. Ik reed 60 en er kwam iemand rechts op mij in gereden zonder te kijken.. Nog steeds vind ik het erg jammer aangezien de auto natuurlijk ook wat emotionele waarde had behouden omdat deze zolang in de familie was.

Wat plaatjes bij het verhaal:







Na het ongeluk krijg je zoiets: :screwy:




Het blijft jammer, maar gelukkig zijn beide partijen ongedeerd gebleven op wat lichte kneuzingen na.

Omdat ik zo weg was van een polo 2f 2 dagen na het ongeluk gelijk een andere gekocht :tongue: Dit was heel toevallig omdat je normaal gesproken niet zoveel nette 2fjes meer ziet. De wagen die ik had gekocht had hier en daar een paar deukjes zonder lakschade maar was oerhard. Geen enkel plekje te bekennen en de onderkant leek nog bijna nieuw.




Na een paar weken in de Polo gereden te hebben had ik toch trek naar iets anders. Ik was heel erg blij met de Polo en blijf het geniale auto's vinden. Gezien mijn lengte (1,96) was het misschien verstandig om eens te kijken naar een iets ruimere wagen. Ik was een tijdje aan het kijken voor een Golf 3 Gti 8v. Het was even zoeken en uiteindelijk dacht ik een hele leuke gevonden te hebben, deze stond te koop in Zeeland.

Met de Polo erheen gereden samen met een vriend en de wagen eens goed bekeken. Eerste gezicht leek het een net Golfje maar ik zag al snel dat er hier en daar iets mis was. Vooral tijdens de testrit haakte ik vrijwel direct af aangezien de wagen voor geen meter liep. Veel motorische onderdelen waren aan vervanging toe. Uiteindelijk na 3 testritjes en heel lang keuzes afwegen zijn we toch terug gereden met 2 wagens: Ik had de Golf gekocht.




Als eerste ben ik begonnen met het motorische gedeelte van de wagen. Ik dacht dat het wel mee zou vallen maar uiteindelijk was er toch wel wat mis mee. De waterpomp was kapot, thermostaat, lambda sonde, bobine en ga nog maar even door. Ondanks dat ik wist dat er wel iets mee was liep het blok erg soepel en de bak ook. Dat was voor mij ook de rede om de wagen toch mee te nemen. De basis was goed en van binnen + buiten was de auto ook erg netjes. (Weinig roest en het interieur was nog erg netjes).

Na veel gekloot en bedenkingen bij mezelf heb ik de Golf gehouden en de Polo verkocht. Het deed wel een beetje pijn toen ik de 2f in halve showroom staat zag gaan en er op de oprit nog een half gare golf stond. Dit mocht de pret niet drukken. De motor loopt weer zoals het zou moeten en uiteindelijk kon ik beginnen met het optische gedeelte.

Na wat spuit en polijstwerkzaamheden kom je al een heel eind:







Tijdje geleden heb ik de 2E motor ook gechipt met een chip van Bolku. Ik was even aan het twijfelen maar ben toch wel heel blij met de Golf. De wagen ga ik momenteel nog even niet verlagen. De originele ophanging is nog helemaal in orde op de achterasrubbers na. Misschien dat dit ooit nog eens gaat gebeuren, maar eerst even genieten na al die reparaties :thumbup:

Groetjes!

Joris

René 27-08-2015 17:39

Welkom! Zo te zien hou je van poetsen! :D

_AK_ 27-08-2015 19:16

Zonde van de eerste polo, dat blijft toch wel altijd balen zoiets. Maar je heb weer een nette gti. Van een oud vrouwtje geweest toevallig??
Deze bedoel ik dan natuurlijk: http://www.volkswagen.nl/over-volks...it-op-internet#

JBM 28-08-2015 15:38

Eerlijk gezegd ben ik niet zo´n poetsveteraan, maar als je telkens zo stom bent om een rode wagen te kopen moet je wel :tongue:

De Gti is helaas niet van een oud vrouwtje geweest. Hij is van een jongere kerel geweest die hem gelukkig redelijk heeft laten onderhouden.

Nico45 03-09-2015 08:02

Hallo Joris,

Ook welkom hier van mij je hebt een super mooie Mk3 nu ik heb precies dezelfde alleen geen gti :thumbup:

JBM 05-09-2015 18:23

Dankjewel Nico45!

