![]() |
Quote:
Wat was het probleem met de kelken die erop stonden? Ik gebruik namelijk dezelfde en heb eigenlijk nergens last van. deze dus ![]() |
Nou het probleem is het volgende:
Heb dus de sproeiers uitgeboord met 1.5mm (zeg maar sproeier 150) En met de filters er op hield ie volgas in, en begon ie iets te pruttelen. Met de filters er af heb ik dat niet. Dus dan kon ik 2 dingen doen. De sproeiers kleiner, of zonder luchtfilters gaan rijden. Ik heb die boortjes niet zo liggen en vond het wel mooi geweest met telkens proberen. Dus vandaar nu die theefilters er op :D krijg ik iig geen blad in de motor. Het fijne stof zal die wel aanzuigen wat mischien niet zo best is voor de motor....maar daar heb ik niet zo veel moeite mee. Het is meer een 1.1 en wil ooit weer eens een dikke motor opbouwen voor het circuitracen. Dus het mag kapot :P Ook hebben de rubbers van het filter een rand binnenin wat de carb al een heel eind afsluit, sloot bij mij zelf al het poortje voor 3/4 af voor de gasschuif. Jij hebt hem gewoon prima afgesteld op de luchtfilters die je gebruikt. :thumbup: |
Quote:
Als je zelf je carbs volblaast met lucht? Carbs dan wel op de kop houden en blazen in de toevoer. Dan moet ie afsluiten. Ik had dit probleem ook met mijn pomp en heb een klein pijpje in de toevoer gedrukt zodat ie sneller stopt met pompen. 0.15 bar zou die moeten doen, volgens mij doet ie meer want hij drukte zo de vlotternaalden terug. Jij wil nu een brandstofdrukregelaar monteren? |
Quote:
misschien maar ga eerst jou tip ff proberen en als het dan nog niet is zo als het hoor dan ga ik een brandstofdrukregelaar monteren |
Quote:
nou met het buisje in de toevoer van de leiding helpt niet dus ik ga een druk regelaar plaatsen alleen zoek ik nog een goeie druk regelaar weet een van jullie een goeie hoeft geen duur ding te zijn of een met een meter er op als ie maar zen werk doet en vanaf 0.1 bar kan leveren. |
vlotters in de vlotterkamer zijn gewoon af te stellen hoor. Die van jou zijn of versleten of ze sluiten te laat de brandstoftoevoer af.
Controleer eens de vlotternaald of daar het rubberen dopje nog opzit, of dat de vlotternaald er uberhaubt wel in zit. |
Hmmm...dat ga ik ook is checken op de mijne. Ik dacht dat het enkel koperen puntjes waren die de toevoer afsloot.
Als ik ze op de kop had liggen en ik ging blazen, kreeg ik er met geen mogelijkheid lucht door heen geblazen. Dus het lijkt me wel dat ie afsluit. Afstellen? door ze bij te buigen mischien? |
yep de vlotters moet je dan iets verbuigen. Als je koperen kopjes heb kan heel goed hoor, moet je des te voorzichtiger zijn. Die zijn namelijk heel gevoelig voor kleine putjes waardoor die dus niet goed afsluit.
Vlotters niet te laag afstellen want dan kan het zijn dat je pomp de kamers niet optijd vol kan pompen als je een lang stuk volgas rijdt. Ik heb de mijne destijds gecontroleerd om ze in dezelfde hoek in de bankschroef te zetten als ze op mijn blok zitten en dan via de brandstoftoevoer lucht ingeblazen totdat ik de goede hoogte had. |
Dacht eindelijk een probleemloos motortje te hebben. Scheurt er een inlaatrubbert...
Wordt dus zoeken naar nieuw spul. Ben het een beeetje zat aan het worden, maar ga niet opgeven want had hem net fijn voorelkaar dat ie niet meer stotterde enz. Haal de boel er dus weer achterweg en leg het even aan de kant. Ik ga een nieuw inlaatje maken. Met nieuwe flenzen en inlaatrubbers. Ik ga dus de originele pict 7 er tijdelijk op gooien, deze heeft het bij mij nooit goed gedaan. Altijd stilvallen enz. Ik vermoed een slechte mechanische pomp. Die elecktrische pomp tegen het schutbord zal het toch wel gaan doen op de originele carb? Dan kan ik iig met die wagen naar Dumpd....al ging ik daar liever met motorcarbjes heen :( |
Quote:
jammer van je inlaat rubbers ik heb zelf een inlaat gemaakt en daar op de carbs bevestigt met 34mm raditeur slang nog geen scheurtje er in en de slang zo kort mogelijk op het spruitstuk bevestigt. die van mij loopt nou persies zo als ik het graag wou geen gestotter meer bleek dat de vlotter nalden vats zaten ff schoon gemaakt klaar is het geen lekkerij meer. ik wens je succes met je carbs en hopen dat het goed komt |
Ik heb nu een afh met cbr600 36mm op testbank gehad en 125,7pk. Niet slecht voor een 1.4.
