Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   bemoeienis gevraagt golf2 1.3 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=114465)

T3 fan 17-05-2013 11:01

bemoeienis gevraagt golf2 1.3
 
ik ben van plan een golfje te kopen met 1.3 motor
ik heb er geen verstand van en wil graag weten of er veel variatie in deze motoren is en of ze wel betrouwbaar zijn
Op de foto is de motor te zien die er in zit
nu is mijn vraag aan de kenners wie weet welke motor dit is en of deze goed zijn
misschien ideen waar ik op moet letten?,,qua zwakke punten of juist niet?
Past hier evt een 5 bak op van de golf 3?

Graag alles wat je weet wat van belang kan zijn vertellen,,,ik wil alles weten voor ik dalijk honderden euro's in de sloot moet gooien






Johan1982MK1 17-05-2013 11:20

Wat ik tot zover heb gezien bij deze blokken is olie lekkage bij de dynamo door de koppakking en paar keermee gemaakt dat de hallgever stuk was. Voor de rest niet.

Lesley 17-05-2013 11:22

Dacht een 5bak van een Polo, en waarom dan én 1300 4bak? Zou dan gewoon voor een 1.6 5bak gaan!

Berrychello 17-05-2013 11:27

Op de foto een MH blok denk ik. Heb al enkele Golfjes gehad met zo'n blok en 4-bak. Heerlijke motor. Carburateur kan natuurlijk problemen geven maar moet dan gewoon goed schoongemaakt en afgesteld worden.
Inderdaad ook soms olielekkage door een kapotte koppakking. Heb ik al bij al die Golfjes moeten vervangen...
Het MH blok is er ook met injectie, de NZ. Die is wat gevoeliger voor vacuum-probleempjes enzo.

T3 fan 17-05-2013 13:17

Quote:
Originally Posted by Lesley
Dacht een 5bak van een Polo, en waarom dan én 1300 4bak? Zou dan gewoon voor een 1.6 5bak gaan!


Ik zit op het moment zonder auto en zonder degelijk inkomen,,,tijd zat om te sleutelen (liever niet natuurlijk maar wat moet ,,,dat moet) maar kan geen grote uitgaven aan reparaties doen
Ik zocht ook naar een 1.6 die 9 van de 10 keer ook een 5 bak hebben,,,tot ik deze tegen kwam
Deze zou helemaal goed zijn en het belangrijkste geheel roestvrij dat is voor mij het belangrijkste,,,oppervlakkige roest kan ik bewerken maar laswerk is een probleem
Aangezien ik al naar diverse "roestvrije en tech 100%" ben wezen kijken die dus juist doorgerot of zulke technische problemen hadden dat ik er niet eens mee thuis zou komen ben ik met mijn wensen wat soepeler geworden omdat ik nu aan reiskosten leeg aan het lopen ben (schandalig dat ze je na uitleg van je probleem gewoon 250 km laten rijden terwijl ze weten dat hun auto gaar is)
Ik wil een 5 bak omdat ik OOIT een Rotterdammer was en al mijn familie vrienden en kennissen zitten daar nog dus afstanden moeten gemaakt worden en liefst zo zuinig mogenlijk maar niet met een jap of italiaan want ik ben 1 mtr 97 en 1 mtr breed en een buik(je) :beer2:
Een te kleine spijkerbroek krijg je ook HEUS wel dicht,,,maar kan je dan nog ademen??
Daar bovenop heb ik VW in mijn bloed, dus,,,ja,,,,wat moet je doen?

Johan1982MK1 17-05-2013 13:30

Ik zou gewoon de 1300 nemen. Zon 4bak rijdt niet verkeerd hoor. En je zit niet met de pierburg carb. Ellende.
Vriend van mij rijdt ook dagelijks een 1300 4bak ook een carburateur motor en is ook 1op15/16 haabaar.
5bak kan je evt later wel monteren.

Matheo 17-05-2013 13:35

4 bak rijdt inderdaad gewoon goed. Daarnaast zijn die 5 bakjes ook niet zo betrouwbaar. Verder zijn het redelijk degelijke motortjes, lekker simpel. Enkel de kop-pakking is een zwak punt (zoals hierboven al aangegeven).