Zo.. We gaan de Golf eens verwennen met nieuwe kwaliteitsolie. Hoor heel veel verschillende verhalen maar ga toch de 0w40 van mobil one eens proberen voor de winter. Heb het blok geflushed met action olie en een additief. De nieuwe olie was ook weer pik zwart.. Rij nu weer met action olie (5w40) om de boel nog even na te spoelen en dan kan binnenkort de 0w40 erin. Hoorde laatst een heel klein beetje geluid van de klepstoters zo nu en dan, dat is nu al voorbij.

Voor de definitieve oliewissel gaat de carterpan er nog even vanaf en vervang ik preventief het rubber bij de warmtewisselaar. Hoor veel verhalen dat deze nog wel eens willen lekken op de meest vervelende momenten.

Hexagon 07-09-2015 05:31

Leuke Golf heb je daar! Mooie kleur ook :thumbup:

Inderdaad lekker de ophanging origineel laten of als je gaat verlagen zo doen dat je hem wel nog altijd als GTI kan rijden. Die van mij ligt ook niet plat op de grond, maar ik kan hem wel met hoge snelheid door de bocht gooien zonder de wielkasten te schrapen :D

Die eerste foto op dat station, heb je die in hier in de buurt gemaakt? Zelf kom ik van Sittard en dat lijkt me best een aardige plek om wat plaatjes te schieten.

VWJYI 07-09-2015 13:31

Nice!! Ik ken alle auto's live :P Jij woont op de doorgaande weg in beek :D

Pedaalemmer 07-09-2015 13:44

Mooie upgrade van polo naar golf, ben zelf geen fan van rood maar op een GTI is dat één van de betere kleuren.

JBM 07-09-2015 16:56

@Thijs: Merci kerel! De foto van de Polo is genomen op Montzen gare vlak over de grens in Wallonië. Dit is inderdaad een erg mooie locatie en hier zijn ook wel eens Toyota meetings geweest vroeger. Wel de moeite waard om eens te zien, maar met een wat extremer verlaagde auto kom je moeilijk op het perron, je moet over een schuin gedeelte omhoog rijden onder een best scherpe hoek zonder afrondingen zeg maar. Met mijn oude Polo ging het net.

De ophanging vind ik eigenlijk perfect zo ja. De originele Gti ophanging is echt een mooie combinatie van comfort en toch een goede wegligging. Mocht ik hem ooit ietsjes verlagen komen er denk ik Weitec of Eibach veren onder. Dat extreem laag is niets voor mij en een daily wagen :D

@VWJYI: Ouwe gluurder :tongue: Je hebt gelijk, daar woon ik inderdaad. Nu ben ik wel nieuwschierig in welke VW jij langs komt gereden dan.. Toevallig een paarse Polo G40?

@Pedaalemmer: Dankje! Optisch vind ik het een downgrade, maar praktisch gezien is de wagen veel beter geschikt voor mij. Persoonlijk vind ik de 2F modellen van VW erg mooi met dat hoekige, net zoals een golf 2 en 1.
De Golf vind ik ook wel mooi maar heeft niet zo'n speciaal old skool uiterlijk.

VWJYI 08-09-2015 00:23

Die is alweer lang de deur uit. Nu rij ik een rode bora. Hiervoor een audi a4 v6

JBM 07-11-2015 19:33

Hoe kun je een 2F G40 nou verkopen.. :screwy: :D Blijven toch wel mijn favoriete wagens ooit gemaakt door Volkswagen. Vooral de uitvoering in genesis paars, lichtjes verlagen en iets mooiere wielen eronder. Hoop er ooit nog eens eigenaar van te worden :tongue:

Net een leuke ontdekking gedaan aan de golf. Had een tijd geleden de rotor + verdelerkap vervangen en nu zag ik vandaag dat deze weer helemaal waren ingevreten.. Voelen aan de as van de rotor: Flinke speling. De auto start en loopt ook niet lekker meer sinds een paar weken.

Heb dus de complete unit besteld uit duitsland inclusief hallgever etc. Heeft iemand misschien nog handige tips met betrekking tot het vervangen? Hoop dat dit een beetje wil lukken zonder dat ik de ontsteking helemaal opnieuw moet instellen. Nieuwe brandstofpomp + hoofremcilinder zijn ook onderweg :cool:

Btw:Mechanische cruise control ingebouwd. Gewoon zo'n kastje van conrad (30,- ofzo). Had er niet al teveel van verwacht maar ben er toch wel heel erg blij mee :thumbup: Doet zijn werk perfect, zal binnenkort eens wat foto's maken.

