![]() |
Golf Cabriolet 1985 perikelen.
Hoi VW Forum,
Sinds afgelopen vrijdag mag ik me bezitter noemen van een Golf Cabriolet uit 1985. Er zijn echter wat probleempjes met de auto. (alle waar is naar zijn geld, want zeer goedkoop aangeschaft.) Maar toch wil ik het bijna afgedankte wagentje graag op de Nederlandse wegen houden. :) Alvorens de wagen aan te schaffen heb ik even de RDW gegevens ingezien. De wagen bleek op LPG ingeschreven te staan. Maar alle LPG dingen waren verwijderd. Dus terug keuren bij de RDW naar benzine dan maar. Geen probleem. Maar CO2 was veel te hoog. 10% ipv de max toegestane 4% voor dit type auto. Oei... 8 weken de tijd om het probleem op te lossen en weer naar de RDW te gaan. Snel even naar m'n VW dealer gereden. De chef-monteur had hem binnen notime op een mooie 2%. Maar vertelde wel dat de carburateur niet goed was. Choke klep werkt niet goed.(afgebroken?) Volgens de monteur niet op te lossen. Beste optie was een andere carburateur. Het gaat om een Pierburg 2E: ![]() Daarnaast is er nog een ander probleempje. De kachel ventilator werkt niet. (aanjager) Ook dit probleem moet verholpen worden de komende twee maanden wil ik de wagen APK waardig houden. Een ander probleem is een laag budget. Graag advies hoe ik de zaken aan kan pakken zonder honderden Euro's kwijt te zijn. Plaatje van de Golf: ![]() Komende week zal ik iig de zekeringen controleren. Moet alle doen want geen boekjes bij de auto. Dus welke is van de aanjager? Daarnaast hou ik rekening met een vervanging van de aanjager. Is dit eenvoudig te doen? Of moet je het hele dashboard dan uitbouwen? Of kan alles van boven. Plaatje: ![]() Iemand die een scan heeft van een instructieboekje voor wat betreft de zekeringen? Ook is er een 1600 motor in de wagen. Origineel zou het een 1800 horen te zijn. Iemand die aan de hand van de foto kan zeggen om welk type motor het gaat, of waar ik de motorcode vinden kan?: ![]() Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden van de status van de auto. ;) Alle VWZone auto's: ![]() |
|
Om de aanjager te vervangen hoeft niet de hele unit eruit.
Je haal de witte kap eraf dmv de 2 schroeven. De andere laat je zitten anders donderd de hele unit naar beneden. Dan wip je de kachelweerstand er voorzichtig uit en daaronder zit een schroef waarmee de motor vast zit, Deze kan je er nu zo uitpakken. Wel even draden losmaken (geel en wit). Heb evt nog wel een goede motor liggen. Succes Arno |
Quote:
Thanks zal het doornemen. Cabrio al aangemeld. ;-) |
|
Quote:
Moet de doen zijn al ben ik niet zo technisch aangelegd voor wat betreft auto's. Stuur je een PB voor de motor. |
Motorcodes kan je dan hier terug zoeken:
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=29405 ;) En kijk je knop ook even na van de aanjager zou jammer zijn als dit het probleem is :D |
Quote:
Thanks Check! ;-) |
En al achter de motorcode?
Cabarateur zou ik vervangen met een weber vervaningscaburateur dus weg met die pierburg ellende. Je mist wat zaken zie ik; - de linkerportier deurhendel (zal je wel gemerkt hebben :) ). - afdekking op je watergoot (is nieuw te krijgen) - bedekking radiator (is nieuw te krijgen) Verder snakt je blokje naar een goede dasty beurt. |
![]() |
Quote:
Vanavond na het werk nog even gekeken. Motorcode staat helaas niet op de aangegeven plaats van een eerdere post. Ik had inderdaad al iets gelezen over de Weber carb. Is wel een duurdere oplossing. Het moet echt lowbudget blijven. Linker portierhendel klopt: Was een mooi verhaal de monteur bij de VW garage wilde de deur open doen. Ging niet zo best. Ik zij dat hij de deur wat moest liften. Aha hij hangt af... Heb ik zo opgelost zegt hij. Grote beugel erbij gehaald en de deur in hogere stand gezet. Aha de deur sluit weer netjes. Deurhendel terug gemonteerd. Deur dicht sluit als nieuw, aleen wilde niet meer open. Uhhh probleem want de andere zijde functioneerde ook al niet meer. ;-) Uiteindelijk de deur met wat vogelen weer los gekregen. Dus maar besloten de klink weg te laten. Het ijzer waar de schroef aan de binnenzijde (deursponning) mee vast zit is gebroken. Dus heeft speling. Aan de andere kant zal hetzelfde het geval zijn. Dus twee deurklinken ben ik ook naar op zoek. Afdekking watergoot? Je bedoelt het plastic deel wat boven de kachelunit zit? Ja dat mist. Waar te koop? Ik ben bang dat als ik de kachelmotor vervangen heb hij direct weer stuk gaat als er water op komt. Bedekking radiator? Geen idee. Plaatje? Dastybeurt? Je bedoelt remmenreiniger/ontvetter/motorreiniger? Door de week helaas geen tijd om veel aan de auto te doen. Ook nog een collega ziek ;-( Komend weekend verder. |