T3 fan 17-05-2013 14:05

Okee bedank voor de info
punt blijft volgens mij bakje wisselen en ZEKER als de koppeling ook nog een s kan blijven zitten niet zo gek veel werk,,,toch?
5 bak rijd gewoon rustiger en,,,,misschien ook zuiniger?
dat weet ik dan niet maar je hoeft in iedergeval niet te schreeuwen naar elkaar
Ik wil nog een poosje doen met de auto en wil er dus best een beetje werk in steken

ik heb van één ding last,,,,de verkoper klinkt heel eerlijk en oprecht, de brandstofmeter werkt niet-banden zijn niet meer je van het-heeft wat deukjes en hij loopt niet mooi omdat er iemand aan de ontsteking heeft geprutst waar hij bij stond en nu loopt hij niet mooi
Hij heeft een lage km stand en rijd er zelf al jaren naar tevredenheid mee ,,,,, waarom moet die dan nu 4 maanden voor de APK weg?
iemand een suggestie? roest kan ik vinden als het er is, remmen maak ik wel uitlaat doe ik zelf evt slijtage onderdelen geen punt lekke kop is minder,,,betekent dat een ander blok? of wat kost dat om te laten maken ongeveer?
iemand een suggestie met problemen die je niet zo 1.2.3. opvalt?

arnus71 17-05-2013 14:41

klinkt als een auto met werk, zoals alle auto's van rond 25 jaar oud. Niet teveel voor betalen zou ik zeggen, dan hou je wat over voor reparaties. Anders doorzoeken naar een ander, zat 'goede' auto's te vinden voor weinig...

T3 fan 17-05-2013 14:45

Quote:
Originally Posted by arnus71
klinkt als een auto met werk, zoals alle auto's van rond 25 jaar oud. Niet teveel voor betalen zou ik zeggen, dan hou je wat over voor reparaties. Anders doorzoeken naar een ander, zat 'goede' auto's te vinden voor weinig...


Hij kost ook maar 500 en dat is nu juist wat me dwars zit
Als iets TE mooi is om waar te zijn is dat meestal zo ,,, maar is het NU zo?

KevinJ 17-05-2013 14:58

Ik heb zelf een Jetta gehad met dat blok en ik weet dat de carburateur vaak problemen kan geven. Dat de auto niet goed loopt zou ik dan ook daarin zoeken. Dus zoek even de prijs op van een goede carburateur en je weet wat je maximaal kwijt bent om hem goed te laten lopen.

Dat een auto niet goed loopt hoeft niet alleen aan de ontsteking te liggen, zoals de verkoper zegt.

Bumper83 17-05-2013 15:55

ik heb dit blokje er ook inliggen, inderdaad een 1300 MH. Heeft bij mij al vele km gedraaid (geen idee hoeveel keer het klokje rond is gegaan, gaat nl maar tot 99.999km) en carb wil na 26 jaar dienst een beetje moeilijk doen maar verder weinig problemen mee gehad.

T3 fan 17-05-2013 16:08

Quote:
Originally Posted by Bumper83
ik heb dit blokje er ook inliggen, inderdaad een 1300 MH. Heeft bij mij al vele km gedraaid (geen idee hoeveel keer het klokje rond is gegaan, gaat nl maar tot 99.999km) en carb wil na 26 jaar dienst een beetje moeilijk doen maar verder weinig problemen mee gehad.


okee dus wat doe je met een rotte carb,,ik bedoel waar haal je een andere?
of wat moet er gebeuren om te maken?

Burmah 17-05-2013 16:32

Ik heb een 1.3 met 4 bak en motorcode MH en ik kan er niks slecht van zeggen, tot nu toe nog niks met de pierburg meegemaakt. Ze is 25 jaar oud en heb er echt geen last van, start altijd zeer vlot, gaat goed vooruit voor wat het is en verbruik is te doen. Ik zou er voor gaan. Ben er echt gelukkig mee.

fcapri 17-05-2013 18:35

en waarom geen 1.6diesel of GTD? zijn een heel pak zuiniger. hoge km standen boeien niet, die blokken gaan toch niet kapot.

ik kocht de mijne 3jaar terug aan 200€ bij een VW/audi garage. zit je natuurlijk met die o zo mooie wegenbelasting van NL nu.

als een benzine zo een 1:15doet, dan kost die 10€ aan benzine per 100km
als je een diesel hebt die 1:25 doet, dan kost die 5,2€ per 100km.

op 20 000km ben je toch al 1000€ armer met een benzinewagen. vermoed dat daarvoor de belasting al is betaald.
een diesel heeft ook geen last van slechte carburators, injectiesystemen, vacuumlekken, ontstekingsproblemen...

