![]() |
Dirty-Diesel Golf 2 1.9TDI, 160Pk/366nM
Vorig jaar heb ik deze Golf 2 gekocht voor dagelijks vervoer, bijna een jaar mee gereden zonder al te veel eraan te doen (af en toe tanken :)). Toch begon het weer wat te kribbelen om wat dingen te veranderen/aan te passen.
Het is origineel een Golf 1.6 Moda benzine in de kleur Dark Burgundy LC3U, omgebouwd door de vorige eigenaar (Wesley, vento tdi hier op 't forum) naar een TDI met 110Pk, motorcode AFN uit een Seat Cordoba (ook geleverd in de Golf 3). Compleet met cruise controle en blauwe tellerunit met MFA van een Golf 4 cabrio. Dat laatste onderdeel is jammergenoeg defect, teller en toerteller werken niet meer. Onderstel was voorzien van G60 280mm voorremmen en alle kogels en lagers waren vervangen. Om een lang verhaal kort te maken, er kwam een T4 TDI op m'n pad en deze rij ik nu dagelijks. Golfje geschorst, en tijd om de Golf wat aan te passen en er een Golf MK2,5 van te maken ;) Plannen die al in gang gezet zijn; - GTI achteras met stabilisator en 5x100 remschijven - Wielnaven vooras omboren naar 5x100 - 15 inch Golf 4 stalen velgen met 205/50 banden - Stuurbekrachtiging monteren - Nieuwe voorruit - Electra in orde maken Plannen die nog in m'n hoofd rondzweven :rolleyes: - Golf 3 dashboard ivm betere passing van tellerunit - CL bumpers rondom - US achterlichten vervangen voor CL achterlichten - Chippen naar 140Pk De auto moet er lekker basic uitzien, een goed verbruik hebben maar wel knallen als een malle :D Wat foto's van de auto is ook nooit verkeerd :) Winteruitvoering van de Dirty-Diesel; Gewassen en zomerwielen eronder gezet; De interkoeler die erin zat was lek. Toen een grotere gemonteerd, steunen gemaakt en slangen aangepast; |
De eerste naaf gisteren geboord;
|
Gijs, gaat de 2,5 TDI nu in de Golf komen of hoe bedoel je 2.5 precies?
Zou wel ruig zijn, zo'n 5 cilinder TDI erin :cool: |
golf 2.5, tussen de mk2 en mk3 in denk ik
|
Erg gaaf weer Gijs!
|
Haha mja, zo had ik de topic titel nog niet bekeken, ff aanpassen :rolleyes:
Het idee van 2,5 is idd tussen de MK2 en MK3 in... Geen 5 cilinder dus :redface: Bedankt Lars! :) |
intercooler hangt mooi. maar ook op dit topic geklikt omdat ik dacht aan een 2.5L 5 cilinder tdi of een 1.9tdi die uitgeboord was ofzo hahaa
|
Vroeg het mij ook al af :D
Ik dacht al, al die moeite om naar 5 cilinder te bouwen en dan maar chippen tot 140pk |
Haha, sorry voor de teleurstelling ;)
|
Haha geeft niet, een AFN kun je heerlijk laten lopen. Vooral met een BRD turbo ;)
|
Hmm, klinkt interresant ;)
Vandaag nog wat gerommeld, 2e naaf geboord en de bumpers verwisseld voor CL exemplaren. Alles is nog erg vuil, klusruimte is een oude stal waar ook nog wel eens vogels willen schuilen :rolleyes: De iets aangepast voorbumper (voor de oplettende kijker); Back to basic; |
Vind persoonlijk de g60 kit beter staan, zeker met een kleur die alleen op de bodykit mk2's geleverd is...
|
Origineel is deze ook met dunne bumpers (Moda uitvoering). De g60 bumpers hingen niet netjes, plus de achterbalk was rot, en de voorbumper bied meer gelegenheid om onopvallend meer lucht naar de IC te brengen :)
|
Nou da's snel beslist dan :thumbup:
|
Vind m stoer zo :thumbup:
|
Leuk ding! Heerlijke motor ook! Heb ook een AFN, mr dan in mn golf 1. Onafgesteld BRD turbo, en andere verstuivers.. tgaat nu al als een trein!
Succes en goei bezig! :thumbup: |
dik dik maar de g60 bumpers vind ik alleen wel beter passen bij deze auto.
Groeten Wesley |
Het project en de trackday racert, gaan ff op een laag vuurtje (leuke woordspeling ;)). Afgelopen maandagavond heb ik m'n rechtse onderarm verbrand bij het vloeistofvrij maken van een sloopauto die al 'n jaar klaar stond om gesloopt te worden.