VWJYI 07-11-2015 22:42

Voor je ontsteking moet je de gti ff aan de laptop hangen om af te stellen. Je ontsteking op 0 zetten anders kun je blijven afstellen. Ik heb me laten vertellen dat et wel lukt zonder laptop als je de temp sensor loshaalt

JBM 12-11-2015 21:51

Hmm oke. Maar zou ik de ontstekingsunit niet gewoon terug kunnen plaatsen op zga precies dezelfde manier als de oude? Misschien door middel van aftekenen. Dan heb ik het dus over deze complete unit:




Heb zelf namelijk geen vagcom oid. Wordt wel eens tijd :D

Gisteren weer een leuk Duits pretpakketje mogen ontvangen met verse onderdeeltjes :thumbup: Altijd goed.

VWJYI 13-11-2015 01:27

Nope... Zelfde positie helpt niks. Even aan de vagcom

JBM 13-11-2015 16:23

:D Ai, dan wordt het nog leuk.

VWJYI 13-11-2015 22:08

Is wel te doen zonder alleen perfect word het niet. Ben nog aan het wachten op mijn kabeltje anders kon ik je verder helpen...

JBM 15-11-2015 18:26

Goed. Dan ga ik ook even een kabeltje bestellen. Vagcom kan ik wel aan komen via een vriend van mij. Merci voor de tips.

Ik had nog een vraagje: Achter heb ik dus schijven> Heb ik zo'n remzuiger terugdraaitool nodig bij mijn Golf? (wil binnenkort de blokken en schijven vervangen aan de achterzijde)

VWJYI 15-11-2015 19:50

Yep voor de achterkant heb je die tool nodig. Check dan meteen ook even je handremkabels ;)

Jeroen64 16-11-2015 09:08

Mooi rood is niet lelijk :D

Leuke auto's die 2F'jes, erg zonde van die eerste.
1.96m in een 2F is trouwens goed te doen, zolang je Corrado stoelen hebt. Verder moet je niemand op de achterbank willen vervoeren :rolleyes:

Even een vraagje over die 2de Polo, welke maten banden/wielen zaten er op die foto onder?

JBM 16-11-2015 15:48

@VWJYI: Merci, gaan we die bestellen.

@Jeroen:Dankje! bandenmaat was 185/50/14 (Toyo Proxes) Ik geloof met 6j staal, et35. Stond erg netjes bij een originele 2F, niet te smal maar ook niet te breed. Het reed ook een stuk fijner dan die wielrenbandjes.

Het ging inderdaad net. Helaas heb ik de Corrado stoelen nooit kunnen bemachtigen.

JBM 22-12-2015 20:06

Nou... De Golf is nog steeds in mijn bezit, maar we zijn de laatste tijd niet zo'n goede vrienden :tongue:

Tijdje terug weer van alles vervangen (Benzinedrukregelaar, gaskleppositiesenor, brandstofpomp, hoofdremcilinder en rotor + ontsteking :thumbup:

Wagen remt weer zoals het zou moeten en hij reed echt een stuk beter dan voorheen, echt veel beter zelfs. Ik was superblij totdat ik op begeven moment op het idee kwam om de complete ontsteking te vervangen (Was toch lekker bezig, en had het nieuw liggen). Wagen liep na het vervangen best redelijk maar niet oke: Wagen viel erg laag terug stationair (bijna uit zelfs) en had het idee dat het ontstekingstijdstip niet optimaal was. Aangezien ik zelf nog steeds geen vagcom heb besloten om de wagen weg te brengen naar een zogenaamd gespecialiseerd bedrijf, waar ik verder geen naam bij zal noemen.

Kreeg de wagen terug en herkende hem niet meer terug, in de negatieve zin :( Wagen liep voor geen meter stationair, bleef hangen in toeren, inhouden.. etc, kan nog wel even doorgaan. Uiteindelijk dacht ik, misschien nog wat tijd nodig om zich zelf in te leren; maar dat bleef zo. In verband met de slechte service en klantonvriendelijkheid bij dat bedrijf besloten om maar niet terug te gaan.