T3 fan 18-05-2013 18:06

Quote:
Originally Posted by fcapri
en waarom geen 1.6diesel of GTD? zijn een heel pak zuiniger. hoge km standen boeien niet, die blokken gaan toch niet kapot.

ik kocht de mijne 3jaar terug aan 200€ bij een VW/audi garage. zit je natuurlijk met die o zo mooie wegenbelasting van NL nu.

als een benzine zo een 1:15doet, dan kost die 10€ aan benzine per 100km
als je een diesel hebt die 1:25 doet, dan kost die 5,2€ per 100km.

op 20 000km ben je toch al 1000€ armer met een benzinewagen. vermoed dat daarvoor de belasting al is betaald.
een diesel heeft ook geen last van slechte carburators, injectiesystemen, vacuumlekken, ontstekingsproblemen...


Een diesel is uit den boze want dankzij die mooie meneren in Den Haag mag ik dalijk mijn T3 diesel die afgelopen 2 jaar nog geen 1000 kms gemaakt heeft op de schroot hoop gooien ik heb er zo'n dikke 7000 euro in zitten en is (nu al) geen ruk meer waard
Ik heb zojuist een golf 2 1.3 gekocht MET een 5 bakje en ga hier wel mee rijden en betaal GEEN of zo weinig mogenlijk belasting niet meer
het golfje zie ik als een buitenkansje van 88 met Nog geen 150000 op de teller
en de onderkant ziet er uit of ie net van de lopende band is gerold
Als het motortje het een beetje vol houdt heb ik hier de komende jaren een prima auto'tje aan

De foto's heb ik zojuist onderweg gemaakt maar ik open er nog wel een topic over






T3 fan 18-05-2013 18:30

Dus!,,,,Boys,,,,,Met gepaste trots presenteer ik u mijn nieuwe aanwinst (foto's hier boven)
het is een 1.3tje met onverwacht toch een 5 bakje (4 en een eco versnelling) en omdat er ipv een 5 een E stond heeft de verkoper mij verteld dat het een 4 bak is
Hij stond in Breda maar de papieren lagen in Wageningen en dus was het een vrij lange proefrit
De hele weg heen 130/140 gereden (mocht van de eigenaar) en terug met 100/120
zonder problemen,,,niet warm geen stank en alles bleef het doen,,kachel stookt je de auto uit en op koel wordt het koud
Door mijn roest fobie heb ik xtra goed opgelet omdat hij er zo goed uit ziet dat ik eigenlijk dacht dat hij opgeknapt was voor de verkoop en alles weggemoffelt was
maar het is echt allemaal origineel
Enige puntjes de achtervering bonkt bij het neerkomen van een stoep of drempel
brandstof meter werkt niet (goed) ,,, geeft bij volle tank half aan en blijft dit doen en INEENS zakt hij als een speer naar net voorbij het 1e streepje van het rood wat er daarna gebeurt weet ik nog niet want ik wou naar huis ha ha
de stoelen lijken wel recaro's en daar pas ik niet in met mijn dikke reet,,,misschien iemand ruilen of iets te koop staan?
Het LIJKEN recaro's maar zijn het niet en de bestuurders heeft schade aan de stof op de wang,,,bij interesse mail ik wel foto's
Ik weet niet of ik deze asociale sloffen er nog onder hou,,,deze banden zijn best duur en twee zijn al goed gebruikt
Hij wil met optrekken onderin de versnellingen bijna niet trekken maar hoe meer toeren hoe beter het gaat,,,,ontsteking?,,,iemand een idee?
En de slotjes van bijde deuren zijn beschadigt dus moeten nieuwe voor komen
dat is het zo'n beetje op een deukje en krasje na
het hele apparaat voor E 500,- gekocht netjes of niet?

MTyn 18-05-2013 18:52

Mooie MK2 hoor!

T3 fan 18-05-2013 19:03

Nou,,,Dat vond ik nou ook

mk2d 18-05-2013 19:52

Ja en maak je over een eventuele olielekkage aan de koppakking niet te veel zorgen want er is geen simpeler motortje om aan te werken, onderdelen kosten een drol en 2 a 3 uurtjes sleutelen en hij zit erin.

