![]() |
polo 2 steilheck: Daily circuit driver
Ik ben david 26 uit abbenbroek.
Heb heel me leven alleen maar volkswagens gehad. Zoals: 1988 golf 2 gti 8v 1988 golf 2 gti g60 1972 1600 tl fastback 2009 caddy 2010 polo bluemotion Nu heb ik nog een 93 polo g40 en een 1983 polo steilheck. En daar gaat dit project over. Ik ga er een net polootje van maken die voornamelijk als daily gebruikt gaat worden, maar waar ik ook wel vaker het circuit mee op wil. ![]() Dit is hem. Dit moet het ongeveer worden. ![]() |
ben benieuwd wat je er van maakt.
vind de wiel ophanging van zo'n ding alleen wat minder. dus dit is een must. ![]() |
Vooral mee doorgaan vind ik een 1 van de mooiste modellen,kijk uit naar je vorderingen
Dit is pure jeugd sentiment typisch Duits op 13inch pirelli p7f,jes 175-50-13 |
Ik ga em volgen, wat is de bedoeling precies, je gaat de G40 en de steilheck samenvoegen? Of lees ik dat verkeerd?
|
Nice! ben erg benieuwd !
weet niet of je geinteresseerd bent in een airride set, maar complete set voor 600 SUPER GOEDKOOP met naven en lagers! (beter wel nieuwe in zetten) Groetjes. |
Zal eerst ff wat info toevoegen.
De steilheck heeft een 1.3 hk motor. Hier zit een nokkenas van een gk blok in. Dit zijn de plannen zo ongeveer voor de motor: Cv motorcarbs. 296 graden nokkenas Spaghetti spruitstuk. complete rvs uitlaat pipercross filter met pasplaat die ik zelf pasmaak op de carbs. lumination ontstekingset. Dit zijn de chassis en onderstel plannen. pu bussen rondom. ( gedaan ) stabilisator achterzijde camberplates voorzijde. Cambershims achterzijde Schijven rondom incl hydraulische handrem Rolkooi Subframe onderkant Veerpootbrug. schroefset. kuipstoelen Verkort stuurhuis Ronde wielkuipen achter van golf 1 en die nog breder maken Golf 1 randen voorzijde en dan ook breder maken. Zal wel wat vergeten zijn maar dat komt nog wel. Dit heb ik ondertussen al verzameld: Spaghetti spruitstuk rvs 4-2-1 Lumination ontsteking set met msd bobine pu bussen voor en achter Cambershims Camberplates met lasplaten Koppakking kopbouten distributieriem Achter schijven van corrado g60 kompleet met nieuwe lagers, klauwen alles dus. speciale motorsteunen van vibratech. cv carbs keihin van r6 Cv carb spruitstuk. Is bijna klaar. Dat was het ongeveer. |
Of ik de twee ga samenvoegen weet ik nog niet.
Misschien in de toekomst. Voorlopig nog niet. De g40 met eaton is ook bijna klaar namelijk. Motor gereviseerd Forge fmic Moet alleen nog de ophanging in elkaar zetten. Vloeistof erin. En laten chippen bij JD |
Dit zal niet gaan icm de g60 schijven achter.
En de g60 remmen die vooraan komen. Met remdrukbegrenzer voor de achterzijde. |
Ik zal morgen foto's posten van de verzamelde spullen.
En wat er al gebeurd is aan de auto. |
Blijven leuke auto's die steilheckjes. Ga hem volgen!
|
![]() ![]() ![]() Hier foto's van mijn cilinderkop. Kanalen max geflowed. Nieuwe keerringen. Nieuwe stelbouten. Klepzittingen geschuurd. Kleppen gepolijst Kop schoongemaakt, roet en pakkingresten weggehaald. Nu nog kleppen stellen. |
Leuke auto, leuke plannen!
|
![]() Dit is mijn setje carbs. ![]() Dit zijn klepveren van een mh blok. Nu heb ik dubbele klepveren en kan mijn blok tegen de 9000rpm gaan draaien zonder dat de kleppen gaan zweven. ![]() ![]() ![]() ![]() |
.
|
Idd sjon.
Dit is de witte schicht. Hou ook me topic op g40.nl bij. Subframe is een must maar icm stabi.;) |
Quote:
idd, je hebt gelijk. ben niet zo thuis in die dingen. erg leuk 8v project om te volgen, hou hier wel van. |
Mijn oude gebakje... Mijn dochtertje nog mee opgehaald uit het ziekenhuis toen ze net geboren was...
|
Een Steilheck blijf ik cool vinden :) Leuke auto en plannen!
|
Dit is nu net iets anders dan al het 20vt geweld LOVE IT :thumbup: .
|
.
|
![]() Hier mijn nieuw gespoten kleppendeksel. ![]() Deze veerpootbrug heb ik zelf gemaakt. Is een stuk dikker als normaal |
je zei kleppen stellen ?
wat is de voorgeschreven klepspeling ? heb er hier ook nog 1 voor de deur staan. |
Bij een koude motor.
Inlaat 0,1-0,15 mm Uitlaat 0,2-0,25 mm |
Dit is mijn ontsteking.
![]() Is van lumination speciaal voor de carbs. |
Vandaag me radiateurkap en distributiekap weggebracht om te laten stralen en spuiten.
Deze week kan ik dat al weer ophalen ook. Ga morgen de cilinderkop weer terug plaatsen. Dan hoop ik dat het motortje weer gaat draaien binnen nu en twee weken. |
Vandaag de cilinderkop terug geplaatst met nieuwe koppakking en nieuwe kopbouten.
Het begint weer ergens op te lijken. |
![]() ![]() |
Ziet er netjes uit man👍
|
![]() ![]() dit is het luchtfilter dat uiteindelijk pas gemaakt gaat worden achter de cv carbs |
Leuk project! Blijf ik volgen.
Heeft u soms meer info ivm die ontsteking? Is dit een kit die je zo kan kopen, of iets om zelf om te bouwen? |
Dit is een ontstekingsset van lumination.
Kan je zo kopen in engeland. De onderdelen kan je in je originele ontstekingshuis schroeven. |
Mooi project man!
|
Wou vandaag me cilinderkop afmonteren maar de momentsleutel klikt niet meer.
Dus ga vanavond een andere halen bij me maatje. Hopelijk kan ik morgen verder. |
![]() Vandaag me radiateur weer inelkaar gezet. Moet zeggen dat het resultaat er mag wezen. |
![]() Zo even me cilinderkop gemonteerd. En me kleppendeksel er voor de looks even opgelegd |
Ik vind het leuk!
|
Hoe is het hier mee....? ben wel benieuwd?
|
Gaaf ding in het wit:D
|
Quote:
Mijn auto staat niet in de garage maar op straat. Ik vind het nu een beetje koud om te klussen. Zodra het wat warmer word gaat er heel snel heel veel gebeuren. Miss aankomende week weer wat doen. Moet ook nog even wat spullen halen bij biesheuvel. Hou jullie up to date |
Update tijd.
Weinig aan de auto gebeurd vanwege men werk en het weer. Wel een aantal lengtes naadloze buizen gekocht. En een speciaal stukje gereedschap om de buizen af te tekenen zodat ze rolkooi perfect in elkaar past. ![]() |
All times are GMT +1. The time now is 07:30. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.