Na lang gekloot te hebben de switch gemaakt en de oude ontsteking er terug in gepropt. Ik had alles netjes afgetekend en daarna de ecu gereset en gestart met de tempsensor los. Na een paar dotten gasgeven deze weer aangsloten en tadaa.. Het beestje liep weer redelijk als vanouds :tongue: (maar nog niet helemaal).

Morgen ga ik bij een ander garagebedrijf langs waar ze hopelijk wel weten wat ze doen... Heb namelijk het idee dat de ontsteking nog steeds niet helemaal perfect staat.

Na wat gezoek op Duitste sites kwam ik iemand tegen met precies hetzelfde probleem met zijn 2E motor: Wagen liep heerlijk, en na het monteren van een nieuwe ontsteking door de dealer liep deze slecht. Na allerlei wikken en wegen bleek ook gewoon dat de ontsteking niet goed op tijd stond..

Link naar dat topic:
http://www.motor-talk.de/forum/zuen...2e-t416579.html

Waarvan ik het volgende hier citeer:
Dir kann geholfen werden!
Grundsätzlich:zum einstellen des Zündzeitpunktes MUSS das Steuergerät in den Grundeinstellungs(Notlauf)modus gebracht werden.Soweit hat man bei deinem freundlichen alles korrekt gemacht.Aber...
6 grad vor OT ist viieeel zu spät!Laß den Zündzeitpunkt auf 12 oder 14 Grad vor OT einstellen.
Dann wirst du feststellen das dein Motor wieder besser zieht.Du kannst noch einen Schritt weitergehen:die Zündung wird dann so weit früher gestellt bis der Motor beim beschleunigen anfängt zu "klingeln".Dann ca. 2-3 Grad später stellen.So hast du das optimal machbare rausgeholt.Wenn dein freundlicher das so nicht machen will müsstest du dir ne freie werkstatt suchen die das macht.Wichtig ist das die da auch ein Testgerät haben das an die Diagnosebuchse neben dem Ascher angeschlossen wird.

Mijn Duits is redelijk, maar hier de vertaling ongeveer:

Wij kunnen u helpen!
In principe: werden.Soweit aan te passen het ontstekingstijdstip moet de controle-eenheid worden gebracht in de basis instelling (nood) modus beschikt u vriendelijk alles correct gemacht.Aber ...
6 graden BDP is viieeel te laat is! Laat het ontstekingstijdstip aan te passen tot 12 of 14 graden voor BDP.
Dan zul je merken dat je de motor weer beter kunnen zieht.Du gaan zelfs nog een stap verder: het contact wordt dan zo veel eerder aan de motor tijdens het accelereren geplaatst begint te "ring" .Vervolgens 2-3 graden later stellen.So u het optimaal haalbare rausgeholt.Wenn uw vriendelijke, zodat zal je niet hoeft te zoeken voor u ne gratis workshop die de macht.Wichtig het sinds een tester die is aangesloten op de diagnose-aansluiting naast de asbak.

Als ik het dus goed heb:

- Wagen aan de obd hangen met behulp van vagcom.
- complete ecu in de basisstand zetten (met vagcom)
- ontstekingstijdstip aanpassen a 12 tot 14 graden voor ontsteking.
- Hierna proefrijden en de ontsteking nog iets later zetten a 2-3 graden.
-(Dan heb je dus nog meer voorontsteking in vergelijking met de voorgeschreven 6 graden door VW zelf)

Dat experimenteren met het tijdstip is mij duidelijk en ga ik voor de veiligheid niet al teveel vervroegen. Maar hoe gaat het nu precies in z'n werk in de praktijk.

Je kan niet lukraak gaan draaien aan de ontsteking aangezien de ecu hem automatisch bij regelt, correct me als ik fout ben.

oftewel: Met vagcom in basisstand programma en dan tijdens dat proces de ontsteking naar de gewenste stand verdraaien?

Weet zeker dat hier wel mensen zijn die het moeten weten, krijg er langzamerhand een beetje de ***** van :D

Bij voorbaat dank voor het meedenken!

JBM 26-12-2015 20:19

Nou.. Zelfs de dealer wist het niet meer zeker.

Ga hem binnenkort met de stroboscoop afstellen (Tempsensor los). Heb mij laten vertellen dat dit zou moeten werken bij de 2E. Heb het idee dat de ontsteking toch al redelijk goed in de buurt staat op het moment, maar wil het even zeker weten.

