![]() |
zou wel nog ff antiinbraak plaatje achter de deursloten plaatsen, zie je die schade ook niet meer. ding heeft behoorlijke ervaring
|
Komen ook nog, alleen ik heb er maar 1 van.... Dus vandaar momenteel geen ;)
Vanmiddag ff klooien met schroefset! |
Leuk gebakkie voor op je 17e....
Maar de vorige eigenaar heeft je wel een beetje onzin opgespeld over dat motorblok hoor :D Het is zo te zien gewoon een 1.3 NZ, en daar is echt niks GTI aan. Spruitstuk niet, inlaat niet, en onsteking niet :D Nokkenas uit een KR kan er al helemaal niet in. |
@Gertjan:
Er is een ander spruitstuk opgekomen van een Polo GTI, origineel heb ik liggen. Er is een andere luchtinlaat opgekomen, deze is zeker anders. Ipv een carburateur wat het eerst was, zit er nu multipointinjectie op. Carburateur heb ik nog liggen. Dus origineel is er niks GTI aan, nu zitten er wat Polo GTI onderdelen op. Daardoor trekt ie behoorlijk goed! Zeker in vergelijking met standaard. We denken dat ie ongeveer 80/90 pk heeft. Iig genoeg voor uitbreken, wheelspin etc.. Zit iig wel een andere nokkenas in, hij zei type KR, dat kan fout zijn, maar er zit dus iig wel een andere snellere in, dat weet ik omdat ik de oude nog heb liggen... Komt er op neer dat het motorblok verre van standaard is, zeker in vergelijking met de standaard 55 pk.... Uitlaat geluid is ook 'iets' harder (geen middendemper meer) :D |
Dat blok wat je erin heb liggen komt uit een polo aan het luchtfilter te zien maar is gewoon een standaard 1.3 nz blok,het enige snellere spruitstuk wat uit de fabriek origineel is,is van een 3f.
Daar zou je in combinatie met het nokkenasje uit de zelfde 3f een nette 75 pk halen. De ontsteking is ook keihard standaard.. Deze blokken zijn gewoon geleverd in de vroege golfjes twee. Heb zelf 10 jaar rond gereden in een golf met dit blok,dus de vorige eigenaar heeft je een mooi verhaal op je mouw gespeld. Mijne deed ook wielspin met 55 pk trouwens. |
@andre0511
Gewone Polo, of een Polo GTI? Maarre, ik heb er dus wel de originele onderdelen bij om hem weer terug origineel te bouwen.... Hoe kan dat dan? Is op dat blok waar jij het over hebt multipoint injectie standaard? Dat zit er bij mij gewoon op namelijk. En wat ik ook apart vind is dat het blok is ingebouwd voordat degene waar ik hem van heb gekocht de auto had gekocht. De vorige eigenaar heeft de motorische aanpassingen gedaan. Iig rijdt ie goed, heeft aardig wat vermogen, wil heel goed, dus dat is iig fijn :D Vorige eigenaar vertelde dat de Golf met 165 in de toerenbegrenzing in zn 4 gaat (4bak)... |
Is een gewone polo,je had nog de polo gt waar dus die 3f blok in zit.
Die multipoint injectie is gewoon standaard,zat er bij mij ook op,je heb ze ook met singlepoint injectie maar daar zat ook zo braadpan(grote ronde luchtfilter bovenop) op die ook op de carburateur motoren geleverd werd. Om op een rijtje te zetten heb je dit blok geleverd met carburateur (braadpan) Singlepoint (braadpan) en multipoint (vierkanten plastic luchtfilter) De nz en de 3f handen dus zo plastic box. |
krijg de daihatsu move van m`n moeder nog aan t spinnen als t moet
|
Polo Gt had je in 2 uitvoeringen: met NZ blokje en met 3F blokje. Althans in de 2f periode. Polo 2 was wat meer divers qua motorenaanbod.