Quote:
Dankje. Zal dit weekend fuse 14 checken. Of als ik 's avonds na het werk even tijd heb. |
|
Quote:
Ik moet een beetje meer links kijken dus dan wat ik gedaan heb. ;-) Maar daar zit de verdeler voor . Zal het weekend wel even kijken als ik d'r rustig de tijd voor kan nemen. Beetje ontvetten kan dan ook geen kwaad ;-) |
Hallo welkom en zat te doen en even een vraagje over je aanjager is het niet de schakelaar die wil ook nog wel eens sneuvelen en die kost geen drol op de sloop :thumbup:
|
afdichting bij waterbak kun je bij Theo halen:
http://www.vw-wobshop.nl/index.php?...id=8577&lang=NL Afdichting van radiator ook maar is niet zo nodig. Setje klinken kost ook niet de wereld zet je slotjes over. En dasty is de reden waarom mannelijk Nederland de Wibra durft in te gaan :) Even naar een garagebox, insprayen, afwasborteltje overheen halen en met lopende motor afspuiten (om de verdeler spuiten) is de oplossing voor het vinden van je motorcode. |
Thanks Yuli Link opgeslagen ;-)
Inmiddels denk ik vrij zeker te weten dat de motorcode met EF begint. Kan ook nog EE zijn. Met thinner en scotch brite aan de gang geweest. ;-) Dus het blok is al wat ouder dan de auto. 1976-1977. En als het een EF is komt hij dus uit een automaat. Blok loopt overigens goed. Alleen problemen met de carburateur zoals eerder vermeld. http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr Is dat wat? Lijkt me wel leuk bij zwart. ;-) |
Quote:
Is dat op 1 of andere manier te testen? Zodat ik het zeker weet. Draadjes doorverbinden ofzo? |
Ik heb al een paar keer gehad dat de schakelaar kapot was en heb je niet iemand ook met een golf het complete ding met de schuifjes zet je zo over :thumbup:
|
Quote:
Nee helaas. Ik kijk wel even naar een andere schakelaar. |
Die schakelaar zit er volgens mij los op het vierkante dingetje achter de aan en uit knop die sneuvelen heel erg vaak maar misschien is het bij jouw toch de motor die vast zit maar de schakelaar komt wel vaak voor is het ook geen zekering die kapot is???
Mocht je het paneeltje er af willen hebben dan bij de verwarmingknop en die andere de twee penntjes er af trekken kun je hem er zo af halen ik hoop dat ik het duidelijk uit leg zo?? :shake: |
Quote:
Zekering gecontroleerd. Deze was heel. Verder even wat geprobeerd. En guess what? De aanjager doet het weer. ;-) Zij het dan alleen in stand nul. En soms moet je een beetje met de draden bewegen. Misschien heb ik het verkeerd in elkaar gezet? Geen idee of de stekker in meerdere standen gemonteerd kan worden? Nou van het weekend maar eens goed kijken. iig was het niet de motor. Het is een beetje een rommeltje met de bedrading. Claxon loopt ook over een apart knopje omdat die in het stuur niet werkt. Kortom een uitdagend projekt. Binnenkort hoop ik bij een collega op de brug te kunnen om de onderkant eens goed te bestuderen. Minder dan twee maand te gaan voor de APK ;-) 'k moet opschieten! lol |
Het blokje wat achter de standen schakelaar zit kun je draaien volgens mij als ik het goed heb best kans dat dit blokje kapot is heb je het complete paneeltje er al uit kunnen krijgen???
|
Quote:
Ja het hele gedeelte gedemonteerd. Was geen kunst overigens wan de helft ligt los en klemmetjes kapot en geen schroefjes erin. Niet opgelet bij de demontage, ervan uitgaande dat alles slechts op 1 manier gemonteerd kon worden. Maar toen ik de stekker weer op het schakelaartje monteerde ging de aanjager het zowaar weer doen. In stand 0 dus. Zal dit weekend wat foto's maken. |
Dan zit of het blokje gedraaid volgens mij kan je hem zo draaien of hij is echt kapot het komt vaker voor dan dat de motor zelf kapot is.
