![]() |
Passat Type 33 TD
Hallo liefhebbers!
Vandaag bij mark (markdemark) zijn passat 1b TD opgehaald, hier moet nog het 1 en ander aan gebeuren (vooral mechanisch). Maar het is wel een machtige machine! Met een 1.9 td van een golf 3, een turbo van een LT35, en een aangepast dieselpomp, 5 bak van een audi en een rvs sidepipe. Ding loopt en trekt als een malle! ik ga er vanaf morgen mee beginnen. Hier al wat foto's van toen ik onderweg was en net thuis kwam ![]() ![]() Zal morgen wel verder wat foto's posten ;) Keep you updated. mvg Kenny |
top! heb de youtube filmpjes al bekeken, wel tof zoiets...:thumbup:
|
Ah, dus die heeft ook weer een nieuw baasje.. Een van de leukste auto's die hier te koop stond vind ik.
|
Is er een link naar de filmpjes?
|
Stoere auto, gaat nog in de buurt rijden ook. :thumbup:
|
Vette Passerati, ga je veel lol mee hebben :)
Maar 't is toch een TD en geen TDI?? |
Mooi ding van te maken. Heb er zelf ook weleens aan gedacht om zon passat als daily aan te schaffen met de huidige wegenkaart en brandstofprijzen. Dikke tdi erin en gaan :)
|
Bedankt allemaal!
Gaat helemaal goed komen met deze wagen! @zollie: is inderdaad een td ;) maar komt nog een intercooler op! |
'i' in tdi staat toch voor electronische inspuiting en toch niet voor intercooler?
|
Klopt. Een intercooler maakt van een TD nog geen TDI ;)
Maakt verder niks uit, prima motortjes. Heb dezelfde (AAZ) ook in mijn T3, met intercooler erbij :) |
Meer een Passat GTD dus :thumbup:
Super coole bak! |
Haha okee, dacht dat het voor intercooler stond!
Zal het even aanpassen Edit: Done!! |
Turbocharged Direct Injection ;)
|
UPDATE:
Vanmiddag de auto even ontdaan van de vegetatie op de lak met de hoge druk reiniger. Hier de foto's van tijdens en het eind resultaat! ![]() ![]() ![]() ![]() Ook had mark me gevraagd om de hooters sticker op de achteruit niet te verwijderen, maar hij past niet bij de look waar ik voor ga, maar hij hoort wel bij de auto, dus heb hem er heel afgekregen en geplastificeerd! Deze gaat op de achterbank bevestigd worden in de kofferbak (een mooie plekje dat deze sticker verdient!) ![]() En heb ook de normale h4's vervangen voor gele pitten (zoals het hoort, foto komt nog) |
Haha, Mark zijn oude passat. Veel sleutelplezier ermee :thumbup: :D Ding gaat als een malle ja, maar voor hoelang :D ??
|
hoezo voor hoelang?
|
gaaf ding was het met die shit erop.....imo best jammer dat ie nou schoon is.
maargoed,hij is van jou,succes verder:thumbup: |
hahahah :P dat zei mark ook al.
helemaal schoon word die toch niet ;) en krijg ik hem ook niet haha Zit wel met een vraag: de carterdruk van het blok loopt behoorlijk hard op en duwt dan ook de olie eruit via de turbo, ook lekt hij aan de achterkant van de kop. kan het zo zijn wat mark al zei dat de koppakking lek is? of zijn dit niet te symptomen van een lekke koppakking? |
kan,maar is niet erg waarschijnlijk.ik zou toch de kop even lichten om het blok van binnen te bekijken.en ook niet onbelangrijk,is de turbo zelf wel in orde?
|
Wat kan het dan intern zijn?
|
Met zo'n setup; alles :D
|
Je leest vaak bij te hoge carterdruk dat het aan de zuigerveren ligt!
Hoop dat dat niet het geval is want dat gaat weer een hoop geld kosten |
Quote:
het enige dat tussen de druk en het carter zit zijn idd de zuigers en zuigerveren,dus dat zou wel eens kunnen kloppen ;) |
Wat is dan beter, revisie of ander blok?
|
Quote:
ligt een beetje aan wat je wil en wat je budget is.als je hem langer wil houden,zou ik dit blok goed opbouwen. |
Blijft mooi spul zo ouwe passat .
|
Wil hem zeker langer houden!
Wat bedoel je met goed opbouwen? |
Aan welke kant van de turbo wordt het eruit gedrukt? Olie die uit de turbo wordt gedrukt duidt waarschijnlijk op een versleten turbo.
Zoals Gerben zegt, kop ff eraf en eventueel af laten persen. Maar ik zou eerder bij de turbo gaan zoeken. 't Is een LT turbo, zware bussen en meestal mee getrapt en ik denk niet dat er een nieuwe turbo op dit blokje is gegaan ;) Als je op tijd je turbo laat reviseren, hoeft het niet veel geld te kosten. |
Niet stilgezeten de laatste dagen dus weer een update:
Motorblok bouwt gelukkig niet teveel carterdruk op, turbo lekt niet en heeft geen speling, alleen de koppakking is lek gelukkig, dus binnekort kop eraf om te vlakken en nieuwe koppakking er tussen! Hoop gedaan verder aan de auto zoals: Ramen achter geblindeerd, achterwisser verwijderd, stickers geplakt, volksforum kentekenplaathouders geplaatst! En last but not least: begonnen aan het interieur! Ouder interieur eruit gehaald (vies en vol gaten, echt een bende) en op de sloop een golf 2 interieur gehaald! Dacht dat het wel plug en play was, maar was alles behalve dat :screwy: (voorstoelen zitten er in en de zitting van de achterbank is ook klaar) Genoeg gelult hier de foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() Hier de rest: ![]() ![]() ![]() ![]() ook mark zijn hooters sticker een plek gegeven in de kofferbak: ![]() Dat was het dan! morgen weer verder met de achterbank! Keep you updated! |
|
Thnx :thumbup:
|
Gaaf ding Kenny!
|
Dik!
|
Dank u zeer!
|
Leuk speelgoed :)
|
daily ride en speelgoed ;)
|
Dat loopt nondejuu goed haha
|
haha dat zeker ronnie!
je zal hem binnekort wel eens zien ;) kom ik wel langs jullie ''hangplek'' gereden |
Weer een update:
Bank is helemaal af nu, heb dus alles omgebouwd op het oude frame zodat ik de plaat van de doorlopende laadvloer van de bank behoud! ![]() Ook nog een oldschool sony radio met cd wisselaar ingebouwd! ![]() ![]() En vond dit nog in de achterbank (op de plaat van de doorlopende laadvloer, dus tussen stof en plaat in) ![]() kan iemand me wat meer hierover vertellen? |
Leuk spul :)
Dat blaadje is nog van de fabriek, volgens mij om te controleren of alles erin gebouwd was ofzo. Er zwerft hier ergens een topic over. Kop vlakken zou ik trouwens niet doen, het is een diesel he ;) |
All times are GMT +1. The time now is 08:51. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.