![]() |
ik zeg 1 mei ben je er bij :thumbup: :D
|
errug dik zo met die wielen!
hoop 'm snel eens op een meeting te spotten succes! |
Wielen staan m erg mooi!
|
thnx manne,
helaas nog steeds op onderdelen aan het wachten als die eenmaal binne zijn zal het rap gebeurt zijn en kan die begin mei voor de APK ik hoop dat 15 mei Arnhem dubinn de G60 er zal staan afgelope week het interieur in iedergeval op de kilometer teller na en bestuurders stoel weer in elkaar nog ff een fototje van tusse door ![]() ook deze week 2 nieuwe elec raam mechanismes hale met motortje etc zodat dit ook weer goed zal werken :thumbup: |
gaat echt lekker zo kerel! :thumbup:
echt een schitterende Mk2! :cool: |
thnx salih :cool:
nog steeds aan het wachten op de spullen als ik het niet vergeet maar is een belletje doen naar biesheuvel morgen het interieur is nu geheel klaar alles er weer in op de teller na wacht nog op vacuumslangetje. motorisch alles los gehaald om de KVS bochtjes te vervange ook wachten tot die binnenzijn.. maar ik zoek gewoon iest om me bezig te houden :tongue: vanaaf deze nieuwe mechanismes gehaald die kunne er dus nog even in ![]() oude mechanismes er even uit halen en de stekkertjes over solderen die zijn iets anders maar dat is het werk ook niet.. updates zullen weer volgen :D |
zo vandaag weer een update de spullen waren binne :D gelijk weer aan de slag gegaan maar door gezelligheid niet erg opgeschoten..
![]() het tellerhuis gemonteerd en de rest van de interieurdelen hun plekje gegeven, 1 deurpaneel alvast eraf om het mechanisme te vervange etc.. morge weer verder denk ik :thumbup: |
zo het interieur in middels helemaal af op het raammechaniek aan de bijrijders kant na..
![]() bestuurderskant zit erin stekkertje even overgesoldeerd en gemonteerd loopt echt keurig :thumbup: het ziet er iets anders uit maar past allemaal super.. nu is het enkelt nog de kvs slangen fixe bumper weer vast hange en nog wat kleine dingetjes. neem lekker mn tijd maar na dit zal ik er wel zowat zijn in mei een weekje vrij dan wilk hem gekeurd hebbe ![]() |
Zo
na een paar heerlijk warme avondjes kan ik zeggen dat de auto klaar is! er resten zich nog 2 dingen Koelvloeistof en een APK het weekend is wat druk maar dan hoop ik hem nog wel even te af te vullen APK heb ik helaas niet eerder als 1ste of 2de week mei de tijd voor dus zal nog even gedult moeten hebben :tongue: foto's etc zullen wel volgen als die er weer gepoetst bij staat buiten de box :thumbup: |
Sow zeg hele mooie golf met een dikke motor! Ben benieuwd naar de foto's als ie gepoetst is...
|
mooi hoor...! :thumbup:
|
de Pm komt er aan..
@ de G60 de spullen zijn in iedergeval allemaal in huis om dit weekend de golf af te vullen en aan te slingeren en dan ga ik dinsdag eens kijken hoe ik met werk etc zit om de auto nog een apk te geven want zal eerlijk zegge dat ik eigenlijk het gedult ook niet echt kan opbrengen de uitleg is overigens wel duidelijk :tongue: |
die auto + velgen combi = :thumbup:
super |
Ik vind dit wel een gave combo :thumbup:
|
thnx :D
vandaag de auto weer gevuld en gestart en de eerste meters op het industrie gereden alles werkt weer enzo :) van de week hoop ik tijd te hebben voor de APK en de auto uit de schorsing tehale :thumbup: vandaag bij RickGT afdekkapje voor de radio gefixt en tijdens het kleine rondje nog wat foto's geschoten ga de rijhoogte niet eens meer aanpassen vind het al netjes zo ;) ![]() ![]() enkelt nog een poetsbeurtje maar dat komt na de APK wel heb weer een lijstje bestelt als dat binne is kan ik aan de slag :cool: als iemand nog en G60 grill logo over heeft in nette conditie ik heb intresse mijn logo dat ik nu heb is voor corrado Klik |
Gister zijn er weer diverse nieuwe poetspulletjes binnengekomen (alleen de kleiset staat niet op foto)
![]() ] we kunnen de auto dus weer lekker laten glimmen voor aankomend seizoen :thumbup: |
vanwaar de keuze voor mothers? ( niet dat het niet goed is ;) )
dikke achterwisser zal 'm goed staan! check m'n topic voor foto's daarvan |
de keuze op mothers tja geen idee,, kheb er in het begin is wat spulletjes van gehad en ben daar eigenlijk op door gegaan en bevalt me goed en is kwa prijs ook niet te duur