De brandwonden zijn 2e graads en ik moet 2 weken rustig aan doen, iig geen vuil werk doen in verband met infecties. :redface: |
Tering, beterschap. Je hebt er iig een leuk project bij!
|
Ouch..beterschap Gijssie!
|
Owjee... was dr gebeurt dan?
Sterkte! |
Dankjulliewel! :)
Er zat nog een klein beetje benzine in de kunststof brandstoftank (geen liters). Dit moest er nog ff snel uitgehaald worden ivm het vloeistofvrij aanbieden van een sloop auto, dus ik had met een schroefmachine een van 8mm in de tank geboord. Toen de benzine begon te lopen trok ik het schroefmachine eruit, en drukte toen perongeluk nog net de knop van het machine aan. Er kwam een behoorlijke steekvlam vanaf en de olieaftapbak stond in de fik. Gelukkig waren er nog 2 collega's, dus heb ik eerst m'n T4 met aanhangwagen die er nog voor stond weggeduwd en daarna de sloopauto naar buiten geduwd. In de tussentijd was een collega al aan het blussen. Gruwlijk stom om dat met een schroefmachine te doen. Ik werk altijd met diesel auto's (brand niet zomaar) en wilde het "ff snel" afgwerken. :shake: Al met al goed afgelopen, alleen mn onderarm verbrand maar dat komt wel weer goed. In het ziekenhuis zei de chirurg dat het mooie brandwonden waren :rolleyes: |
Tja.. had mij ook kunnen overkomen. :rolleyes:
Maar das minder. Beterschap! |
Auw!
|
Bedankt, komt wel weer goed :)
Gisteren zijn alle bestelde spullen binnengekomen voor de TDI, GTI, G60 en T4. Dus als ik weer mag dan kan er vol gas gehobbyd worden ;) |
Sterkte Gijs!
|
M'n arm is alweer een paar weken genezen (totaal 5 wkn geduurt), toen 3 dagen weer aan het werk en toen heb ik m'n enkel verzwikt met als gevolg een setje opgerekte/ingescheurde enkelbanden. Weer 1 week thuis gezeten en op krukken rond getijgert. Na die week kon mn enkel ingetaped worden en was ik weer *etjes mobieler. Nu nog steeds rustig aan doen.
Kortom; vandaag weer wat aan de TDI gerommeld. Voorraam eruit gehaald en het dashboard gedemonteerd (en het dashboard van de Golf 3 sloper ook gedemonteerd) en de GTI achteras verder klaar gemaakt. Het begint toch wel weer 'n aardig project te worden :rolleyes: Als iemand trouwens nog een pedalenset van een Golf 3 TDI (1Z/AFN) motor heeft liggen hoor ik dat graag! :) |
Leuk projectje, vond de dikke bumpers ook strakker staan maar hier geldt dus "form follows funtion".
Project om in de gaten te houden dus |
Tip; pedalenset van een Golf 3 gaat niet passen. Passat35i/Corrado past wel.
Mooiste is van een 35iF TDI. Heb je meteen het e-gas netjes erop zitten. Succes en beterschap! ;) |
En dan ook de voorbalk van de 35i B4 TDI meepakken, want deze is anders dan die van de Golf 2 versie en daardoor kantelt jouw blok wat trillingen veroorzaakt.
|
Inderdaad. Of een Corrado VR6.
|
mooi project.
heb een voorbalk van een corrado vr6 te koop mocht je willen |
Quote:
Past wel, heb het er zelf ook ingebouwd. |
Misschien wel passend te krijgen, maar 1:1 gaat die er naar mijn weten niet in.
Passat/Corrado box past zonder aanpassing plug'n'play. |
Okay, bedankt voor de informatie allen! :)
Heb beste is dus om te zoeken naar een Passat 35i pedalenset. Of het een benzine of diesel auto is maakt dus niet uit!? Aangezien een Corrado altijd benzine is, en ook past.. Wat is er precies anders aan de voorbalk van een 35i? De hoek waar de motorsteun op gemonteerd zit tov het motorblok ofzo? Als iemand bovenstaande spullen heeft liggen, hoor ik dat uiteraard graag! |
Quote:
Nee dus ;) |
Nee dus?
|
Nee benzine pedalensets zijn niet hetzelfde als de van de diesel (ivm het E-gas)
Zo begrijp ik het |
Golf 3 past er zo in, enkel beugel eraf slijpen...
|
leuk project.
|
All times are GMT +1. The time now is 00:24. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.