PROBLEEM Zowel met de Facet pomp als met een yamaha r6 pomp lijkt het er op dat ie geen brandstof meer krijgt na 5 a 10 min. Als ik de snelweg op rij en gas geef dan begint ie te stotteren en uiteindelijk valt ie zelfs uit. Iemand een idee? |
Als je voertuig dan even stilstaat, kun je m dan weer normaal starten als je de wagen op contact laat staan?
Zo ja, vlottersafstellen, vermoedelijk is de vraag naar brandstof groter dan de aanvoer. Als je vlotterbakken te vroeg afsluiten zul je een brandstof tekort hebben. Zo nee, aansturing controle van je brandstofpomp, of zelfs je montage van de carbs. |
Quote:
Ja klopt als ik hem dan stil laat staan dan doet ie het weer (even). Hoe stel ik de vlotter af? |
De Vlotter iets verbuigen zodat er meer brandstof in het huis kan zodat je sproeiers in het brandstof blijven i.p.v. er net boven zweven. Nooit te ver anders blijven ze lekken en stroomt je vlotterbak over.
|
Quote:
hej heb jij nog een inlaat pasplaat liggen voor een polo gt 1300 van bouwjaar ''86?? zou je me even iets wille laten weten? mvg Timomk1 |
heeft iemand ook ervaring met motorcarbs op een 1.6 8v 53kw motorcode RF. ik wil het namelijk gaan proberen op die van mij groeten kevin
|
![]() ![]() ![]() 125,7 PK af laten stellen op rollenbank. Sproeiers naar 1,5 geboord 085 8P bak Maar zoals ik al eerder omschreef een brandstofprobleem. Zowel met een facet pomp als met de R6 pomp die ik er nu op heb zitten. Na een tijdje rijden (snelweg paar km) valt ie stil. Na even stilstaan en pompen loopt ie weer...wel vaak op 3 poten. Kreeg eerder de tip om de vlotters te verbuigen. Doe ik liever nog niet. Zijn er andere mogelijkheden? Slangen zijn allemaal 6mm en 8mm, volgens mij is dat goed. |
Daar zit volgens mij niets anders op dan je vlotters naar beneden te buigen, zo komt er net wat meer brandstof in de kamers.
Zou dat wel even op de werkbank doen met de pomp er naast zodat je kunt controleren dat ie niet overstroomt. Ze moeten natuurlijk wel afsluiten als de vlotterbakjes vol staan. |
Logisch denkende: vlotter verbuigen is geen optie om dat er wel meer brandstof in de kamers komt maar er wordt niet snel genoeg aangeleverd. Het enige dat dan gebeurd is het uitstellen van je motoruitval.
Ik zou eerst de brandstofopbrengst controleren. |
heb je die r6 pomp nu aan gesloten met retour op het t- stuk ?
als dat een pomp is van een motor met carbs is dat niet nodig die stoppen vanzelf met pompen |
Spruitstuk 1.1 GG
Kan ik deze maten gewoon tekenen/overnemen voor een spruitstuk te maken voor een 1.1 GG? Of kan ik ook wat weglaten en/of verbreden?
Ik zou namelijk de radjes links en rechts van de 4 grote gaten willen verbreden. Ik kan dit vrij makkelijk maken op school op de plasma brander. Als nog iemand zo iets wil, kosten zullen vrij laag liggen omdat je geen machine kosten/tekenwerk/programmeer werk hoeft te betalen. Enkel het materiaal. Ik was zelf aan het denken om een plaat van 10mm dik te gebruiken. ![]() |
ik heb indertijd deze maten overgepakt en een klein beetje verder uitvergroot maar niet veel.
Voor een 1100 zonder verdere aanpassingen werkt dit perfect. :thumbup: |
Pakken jullie voor de voeding van de brandstofpomp gewoon de + van de bobine, en de massa van het chassis?
|
Ik zou een inductierelais en een goeie geschakelde plus pakken, zodat als je motor uit valt, je pomp ook stopt, wel zo veilig :thumbup:
|
Zo heb ik het ook gedaan werk relais gepakt die wordt bekrachtigd door de plus van de bobine.