heb in middels al weer wat dinge gepoetst en de glans is nu nog dieper als voorheen die extra poets stapjes werken goed :D ![]() ![]() let niet op het rubbertje :tongue: Donderdag gaat de auto voor een APK en word die uitgelijnt kunne we daarna weer is een ritje gaan maken :thumbup: |
nou de G60 is dus afgekeurd :( ben zelf best handig maar niet heel technisch en heb al helemaal geen verstand van APK eisen etc
maar heb dus het idee dat ik beetje ben afgepoeierd er staan zeker zaken bij die van belang zijn maar ook een aantal waarvan ik zoiets heb :screwy: lijstje is alsvolgt: Handrem RA werkt niet Koplamp afstelling niet goed ( is electrisch maar had die niet gezien ) Geen mistlicht ( denk een kapot bolletje nog niet gekeken ) Co te hoog was 3,5% Rechter spoorstang kogel hoes lek aandrijfashoes links lek Remmen voor te zwaar ( iemand enige idee wat ze bedoelen ik vroeg het maar kreeg geen antwoord op mn vraag ) Schokdemper bout RA vastzetten Achterbanden lopen aan bij inveren ( hij zag het aan de slijteage van de bande maar dat is nog van de station is dit afkeur? ) Plastic omhulsel bij de remslang LA kapot Midden gordel achterbank ( hij heeft niet eens gekeken zat gewoon netjes tussen achterbank/ rugleuning ) pendaal rubber koppeling ontbreekt kipperlicht alarm links ( kreeg ook geen antwoord op de vraag wat die daar mee bedoelde ) kachel werkt niet ( beste man was hem vergeten van de 0 te schuiven is bij airco net ff anders ) al met al dus wat puntjes waarvan ik zeg okee maar zeker ook zaken dat ik denk van :screwy: ik vroeg wat het eventueel ging kosten en dat was volgens hem veel en niet de moeite waard voor de auto :confused: ouwe saggerijn was het ben igg bij die tent dus ook wel weer klaar :thumbup: maar ag het komt allemaal wel in orde hoop nog steeds 15mei in Arnhem te staan :D |
Tsja..voor velen blijft het gewoon een oud hok. Ik wordt ook vaak gevraagd waarom ik nog zoveel geld steek in dat oude barrel... :D
Maar zo te lezen zijn het allemaal maar kleine dingetjes:) |
Breng hem eens naar iemand die er wel verstand van heeft ;)
Maar ok, Handrem RA werkt niet Is afkeur Koplamp afstelling niet goed ( is electrisch maar had die niet gezien ) dus goed neem ik aan ? als ze electrisch op en neer gaan moet dit werken. Geen mistlicht ( denk een kapot bolletje nog niet gekeken ) hoef jij niet pas vanaf 97 dacht ik die van jou sowieso niet is dus goed Co te hoog was 3,5% is afkeur Rechter spoorstang kogel hoes lek is afkeur aandrijfashoes links lek is afkeur Remmen voor te zwaar ( iemand enige idee wat ze bedoelen ik vroeg het maar kreeg geen antwoord op mn vraag ) geen idee wat hij hier mee bedoelt Schokdemper bout RA vastzetten is afkeur moet goed bevestigt zijn Achterbanden lopen aan bij inveren ( hij zag het aan de slijteage van de bande maar dat is nog van de station is dit afkeur? ) is afkeur, sporen is genoeg om op te merken dat ze aanlopen Plastic omhulsel bij de remslang LA kapot remslang zelf ??? Midden gordel achterbank ( hij heeft niet eens gekeken zat gewoon netjes tussen achterbank/ rugleuning ) is dus goed pendaal rubber koppeling ontbreekt is afkeur meen ik (ben ik niet zeker van) kipperlicht alarm links ( kreeg ook geen antwoord op de vraag wat die daar mee bedoelde ) Misschien met alarm lichten aan dat Links dan niet werkt is afkeur meen ik kachel werkt niet ( beste man was hem vergeten van de 0 te schuiven is bij airco net ff anders ) is dus goed ;) Aantal puntjes ben ik niet helemaal zeker van maar kunnen andere mensen misschien duidelijkheid over geven. Vwoila. |
worden zo toch alweer wat duidelijker thnx!
zal voor de apk igg de andere velgjes nog wel even terug plaatsen dan.. De bout vast zetten is mijn eigen fout van de veer, aangezien ik dit zelf heb gemonteerd.. larmlicht moet ik nog even anar kijken en dat plastic bij de remslang durf ik ook niet te beantwoorden maar is naar kijken als ik de velgen wissel |
Mooi mooi mooi.....!!!
|
rubbertje van het koppelingspedaal mag ontbreken geloof ik, alleen bij het rempedaal moet hij erop zitten.
