Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Mijn Golf Function! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27142)

breadfan83 19-01-2008 16:58

Quote:
Originally Posted by mark_84
vlotter die blijft hangen en daardoor je motor verzuipt

als je teminste carb op de wagen hebt zitten :confused:

Nope, 't is een monopoint.
Maar ik heb net samen met mijn pa even zijn auto opgehaald, en toen is de mijne niet meer afgeslagen. Dat kreng zit me volgens mij in de zeik te nemen.

Quote:
Originally Posted by Alberto
nog wat van de recaro's uit drachten gehoord ?

Nee, niks meer.
Ik heb hem na zijn laatste mailtje nog wat terug gestuurd, maar daar heb ik niks meer op terug ontvangen.
Zou me niks verwonderen als ze volgende maand weer te koop staan, weer voor honderd euro meer. :screwy:

Erik 19-01-2008 17:09

Hè wat is dit dan nou. Maak je het ene gaat het andere meteen erna weer kapot :(
Kan goed dat hij wat raar functioneerd na het lange stilstaan. Het is niet bepaald warm geweest de afgelopen tijd. Zou eens een goed stukje gaan rijden met nog iemand (als back-up) voordat je die rit richting Arnhem weer gaat wagen ;)

breadfan83 19-01-2008 17:12

Quote:
Originally Posted by Erik
Hè wat is dit dan nou. Maak je het ene gaat het andere meteen erna weer kapot :(
Kan goed dat hij wat raar functioneerd na het lange stilstaan. Het is niet bepaald warm geweest de afgelopen tijd. Zou eens een goed stukje gaan rijden met nog iemand (als back-up) voordat je die rit richting Arnhem weer gaat wagen ;)

Zei ik je toch. :tongue:

Nja, 't was hiervoor ook al. Heb ik geloof ik al ergens eerder in mijn topic gezet, zou ik eens moeten opzoeken... Misschien dat ik toen ergens wat fout heb gedaan... Als dat niet zo was zou ik ook denken dat het door het lange staan komt.

Maar ik ga inderdaad eerst vanavond en morgen nog even wat rijden, en dan zie ik 't wel als ik naar Arnhem ga.
Het zou niet de eerste keer zijn dat ik de auto ergens bij een pompstation langs de snelweg moet laten staan. :D

passatje2 19-01-2008 18:34

lekt ie niet bij de inspuitventielen of bij dat rond pompje bij de rail.....

Alberto 19-01-2008 18:54

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Nee, niks meer.
Ik heb hem na zijn laatste mailtje nog wat terug gestuurd, maar daar heb ik niks meer op terug ontvangen.
Zou me niks verwonderen als ze volgende maand weer te koop staan, weer voor honderd euro meer. :screwy:

wazig :redface:
ik heb hem ook nog eenmail gestuurd ,
kreeg 1 x antwoord toen ook niks weer

dus mijn plank gaat per TNT ?

breadfan83 20-01-2008 05:26

Heeft er nog iemand een rechter buitenspiegel over? :mad:

Vannacht net nadat ik terug kom van 't stappen zijn d'r drie malloten door de straat gekomen en hebben wat autospiegels met de schoenzolen bewerkt. Waaronder uiteraard de mijne.

Snel m'n schoenen weer aangedaan en naar buiten gerend om ze achterna te gaan, terwijl ik naar mijn moeder riep dat ze de politie maar even moest vragen of ze me op de mobiel konden terug bellen.

5 Minuten later gaat m'n telefoon met de vraag waar ik ben, mevrouw van de politiecentrale aan de lijn. Bleek dat de auto's van d'r collega's al om de hoek waren, en nog geen minuutje later kwamen ze me voorbij. Ik zei dat ze net honderd meter voor me liepen en de hoek om waren, waarna ze er weer vandoor gingen. Lekker, sta ik daar Remy in de achterbuurt van Sittard... Vier uur 's nachts... :screwy:

Om de hoek hadden ze ze opgepakt. Die flippo's schreeuwden nog even dat ze niks gedaan hadden terwijl ze zich van de politie probeerden los te rukken. Komt altijd heel geloofwaardig over zoiets. :rolleyes:

Half uurtje later de politie op de stoep om verbaal op te nemen. Schade kan dus gelukkig verhaald worden, en die mafkezen lopen volgende keer hopelijk door de volgende straat terug naar huis als ze weer eens aan de tap hebben gehangen.

