![]() |
Jorg's golf mk2 open air 1989
Een aantal weken geleden deze auto via inruil verkregen.
Het bretreft een 1989er golf mk2, met 135.000 km op de klok. Van binnen en buiten in nette staat. De motor is een 1.3 mh, met een 5 bak van een ibiza. Bij aankoop zat er al een schroefset en schmidt modernlines gemonteerd. Verder is de auto voorzien van een open dak uit een renault twingo, gti achterlichten + heckblende, en een s-rohr eindstuk op de orginele uitlaat. Afgelopen weken al wat dingetjes gedaan. Zoals het verwijderen van de bekleding voor het laswerk, winterwielen eronder, waterlekkage verholpen, ander ( orgineel ) stuurtje erin( zat een lelijk sportstuur in ). Verder ben ik nog bezig geweest in een hopeloze poging de auto goedlopend te krijgen ( met name bij koude motor ). Ik heb wat vacuumslangen vervangen, andere onsteking erop omdat van de oude de vacuumververvroeging kapot was. Echter maakte dit niet veel verschil. Aangezien het verbruik ook 1 op 8.5 is ( bij rustige rijstijl )toch maar besloten een andere carburateur erop te zetten. Waarschijnlijk wordt dit een Weber vervangingskitje. Plaatjes bij het praatje. ![]() ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us |
Nette kar kerel, jammer dat er best wat aan is.
Maar zo te lezen komt dit allemaal goed |
je eigen een keer goed kwaad maken! En dan als hij klaar is genieten van deze 2! :thumbup:
Vindt het een mooi 2 om te zien! ;) |
Net afgeleverd bij de lasser. Woensdag weer terug waarschijnlijk, en dan alles weer terugbouwen en afwerken :thumbup: :D
|
wel een gaaf wagentje hoor! vind die twingo dakjes altijd wel wat hebben :cool:
ben benieuwd hoe die van de lasser terug komt ziet er best croky uit |
Zo, alles is weer netjes hersteld, en getectyleerd. Ben helaas vergeten foto's te maken. :redface:
Auto staat tevens nog steeds te koop, ik ben eigenlijk opzoek naar een simpele iets modernere daily, denk daarbij aan een golf 3 1.8 of 2.0 8v, met niet al teveel km's en een die niet krokant is :thumbup: |
Golf 3 US? :tongue:
|
@ dennis. Graag hoor, kom maar ruilen :thumbup:
Deze week nog even wat checks gedaan. Waterlekkage die ik dacht te hebben is niet aan de orde, ik had er gewoon teveel in zitten. Koppakking ook gecheckt d.m.v. de snuffelaar, in is prima in orde. Verder zijn we aan de slag gegaan met de afstelling. De co bij stationair was 7 :eek: die dus maar even terug gedraaid naar 1.5. Op toeren blijft hij gewoon netjes aan zijn waardes. Verder nog de ontsteking afgesteld. Loopt nu weer een stuk beter. Allee nog 1 probleem: hij hapert een beetje bij hogere toerentallen . wat ook al was voordat we aan het afstellen gingen.( vanaf dat de 2e trap van de carburateur open gaat ) Dit moet ik nog even nakijken. Ik vermoed een brandstof tekort. Misschien dat er een sproeier dicht zit, of een filter o.i.d. Dit moet ik dus nog even uit gaan zoeken :thumbup: Verder ook nog even onder de auto doorgelopen, en nog een gat in de bodem ontdekt t.h.v. de kriksteun rechtsvoor. Het lijkt ooit te zijn gekomen door verkeerd opkrikken, ( ingedeukt/gescheurd, maar niet echt rot ). Hier gaat hij dus nog een keer voor naar de lasser. Plannen voor deze week zijn om in iedergeval de audio erin te bouwen, in de zin van een kist achterin met 2 speakers, zodat ik de hoedenplank niet hoeft te verzagen, en een klein versterkertje. Verder mijn hoedenplank drager nog fixen, deze mist de bevestiging op de veerpoot ( deels ) waardoor het zaakje piept en kraakt, hier dus even een nieuw bevestigingspunt aan maken. :thumbup: |
Na geprobeerd te hebben de auto in te ruilen/ te verkopen, toch maar besloten hem te houden aangezien mijn hart toch bij de mk2 ligt, en er niemand kwam met een goed bod.