Misschien toch eens rommelen met het blokje of rondje wat er achter zit?? ;) |
Hilfeee! :)
Wil met het mooie weer natuurlijk wel rijden. Echter nu doet de richtingaanwijzer het niet meer. En ook de remlichten niet.:( Wel de alarmlichten!! :screwy: Zekering is dus goed. Gecontroleerd. Maar het lijkt me als de zekering stuk is dat ook de alarmlichten niet functioneren. Remlichten en richtingaanwijzer zijn op dezelfde zekering aangesloten. Als ik de richtingaanwijzer aanzet brand wel het verklikkerlichtje op het instrumenten paneel maar blijft continu branden. (bij alarmlichten werkt alles netjes) Heeft iemand enig idee waar ik het zoeken moet? |
Zekering 4 al bekeken?
![]() |
Quote:
Zojuist gedaan ook in orde. Maar alarmlichten functioneren oké. Alleen de richtingaanwijzer en de remlichten doen het niet. |
Zekeringkast naar voren halen en alle stekkers eruit halen en weer er terug in steken. Een voor een is het makkelijkst! Kan best eens contact probleempje zijn...
|
Het is vaak een kleinigheid ja dit is moeilijk zo achter de pc???
Is er geen forumlid in de buurt die even kan kijken ik weet niet waar je woont vul het anders even in bij je profiel :D |
Quote:
Heb in ieder geval alle stekkers bewogen contact aan en richting aanwijzers aan. Geen resultaat. Die zekeringenkast zit op een rot plek. ;-) Dat vind m'n rug niet zo prettig. Wat ik wel nog opmerkte is dat het parkeerlicht ook gewoon werkt! Een erg vreemde storing dus. Weet niet waar ik het zoeken moet. Quote:
Ik woon in de Limburgse gemeente Peel en Maas. Dus als er iemand is in deze omgeving met verstand van zaken die eens wil komen kijken istie van harte welkom. (in de buurt van Venlo) |
Heb je niet zo n spanningszoeker met een lampje er in ik verslijt ze bij het leven en kosten maar een scheet en drie knikkers bij de Gamma.
Wat iemand al zei vaak kun je het beste bij de zekeringkast gaan meten en dan kijken waar de stroom op houd. Het wil ook nog wel eens een zekering zijn die er zo goed uit ziet maar toch kapot is??? :thumbup: Ik zou graag willen helpen toevallig gaan we over een week of 5 naar de Limburgse Peel naar Centerparcs als ik het goed heb maar ja daar heb je nu niks aan :shake: |
Omdat er op deze pagina nog geen plaatjes staan. ;-)
Plaatje van vanmiddag. Het is iig niet warm in de auto. Lekker om te werken: ![]() |
Je hebt een mooie cabrio leuk om zo n auto verder op te knappen wil het al lukken met je rem en knipperlichten??
Ik heb het ook wel eens gehad dat de richtingaanwijzers (lampje) op dashbord bleef branden is het geen massa probleem ergens bij je achterlichten?? |
Remlicht schakelaar zit bij je pedaal en hoe moet ik het zeggen deze kan je zelf afstellen door het pinnetje wat tegen je pedaal aankomt verder uit te trekken of verder in ;)
|
Ik heb het zelfde probleem. Bij mij werken alleen de remlichten niet!
zekeringen gecontroleerd, zit goed. Lampen.., in orde. Geen spanning op de draden bij de remlichten bij het intrappen van de rem..., probleem. Een beetje aan de remschakelaar zitten rommelen (pinnetje in, pinnetje uit) maar er gebeurt niks. Heb de stekker van de sensor afgehaald en hier staat geen spanning op? Hoort hier geen 5V (of 1V of 2V) op te staan? Ik neem aan dat de stroomkring gesloten wordt zodra het contact sluit als het pinnetje uit de contactschakelaar komt? oftewel.., HELP! iig voor en na plaatje :) ![]() ![]() ![]() |
Het moet toch een kleinigheidje zijn gewoon zoeken naar de plek waar de stroom op houd om te beginnen bij de zekeringkast.
Misschien is er wel iets gebeurt waardoor nu de stroom onderbroken is??? Wel een leuke golf trouwens zo Mk1 :thumbup: :thumbup: |
Heb je wel 12V op aansluiting 15 en 30 van je alarmlichtschakelaar?
|
De alarmlichten doen het. Zekering 2 is in tact. (10 A)
Is er per ongeluk een gezamenlijke zekering/relais van de remlichten en achteruitrijlichten? |
All times are GMT +1. The time now is 01:29. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.