![]() |
ff serieus pik, hoe lang nog?
|
Quote:
In 2003 in Oostenrijk besteld bij Marco en kreeg hem met Mania dit jaar.... dus zelfs langer dan 2 jaar ;) |
hij lag wel al n tijdje klaar dennis, maar aangezien jij als adhd konijn altijd alle kanten op springt lukte het me niet m aan je te geven
|
als ik slaap leg ik op 1 plek ;)
|
Even wakkerblijven: Bougies zijn wel degelijk anders, zou ik maar eens snel gaan vervangen!!
Er moeten BOSCH W6DPO bougies in. Ongeveer 25 euro per stuk! Gaan wel lang mee. Ik zou me zeker aan dit type houden. |
en anders? gaten in de zuigers en bende?
Volgende week scoor ik ze ff. |
Die mogelijkheid zit er in..
Lees op dit moment toevallig een 100.000km test van de Polo GT (1984), en na 30.000 is er een andere motor ingekomen vanwege gaten in de zuigers (verkeerde bougies). :) |
ff checken, W6DPO Bosch Platinum zit der in!
|
Mannen, even wat keiharde data:
olie druk bij stationair, en bij hogere toeren. Lader druk, wat is goed / standaard, wat is matig of slecht, hoe meet je die. Compressie? Bezine druk: zelfde als bij 16V? Water wordt op normale wijze erg warm, te warm als je het mij vraagt. Komt dicht in de buurt van het rode vlak. Ik heb een radiator die van een G60 af komt maar die niet de zelfde breedte heeft als een rallye. Ik meende dat deze aan dem intercooler vast zit (zelfde breedte) of heb ik een corrado radiator te pakken? alles tbv een PG motor natuurlijk |
Quote:
er is maar 1 soort die er in kan. en 25 euro pst??? krijgen jullie geen korting dan ze kosten 22 incl btw - de korting :D :D :D :D |
17,95 p/st :biggrin: maar dat geeft verder niet, ik had ze al.
|
up, heeft iemand wat data?
|
niet meer nodig, maar bedankt.
ontsteking stond dus niet fraai, had klein lek aan vacuum circuit, stationair stond niet goed en CO is weer eens opgeschroefd. Als tie goed heet is van het vlammen dan klapt hij en vlamt hij als een malle. Blauw / witte steekvlammen dus...... Wat een tijgert! |
ik ben benieuwd naar wat foto`s en filmpjes....
|
Quote:
22 euro - korting - 45 % dus |
Die W6DPO's hoeven er helemaal niet in, dat zijn gewoon bougies die bedoelt zijn om lang mee te gaan en ze zijn zo duur omdat ze behalve in de G60 alleen in de 944 Turbo zitten. Sterker nog als je een beetje opgevoerd bent kan je beter koudere nemen zoald de W5DPO (G40) of gewoon andere 5jes of 4tjes van Bosch of een ander merk. Mijn voorkeur gaat uit naar goedkope NGK's en Champion's.
|
Alles best, loopt nu beter dan ooit. De mannen van SE haden hun zaak niet goed gedaan. Ontsteking, CO en stationair stond waardeloos. Zoiets had ik al gezegd geloof ik....affijn, nieuwe motorsteunen zijn onderweg, VR6 lip ook, 68mm poelie is ook onderweg en de bumper wordt deze week nog gespoten. Wordt wel wat zo. Misschien kom ik 2 okt ff naar Oss....wie weet.
|
Laat ff weten als je gaat, kunnen we samen oprijden.
|
is best sjef. waar is het precies?
ebay did it again: VR6 lip nieuw = 14.99. |
Geen idee, staat wel ergens in een topic.
Zeeer strakke prijs voor die lip! :eek: |
Zo, voorbumpert gefixt, zal van de week es een plaatje posten hier. Wel aardig geworden met dat gaas. Wielen zijn weggebracht...jeuj.....
|
GAAS????? raceGAAS??
|
En zondag te bewonderen in Oss :)
|
ja sorry, zag geen andere manier.
68mm poelie is binnen! |
het kutte is alleen dat me lader 0.4 bar aangeeft...ik mag hopen dat dat komt door de dikkere intercooler buizen, dikke intercooler en bewerkte kop. Serge hoeveel heb je weggehaald? Standaard 0.6 bar met 60mm buis, dan kan het best zo zijn dat hij 0.4bar aangeeft met 76mm buis. Zelfde hoeveelheid lucht onder lagere druk door dikkere pijp....klinkt dit reeel? Anders gaat de lader er nu meteen af. Misschien komt hij op die 0.6 of hoger na monteren 68mm poeilie.
|
Ed, volgens mij moet je toch weten dat laaddruk echt niet alles zegt over de toestand van de lader. Open maken is enige mogelijkheid om te zien of alles in orde is.
|
lader is gereviseerd en heeft nu 1500km gereden.....
|
kop is normaal bewerkt .
lader kan door de grotere intercooler ,minder druk opbouwen (krimpen van lucht is druk verlaging ,maar wel meer zuurstof) een 68mm pouly zou het moeten doen |
oei, wel racegaas gebruiken (kuch) maar niet laten zien of dat gerechtvaardigd wordt door t eindresultaat... foto?
|
Een grotere intercooler zal een verwaarloosbaar drukverlies geven, een goede lader met standaard poelie moet altijd een 0,6 a 0,7 bar doen en meteen goede druk opbouwen als je onderin op het gas gaat. 0,4 bar is niet goed maak hem open voordat het te laat is.
|
Oei, dat wordt zondag een ritje met de VR6 Ed ?! ;)
|
Quote:
i agree ![]() |
ja ja ja ja komt der an.....
|
waarom kan ik geen foto's plaatsen?
|
attachment doen t niet meer dus gewoon naar fotoboek uploaden
|
Quote:
en een grotere IC en van A tot Z 3" buizen? dan moet nog steeds een standaard hoeveelheid lucht door een wijder systeem, een logisch vervolg is zakkende druk. Ik ga smallere buizen scoren. |
Quote:
zit nu een 68-er poelie op, zal volgende week eens opnieuw druk meten. |
Hoe dik zijn die buizen? 100mm? Dan kan ik me er nog iets van voorstellen... Als er ook nog een 68mm poelie opzit dan zou je zeker 1 bar moeten halen, is het niet onderin dan hoog in toeren aangezien de kop nog steeds de meeste restrictie heeft en de druk in het inlaatspruitstuk hoger oploopt dat je dan zulke dikke ic buizen hebt maakt geen fluit uit.
|
buizen zijn 76mm, volgende week laat ik nog maals de druk meten met de 68mm poelie.
Ik heb nog garantie op de lader tot eind oktober. |
buizen van 76mm is dat niet wat groot? daar kun je ook kleinere voor nemen zodat het drukverlies minimaal is.. ik heb hetzelfde probleem met m,nb 16vg40 daar wilde ik een sprinter ic voor hangen maar daardoor heb ik 0,2 bar minder en voor mij is dat veel want ik rijdt maar met 0,5(1.6imotor) dus ga ik nu voor de slk ic..
waarschijnlijk zal het dus niet aan je lader liggen edward |
All times are GMT +1. The time now is 21:14. |