Dus zijn we weer verder gegaan met wat dingen: De auto trilde nogal bij naar links sturen/optrekken e.d. Wiellagers bekeken, aandrijfassen bekeken, niets aan de hand. Na een aantal dagen denken, kreeg ik een helder moment. De bak is bij de vorige eigenaar vervangen voor een 5 bak, en daaraan denkend toch maar eens naar de bevestiging van de bak gekeken. De bak steun hoort met 2 bouten vast te zitten, maar 1 bout miste helemaal, en de andere zat zo los dat deze er bijna uitviel :rolleyes: Dus een nieuwe bout erin, en de andere aangedraaid.......probleem opgelost :D Verder naar aanleiding van het stotter probleem maar eens wat fuel system cleaner in de tank gepleurt, uiteraard op een kwart tank een volle fles om het wat sterker te maken. Dit lijkt nu al ( na 50km ) vruchten af te werpen want hij start beter, loopt regelmatiger en houdt niet of nouwelijks meer in. Morgen een grote beurt aan de auto doen, inclusief de bougikabels, zodat de ontsteking weer optimaal is. Verder heb ik een koelwater lekkage waar het thermostaat huis tegen de kop aan zit ( hebben ze ook bijna nooit :D ;) ) Dus dit even loshalen, schoonmaken en eventueel een nieuwe o ring, of als deze nog goed is wat vloeibare pakking eraan. :thumbup: |
goed bezig kerel!
beter houden, een paar dikke wielen en klaar! :thumbup: |
Afgelopen week weer het een en ander aan de mk2 gedaan
Zaterdag heb ik hem een grote beurt gegeven, wat ook wel nodig was bij het zien van de oude onderdelen. De vorige eigenaar had naar eigen zeggen de bougi's vervangen, dit klopte ook, alleen was hij cilinder 4 vergeten, daar zat een versleten en verkeerde bougi ( met maar 1 electrote i.p.v. 3 ) in, dus hier een nieuwe in gezet. Verder meteen de bougi kabels en bobine kabel vervangen. Olie + olie filter , rotor en verdeler, benzine filter uiteraard ook gedaan. Luchtfilter moet nog, maar ben er nog niet over uit of dit een k&n element of een orgineel element moet worden :thumbup: Ik heb er nu een ontsteking van een mk3 op zitten, maar deze vervroegt niet. Ik heb van een mede-forumer een goedwerkende ontsteking overgenomen, die hoop ik aankomende week binnen te krijgen, en te monteren en afstellen. Verder moet ik de pakking van het thermostaathuis vervangen, want hij lekt water waar hij tegen de kop aan zit ( komt ook bijna nooit voor :D ) Vandaag ook bezig geweest met de audio en de tellerbakverlichting. De lampjes van de tellerbak vervangen. En een paar nieuwe Hertz 8.7cm speakers in het dashboard gemonteerd, en de radio die ik nog had liggen. Aankomende week krijg ik nog 2 speakers binnen die in de hoedenplank dragers passen, van caliber ( 100 watt ) , en ook nog een kleine versterker voor deze speakers :thumbup: Hierbij kwam ik nog een waterlekkage tegen, want boven mijn zekeringkast was het nat. Dat kwam dus heen van de doorvoering van de kabel van de motorkapsluiting. Deze meteen met siliconenkit afgekit. Het project vordert aardig nu. Wat er nog op de lijst staat: - andere schroefset ( v-maxx of ta-technix, als je nog wat hebt liggen graag PB ) - nieuwe db riem, en dan meteen de 3f nokkenstok inbouwen - her en der wat roestpuntjes aanpakken - katvervanger - een leuke set wielen scoren voor de zomer Ik wens jullie allemaal vast een gezond en gelukkig 2013 :thumbup: |
Weer een update:
Vandaag de spullen opgehaald voor het vervangen van de db riem, en tevens de inbouw van de 3f nokkenas: - kleppendekselpakkingset - nokkenaskeering - distributieriem - waterpomp Ook meteen een lakstiftje meegenomen om her en der wat puntjes bij te kunnen werken :thumbup: ![]() Uploaded with ImageShack.us Gisteren nog een corrado 16v stuur op de kop getikt, voor in de daily van de vrouw :D ![]() Uploaded with ImageShack.us De ontsteking komt hopelijk zaterdag binnen, en morgen hoop ik de 2 speakers binnen te krijgen die ik heb overgenomen van een medeforumer voor in de hoedenplank dragers ;) De O-Ring om de koelwater lekkage te verhelpen heb ik ook binnen :thumbup: |
Net het corrado stuur in de mk3 van de vrouw gezet, staat hem netjes, en stuurt stukken beter als dat hard plastic orginele stuur :D
Ook maar meteen de wieldoppen er even opgeklikt, ziet er toch wat netter uit dan zwart/roest staal :thumbup: Vandaag had ik de boxen verwacht voor de mk2, maar helaas :mad: Hopelijk morgen dan..... |
Vandaag de speakers binnen gekregen voor in de hoedenplank dragers. Passen perfect. Ik kan de origenele bevestigings pinnetjes gebruiken, even m5 draad erop tappen en klaar :D :thumbup:
Maandag even moeren en revetten meebrengen op het werk en dan kan ik het zaakje monteren en aansluiten :D :thumbup: |
Inmiddels deze week weer het een en ander gedaan.
Maandag heb ik de speakers in de hoedenplank dragers gemonteerd, wat zeer netjes gelukt is. Vandaag zijn we begonnen met de Db riem en wat andere dingen. De riem, waterpomp, kleppendekselpakking en nokkenaskeering zijn vervangen. Daarna het thermostaathuis los gehaald tegen de kop aan, aangezien deze daar lekte. De rubber o-ring bleek helemaal weg te zijn, en het huis is helemaal open gescheurd. Nogal balen, ik hoopte alleen de o-ring te hoeven vervangen maar nu moet ik dus opzoek naar een nieuw huis. Verder nog de bakolie gepeilt, en peil bleek te laag dus aankomende week bijvullen.( de bak lekt/zweet uiteraard, net zoals alle volkswagen bakken :D ) Deze week hoop ik dan ook eindelijk de ontsteking binnen te krijgen en deze erop te kunnen bouwen en af te stellen. Ook nog even gecheckt waar het trillen bij naar links sturen vandaan komt. Dit blijkt de binnenste homokineet van de rechter aandrijfas te zijn waar flink speling op zit, dus deze moet ik vervangen ( heb nog een goede complete as liggen ) :thumbup: |
Goed bezig Jorg! Daar heb je een mooie daily aan. Mooier dan een type 3.
|
Deftige daily
|
Dankje jongens. :thumbup:
Vandaag het thermostaathuis binnen gekregen, die wordt morgen gemonteerd, evenals de andere aandrijfas. En ik hoop ( ik durf het bijna niet te zeggen want ik wacht al 2 weken :mad: ) morgen de ontsteking binnen te krijgen, en te kunnen monteren. Dan heb ik namelijk alles zover klaar. Wat nog moet: - katvervanger ( want die leeft aankomende zomer niet lang als hij bij iedere hobbel het wegdek raakt :D ) - andere schroefset - wat kleine plekjes bijwerken - setje 15'' staal, en banden scoren voor de zomer :D Ik houd jullie op de hoogte :thumbup: |
Top! Waarom duurt het zo lang met die ontsteking dan?
|
Het is 1 keer fout gegaan, dus is hij retour afz. Gegaan. Vorige week dinsdag is hij volgens de verkoper opnieuw verzonden, maar ik wacht nog steeds :mad: :confused: vermoedelijk een fout bij t.n.t......
|
Tnt kan nog wel ff duren die zijn in treurnis nou ups ze niet gaat kopen...