3F is Echt GT, NZ is alleen GT Uitgevoerd (dus all the show, but no more go) NZ zijn vooral in golfjes en jetta geleverd. Ook in polo's maar daar komen ze wat minder vaak voor. Kan dus goed dat dit blokje uit een polo gt komt. Maar echt een gt blokje is het niet. Standaard 55pk injectiemotor in die tijd. Je auto is van 86, geen idee of nztjes toen al geleverd werden. maar een ombouw van 1,3 MH (carburateur) naar NZ is op zich niet zo heel ingwikkeld om te doen. Alleen past de kabelboom van een polo niet in een golf. Lijkt erop alsof deze wel is gebruikt met wat aanpassingen (beetje inzicht en tijd erin steken en het is redelijk makkelijk te doen, dus zo vreemd is het niet.) Dat je brandstofpomp in de kofferbak zit, goed kans dat dit komt doordat er nog een tank voor een carburateur onder hangt. Vind dat er persoonlijk wat amateuristisch uitzien (prutwerk zegmaar) Zou toch alles even goed controleren, die pomp hangt normaal niet voor niets onder de auto ;) Probeer er ook voor te zorgen dat het op de een of andere manier wat beter afgedekt word zodat je geen slangen kapot maakt als je eens wat in je kofferbak hebt of legt en blijft haken. Ander nokkenasje: KR past niet eens zoals al gezegt :P maar NZ is de meest tamme van deze smallblocks qua nokkenas. Zelfs als er van 1.3 MH naar NZ is gegaan en je stopt de MH nokkenas in de NZ loopt een NZ al harder. Maar die smallblocks van die periode zijn sowieso motoren met best wel wat pit, zelfs de 1.0 die in de polo werd geleverd was best pittig, voor een 1.0 dan. Zou idd ook weer voor armor door plates gaan. Die schade is zonde, maar wel op die manier af te dekken. |
Re: Pieter's Golf 2 1.3 C '86 - GTI bumpers en grill
Hoi allemaal,
Vandaag naar iemand toegeweest, wat dingetjes gehaald. We hebben daar gehaald: - Originele Golf 2 GTI dunne bumpers (dus met rode rand) - Originele Golf 2 GTI grill (nieuwe type, rode rand) - Originele middenconsole Verder zouden we een VR6 tank met pomp inbouwen, als vervanging van mijn brandstofpomp in de kofferbak. Die ligt inmiddels klaar. We hebben de Jetta waar het vanaf komt op de aanhanger getild, daarbij ging diegene helaas door zn rug, dus de tank plaatsen ging niet helemaal. Dat wordt dus een volgende keer. Als dat gebeurd is, dan is mijn kofferbak netjes. Maar ik kan dus weer lekker knutselen! :mrgreen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Reacties zijn welkom! Pieter |
Als je het eerlijk wilt weten er is zo te zien behoorlijk mee omgeklooid verre van professioneel gezien de kabels en brandstofpomp. Ding heeft behoorlijk ervaring maar goed je beleeft er plezier aan en daar gaat het tenslotte om en is het belangrijkste. Over het blok is genoeg gezegd en daar sluit ikme bij aan dat het een gewoon std blok is en je een beetje bij de poot genomen bent
|
Er is idd aardig wat aan gebeund, inmiddels is het al een stuk netter.
Brandstofpomp wordt dus netjes gemaakt, komt een VR6 tank met pomp onder. Verder nog wat netjes maken onder de kap enzo, voorzover wij wat kunnen, en dan later misschien meer... |
die grill is mooi maar niet origineel. Nieuwe type is niet als enkele lampen met rode rand geleverd.
|
Trouwens, je kleur is LP7V Atlas Grau Metallic
|
Oke, ik wist niet dat de grill zo niet origineel is. wel dat dit het nieuwe type grill is en ik het oude type Golf 2 heb...
Kleur was ik al achter, maar bedankt! |
Je hebt er ook nieuwe type deuren in zitten trouwens
|
Quote:
:D Geweldig :D :D |
Quote:
Ja klopt, dat wist ik al. |
Dat zijn de leukste, kun je lekker mee rommelen!
