![]() |
Intercooler setup (front mount)
Ben benieuwt naar de verschillende oplossingen bij het monteren van een front mount intercooler (bijvoorbeeld bij tdi ombouw).
En dan bedoel ik foto's van de gemonteerde intercooler en slangen en met de benodigde info over de benodigde aanpassingen en de de maat/type van de radiator. Er wordt meestal wel gezegd dat je een sprinter intercooler of zo moet monteren, maar kan zelf en denk ik ook andere geen beeld bij vormen kwa setup. Is ook vrij weinig van te vinden. Komt omdat de montage hiervan af hangt van de opbouw en maat van radiateur en motor. Heb je dus een wagen met front mount, plaats dan graag een paar foto's en gegevens van type intercooler, type/maat radiateur en de benodigde aanpassingen. Alvast bedankt ;) |
ben niet echt in de dieseltjes thuis enzo.. maar zou een G60 setup niet het makkelijkste wezen?
past er zo in en zet je vast aan de radiateur van de G60 ![]() ![]() dit is overigens een rallye intercooler die is iets groter en is de aansluiting iets anders |
Check mijn projecttopic maar eens.
|
|
Quote:
Was hem al tegen gekomen, maar wat heb je aan moeten passen om hem erin te krijgen, je geeft zelf ook al aan dat je flink heb moeten stoeien ;) Is neem ik aan ook een gtd radiateur?? En normaal heeft een t5 toch van die klikslangen ?? Quote:
Quote:
Maar meteen een linkje met de foto's geplaatst :D Quote:
Dit is precies de rede waarom ik dit topic heb aangemaakt, vaak lees ik dat je een sprinter IC kunt gebruiken. Maar nergens lees je wat je aan moet passen aan het front of zo :thumbup: |
Ik heb inmiddels al aardig wat intercoolers geplaatst, voornamelijk voor tdi's.
Bij een golf2 is dit prima te doen, maar een sprinter intercooler zou ik niet doen. Tevens zijn deze ook te groot. Hoe groter hoe beter gaat niet altijd op:-) Ik kan je wel foto's mailen hoe ik de intercoolers voor tdi projecten geplaatst heb. |
Ik heb inderdaad een T5 intercooler, hier heb ik het klikmechanisme afgeslepen.
Het front heb ik behoorlijk aan moeten passen maar het past allemaal netjes. De accu heb ik schuin geplaatst en ik gebruik inderdaad een GTD radiateur. |
|
hier mijn mk2 tdi bijna hetzelfde als mk2 vrt
![]() |
Aangepaste sprinter intercooler in een jetta GTD. Gaat wel , maar met redelijk wat aanpasingen aan bijv. dynamosteun ,koelvin kap, radiateurdrager.. Maar zit nu wel volledig achter het oud type front compleet met oliekoeler. |
Ik heb een "universeel" aluminium IC
Weet helaas de maten op het moment even niet :rolleyes: Hebt de frontplaat minimaal aan hoeven passen wel de radiateur iets naar achter moeten zetten om ruimte te maken. Zit goed maar voor het mooie zou ik zelf toch willen gaan voor zo'n ic die vdwal hierboven poste ![]() ![]() |
Ik heb een Iveco turbo daily ic in mijn caddy MK1 gehangen. Radiateur staat iets verder achterover, en heb een paar hoekjes uit t front moeten slijpen om m er wat strakker tegenaan te krijgen. En ik heb de accu schuin moeten zetten omdat ik anders niet weg kwam met de slang.