Ik verdenk dat mijn spruitstuk niet meer helemaal gasdicht is, dus mijn Duitse kerstman staat binnenkort voor de deur met een spaghetti spruitstuk :tongue:
katalysator is voor mijn Golf uit 92' niet verplicht mits ik door de viergastest heen kom, dus die kan er ook gelijk tussenuit.

Rij tegenwoordig met 5w40 van Mobil. Laatst de oude olie afgetapt en voor de veiligheid ook even de carterpan eronderuit gehad. Hier zat nog een klein beetje vuil onderin. Oliezeef even nagekeken van de pomp en het zag er allemaal prima uit :thumbup: Gelijk ook even het rubber tussen de warmtewisselaar en het blok vervangen. Zag dat deze aan het zweten was en heb al veel leuke ervaringen van mensen gelezen die hierdoor bijna hun blok naar de klote hebben gereden.. Rij nu ook met een Magnetische olieaftapplug, deze kon ik goedkoop krijgen via een vriend. Eigenlijk niet nodig, maar vond het een leuk hebbedingetje :tongue:

Vond het wel weer tijd worden voor wat pics, dus heb wat foto's geschoten hoe mijn Golfje er tegenwoordig bij staat:



















Schoon carterpannetje + Verse pakking :cool:




Best een gepiel trouwens.. Goed gereedschap is het halve werk, sommige boutjes kwam ik moeilijk bij.

JBM 07-01-2016 17:03

Nou... Eindelijk een vakman gevonden die veel ervaring heeft met het afstellen van ontstekingen op meerdere types Golf 3 en dergelijke. Het is natuurlijk ook geen Rocket science, maar als zelfs 2 chef werkplaatsen van de VW dealer je op het verkeerde been zetten begin je toch wel te twijfelen :screwy:

Zaterdag een afspraak gemaakt en ben benieuwd of het Golfje weer loopt zoals vanouds. Zal binnenkort eens een HOW-TO schrijven in het Nederlands over het afstellen aangezien er bar weinig over te vinden is en iedereen zegt wat anders :thumbup: Wel handig voor mensen die dezelfde problemen hebben

Nieuw setje velgen gekocht: Brock B1's in 16 inch in nette staat. Zitten nog niet onder de wagen aangezien er nog lagere bandjes op moeten. Vooraan passen de velgen net niet tegen de naaf aangezien er een beugeltje in de weg zit van het remanker.. Denk dat ik er een heel klein randje af slijp of eventueel eens probeer met smalle spacers.

JBM 19-01-2016 16:35

Heeft even op zich laten wachten, maar hij is eindelijk binnen :cool:




Moet alleen nog even kijken of ik de katalysator leegklop (Die is al halfleeg, aangezien er losse stukjes in zaten) Of dat ik er een stuk buis tussen zet.
Kat mag vervallen aangezien mijn wagen nog buiten de nieuwere regeling valt ivm APK keuring.

Ben er alleen achter dat de vorige eigenaar een tapeind heeft afgebroken van het originele uitlaatspruitstuk... Dat wordt nog leuk, als ik hem zo niet los krijg zal de kop ervanaf moeten.

Bluepower 19-01-2016 16:39

En hoe is het gegaan met afstellen??

VWJYI 19-01-2016 16:41

Gewoon een katvervanger bestellen. Die dingen kosten 3x niks en die zit er zo onder

JBM 19-01-2016 16:43

Hij staat nu redelijk, maar helaas door het lekkende spruitstuk bleef de auto niet fatsoenlijk lopen in de basisstand. De stationairregelklep verdenk ik ook, heb al een reserve op de plank. Zodra de boel weer perfect is ga ik terug.

JBM 19-01-2016 16:57

Quote:
Originally Posted by VWJYI
Gewoon een katvervanger bestellen. Die dingen kosten 3x niks en die zit er zo onder


Klopt. Hier gaat ook mijn voorkeur naar uit, ook vanwege het geluid.
Zo'n open kat maakt soms meer kabaal dan je denkt :cool:

JBM 05-02-2016 13:43




wordt vervolgd :tongue:

VWJYI 06-02-2016 13:47

Toch maar koppakking vervangen? Dat was de laatste optie toch. Vervang meteen even je kleprubbers mee ;) Die zullen ook wel ver heen zijn. Ook zo'n standaard euveltje

JBM 07-02-2016 17:06

Tja... Ik had op een schroef na die inlaat los.. Was die schroef ook al 'aangetast' door de vorige eigenaar. Was er zo direct klaar mee dat ik het koppelstuk aan het uitlaatspruitstuk heb los gemaakt (Kutklus) en de complete kopunit eraf genomen :thumbup: Onder het motto, gelijk alles in een keer goed.

