mk1 gti restauratie
beste leden,
mij eerst even voorstellen ik ben Brecht. heb een paar mk1 modellen in mijn verzameling: een golf 1 cabrio 1800 gti van 1991 een caddy 1 1600 diesel van 1990 en mijn restauratie project van op dit moment een golf 1 1600 gti van 1981 ben deze golf tot de puntjes aan het restaureren zoals het vroeger werd gedaan en zoals het hoort zit dan aan bij de bron want mijn pa heeft een carrosserie bedrijf gespecialiseerd in restauraties van oldtimers. nu als volgt heb ik een paar vragen: --mijn mk1 gti van 1981 met grote achterlichten met op papieren een eg code dus een 1600 gti normaal maar er zit nu een 1800 dx in ben op zoek naar een 1600 gti eg dus maar ik heb ooit eens gezien dat je via motor nummer ook kan zien in welk jaar motor werd gemaakt zodanig dat in de eg motor van het zelfde jaar kan kopen zodat het overeenkomt met bouwjaar van de wagen. (sommige zullen zeggen gekkenwerk maar ik wil mijn golf net zoals mijn andere collectie wagens in originele topstaat) --wat ik ook nog wou weten welk type dashbord hoort er origineel van uit fabriek op te zitten? weet dat het een gti dashbord moet zijn maar je hebt zo veel soorten nu zit er een in met chroom omranding maar is dit de juiste? er bestaan er ook met rode omranding of totaal geen omranding. -- interieur heb ik nieuw liggen met KU motief en deze bleek wel te kloppen volgens bouwjaar heb ik gezien op passiongolfgti -- en kleur is alpine wit mocht je daar iets aan hebben mocht iemand echt zeker weten welk dashbord er in hoort en welke motor met juiste nummer van het jaar 1981 gelieve een berichtje na te laten alvast bedankt! |
Welkom hier. Weet je cker dat je cabrio een gti is? Wat voor blok zit erin? Naar mijn weten zijn er geen originele gti's en helemaal niet van '91.
Heel veel succes met je restauratie project. |
ja zeer zeker heb die opmerking al eens gekregen maar het is wel degelijk op papieren een gti
heb wagen van oud vrouwtje gekocht was eerste eigenaar met facturen van vw dealer er nog bij en was in originele topstaat is een dx motor met K-jetronic |
Welkom :thumbup:
Maar een dx in een 91-er cabrio is nieuw voor mij. Ik ben benieuwd naar de vorderingen en fotos van de gti. :thumbup: |
meschien op speciale aanvraag geweest.. maar op papier klopt alles.
heb een paar foto's; zal eerst eens uitzoeken hoe ik ze kan posten. |
Quote:
|
Quote:
Heb je hem weer, de spellingcorrectieman.. :D Je gaat toch niet beweren dat je niet weet dat ie 'zeker' bedoeld? Maarre... Een '91er met DX ben ik ook nog niet eerder tegengekomen! Gave collectie mk1's btw! :thumbup: Altijd hendig als je pa een carosseriebedrijf heeft, maakt veel dingen stuk een voudiger denk ik. Veel succes met de resto! |
Ow ja, met je vragen kan ik je helaas niet verder helpen, ben niet zo'n golf1 specialist.
|
dit maakt het idd een stuk eenvoudiger en doenbaar $$$
even testen of ik enkele foto's kan posten heb snel een selectie gemaakt uit een paar honderden foto's :D [IMG]0[/IMG] bij aankomst |
Welkom hier :thumbup: ben ook benieuwd naar je foto's en mooi dat de gti orgineel blijf :thumbup:
Gr bart |
ja vind het telkens jammer als je ziet dat iemand een gti
aan het "verkloten" is. ben aan het zien om foto's te plaatsen maar het lukt me niet echt... |
Mocht je een eg 1.6 gti motor zoeken ik heb deze nog wel liggen, voor een leuk prijsje
|
ja ben nog op zoek maar tiel ligt wel niet naast de deur :p
|
Quote:
230km valt mee toch,voor iets wat je graagwilt hebben . leuk ritje voor zondagmorgen 6 van huis dan bijna voor 12 uur weer thuis :) |
Quote:
Ik wel, een ClassicLine die bekend staat als winkelwagentje. Deze was oorspronkelijk in Italiƫ geleverd. |
Mijn plaatje is nochthans van dieteren
Komt niet uit italie Iemand die kan uitleggen hoe ik foto's kan posten hier? |
|
er zal waarschijnlijk een harde hemel uit 1 stuk in zitten en dat randje rond het dashboard kader hoort rood te zijn evenals rond de ventilatieroosters
