![]() |
Mijn nieuwe mk2 daily racer 20vt tfsi.
Na mijn mk1 r32 project. Tijd voor wat nieuws.
Na de ruil van mijn mk2 gti Fire and ice tegen een Corrado 2liter 16v die ik maar 2 weken heb gehad, na de ruil. Absoluut niet mijn auto deze maar weer verkocht. En maar weer een mk2 gekocht. ![]() deze was op orginele velgen gekocht en gelijk maar een setje oz racing er onder geknoopt die we nog hadden liggen. De 1.8 motor die er nu nog in zit Heeft behoorlijk kuren☺. Dus tijd voor wat anders. Beetje low budget tuning omdat het een extra daily is. Ik ga hem ombouwen naar 20vT met tfsi turbo. |
![]() De donor auto, helaas een kapot drijfstang lager. |
Maar geen probleem een kapot drijfstang lager dus daarom ook maar gekocht, want ik heb er nog een losse motor bij gehaald.
![]() ![]() en de tfsi turbo die in al had gekocht. ![]() en de tt injectoren ook maar vast gekocht. Zo zsm weer een update. |
![]() En hier de motor al uit de cordoba gevist. Maandag laatste demonteren van de auto. |
Gaat lekker stefan :thumbup:
Zitten een aantal leuke updates aan te komen zo te zien :D :thumbup: |
goedbezig ..
zal vast weer toppertje worde succes . |
Lekker bezig kerel!!!
|
Het mooie moet nog komen. Alles opbouwen. En kijken wat voor vermogen ik er uit kan halen 😊
|
Weer lekker bezig Stefan! Ik ga je project volgen!
:thumbup: |
heyyy die golf komt me bekend voor ;)
|
Zou goed kunnen Jelle - zwolle . We gaan er nieuw leven in blazen. Ding loopt echt als een fricandel nu. Geen zin meer om er naar te kijken. Dus vandaar nu gelijk maar swappen.
|
Quote:
:thumbup: komt vast weer goed, succes! |
Lekker bezig weer. Ik volg ook :thumbup:
|
Plus 1 volger. Erg interessant die 20vt + tfsi turbo topics.
|
Altijd leuk een 1.8T project :D
|
Leuk projectje weer Stefan. ;)
Gaat de MK1 R32 er nu uit?? :D |
Hahaha nee v6freak de mk1 r32 blijft nog bij mij. Ook daar heb ik al weer veel nieuwe delen voor liggen😆. Maar eerst de mk2 klaar maken.
|
Gister weer mooie spulletjes binnen gekregen 😆
![]() ![]() ![]() ![]() Moet de pasplaat nog ff verder afwerken en potgaten er in maken. zaterdag maar is ff aan de motor schroeven en een goede en degelijk oplossing zoeken voor de achterste motorsteun. ik heb al wel wat in mijn hoofd weet alleen niet of dit kan. Dus zo zsm weer een update. |
![]() ![]() Vanavond ff gepast op de motor zo kan ik zaterdag ook mooi een goede motor steun maken. |
Goed bezig man!
Die auto heb je van een goeie vriend van mij gekocht, kan hem in ieder geval vertellen dat zn ouwe golf een heel goed baasje heeft gekregen!! |
geweldig project, volg ik zeker!
Hoe weet je dat van het ouwe blok het drijfstanglager kapot is? |
De motor tikte enorm toen ik ging kijken. Volgens de verkoper de kleppen. Maar mijn kennis gaat wel wat verder en was eigenlijk wel hoorbaar dat het geen kleppen waren. De prijs was goed dus Gewoon gekocht. 1 maal ik mijn loods ff carterpan er onder uit gehaald, en daar werd mijn vermoeden bevestigd.
|
![]() Aangezien ik met de achter steun niet weg kom ivm de tfsi turbo, ga ik een custom steun maken. Om weer op.de juiste plek uit te komen op.subframe ff een mal gemaakt. ![]() ![]() dit is de bedoeling ik ga een bak steun gebruiken aan distributie zeide, om ruimte te winnen. Ik kan 5.5cm zaken met deze steun, tegen over de hoge standaard steun. |
Quote:
:thumbup: |
Topic weer gevonden? :) :D
Lekker bezig hier!! |
Strak gedacht om een mal te maken. Komt wel goed hier;)
Is dat een adaptorplaat of past de turbo gewoon op de kop?? |
Dit is de makkelijkste oplossing om een steun te maken ipv te kloten als hij in de auto hangt. Er zit een pasplaat tusse die kennis van me voor mij heeft gesneden.
|
Aangezien ik de 1.8t goed en netjes wil op bouwen, en daar nog wel ff wat tijd in gaat zitten. Heb ik nog ff een tijdelijk donor motor/auto er bij gekocht 😆. Ga eerst ff deze motor er in hengelen. Dat ik er weer mee kan rijden. In alle rust de andere motor kan opbouwen en de kabelboom vast kan aanpassen.
![]() |
Ik heb dit ook al eens bij een golf 1 met g60 conversie zo gemaakt.
Houd er rekening mee dat de baksteun flink verder inzakt dan de originele motorsteun door het extra gewicht. Ik heb deze steun toen versterkt door er een extra vulring tussen te maken zodat deze stugger werd. |
Komen een setje clousvonessen pu steunen in dus inzakken zal mee vallen. Ma toch mooi voor het mee denken om problemen te voorkomen.
|
Ziet er goed uit allemaal.
Ik ben wel benieuwd hoe dat met die steun gaat straks ;) |
Lekker bezig hoor!! En in 1 keer goed doen altijd het beste!👍
|
Goed bezig!!
|
lijkt goed stefan .
dit gaat zeker goedkomen zie ik wel . beter als de frikandel motor hahahah, |
Weer kleine update wegens tijd gebrek weinig aan gedaan
Hier nog een foto van de achterste motorsteun, nog lang niet klaar maar het idee is er een beetje. ![]() Vandaag was het papa dag ☺. Dus weinig kunnen doen Maar nog wel ff tijd gevonden om de cupra motor draadboom ff uit te dunne en alle overbodige zooi er uit te knippen. ![]() dit is Orgineel. ![]() knip afval😆. ![]() Dan blijft er dit over, wat ik weer pas ga maken op de ce2 zekeringskast. |
Gister avond weer ff bezig geweest, met de motor steun. Alles pas maken en ff hechten met het lasapparaat.
![]() ![]() Morgen weer verder en de mk3 ff van zijn hart ontdoen. |
Vandaag ff de motor uit de mk3 gelepeld, zoals eerder gezet voor tijdelijk in de mk2. Tot de 20vt klaar is.
![]() ![]() Ook kreeg ik nog wat pics , Dat mijn pasplaat klaar was. (Potgaten in laten boren en draad laten tappen ) ![]() Ook heb ik de motorsteun nog ff afgelast vanmiddag. |
Mooie updates ;)
Wou het wat boren/frezen dat materiaal? :D |
Kep geen klachten gehad johan 😆
|
Quote:
zal vast geen gamma boor zijn hahahah :D |
All times are GMT +1. The time now is 20:07. |