Ik zou voor je eigen veiligheid wel de benzinepomp buiten je auto hangen, dit is niet veilig en vast ook niet toegestaan. VR6 benzinetank op een Golf2 kan denk ik niet, zal je een injectie tankje voor moeten pakken, VR6 is niet origineel Golf2 ;) |
Vr6 tank kan wel onder golf 2 hoor :thumbup:
|
In dat geval heb je mij niet gehoord, zet hem op! :)
|
Met de pomp op deze plek kwam de auto iig wel door de apk, hoe het verder toegestaan is weet ik niet. Maar ik wilde ook al vooral vanwege de geur en de verminderde kofferruimte de pomp verplaatst hebben. Toen zei degene die de pomp gaat verplaatsen dat ie nog een VR6 tank met pomp had liggen, dus die gaat eronder komen... Ligt al klaar :)
|
Pieter's Golf 2 1.3 C '86 - Fotoshoot
|
Netjes hoor! :) Benieuwd hoe het straks wordt met de rode biezen! :cool:
|
@lowrider23: Ja ik ook! Binnenkort maar eens mee bezig...
|
Pieter's Golf 2 1.3 C '86 - Schroefset vraag
Hoi allemaal
Laatst maar even mn velg van de auto afgehaald zodat ik de diameter van de stelring van de schroefset kon opmeten. Ik heb dus geen stelsleutel van mijn schroefset. De schroefset is van Spax. De diameter is 7,9 cm. Weten jullie welke andere merken dezelfde diameter stelring, en dus dezelfde sleutel hebben? Aangezien ik toch wel graag een stelsleutel zou willen hebben... Ook als iemand er één over heeft, laat maar weten! ![]() ![]() ![]() En nog even wat over mijn velg (Dezent; 6,5J; ET38): ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bandje is niet helemaal goed meer :LOL: Beetje kaal aan de binnenkant :lol: Doordat deze bandjes (vooral aan de voorkant) zo kaal zijn ben ik rustig opzoek naar een goedkoop setje velgen dat niet al te lelijk is, 14/15/16 inch is, met niet al te dikke bandjes eromheen met een behoorlijk profiel nog, vergelijkbaar met mijn huidige bandjes (195/45r15). Prijs <€100,- Schades op de velgen zijn niet zo'n probleem, als ze maar recht zijn en geen slag erin hebben zitten oid. Als je wat hebt liggen of weet te liggen, bied maar aan. Graag Nijkerk en omstreken, maximaal driekwartier rijden vanuit Nijkerk ongeveer... Er zijn echter uitzonderingen natuurlijk.. :mrgreen: Binnenkort als ik de auto ga wassen maar eens de velgen tijdens het wassen eraf halen, velgen goed schoonmaken, wielkasten + schroefset schoonmaken, etc. Reacties zijn welkom! Pieter |
Pieter's Golf 2 1.3 C '86 - Laaager foto's!
Hoi allemaal,
Heb dus stelsleutel, voorkant had ik al omlaag geschroefd eergisteren. Maar vanavond ff met een maatje achterkant omlaag gezet. Heb nu geen schroefdraad meer over, conclusie: Dit is een best schroefsetje, maar kan alleen niet zo laag... Maarja... Dan zou ik kortere veren moet nemen oid. Hierbij nog ff de foto's van de auto na de verlaging, is paar cm omlaag oid, niet heel veel, maar toch wel wat. En het ziet er stukje strakker uit. En ik weet het, je kan de auto het beste laten uitlijnen na het verstellen van je schroefset, maar omdat ik nogal weinig rijdt, en andere banden moet hebben, doe ik dat als ik nieuwe banden (met velgen) heb... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En mn maatje moest ff de auto heen en weer duwen :P ![]() Ik weet het, de velgen zijn niet heel goed, maar zullen nog wel betere voor komen. Daarnaast volgende zaterdag als het goed is de VR6 tank plaatsen! :D Meningen, reacties en tips zijn welkom! Pieter |
Pieter's Golf 2 1.3 C '86 - Laaager goeie foto's!