Koppakking wordt uiteraard meegenomen, deze was niet lek trouwens. Afgebroken uitlaattapeind eruit gekregen dus de kop viel ook nog te redden. Zal verklappen waar ik mee bezig ben:
- Inlaat bewerkt
- Injectoren ultrasoon gereinigd (+nieuwe rubbers)
- Kopbewerking + revisie
- Verse versnellingsbakolie
- Uitlaatspruitstukbewerking

Ben trouwens nog aan het twijfelen of ik niet het originele spruitstuk ga behouden van de uitlaat (gegoten). in verband met de hitte overdracht van het materiaal. Bij een 2E zit het uitlaatspruitstuk 2 cm van de inlaat.. RVS wordt megawarm, dus weet niet of dat zo handig is op die plek. Misschien beter het originele spruitstuk iets flowen met een katvervanger erachter.

Aangezien het allemaal wat kost ben ik heel erg aan het twijfelen of ik nog iets doe aan het onderblok.. Dit zou nog een 200,- meer gaan kosten. Heb nooit gekke geluiden gehad in het onderblok en de zuigerveren zijn ook nog goed. (Ga straks nog even een benzine test uitvoeren. Als de benzine netjes blijft staan op de top van de zuiger is dat positief). De cilinderwanden zien er nog bizar goed uit. Nergens een kaal plekje of schrammetje te bekennen, en de stootrandjes zijn niet voelbaar. je ziet de hoonsporen nog overduidelijk in de wanden staan. Het hele lichte olie verbruik kwam sowiso door de kleprubbers (Helemaal hard geworden inderdaad). Aangezien het mij heel wat geld zou besparen en de boel er nog zo goed uitziet twijfel ik dus heel erg of ik het niet gewoon laat zitten. Suggestief of ervaringen zijn welkom!

Zal snel maar eens wat foto's posten van het project :D

Bluepower 07-02-2016 18:12

Als je een carbon plaat tussen uitlaat- en inlaatspruitstuk plaatst, zal er amper nog warmte overdracht zijn!
Helaas heb je met die cilinderkop zowiezo al veel warmte overdracht tussen uitlaat en inlaat gedeelte, puur omdat ook de poorten zelf al versprongen naast elkaar zitten en er dus via het gietijzer al veel overdracht zal zijn..

VWJYI 07-02-2016 22:55

Je uitlaat spruitstuk inpakken. Dat helpt ook al en inderdaad iets van een hitteschild plaatsen.

Jeroen64 08-02-2016 13:31

Goed bezig hier!

Inderdaad die in- en uitlaatpoorten naast/boven elkaar is echt waardeloos met de hitte die je je inlaat in stampt. Wat hier ook al aangegeven wordt, uitlaat intapen en hitteschildje ertussen, als je je auto hoort met dat spruitstuk wil je denk ik niet meer anders ;)

Vraagje; hoe rijdt dat nou zo'n 8V GTI? Ik ben zelf een soort van op zoek naar een mk3 GTI maar vraag me af of zo'n 8V nou de moeite waard is :rolleyes:

JBM 08-02-2016 13:54

Niet zo fijn als een 2f!!! :tongue:

Zonder gekheid. Ondanks dat ik zoveel gezeik had met deze wagen ben ik er wel degelijk heel blij mee, anders was die wel verkocht. Ik heb hiervoor 2 Polotjes gehad en dan is deze overstap opzich wel fijn als je wat langer bent en regelmatig spullen moet vervoeren. Hoe het rijdt? Het zijn geen racemonsters die 8-kleppers maar ik vind het echt heerlijk rijden: Die 8 kleppers hebben in ieder toerental een lekker koppel en zuipen ook niet erg veel bij normaal gebruik. De mijne tikt nu bijna de 200*** aan en nog steeds ligt ze met de standaard ophanging als een blok op de weg. Enige minpuntje aan de ophanging zijn de achterasrubbers. Die zijn bij zo'n beetje iedere 3 gaar die ik heb gezien althans... De rede dat ik de boel aan het bewerken ben is niet zo zeer het vermogen dat ik eruit wil halen omdat het te langzaam gaat of iets dergelijks. Ik rij sowiso 98% van de tijd erg rustig met de wagen. Ben gewoon erg benieuwd hoe het gaat uitpakken. Let in ieder geval goed op als je er ooit eentje wil gaan kopen. Vaak genoeg zitten er wel wat meer minpuntjes dan je zou denken, ik zou sowiso met 2 man gaan kijken.