Maar ff zonder gekheid met een track n trace moet je toch kunnen zien waar die nu is. |
Track en trace heeft de verkoper helaas niet. Bonnetje weggegooit :mad:
|
Gister het thermostaathuis vervangen, en koelwater erop. Alles weer lekvrij gelukkig :D Tevens zit er een andere linker aandrijf as onder, omdat de oude speling had.
Wat iets minder was, en tevens het getik van de bak verklaart, is dat ik maarlieft 1.3 liter olie bij kon vullen :eek: In zo'n bakje gaat ongeveer 1.6 liter olie, dus ' do the math ' . ....... Het getik is nu weg, en hij schakeld beter. Hopelijk blijft de bak ook heel na 2 maanden met nauwelijks olie erin gereden te hebben. Ben nu opzoek naar een ontsteking, omdat ik degene die ik gekocht heb nog steeds niet heb ontvangen, en hem ook niet verwacht nog te krijgen :thumbup: |
Inmiddels weer wat dingen gedaan aan de golf.
Gisteren een nieuwe ontsteking gemonteerd ( thanks to DarkSupra ), hij loopt weer een stuk mooier! Tevens gister de rechter aandrijf as vervangen, omdat de auto nog steeds trilt bij insturen naar links. Dit helaas zonder resultaat, probleem is er zeker niet beter op geworden. Vorige week een katvervanger in elkaar gelast en gemonteerd. Weer 0.3 pk winst :D :thumbup: Vandaag is de auto bij de monteur om verder onderzoek te doen naar het trillen, ik kom er zelf niet meer uit. :confused: Ben benieuwd |
Kijk kijk, druk aan de weer. Lekker. :thumbup:
|
Raar van dat trillen!
Misschien is er lood af van een velg? Of is er iets met de velgen soms? Het zou haast iets in die geest moeten zijn! :thumbup: |
HELAAS is het probleem van het trillen gevonden: de versnellingsbak is kapot.
Waarschijnlijk is het differentieel kapot, aangezien het probleem zich vooral voordoet bij het accelereren en erger wordt wanneer er naar links gestuurd wordt. De bak olie is afgetapt, en daar zat nogal wat metaal bij. Opzich niet vreemd, aangezien de bak zo goed als droog heeft gestaan. Ik ontdekte dit pas 2 weken geleden bij het controleren bij de grote beurt ( wat ik overigens altijd doe ). Er ging toen 1.3 liter olie bij, terwijl er maar 1.6 liter in het bakje zit. Gelukkig heb ik via een kennis een goede 8p 5 bak van een polo 86c over kunnen kopen, welke er morgen onder gebouwd wordt. Tevens ontdekte de monteur ook dat de remklauw linksvoor vast zat ( blok scheef afgesleten, schijf flinter dun ) dus de klauw wordt nagekeken, en er komen voor nieuwe schijven en blokken op. Kost al met al wat, maar dan is het ook goed :thumbup: |
mooi naadje kerel!
het zit je wel mee de laatste tijd! |
Dat kun je wel stellen inderdaad. Maarja. Ik heb dadelijk alles gehad wat maar kapot kan, dus ik hoop er voorlopig vanaf te zijn. :thumbup:
|
Mits je geen andere auto koopt natuurlijk. :tongue:
|
Gaat niet meer gebeuren, heb al genoeg ellende van andere mensen gekregen, en met name bij deze ruil ben ik zwaar genaaid. Zo zie je maar, niemand is te vertrouwen. :mad:
|
Ben inderdaad blij dat ik geen auto tegen deze geruild heb, auto zag er echt heel netjes uit, maar heeft dus aardig wat gebreken helaas.
|
Met de nieuwe versnellingsbak , bleek het rare tikkende schurende geluid bij stationair draaien toch niet uit de bak te komen. Echter is het trillen met rijden wel weg gelukkig. 1 probleem getackeld.