Hoi,
Vanwege de verlaging die heeft plaatsgevonden hebben we vandaag maar even goeie foto's gemaakt. Verlaging is goed nu, rijgedrag is goed, en loopt niet aan. Je moet uitkijken met drempels, maar ja dat hoort erbij :mrgreen: Schroefdraad is nu op, vóór en achter. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dit waren de foto's van de verlaging. Reacties zijn altijd welkom! Pieter |
Ziet er netjes uit vind ik!
|
Ligt ie niet op de bumpstops?
Vaak zitten die over de zuigerstang van de schokbreker en dan kan je schroeven wat je wilt maar lager wordt ie dan niet |
Bedankt!
@jellehier: ik weet zo niet. achter had ik wel het idee dat er bumpstops tussenzitten. voor niet. dat idee heb ik iig, weet het nie zeker. weet namelijk ook niet hoe bumpstops eruit zien... :p |
Bumpstops zijn makkelijk te herkennen: rubber/schuimrubber om de zuigerstang heen. Soms zit er nog een rubber beschermharmonica overheen, die kun je even omhoog schuiven om het te zien. Maar als je even knijpt kun je een bumpstop wel voelen dan.
Wat betreft je velgen: Waarom haal je niet gewoon 2 nieuwe banden en laat je de auto gelijk opnieuw uitlijnen? Nieuwe banden leg je aan de achterkant. Kost exc uitlijnen ook nog geen 100 euro. |
Ik zal eens kijken of ik wat kan ontdekken...
Wat betreft de banden: Ik ben maar een arme scholier, dus ik ben opzoek naar een goedkoop setje velgen met goede banden. Dit ook aangezien al mijn banden niet enorm goed meer zijn... Dan laat ik het daarna allemaal wel uitlijnen.. |
Je geeft zelf aan onder de 100 euro voor een setje velgen met banden. Succes met zoeken ;) Nieuw kun je 2 nieuwe banden voor hetzelfde geld laten monteren. Desnoods 2e hands banden voor een prikkie.
;) |
Dat is nog best wel wat te vinden hoor, heb wat op het oog ook :P
Nieuw kan ik 2 banden voor die prijs laten monteren, maar mijn achterbanden zijn ook niet enorm veel meer..... |
Re: Pieter's Golf 2 1.3 C '86 - Middenconsole
|
Pieter's Golf 2 1.3 C '86 - VR6 tank + GTI bumper!
Hoi,
Gisteren bij Arno de 1800 pomp en originele tank gedemonteerd, en de VR6 tank met pomp gemonteerd. Ging allemaal wel lekker! Daarnaast afgelopen vrijdag samen met een vriend mijn GTI voorbumper gemonteerd. Achterbumper kunnen we op de trekhaakbalk bevestigen, alleen zijn daar de bouten afgebroken, dus dat moeten we nog ff oplossen... Grill lijkt niet helemaal te gaan werken door het missen van de clipjes aan de bovenkant :? Voorbumper demonteren: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() VR6 tank geplaatst en 1800 pomp weg: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Oude tank en pomp (nu te koop): ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GTI voorbumper met smoke knippers: ![]() ![]() ![]() Reacties zijn leuk! Pieter |
Leuk Golfje...doet me denken aan de mijne toen die op matzwart 15" stond:
![]() Die VR6 tank.....hoeveel liter benzine gaat daarin? En hoe zit het met die pomp....zit deze in de tank en verder heb je geen pomp meer? |
Dankje.
Ik had eerst de standaard tank van de 1.3 met originele pomp erin, daaraan een opvoerpomp naar de 1800 pomp. Die stuurde het dan met meer druk naar voren. Nu heb ik een VR6 tank waar de standaard pomp Ã*n de tank even goed is als de 1800 pomp. Daardoor heb ik alleen nog maar de VR6 pomp in de tank, verder niet meer. Rest staat dus te koop: originele brandstoftank met pomp, 1800 brandstofpomp. Volgens mij gaat er evenveel brandstof in, voor de zekerheid zou ik ff moeten googelen. Duidelijk zo? Pieter |
All times are GMT +1. The time now is 01:11. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.