Verder een hartstikke leuk ding voor dat geld :thumbup:

T3 fan 18-05-2013 20:22

Quote:
Originally Posted by mk2d
Ja en maak je over een eventuele olielekkage aan de koppakking niet te veel zorgen want er is geen simpeler motortje om aan te werken, onderdelen kosten een drol en 2 a 3 uurtjes sleutelen en hij zit erin.

Verder een hartstikke leuk ding voor dat geld :thumbup:



Meen je dat nou?,,,is het zo makkelijk?
Ik zat al te denken om een blokje reserve te leggen voor het geval dat
Maar zo te zien is de kop goed want er zit geen olie in de kv en ook geen keiharde slangen
Papiertje boven de vuldop in kleppendeksel gehouden en beweegt IETS maar niet erg veel
Alleen na het stuk heen met 130 140 km/u lekt hij iets op de vuldop van de kleppendeksel ,,, volgens mij niets schokkends toch???

Mtdi 18-05-2013 21:46

Maak van je T3 een camper.

mk2d 18-05-2013 21:50

Het is echt heel eenvoudig, probleem wat zich met deze motoren voordoet is dat er op de hoek van de kop een oliekanaal zit welke wordt afgedicht door een rubber in de koppakking, deze gaat na verloop van tijd lekken naar buiten toe op de dynamo.

Je ziet hier in principe niets van in de kvs of de slangen omdat hij naar buiten lekt!

T3 fan 18-05-2013 22:07

Quote:
Originally Posted by Mtdi
Maak van je T3 een camper.


Denk dat dat onmogenlijk is met een doka,,,dan moet ik er een caravan opschroeven
En wat verzinnen die hufters dan daar na weer?
Ik heb geen vertrouwen meer in de politiek ,,, ALLES wordt je afgenomen
dankzij dat stelletje zoutzakken in Den Haag is Brussel de baas en die wil onze welvaard (als je daar nog van kan spreken) nivelleren met het zuiden
zodat ze daar door kunnen gaan met hun siésta
En Wij maar werken voor 10% van ons eigenlijke loon

T3 fan 18-05-2013 22:12

Quote:
Originally Posted by mk2d
Het is echt heel eenvoudig, probleem wat zich met deze motoren voordoet is dat er op de hoek van de kop een oliekanaal zit welke wordt afgedicht door een rubber in de koppakking, deze gaat na verloop van tijd lekken naar buiten toe op de dynamo.

Je ziet hier in principe niets van in de kvs of de slangen omdat hij naar buiten lekt!


Nou dan zou ik olie moeten zien buiten op het blok,,,en buiten een beetje bij de dop kleppendeksel zie ik nog niets,,,,geweldig toch?
Mocht het wel gaan gebeuren weet ik wie ik om raad moet vragen

Trouwens de distributie mag wel vervangen de spanrol maakt geluid en ik wil dan beter het hele zooitje dan maar gelijk doen

Weet jij er een topic (liefst met foto's) ergens?
Waar je wat moet zetten en hoe ed,,,,,,,heb 0 ervaring en wil het graag leren

Audi1981 18-05-2013 23:07

Spanrol heeft ie niet, dat gaat met de waterpomp als ik het goed heb. Mocht je dat willen doen, dan kom je gewoon bij mij langs, laat ik je dat doen en dan kan je dat gewoon zelf :thumbup:

Johan1982MK1 18-05-2013 23:16

Spannen idd dmv de waterpomp. Onder op tijd zeyten en boven op tijd zetten. Nieuwe waterpomp monteren nieuwe snaar erom leggen. En hij kan weer ff mee. Leuk klusje en makkelijk te doen. ;)

mk2d 18-05-2013 23:18

Dan heb jij een goed torretje :thumbup:.

Deze motoren hebben geen spanrol vd distributie maar de riem span je door middel van de waterpomp te draaien (excentrisch).

Het beste is om meteen even de waterpomp te vervangen omdat als je de nieuwe riem gaat spannen deze vaak gaat lekken omdat deze al jaren op zn plaats zit, ook zit hier uiteraard een lager en afdichting in en deze hebben ook geen eeuwig leven.