En krijgt stroom van de accu met een zekering er tussen 85 Masssa 86 Klem 15 bobine 30 Accu 87 Pomp |
Dit gaat mijn technische kennis wat te boven.
Bedoel je dan een relais op de zekeringkast? En wat voor relais gebruik je dan precies? |
Ik gebruikte gewoon een brandstofpomp relais die het signaal van de hall-sensor kreeg. Een normaal relais kun je hier niet voor gebruiken want dan gaat deze gezellig zoemen :) (de toerenteller sturing zou je ook kunnen gebruiken, groene draad op je bobine is nagenoeg hetzelfde signaal van je hallsensor alleen een negatieve (12V-) sturing)
De plus (12V+) op de bobine blijft er namelijk opstaan als je je sleutel op contact hebt staan. |
http://www.lpgonderdelenshop.nl/inductierelais
Deze bedoel ik, draadje om de bobinekabel wikkelen, die pikt signaal op en laat het relais schakelen, valt de motor stil, dan schakelt het relais ook af :thumbup: |
Dankje, helemaal duidelijk :thumbup:
|
Het is gelukt. De pomp zit er op en draait prima. Pasplaat voor de weber 34/34 DAT is in de maak, en de carburateur gaat aankomende week weg voor revisie. ;)
|
Zo ik ben ook weer eens aan de rommel gegaan en heb de volgende setup en vraag. Ik heb dit al jaren geleden gebouwd en sinds die rijd niets meer aan gedaan, alleen af en toe ermee gereden.
1.3GK motor met CBR 600carbs voor de rest niets spannends. Vandaag eens gaan rommelen en de vacuumaansluiting eraf gegooid na lezen van dit topic en de onsteking op 14gr gezet. Ik moet zeggen dat hij al lekker reed alleen nu heeft hij onderin net even meer power/koppel, dit is goed voelbaar. Zit alleen even met het volgende, stationair krijg ik hem niet lager dan 1600tr/min. Kan dat eventueel met het CO te maken hebben, ik heb hem 'ooit' eens op 4.5/5 gezet dacht ik uit mijn hoofd. Is al zo lang geleden, ik ben het allemaal een beetje kwijt met die carbs enzo :( |
Klinkt goed allemaal Black Devil kan niet wachten tot mijn spruitstuk klaar is :D
Kan je helaas niet helpen maar hoe kan je nu je ontsteking op 14Gr zetten. Hoe weet je nu wat 14Gr is ik heb een timer light voor de originele stand. Maar hoe kom je op de 14Gr :confused: |
Gewoon met een 13 in een dozijn lamp om onsteking mee af te stellen
|
|
Je kan toch wel graden instellen? Dat is bij iedere motor weer anders.
|
Euhhh nee druk op de gele knop dan gaat hij knipperen en that's it.
Meer knopjes of schuifjes zitten er niet op :shake: |
Laat maar ik zie als dat je 2verschillende modellen heb die van mij is zonder vervroegingswijzer.
Niet dat ik begrijp hoe dit werkt maar dat komt wel als ik zo 1 haal. Met die van mij zie je gewoon het originele punt op het vliegwiel en draar draai je de ontsteking dan naar toe. |
Ik ga morgen nog eens kijken of ze wel goed syncroon staan, met stationair ploft hij ook een beetje in de uitlaat dus staan ze niet helemaal goed, geeft ook gevolg op stationair loop.
|
Daar ben ik weer, en het is gelukt, en (eindelijk) 2 jaar APK erop, afgelopen jaar maar liefst 300km gereden.
Ik ben helemaal opnieuw begonnen zullen we maar zeggen, behalve sproeiers heb ik laten zitten. -CO schroeven helemaal ingedraaid en 3 slagen open gezet -Onsteking 14gr voor (zonder vacuum) -Synchroon gezet, cil 1 stond helemaal verkeerd, ik heb het met een ouderwetse kwikkolom gedaan en dat werkt echt perfect! -Stationair staat hij rond de 1000/1100 toeren Geen ploffen meer uit de uitlaat en loopt netjes over geheel toerenbereik. Ik wil deze winter electronische onsteking erop bouwen en eens kijken voor R1 carbs en een nieuw spruitstuk :) |
All times are GMT +1. The time now is 12:12. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.