Ik heb het niet op zo op de politie, maar vannacht hebben ze prima werk geleverd. Heren in blauw, bedankt. :thumbup:

Alberto 20-01-2008 09:02

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Heeft er nog iemand een rechter buitenspiegel over? :mad:

Vannacht net nadat ik terug kom van 't stappen zijn d'r drie malloten door de straat gekomen en hebben wat autospiegels met de schoenzolen bewerkt. Waaronder uiteraard de mijne.

lekker mee :mad:
heb nog wel een spiegel voor je chris

Emiel 20-01-2008 09:59

dat ze in sittard een achterbuurt hebben... nou jah, die hebben we hier in Vlissingen ook, zo raar zal dat dus niet zijn! maar wel toppie dat je ze te pakken hebt genomen

Erik 20-01-2008 11:56

Waarom nu nog een nieuwe spiegel regelen Chris? ;)

JurgenEdition 20-01-2008 12:04

Mooie wagen heb je..... ook een goeie topic hoor met al die fotos!
Beter voor je dat die gastjes gepakt zijn.... kan je mooi schade verhalen.

Keep up this good topic :thumbup:

breadfan83 20-01-2008 15:36

Quote:
Originally Posted by Alberto
lekker mee :mad:
heb nog wel een spiegel voor je chris

Thanks Alberto, maar ik heb er waarschijnlijk al weer eentje. Had nog een tweede doos met spiegels staan zag ik vanmiddag. :D

Quote:
Originally Posted by Emiel
dat ze in sittard een achterbuurt hebben... nou jah, die hebben we hier in Vlissingen ook, zo raar zal dat dus niet zijn! maar wel toppie dat je ze te pakken hebt genomen

Nouja, ik woon precies tussen de markt, met al zijn kroegen, en de grootste achterbuurt. Dus al dat volk dat 's avonds dronken naar huis gaat komt bij ons door de straat. ;)

Quote:
Originally Posted by Erik
Waarom nu nog een nieuwe spiegel regelen Chris? ;)

;) :tongue:

Quote:
Originally Posted by JurgenEdition
Mooie wagen heb je..... ook een goeie topic hoor met al die fotos!
Beter voor je dat die gastjes gepakt zijn.... kan je mooi schade verhalen.

Keep up this good topic :thumbup:

Thanks Jurjen.
Ben er zelf ook wel blij mee. Met de auto en het feit dat die gasten zijn opgepakt. Scheelt me weer wat in de knip. :thumbup:

RubenD 20-01-2008 16:01

Mooi dat de politie geholpen heeft. Maar mocht je met de auto komen, doen dan maar vrijdag als je het niet erg vind. Heb veel leuke verslagen te maken deze week. En vrijdag heb ik wel tijd om ff rustig die deurpanelen te monteren...

breadfan83 20-01-2008 16:06

Quote:
Originally Posted by RubenD
Mooi dat de politie geholpen heeft. Maar mocht je met de auto komen, doen dan maar vrijdag als je het niet erg vind. Heb veel leuke verslagen te maken deze week. En vrijdag heb ik wel tijd om ff rustig die deurpanelen te monteren...

Ik ga ze nog niet monteren. Die dingen gaan gewoon in de koffer en mee naar Sittard zodat ik hier fatsoenlijk de speakers kan inbouwen. ;)

We spreken van de week wel effe wat af hiervoor. Als vrijdag je 't beste uitkomt doen we 't dan.

breadfan83 22-01-2008 10:11

Vandaag voelde ik me weer eens te lui om naar school te fietsen. Dat heb ik gelijk moeten weten ook...

Auto is er twee keer mee gekapt, nadat ik van Sittard naar Arnhem ben gereden zonder enig probleem. Gevolg, veel te laat voor m'n tentamen, en de eerste kans gemist.

Jippie! :(

Hopelijk dus dat iemand me alsnog kan helpen:
De auto loopt en start prima... tot ze afslaat. Dan wil ze niet meer starten en alles ruikt naar benzine.
Van de week ben ik er achter gekomen dat wanneer je hem dan een paar keer hebt geprobeerd te starten de auto nadieseld als je hem daarna twee keer enkel op en van het contact af zet.

Ik vind 't maar een beetje een vreemde aandoening... en ik heb het er een beetje mee gehad. :(

martiepartie 22-01-2008 10:55

nadieselen en slecht starten na (warm) afslaan = lekkende injectoren.

Benzine blijft nadruppen en bij afslaan zorgt dit voor het ouderwets verzuipen.

breadfan83 22-01-2008 14:35

Quote:
Originally Posted by martiepartie
nadieselen en slecht starten na (warm) afslaan = lekkende injectoren.