een witte Golf 1 gti is altijd Alpinweiss l90e..de bekledingsstrepen kunnen zowel rood,groenachtig dan wel grijs zijn er zal best een manier zijn om van het motornummer wijs te worden wanneer het blok gemaakt is ..maar eigenlijk zit er tussen de blokken en de injectie van eind '80 tot eind '82 weinig tot geen verschil meer... ik zou me meer zorgen maken wanneer je ergens een 1,6 vind of dat hij goed is ja of nee.. ik steek mijn nek nu uit door te zeggen dat een DX een beter blok is..ik heb meerdere keren een EG gehad die flink olie verbruikte en soms 'lagerde'.. enkel een kenner zal zien dat er bij jou een DX inligt (koelwaterslang cylinderkop)..verder nobody..en 'matching numbers?..tsja een Hemi Cuda of Shelby Mustang GT500 ofzo..all the rest?... |
bedankt heinz voor de info
dus dashbord hoort zeer zeker met rode omranding te zijn. en een eg draait iets vinniger vind ik en als ik een eg 1600 op de kop kan tikken dan word dit toch eentje om volledig te vernieuwen en te reviseren. en hoe weet ik zeker dat het een 1600 van tussen 1980 en 1982 is? |
hier enkele foto's heb grote selectie moeten maken maar ga jullie beetje op de hoogte proberen te houden:
GTI BIJ AANKOMST: [IMG] [/IMG] AL HEEL WAT LATER VOLLEDIG GEDEMONTEERD: [IMG] [/IMG] WIELBOGEN GEZANDSTRAALD VOLLEDIG GESCHUURD EN EEN HARDE EPOXY LAAG ER OP: [IMG] [/IMG] HOEKJES WAAR ACHTERAS AAN BEVESTIGD IS VERNIEUWD: [IMG] [/IMG] ALLE ROESTE STUKKEN ER UIT GEHAALD WAAR ZE DOORGEROEST WAREN: [IMG] [/IMG] WIELBOGEN: [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] NIEUWE SPATBORDEN EN NIEUW FRONT: [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] EPOXY LAAG OPNIEUW GESCHEURD EN GEPLAMUURD OP EPOXY: [IMG] [/IMG] DAARNA OPNIEUW EPOXY ZODAT PLAMUUR LATER NOOIT MEER KAN INZAKKEN EN EVENTUEELE KLEINE KRASSEN KAN DOORTEKENEN IN DE LAK EN NIEUWE ORIGINELE MOTORKAP: [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] NIEUW TANKHULSJE: [IMG] [/IMG] INTERIEUR AANPAKKEN: [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] ACHTERAS: [IMG] [/IMG] TERUG IN EPOXY: [IMG] [/IMG] GELAKT: [IMG] [/IMG] TRIANGELS: [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] NADEN MET MULTIPROTECT TERUG DICHTMAKEN: [IMG] [/IMG] STEENSLAG SPUITEN: [IMG] [/IMG] MET NADENKIT ALLES DICHTEN: [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] BINNENKANT AL IN DEFINITIEVE KLEUR: [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] BUITENKANT NOG IN GRONDLAK: [IMG] [/IMG] dit is zowat waar ik nu zit word vervolgd :D |
Mooi grondig project !
|
Leuk project! Kleur zal uiteindelijk ook wel lekker gaan smoelen als alles er weer op zit.
|
DAT is restaureren ja!
de meesten beginnen ergens aan en doen het maar half zen kloten.. de basis van eerst stralen en dan EP erop kan gewoon niet beter.. als ik er de ruimte er voor had en de tijd deed ik het ook zo.. w.b.t je blok..ik denk (weet bijna wel zeker)dat alle 1.6 GTI blokken vanaf modeljaar '79 (eerste jaar met standaard 5 bak)tot augustus '82 te gebruiken zijn.. injectiesysteem van de EG moet/zou je er ook wel bij moeten hebben ,de opbrengst van een DX luchtweger is iets anders..versnellingsbak beter ook van een EG DX heeft een andere bak met een andere stekker erop voor het MFA/verbruiksindicator het lijkt me buitengewoon ondenkbaar dat niemand op dit forum zoiets heeft staan op een pallet ergens.. reviseren doe je toch waarschijnlijk..na een ton of 2,5 is een EG gemiddeld wel op ,,klepstelen,zuigerveren..en dat hebben de meesten ook wel erop zitten ..bakken idem..synchromesh van zijn 2 ligt er 9 van de 10 keer ook uit etc etc..het diff wat op zijn eind loopt.. jammer, een jaar of 10 geleden heb ik nog 2 complete units naar het oud ijzer gebracht..onder het motto van..die wil toch nooit niemand meer.. |
Heb nog 4 EG blokken in de schuur staan waaronder ook een 81er compleet met 5 bak erbij. Blok en bak zijn lekker vet dus weinig aangetast door corrosie. Mooi blok dus om weer netjes te krijgen. Hoor wel of je interesse hebt. Zit in de buurt van Aalsmeer
|
Super project, blijf het volgen
|
Quote:
Blokken van modeljaar 79 en 80 zijn anders want de productie maand staat niet in de cilinderkop (zo'n rondje met alle maanden in de ronte en het bouwjaar in het midden. Zou nooit een EG 1 motorblok (oude type gti met kleine achterlichten) in een EG 2 auto inbouwen (grote achterlichten), kan je net zo goed de DX laten zitten |
Bedankt Heinz.