![]() Die sprinter ic's schijnen niet zo goed te zijn. |
Ik denk dat de mooiste oplossing de wijze bij vdwal is. Als je de golf g60 of rallye setup neemt is alles plug n play. Ik ga er dan wel vanuit dat je de bijpassende radiateur ook erbij hebt. Er zijn nog weer een aantal varianten hierop, je moet de versie zonder airco hebben.
|
Quote:
Is inderdaad een van de mooiere oplossingen, helaas ook een van de duurdere manieren ;) Maar iedereen doet het op zijn eigen manier, vandaar ook dit topic :thumbup: Had zelf misschien een smalle twinpass intercooler in gedachten |
Komtie nu mee, ik heb net gister een sprinter intercooler besteld :screwy: :tongue:
Ik heb ook een tijd het internet afgezocht en kwam overal tegen dat een g60 intercooler ideaal is en die van een spinter ook perfect past... Niet dus. Maarja we maken het wel pas, misschien dat ik later nog eens één van een g60 koop :thumbup: |
Iemand nog meer nuttige informatie en foto's over hoe je je intercooler pas hebt gemaakt.
Er zullen er wel meer zijn met een aparte setup?? |
Heb eerst met een sprinterkoeler op mn td gereden,en dat werk echt wel.
Mn egt ging door de ic 100 graden omlaag tov de originele ic van de gtd.Heb wel behoorlijk moeten slijpen om het passend te krijgen.Heb nu voor mn g60 een golf g60 ic gekocht omdat ik niet alweer mn front wou slachten.(heb nog geen foto's want het moet nog ingebouwd worden). |
Quote:
Daarover gesproken, wanneer komt er een update? :P |
Ik heb een intercooler van golf 5 geplaatst en een radiateur van een scoda felcia
dit past ook goed |
Quote:
Dingen aan moeten passen ?? eventueel een fototje ;) |
Ik heb het deel wwar de koplampen inzitten allleen een beetje moeten aanpassen
ik zal staks even fotos maken de radiateur van de scoda heeft namelijkeen platte fan |
Ik heb op het moment een Corrado 16V radiateur, die is redelijk breed. In combinatie met een SPAL ventilator (5 cm dik en veroorzaakt een orkaan..) past dit mooi voor een 20VT motor.
![]() Voorkant met een universele intercooler: ![]() :thumbup: |
Ik ga een dezer dagen ook mijn golf 2 tdi ombouwen naar fmic. :screwy:
Daarvoor gebruik ik ook een intercooler van een mercedes sprinter. Ik zal wel posten hoe het wordt en wat ik hier voor moest aanpassen. En natuurlijk hoe het rijdt, iedereen praat hier over turbogat door de grootte van de ic en de lengte van de buizen. We zullen zien! :thumbup: |
Quote:
1 ding wat ik vaak niet snap , dat heel projecten met een standaard tdi een joekel van ic ervoor hangen met grote 60mm buizen met omweg :confused: wat oooooooit een keer geleerd heb is dat lucht te comprimeren is dus hoe groter de inhoud hoe langer het duurd voor er druk is opgebouwd en als je ziet naar de grote van een standaard ic op een tdi dan zou een grote ic met grote buizen alleen maar tenadele zijn van het rijgedrag van de moter, dus duurd het langer voor alles op druk is. correct me if i'm wrong ;) |
Quote:
Ik sluit me hierbij aan. Ben erg benieuwd naar t resultaat. :thumbup: |
Genoeg setups, ga van het weekend even kijken hoe ik het ga maken, zit te twijfelen om een twin pass intercooler te bestellen zodat het pijpwerk kort kan blijven en mooi aan de linker kant kan blijven.
Vind zelf die buis om of over het blok naar RV niet zo mooi. Nadeel weer is dat de flow wat minder is :rolleyes: ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Quote:
Even dit topic uit het stof halen :D Past zo'n G60 intercooler ook als je dunne bumpers hebt? Ik kan me voorstellen dat dan enkel het kunstof grilletje onder de bumper niet meer past...correct me if I'm wrong Als iemand zo'n setup heeft met smalle bumpers....Fotootje a.u.b. :rolleyes: |
Moet volgens mij gewoon passen :thumbup:
|
Ik heb zo een set up.
G60 IC , dunne bumpers . Mk2TDI en het past. |
Quote:
Zou je daar foto's van willen plaatsen? Wil zelf ook voor deze set up gaan in mijn Jetta 2 TDI. Bedoel hoofdzakelijk foto's aansluiting buizen ed. |
All times are GMT +1. The time now is 09:14. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.