A kwaliteit setje met riem en pomp kost tussen de 55 en 65 euro.

Vervangen gaat als volgt

Motor draaien tot de krukaspoelie onder op het ot merkteken staat
Distributie deksel demonteren en checken of de nokkenaspoelie ook correspondeert met het ot merkteken op de achterliggende kap.

Zo ja demonteer je krukaspoelie, riem en waterpomp (koelvloeistof even aftappen)
Riem eraf en oude waterpomp eraf

Nieuwe pomp monteren met vet aan de afdichtring en boutjes handvast aandraaien.

Monteer de riem over de tandriempoelies onderaan beginnen, dan over waterpomp en daarna over de nokkenaspoelie.

Draai de waterpomp om de riem te spannen tot deze ongeveer een vierde to t een half slag draaibaar is tussen duim en wijsvinger.

Zet waterpomp vast, draai de motor 2x 360 graden en voel of er niks raakt en controleer weer of de merktekens overeen komen.(wel met de hand niet met de startmotor)

Als alles klopt monteer je het distributiedeksel de krukaspoelie en de v snaar en vul dan de koelvloeistof.

mk2d 18-05-2013 23:30

Volgens mij zit johan1982mk1 vlak bij jou, doe het lekker een keer samen met hem dan kun je het in het vervolg toch zelf!

Audi1981 18-05-2013 23:47

Quote:
Originally Posted by mk2d
Volgens mij zit johan1982mk1 vlak bij jou, doe het lekker een keer samen met hem dan kun je het in het vervolg toch zelf!


:D

Ludomk2 19-05-2013 00:35

Quote:
Originally Posted by fcapri
en waarom geen 1.6diesel of GTD? zijn een heel pak zuiniger. hoge km standen boeien niet, die blokken gaan toch niet kapot.

ik kocht de mijne 3jaar terug aan 200€ bij een VW/audi garage. zit je natuurlijk met die o zo mooie wegenbelasting van NL nu.

als een benzine zo een 1:15doet, dan kost die 10€ aan benzine per 100km
als je een diesel hebt die 1:25 doet, dan kost die 5,2€ per 100km.

op 20 000km ben je toch al 1000€ armer met een benzinewagen. vermoed dat daarvoor de belasting al is betaald.
een diesel heeft ook geen last van slechte carburators, injectiesystemen, vacuumlekken, ontstekingsproblemen...

ik tank letterlijk 20euro diesel per week ( kost 1,30 per liter) ik kom daar een volle week mee toe, stadsgebruik en soms snelwegen op 130km/h of meer.
ongeloofelijk zuinig die JP 54pk blokken!
En ik rij al 11000km met mijn olie en filters etc.. heb wel de indruk dat ie olie en wat koelvloeistof verbruikt, maar ach motorblok is 25jaar oud :thumbup:

T3 fan 19-05-2013 01:03

Quote:
Originally Posted by mk2d
Volgens mij zit johan1982mk1 vlak bij jou, doe het lekker een keer samen met hem dan kun je het in het vervolg toch zelf!


Nouuuu,,,,tussen johan en mij zit toch nog wel een beetje asfalt heur!
Johan woont in het noorden en ik zit (aan de grens) in het zuiden,,,,Klundert is daarmee vergeleken ook HÉÉL dichtbij
Maar in ieder geval bedankt voor je duidelijke uitleg en kan me er al wel iets van een verbeelding van maken
En johan jij natuurlijk ook hé? :thumbup:
Maar k'denk toch dat ik dat aanbod van Joram (audi1981) maar met bijde handen aan ga pakken
Alleen omdat hij geen spanrol blijkt te hebben moet ik toch nog eens gaan luisteren waar die herrie dan vandaan komt want de vorige eigenaar had gezegt dat de pomp vorig jaar vernieuwd is,,,,oh ooooh :eek:

T3 fan 19-05-2013 01:14

Quote:
Originally Posted by Ludomk2
ik tank letterlijk 20euro diesel per week ( kost 1,30 per liter) ik kom daar een volle week mee toe, stadsgebruik en soms snelwegen op 130km/h of meer.
ongeloofelijk zuinig die JP 54pk blokken!
En ik rij al 11000km met mijn olie en filters etc.. heb wel de indruk dat ie olie en wat koelvloeistof verbruikt, maar ach motorblok is 25jaar oud :thumbup:


En maar lachen om dien zuinige/gierige ollanders en zelf 1 op 25 rijden ha ha :giggle:
Ja dat ze zeer zuinig zijn ben ik helemaal met je eens maar ik rij lang niet de benodigde kilometers om er mee uit te komen als/wanneer er wegenbelasting over betaald moet worden,en 1 of 2 keer per maand naar Rotjeknoir gaat dat ook niet echt recht trekken,,,ik weet niet wat ze precies wegen maar dat het er in hakt per maand staat wel vast

fcapri 19-05-2013 07:20

denk dat een golf 2 diesel over de 900kg weegt (920,970, weet het niet meer).

ik heb je een mooi voorbeeld gegeven hé, als je 20 000km op een jaar doet, spaar je 1000€ brandstof uit. dus als de belasting meer is, dan ben je beter met je benzine.
k vind het ook absurd wat de overheid bij jullie heeft gedaan. door LPG aan te pakken ga je binnenkort geen enkele amerikaan meer zien rondtuffen bij jullie. en door nu die diesels ook aan te pakken, zullen al die golfjes ook verdwijnen.

maar t ergste van al, die wet is er om die mercedes diesels weg te krijgen, tja, dan pakken die dieselrijders toch gewoon een mercedes van 40jaar, die zijn er ook, en ook in diesels. de veroorzakers wordt nu ff uitgesteld, de hobbyrijders krijgen de volle laag daar. want de volle wegenbelasting betalen voor een auto die pakweg 5000km rijd op een jaar, dat hebben de hobbyrijders er ook niet voor nodig.

voor de rest mooie golf, de goeie 'harde' zijn zeker nog te vinden hoor. die golfkes zijn gewoon immens goed gebouwd.
toen ik mijn firmawagen kwijt was 3jaar terug, moest ik een oude wagen hebben (liefst belastingsvrij), oerdegelijke dieselmotor, onderdelen makkelijk te vinden, en dan nog zuinig erbij.

ik ben ford rijder tot en met, maar ford viel af op roest, en zuinigheid.
schiet maar 1 auto meer over en dat is golf 2. zelf de golf 3 roest veel sneller dan een 2 en rijd ook zo zuinig niet

Johan1982MK1 19-05-2013 08:42

:D
als je iets dichterbij had gewoond hadden we je auto zo ff omhoog kunnen zetten en had je wel ff mee kunnen kijken. :D
maar zoals bovengenoemd het zit logisch inelkaar met merktekens anders dan bij die franse brut en mocht je er niet uitkomen kan je altijd hier posten of een pb tje sturen. .
Idd wel de waterpomp mee vervangen en let op de vertanding op de distributieriem. Er zijn midellen met rechte vertanding en met afgeronde vertanding. Deze kan je niet doorelkaar gebruiken.

tim_j 19-05-2013 08:42

Dat herrie maken. Piepen/fluiten whatever, komt door de riem die te strak staat.
Koud lijkt de speling voldoende maar warm zet het blok uit en staat de riem ineens erg strak. dat laat het waterpomp lagertje je dus weten.

mk2d 19-05-2013 08:43

Oh ja idd das verkeerd gelezen, johan komt uit friesland das een stukkie sturen.

Je bent van harte welkom in Klundert anders hoor mocht je hulp nodig hebben geef maar een gil :thumbup:

het lawaai wat je hoort is dan hoogstwaarschijnlijk toch je waterpomp of je dynamo. er zit namelijk verder niks aan die kant.

mk2d 19-05-2013 08:46

Ik heb trouwens misschien nog wel zon setje liggen zou ik ff moeten kijken, zo ja mag het voor weing weg.

Migor 19-05-2013 08:56

Quote:
Originally Posted by mk2d
A kwaliteit setje met riem en pomp kost tussen de 55 en 65 euro.


Waar haal je dat dan? Moet namelijk ook mijn koppakking vervangen maar een nieuwe waterpomp koste mij al 125 euro.

Johan1982MK1 19-05-2013 09:00

Ik heb zelf een 'rekening' bij een automaterialenzaak maar als je dat niet hebt kun je ook bij boelm online bestellen. Of bij mister Auto. Goede ervaring met beide. Boelm is ook zeer vlot met versturen.


All times are GMT +1. The time now is 14:30.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.