![]() |
Golf 4 nokkenas
Hallo ,
Mijn naam is carlo en ik ben in het bezit van een golf 4 1.6 sr 8klepper Ik had mijn auto uitgelezen via vcds lite en daar kwam de foutcode 00515 uit Nokkenassensor g40 no signal .. Deze laten vervangen maar nu blijft de code er in staan .. De auto steigert in zijn toeren als een malle en valt spontaan uit vebruikt veel brandstof (350 km ) op een volle tank met normaal rijgedrag Kan deze code ergens anders nog vandaan komen ? Ik hoop dat iemand mij wil/kan helpen Met vriendelijke groet , Carlo Snoeren |
Motor code akl .. Was ik vergeten er bij te zetten
|
Waterpomp en distributie riem spanrol en meelooprol zijn pas vervangen incl der multiriem
|
Ik neem aan dat deze code met draaiende motor wordt aangegeven?? Sommige motoren geven storingen op de G28 of G40 als de motor niet loopt tijdens uitlezen. Als deze worden aangegeven met de motor lopend is er inderdaad iets mis.
Even bedrading doormeten of deze nergens beschadigd is tussen ecu en g40. Zou ook met een scope kunnen kijken of de G40 überhaupt signaal opwekt, bij VR6jes bijvoorbeeld, wil nog wel eens het magneetje op de nokkenas kapot gaan, dan kan de sensor niets meten uiteraard. |
Zit de storing er in sinds de tandriem vervangen is ??
Meen dat bij een AKL het niet uit maakt of deze loopt of niet, tenminste dat is zo bij mijn akl toledo. Storing kan diverse oorzaken hebben. -defecte sensor -defecte bedrading -defect regelapparaat -tandriem van tijd af (krijg je soms ook g40 storingen van) Meten is weten !! |
Timing is inderdaad een hele goede. Als deze niet 100% staat krijg je op sommige motoren ook een G40 storing inderdaad.
|
Code zat er al een poos in ook voor het vervangen timing is goed dat heeft een ervaren
Monteur gedaan .. En is inderdaad met Lopende motor uitgelezen .. Dat Magneetje kun je dat vervangen ofzo ? En hoe kan ik via scope kijken of hij signaal Opwekt ? Trouwens als ik op de buitenste 2 pootjes meet van de kabel meet ik 5v+ geloof Ik |
Quote:
Da's heel goed, de middelste is voor signaal :thumbup: |
en hoe kan ik meten of er signaal uit komt ? ik heb her en der iets gelezen over een led tester ?
is dat gewoon een led lampje pakken en bij de draden er bij prikken ? |
en welke testen zou ik nog meer uit kunnen voeren met vcds lite ? zodat ik weet waar t vandaan komt .. de sensor is namelijk nieuw
|
|
|
knocksensor van cylinder 3 is hoger in waarde .. ik heb geen idee maar is dat goed of slecht of normaal
? |
Met een tester kun je met deze storing vrij weinig, is gewoon een kwestie van storing zoeken.
Waarde knocksensor zou ik negeren, als de motor hierop af gaat regelen komt er meestal ook een storing naar voren. |
Quote:
Heb net de bougies vervangen .. Morgen nieuwe bobine er op .. Zal straks even Posten wat mijn bevinding is met de nieuwe bougies .. Waren nl echt aan vervanging toe |
Quote:
De Bougiea hebben niet veel veranderd hopen dat de bobine wel wat doet ... Iemand enig idee waar de signaaldraad van de hallgever naar toe Loopt ? En waar ik die kan vinden |
Signaaldraad van hallgever g40 loopt direct naar het motorregelapparaat.
Zou kijken of je ergens een stroomloopschema vandaan kan halen, anders is het wel erg zoeken. Zou eerst de timing van de tandriem controleren. |
Quote:
Timing zou goed moeten staan .. Kan ik dit via vcds bekijken ? En waar in mijn auto vind ik het regelapparaat ? Alvast bedankt voor je hulp !! Hier kan ik iets Mee |
Quote:
Timing kun je met een testkast niet controleren, moet je gewoon zo controleren met de merktekens. Toch eerst controleren ook al heeft een garage pas de tandriem vervangen, ze zijn ook niet overal even goed ;) Pas een TDI gehad met een g40 storing waarvan de klant al een kapitaal had uitgegeven bij een andere garage, sensor vervangen kwam bij ons om het regelapparaat te vervangen (omdat deze kapot zou zijn). Bleek gewoon de tandriemspanner kapot te zijn en van tijd gesprongen te zijn. Regelapparaat zit in de paravanbak (waar de het ruitenwissermechanisme ook zit) |
Quote:
Ik ben vrij handig maar van het distributie gedeelte Blijf ik liever af tenzij ik van buiten af wat kan zien . Ik ga straks uit het werk mn bobine vervangen en toch nog maar een keer de draad door meten naar het regelapparaat .. Iemand tips hoe ik de timing kan controleren ? |
controleren is niet lastig.