Benzine blijft nadruppen en bij afslaan zorgt dit voor het ouderwets verzuipen.

Thanks, daar heb ik wat aan. :thumbup:

Op weg naar school is de Golf nog een keer afgeslagen, mar startte na een tien minuten weer. Op de terugweg had ze d'r wat minder zin in. Gelukkig kwam er na anderhalf uur (!!!) toevallig iemand van de ANWB voorbijrijden die me na wat aandringen wel gratis op sleeptouw wilde nemen voor het laatste stuk.

Dit is dus echt geen doen meer. Ik snap alleen niet waarom ie dan op het stuk Sittard _ Arnhem niet is afgeslagen op de snelweg... :screwy:

martiepartie 22-01-2008 14:40

hij slaat ook tijdens het rijden af? Dat had ik nog niet zo begrepen. Dat maakt hetverhaal wat ingewikkelder.

Volgens mij zou dat niet puur aan lekkende injectoren kunnen liggen, wel als er een (of meer) continu lekt, open blijft staan dus..

Moet je even goed luisteren (met een schroevendraaier aan je oor) of je alle injectoren hoort 'tikken'.. Misschien onmogelijk, aangezien ze alle4 nogal dicht bij elkaar zitten en je het geluid van de 4 niet van elkaar kunt onderscheiden.
INjectoren inspecteren en schoonmaken kan sowieso geen kwaad denk ik.

breadfan83 22-01-2008 14:51

Het is maar een monopoint he... maar schoonmaken kan inderdaad geen kwaad.

martiepartie 22-01-2008 15:02

oh sorry. Ik dacht dat er een NZ-motor in je golf zat. Ik wist niet dat de Golfjes/Jetta's ook met een 1.3 monopoint injectie geleverd waren

Een 1.3 monopoint (AAV) dus. Dan heb je maar 1 injector te controleren :D

breadfan83 22-01-2008 15:51

Het is ook een NZ, althans, volgens Dobbel Wobber... maar mij is verteld dat dit gewoon een monopoint is. Het plaatje dat Dobbel Wobber me bij de motor geeft lijkt echter niet echt op de mijne.

Zo zou ie er uit moeten zien:

Ik snap langzaamaan steeds minder van deze auto. :screwy:
Dobbel Wobber zegt dat de NZ een Digijet gestuurde motor is, aan de injectorrail in het plaatje te zien inderdaad multipoint.

martiepartie 22-01-2008 16:03

aha, dan is er aan gesleuteld zeker! Ik dacht zelf dat de golf niet geleverd was met een monopoint injectiemotor. Of er zit een carburateurmotor in, Of er iis een monopoint motor in gelepeld van een polo.

De afbeelding die je laat zien is idd. een NZ-motor.
De volgende afbeelding is een AAV motor. De onderste is een NZ motor.

Afbeeldingen; dank aan www.steilheck.nl

Nu is de vraag; is het een wel een injectiemotor? Of heb je een late versie van de MH; carburateur motor? Daar is de golf2 zeker weten wel mee geleverd, maar kan me niet voorstellen dat dat in 1992! nog het geval was.

Trek je het luchtfilterdeksel van de bak; wat zie je dan?

Zwarte paddestoel; monopoint injectie
Twee vlinderkleppen; 2traps carburateur

breadfan83 22-01-2008 16:12

Maar de Function zou volgens Dobbel Wobber alleen met de NZ zijn geleverd als het om een 1.3 gaat. De AAV wordt nergens vermeld.

Zou er dan gewoon een ander blok in zijn gezet?

En de Golf 2 heeft meerdere monopoint motoren gehad. De milionen editie had zo ver ik weet een 1.8 monopoint, en veel latere Jetta's hadden ditzelfde RP blok ook.

martiepartie 22-01-2008 16:25

maar dat is een totaal ander blok. Jouw motor is onmiskenbaar een 1.3 (of kleiner) motor.

De 1.3i is als monopoint hoogstwaarschijnlijk een AAV, die voornamelijk in de polo's geleverd is.
Denk dat er een ander blok in gelepeld is. Dus dat kan alsnog een AAV of MH zijn..
Haal het deksel er even af; ben nu erg benieuwd geworden!

breadfan83 22-01-2008 16:36

Volgens mij valt dit niet onder de categorie "zwarte paddestoelen". :confused:

martiepartie 22-01-2008 16:40

Damn! je hebt een 2 traps carb! Of er is een ander blok in gelepeld, OF er de NZ inlaat is er af gehaald en een carb op terug geplaatst.