Bedankt voor de reacties over het spruitstuk.. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van dat inwrappen. Ik zal eens kijken of ik het originele hitteschildje nog netjes passend krijg. Zo niet, ga ik misschien toch overwegen om te wrappen. Het kan soms hele rare wendingen innemen met zo'n gewrapte uitlaat weet ik uit ervaring :eek: (Scheurende lasnaden, uitlaat oververhit etc.). En het grappige is met zo'n wrap dat je ook niet ziet wat eronder allemaal gebeurt.

Mocht ik het toch overwegen om te doen. Welke 'wrap' soort raden jullie dan het beste aan? Je hebt meerdere materialen wraps. Dan ga ik er eens over nadenken.

Genoeg gelult.. Ik ga verder aan de cilinderkop :tongue:

Bij deze alvast een sneak preview naar de inlaat :)




Thanks voor het meedenken nogmaals!

JBM 11-02-2016 13:59

Kopje is klaar en ligt alweer bij de revisieboer. Hij wordt nog even goed schoongemaakt en daarna gereviseerd + gevlakt. Opzich was een nieuwe koppakking geen slecht idee, aangezien dat rubber bij het grote oliekanaal het nog geen 2 weken had kunnen volhouden :tongue:
Ik heb de inlaat + uitlaatpoorten iets vergroot en bewerkt van de kop. Ook de inlaat is er op aangepast.

Ik denk dat ik toch gewoon de gok ga wagen en het spaghetti spruitstuk monteer. Wat denken jullie ervan? Foto:




Aangezien je er voor geen klote meer bij komt straks laat ik het wrappen sowiso achterwege. Misschien inderdaad van carbon iets proberen te regelen.
In principe durf ik het zo ook wel aan.

De poortjes van het spruitstuk pas ik ook nog ietsjes aan op de kop, zodat deze egaal op elkaar aansluiten.

Kopje is erg mooi geworden al zeg ik het zelf :thumbup:




Ik vervang gelijk ook de hydraulische klepstoters mee en natuurlijk de kleprubbers. Ben erg benieuwd naar wat het gaat uitmaken tegenover eerst.
Motorische verschillen zijn dan als volgt:

- Bolku chipje
- Bewerkte kop
- Bewerkte inlaat
- Rvs spaghetti
- Katvervanger

Denk dat dit al aardig lekker loopt, alleen met een andere nokkenas zou het echt nog een stuk meer schelen. Dit doe ik extra niet aangezien de 2E dan wat ruwer gaat lopen, met name stationair.

Hopelijk lukt het om hem zondag te starten :thumbup:

Bluepower 11-02-2016 14:08

Leuk dit te zien!
en lekker bezig met die kop!!
Heb je ook de uitlaatpoorten uitgefreest? Denk je ook aan de pakkingen tussen de spruitstukken en de kop zelf, dat die ook dezelfde afmetingen hebben qua poorten??

JBM 11-02-2016 14:23

Bedankt! Er zit toch een uurtje of 6 werk in die kop qua bewerking schat ik.

De uitlaatkanalen zijn ook iets vergroot en gepolijst. Pakkingen ga ik uiteraard ook passend maken zodat er niets meer uitsteekt :thumbup:

JBM 21-02-2016 17:43

Zo.. Wat tegenslagen gehad met het spaghettispruitstuk. De pasvorm was totaal niet lekker en toen ik hem met kop en al op de wagen zelf had gepast kwam ik erachter dat het spruitstuk ook totaal niet lekker uitkwam van onder(Drukte al lichtjes tegen het schutbord). Dus toch maar besloten om voor nu even het originele spruitstuk te flowen in combinatie met de katvervanger. Alles zit weer in mekaar en de distributie ligt er ook omheen. Ben nog aan het wachten op 4 injector seals en dan kan ik de injectorrail plaatsen en hopelijk maandagavond de wagen starten :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 17:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.