Ik was er dan ook helemaal klaar mee, en besloten te rijden tot het kapot ging en het zaakje niet eerder open te maken. Dit duurde echter niet lang, want vorige week dinsdag ( 1.5 week na de bakwissel ) trapte ik de koppeling op de bodem. Dit was dus de reden om de bak er maar weer af te trekken en te kijken wat er loos was. Helaas was er weinig te zien aan druklager/drukgroep en koppelingsplaat. Enige wat opviel is dat het asje wat om de priesas val, waar de plaat op gecentreerd zit, nogal wat speling had t.o.v. van de plaat. Plaat en drukgroep waren verder zo goed als nieuw. Aangezien de koppeling van valeo is, en dit niet bekend staat om zijn kwaliteit, toch maar besloten om er een nieuwe SACHS koppelingsset in te zetten. Deze komt maandag binnen, en wordt dan ook gemonteerd. Zo blijven we bezig, van het ene mankement naar het andere, en bruintje loopt langzaam maar zeker ook leeg . :mad: |
Zo, morgen voor de zoveelste keer de bak eraf sleutelen. De bak wordt weer vervangen door de originele 4 bak, omdat de koppeling die ik heb alleen geschikt is voor een 4 bak. Ik kom toch zelden op de snelweg, dus maakt me niet zoveel uit :thumbup:
De 5 bak gaat de verkoop in. De wielen voor 2013 zijn ook bekend, nu nog opzoek naar een leuk setje ( gebruikt ) rubber :thumbup: :D ![]() ![]() |
Toffe velgen Jorg! Maar waarom in vredesnaam gebruikt rubber? Wat voor bandenmaat zoek je?
|
Om de kosten te drukken dennis. Ding heeft me al een kapitaal gekost afgelopen tijd. En ik rij hoogstens 5000km per jaar.
Ik zoek 155/55-14 voor de vooras, en 165/55-14 voor de achteras. :thumbup: De bak zit er inmiddels weer tegen. Morgen het zaakje verder afbouwen. Front er weer in, wielen eronder en antivries erop. Hopelijk werkt dan eindelijk alles naar behoren, en zonder bijgeluiden. |
Zo, alles werkt weer naar behoren. Bijgeluiden zijn eindelijk weg, en hij schakeld als een nieuwe. Hij staat nog binnen om wat roestplekjes aan te pakken.
Plannen komende tijd: - electrische brandstofpomp erop - 3f nokkenas erin - inlaat spruitstuk bewerken - zomerwielen eronder - omlaag schroeven |
Hey Jorg, toch maar geen andere plaat gekocht!
Bandjes zijn wel erg klein, dat wordt hooguit 90 op de rijksweg. Hou je daar rekening mee :D |
Hey tim,
Ik heb de 4 bak er maar aan geschroeft die ik nog had, losse plaat was niet te koop, en een hele set koste weer 180 euro. Aangezien ik zelden snelweg rijdt, toch maar besloten om het zo te doen Met die bandjes komt wel goed, dan maar wat langzamer, als het maar laag kan :D :thumbup: |
Dat die monteur toen niet heeft gezien dat de koppeling bijna aan z'n einde was. Waar ik werkte als de bak er toch achter heen ging voor wat dan ook vervingen we ook meestal de koppeling bij 120.000 km of meer als deze al niet eerder vervangen was.
Verder mooie daily 👍 Jammer van al dat gekloot en gezeik. Bandjes kan ik je helaas niet aan helpen... |
All times are GMT +1. The time now is 23:42. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.