Dat maakt het ineens een heel ander probleem.
Wil je motor nog wel OK draaien als je laag in toeren rijdt?
Gaat die vlinderklep wel helemaal open als de motor warm is? Als deze niet helemaal open gaat blijft de choke een beetje ingeschakeld, waardoor de motor verzuipt.
Misschien blijft je vlotter van de carb. hangen, waardoor deze niet afsluit als je vlotterbak vol is--> motor verzuipt..

breadfan83 22-01-2008 16:58

Precies, dat dacht ik dus in het begin ook. Op de 1.6-jes en de andere 1.3 zat ook zo'n carb, dus ik snapte het hele geklets over die injectie al niet. :screwy:

De motor liep een jaar geleden prima, maar tegen de zomer begon ie stationair met warme motor vreselijk te stotteren en op drie cilinders te lopen. Onderhand zijn de bougies, bougiekabels en verdelerkap al vervangen, maar hij blijft er mee doorgaan. :confused:

Ik heb het getest door gewoon een voor een de kabels uit te trekken met lopende motor. Bij 3 van de 4 sloeg ie af, bij eentje maakte het geen verschil of de bougiekabel wel of niet was ingestoken. Die liep dus duidelijk niet mee.
Geef je dan heel minimaal gas loopt die wel weer mee en loopt de motor super lekker en rustig. Laag in de toeren rijden is eigenlijk ook geen probleem.

Ik denk dat ze er dan gewoon een ander blok in hebben gezet, want de voroste pijp zoals die bij deze auto hoorde, paste niet op de motor en de rest van de uitlaatlijn. Er hoort eigenlijk een pijp onder met kathalysator, maar die ontbreekt dus nu omdat de bij de motor horende pijp er op is gezet.

martiepartie 22-01-2008 17:17

goed;

Ik heb dus een polo met 1.3 carburateur motor (HK) en deze begint als hij warm is ook te stotteren en in te houden(bij lange ritten). Bij mij is de originele carburateur vervangen door CV carburateurs (motorfiets), maar heb dus precies hetzelfde probleem.
De motor loopt dan duidelijk op 3 pitten.. geef ik gas, met ingtrapte koppeling, dan loopt hij weer op 4. Stationair is er echter niets aan de hand.

Hebben we eenzelfde soort probleem. Ik heb ook de rotor/verdelerkap/bougies en bougiekabels vernieuwd, maar dat is het probleem niet.

:mad:

breadfan83 22-01-2008 17:53

Nja, 't probleem zou bij mij vrij makkelijk opgelost zijn als ik geld had voor de revisie van de KR. :D

Maar de huidige situatie zuigt noten. Ik kan totaal niet meer op de auto vertrouwen. De ene keer rijdt ie 200km zonder ook maar 't kleinste probleem, en de dag er op doet ie wat ie zelf wil en kapt er na nog geen kilometer mee.

Heb je de jouwe al eens geprobeerd aan te slepen nadat ie afgeslagen is? Bij mij heeft ie echt een paar pogingen nodig voor ie eindelijk aanslaat. :screwy:

't Is een 1.3, hoe moeilijk kan 't nou zijn zo'n ding aan te slepen! :(

passatje2 22-01-2008 17:59

heb dit eens gehad bij een polo 2 die had een probleem bij de ontluchting slangen bij de tank,dan dee die t 2 dagen dan 2 dagen niet,er was iets bij die ontluchtingsslangen rondom de tank en eentje zorgde ervoor dat die op een gegeven moment lucht in de benzine kreeg en die gaf de benzine niet meer door naar voor,mischien heb je hier iets aan,of de bezine filter bij de pomp is aan t verstoppen.

-Jens!- 22-01-2008 19:14

gooi er maar eens een keer een nieuw brandstoffiltertje onder knul. (*of is die recentelijk vervangen?)

breadfan83 22-01-2008 20:05

Quote:
Originally Posted by -Jens!-
gooi er maar eens een keer een nieuw brandstoffiltertje onder knul. (*of is die recentelijk vervangen?)

Meteen toen ie zo lastig begon te doen al, begin van afgelopen zomer dus.

breadfan83 22-01-2008 20:07

Quote:
Originally Posted by passatje2
heb dit eens gehad bij een polo 2 die had een probleem bij de ontluchting slangen bij de tank,dan dee die t 2 dagen dan 2 dagen niet,er was iets bij die ontluchtingsslangen rondom de tank en eentje zorgde ervoor dat die op een gegeven moment lucht in de benzine kreeg en die gaf de benzine niet meer door naar voor,mischien heb je hier iets aan,of de bezine filter bij de pomp is aan t verstoppen.