denk dat je voorremmen wat zwaar lopen/aanlopen? effe uitelkaar halen en alles schoonmaken en opnieuw invetten, in het ergste geval de klauwen reviseren ( valt allemaal wel mee ) is de lichtkleur van je knipperlichten wel gelijk? aan de voorkant moet het wit of ambergeel zijn, achter en de zijkant moet oranje zijn. |
Handrem hoeft niet te blokkeren , alleen merkbaar te werken ( als hij geen remmenbank heeft maar een vertragingsmeter)
Mistlicht hoeft het niet te doen . rubberkoppelingspendaal mag ontbreken ( kost maar 3 euro nieuw) Co mag tot 3,5 % mits je de katverwijderd hebt . sporen van aanlopen van de banden ( geen afkeur, mits hij kan bewijzen dat het van deze auto is , bij rij proef niet aanlopen is goedkeur) gordels achter mogen ontbreken to 31-12-1989 , middengordel is niet verplicht te hebben ten allertijde, mits hij aantoonbaar een zit plaats heeft daar , heeft hij niet) Kom maar bij mij keuren , paar kleine dingen is ook zo gedaan . apk + een uurtje werk dan is hij gekeurd. ;) |
en weer een beetje duidelijker thnx!
gaat allemaal goedkomen ga nat het weekend wel is ff wat zaken op een rijtje zetten kat zit er overigens gewoon onder hele uitlaat lijn is orgineel op een middendemper vervanger na hij vertelde mij dat het niet meer als 0,5% mocht zijn |
Je ziet het maar weer, te lui om het mooie boek te raadplegen want de helft weet hij niet.
Lekker laten keuren bij iemand die wel moeite doen, als dus Ronmk1 ;) Wat kleine dingen even fixen en hij is goed! |
Quote:
Als je dan de kat vervangt door een katvervanger dan mag het weer wel . Of je trekt gewoon even bij de meting de stekker van de blauwe temp. sensor eraf , dan haalt hij zeker de 0,5 procent wel . Check voordat je dat doet wel even of alle vacuum slangen heel zijn en goed. Slang van de rembooster niet stiekum lek? Ritje noord holland, en je hebt er apk op ;) Ps, is je lambda niet stuk toevallig? Kan hij zien met zijn 4 gasmeting overigens |
0,5 procent?
heeft hij wel goed zijn studie gedaan? Jou auto mag 3 procent hebben. Je had mijn golf 1 moetten zien toen die op me werk werd afgemeld. Daarvan lieppen ook alle wiellen aan ed. Als het maar niet gevaarlijk is. En anders schroef je hem toch even wat hoger? Over je kogel hoes daar is het bij de apk heel raar, als die gescheurd is op lek is het afkeur maar als die er niet op zit is het wel goed voor apk omdat je het dan niet kan keuren. Ik denk dat als je de ashoes vervangt , de schokdemper vast zet en je remslang vervangt dat je dan al een heel eind ben. |
ik begin me langzamerhand steeds meer te verwonderen hoe sommige keurmeesters hun apk papieren gehaald hebben?
|
Het is een risico dat je loopt natuurlijk maar zoals sommige keurmeesters het doen met afkeuren klopt het ook niet.
Als je dan een second opinion laat doen ergens anders komen ze op hele andere dingen uit. |
Je hebt er zeikers bij hoor bah bah, ik zelf ga altijd naar abeelen in breda doen alleen keuren, reperaties doe ik allemaal zelf en zeiken helemaal niet om kleine ondingen.
Is een aardig ritje maar dan is de auto ook meteen ff goed uitgelaten ;) ook handig als de auto vaak stilstaat door het jaar heen. succes met de volgende apk :thumbup: |
was nu bij stehouwer banden in Naaldwijk geweest omdat de auto ook gelijk uitgeleind moets worden dacht ik 2 vliegen in 1 klap..
maar ag shit happens morge ga ik ff bellen en dan zal alles geregeld worden ;) |
Wou hij hem niet voor een mooi prijsje van je overnemen :tongue:
:screwy: GR JW |
Hoezo bij stehouwer dan?
Er zijn toch genoeg bedrijven in de buurt die kunnen keuren en uitlijnen? |
is lekker om de hoek van waar die staat vond het wel prima maakt mij geen reet uit waar het gebeurd..
als het maar goed gebeurd ga daar dus igg niet meer heen :) maatje van me heeft daar gewerkt en aantal keer na sluiting daar uitgelijnt was altijd super dus wilde daarom het APKtje daar ook is doen ;) shit happens en komt allemaal wel weer in orde kan der niet van wakker liggen komen nog mooie dagen genoeg |
Oke ja dat is waar.
Er is meestal overal wel wat. Keuren gebeurt bijna overal wel anders. |
afspraak is gemaakt voor maandag as ;)
komt allemaal goed dan en kan bijna met zekerheid zeggen dat de auto 15mei in Arnhem te zien zal zijn :thumbup: |
vandaag de golf eens buiten getoverd en gewassen
toen kwam halverweg het wassen het G60 grill logo aan :D thnx molle! daarna maar even een kleine ronde gemaakt voor wat foto's afgelope week de achterkant even wat om hoog gedraait dus dat ziet er nog niet heel netjes uit nu mja voor de apk is het maar even zo.. ![]() ![]() kan niet wachte tot het ding weer een APK heeft :thumbup: |
Super mooi wagentje! Het g60 logo staat goed :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 04:06. |