Ja ik probeer er telkens in het wiekend aan voort te werken. Doe het liever traag maar wel perfect tot in de puntjes en idd sommige restaureren de wagens, maar niet grondig genoeg of niet zoals het zou moeten! En ja heb ook al veel weg gesmeten met dit moto dit wil niemand meer! Je zou alles moeten sparen en opbergen. Dus als ik het goed voor heb dan heb ik een dashbord nodig met rode strip er in de bumpers in zwarte plastic en de grill met rode strip. Dit hoort bij de Alpine witte gti van 1981. En van complete motor een eg met een 5 bak met daarbij et injectie systeem van de 1600 En eventueel de kabelboom ook want weet niet zeker of er nu nog een kabelboom van een eg in zit of van een dx. En jaartal staat volgens "turbojo" in die cirkel. En wat vraag je er voor "turbojo"? Foto's van de veranderingen blijven zeker volgen nu ik dit interessant forum gevonden heb. |
Zal morgen even kijken van welke datum het blok is. Voor 100 euro incl 5 bak kun je hem overnemen. Het blok is verder wel kaal maar bijna alles kun je overzetten van je DX (oliekoeler, dynamo etc) alles wat je toch nog nodig hebt heb ik er zeker wel bij(spinnekop bijv.).
|
proper gedaan
|
Heb even voor je gekeken en het motorblok is geproduceerd op 22-06-1981.
Hoor wel of het een passende motor is |
Nice!
|
Heb wel interesse ik kijk morgen eens naar papieren van welke maand hij is
Maar is prijs bespreekbaar? Want heb er al gezien compleet voor minder geld. Hij vraagt 50 euro compleet http://m.marktplaats.nl/a/auto-onde...previousPage=lr Als je onderdelen van je 3 andere eg's demonteerd en zo die eg van 81 compleet kunt maken wil ik je 100 euro geven Dan kan ik mijn dx compleet laten om te kunnen verkopen. |
Quote:
Ik geef je de kans om een 81 er EG te kopen die je met onderdelen van je eigen blok compleet kunt krijgen. Alles wat je dan nog mist heb ik voor je. Voor minder dan 80 euro doe ik hem niet weg. Ik weet niet hoe je je motor wilt restaureren maar als ik jou was zou ik alle onderdelen van je DX die geel verzinkt moeten worden er afhalen en laten geel verzinken samen met de onderdelen van mijn EG. Je kunt dan de beste onderdelen op je nieuwe motor monteren zo heb ik het ook gedaan. Als je echt wilt weten wanneer je auto van de band is gelopen kun je dat opzoeken door op de side Golf 1 IG je chassienummer in te vullen (onder "wetenswaardigheden"en dan analyse your vin.) Je krijgt dan de datum te zien dat je auto is gefabriceerd en die kan maanden eerder wezen als dat er op je kenteken staat |
Man wat lig jij nu te ****** voor 50 euro :shake:
Ga dan maar snel dat blok van 50 euro halen Als ik van turbojo was zou ik mijn 81er blok weer netjes op het schap leggen |
Quote:
Als je een Golf Gti echt super wil restaureren ben je zeker 8000 kwijt (ben zelf het dubbele kwijt) en als je dan een passend blok kan kopen voor 100 euro en dat te duur vind weet ik het ook niet meer. Zal ook niet mee vallen om de hoofdprijs voor je DX te krijgen. Heb een jaar geleden een EG blok kunnen kopen van 09/76 en ja die zijn echt zeldzaam. Zoek maar hier op het forum maar "1.6 gti blok" vraagprijs was 500 euro. Maarja je zal er maar eentje nodig hebben. Heb een bod uitgebracht en het blok gekocht en een half jaar later weer doorverkocht voor meer natuurlijk aan iemand die ook een blok zocht voor zijn gti in de buurt van de productiedatum van zijn auto. Het 81er blok wat jij nu van mij kan overnemen had een injectiesysteem erop van 1976/77 en die laat ik niet aan mijn neus voorbijgaan op Marktplaats. Heb meer dan 200 km heen en ook weer 200 terug gereden om het blok op te halen. |
Voor 80 euro kom ik er om.
Wagen is van maart 81. En uw motor is van 22-06-1981 maar zal op die 3maand niet komen zeker... Mag ik ook nog motor nummer en versnellings bak code. En past het dat ik hem zou komen halen het wiekend van 16-17 november? |
Mooi project! Blijf hem volgen!! :)
|
Zal van de week even het motornr en de bakcode opzoeken. Zou als ik jou was ook maar dat blok voor 50 euro erbij kopen, kun je je DX verkopen voor 130 en dan speel je quiet.
|
Het motornr is EG 351 417 en het baknr is FD 28081. En 16 of 17 November is prima.
|
Hoe heb je die motorruimte zo mooi kaal gekregen, gewoon stralen of met een slijptol er overheen???
|
All times are GMT +1. The time now is 13:34. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.