Krukaspoelie inkeeping gelijk zetten met het streepje in de kap Bovenste tandriemkap eraf halen en merkteken op nokkenaspoelie moet gelijk staan met merkteken op achterste kap. indien deze 180 graden verkeerd staat de krukas nog een keer rond draaien. |
Nou dankjewel !! Ik ga straks gelijk kijken !! Klopt het dat bij mijn akl de nokkenas poulie 'slechts' conisch vast zit ? Of is dat met en spiebaan
|
Zit gewoon vast met een spie volgens mij, anders heeft het geen zin om er merktekens op te zetten ;)
|
En dit alles kan ik controleren terwijl de riem er op ligt en de kappen er af zijn ?
|
riem kan er op blijven en alleen de bovenste kap moet eraf.
|
Om 5 uur ben ik klaar
Met werken en ga ik de bobine er op knallen en de timing controleren !! Alvast bedankt en zal vanavond nog even een update posten |
oke timing staat in orde...
bougies + bougie kabels + bobine in orde ( allemaal vervangen voor nieuwe ) draad van hall gever door gemeten .. in orde zucht ...... wat kan het zijn ? hoe test ik zonder scope of de hall gever uberhaupt iets doet ? |
Je zou eventueel een paar draden van het regelapparaat naar de sensor kunnen leggen om de bedrading helemaal uit te sluiten. Soms zit er een overgangsweerstand in door b.v. een beschadiging van een draad. Draad is dan bij doormeten goed echter als deze belast wordt krijg je een spanningsverlies.
Om het signaal te controleren zou ik toch echt een scoop pakken, anders is het als nog gissen of het signaal goed is. |
Quote:
Iemand een idee wat een regelapparaat kost ? |
Quote:
Nieuw meestal iets van 700+ ;) |
Fuck .. Dat is duur en dat gaat hm
Zeker niet worden .. Dat regel apparaat zit in de ruimte van de ruitenwisser toch ? Als ik dan er in kijk zie ii dat de kabelboom aan de rechterkant bij het Koelwater weer naar buiten gaat .. War zitdat Apparaat dan ? Ik heb namelijk zelf niet gemeten dus wil dat zelf nog Eens na meten .. |
Maar met een ledje kan ik wel kijken of er iets van signaal uit komt ? Zo ja kan ik alsnog een scope regelen toch ?
|
Quote:
Zit inderdaad in de ruimte waar het ruitenwissermechanisme zit. Haal de ruitenwissers eraf en die kunstof plaat eraf en dan zit hij in het midden. (oppassen dan je die kunstof plaat niet breekt, deze zit met een kunstof rand in een profiel onder op de ruit gedrukt) Denk dat meten met een led lastig gaat met lopende motor (signaal gaat te snel), misschien dat je het bij starten kunt zien. |
Wat ik ben vergeten te melden is dat de auto begrensd lijkt te zijnop 5100/5200 toeren ... En ik krijg 1 ruiten wisser niet los :@ wd40 mag niet baten
|
Quote:
Zou eerst de storing oplossen, voor ruitenwisserarmen zijn ook speciale trekkers voor als hij helemaal niet los wil. Meestal inspuiten en jutteren (duwen en trekken aan de voet) wil ook wel helpen. |
Heb je een nieuwe hallgever gemonteerd?
Laatst was hier iemand op het forum die had een 2hands geplaatst, en die bleek ook stuk te zijn.. |
Quote:
Het is inderdaad een gebruikte sensor maar is werkend van het blok afgekomen heb met een analoge multimeter gemeten en die geeft wel aan dat er spanning uit komt .. Ik weet ff helemaal niet meer wat ik nu het beste en als eerste kan doen |
All times are GMT +1. The time now is 00:41. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.