Ik merk wel dat ie naarmate het brandstofniveau lager is dat hij lastiger gaat doen. Misschien dat dit er wat mee te maken heeft...

martiepartie 22-01-2008 20:51

Het is wel zo dat je auto naar benzine stinkt als hij afslaat en niet meer aan wil.. Dat betekent dus dat er wel benzine stroomt.... Erg verstopt zal hij niet zitten.
Een benzinefilter verklaard ook niet waarom de motor op 3 pitten loopt. Kijk wel even of je onder de auto, bij de tank, nog een tweede filter hebt zitten, daar zit bij een NZ normaliter een hogedrukpomp met filterelement.

Het is wel een feit dat de 2E3 carburateur een lastige kan zijn. Veel vacuumleidingen/klepjes/mechanismen, als daar iets niet helemaal pluis is kan je lang zoeken naar de oorzaak.

martiepartie 22-01-2008 20:52

Quote:
Originally Posted by -Jens!-

Eerst de klok horen luiden en dan pas de klepel gaan zoeken, niet in andere volgorde aub :D
(knul :tongue: )

Erik 22-01-2008 21:46

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Het is wel een feit dat de 2E3 carburateur een lastige kan zijn. Veel vacuumleidingen/klepjes/mechanismen, als daar iets niet helemaal pluis is kan je lang zoeken naar de oorzaak.
Daar zat ik ook al aan te denken. Mede omdat de auto al een tijd stil heeft gestaan wil nog wel eens iets scheuren of vast gaan zitten wat dit wazig probleem veroorzaakt. Ook al deed hetzelfde probleem zich veel eerder voor.

breadfan83 23-01-2008 10:51

Ik zal van de week als ik het met de tentamens wat rustiger heb even de filterbak er af halen en alle slangen nalopen en kijken of ik ergens iets hoor en / of zie.
Bij de Jetta was dit zelfde de oorzaak voor het hoog stationair lopen bij koude motor en onrustig lopen tijdens warm stationair. Even een slangetje vervangen en de motor liep toen weer prima. Dus hopelijk is dit het inderdaad.

Dat tweede filter zal ik ook even checken als het er onder zit.

Thanks so far. :hug:

breadfan83 23-01-2008 22:38

Net weer even tegen beter weten in geprobeerd te starten, en opeens doet ie 't weer. Maar nou tikken de kleppen weer als de ziekte.
De "vreugde" (want van echte vreugde is niet echt sprake als je zo'n ratel onder je kap hebt zitten) was echter maar van korte duur... na ongeveer 5 minuten gaf ze weer de geest. Ik heb d'r maar weer ergens langs de kant van de weg geparkeerd een paar honderd meter van thuis en ben naar huis gewandeld. Misschien dat ik vannacht nog even terugga... :(

breadfan83 23-01-2008 23:50

Owja, heb de olie al nagekeken, die is in orde. Ietsje onder het midden van min. en max. hoeveelheid.

Ben net nog effe gaan kijken, maar ze startte niet.

passatje2 24-01-2008 08:04

jezus manne je hebt wel pech met de waage wa,heb je nog wel zin erin,ik heb altijd de pest in als me iets gebeurd met de wagen,en dan wil ik t ook vinden,je hebt toch wel de distr.riem er nog op he......of is de ontsteking op aan t spelen.(ik denk dan aan de hal sensor bv)zou niet de eerste keer zijn dat ik een andere ontsteking op een vw gezet heb,is bij mij al 4 keer voorgekomen

martiepartie 24-01-2008 08:18

kleppen tikken-> hydrostoters tikken! als dat na een klein poosje maar op houdt is er niets ernstigs aan de hand. Keer oliewisselen kan geen kwaad, dan ook direct reinigen met een speciale enginecleaner..

Dat de auto dus start-afslaat na een tijdje en dan niet meer aan wil, maar na een tijd je toch weer aan wil..
Lijkt toch echt op een tekort/teveel aan benzine te liggen.

Ga eerst eens goed controleren hoe je benzinetoevoer geregeld is. Er is aan de auto geknutseld, van injectie naar carburatie ombouw.
Daarbij moet er het 1 en ander aande brandstofvoorziening veranderd worden. Loop vanaf de tank eens na hoe dat gedaan is, misschien kom je nog een compleet verstopt filter tegen..

En probeer eens te controleren of bij warme motor de choke-klep helemaal open gegaan is. Als deze potdicht blijft zitten, haalt de motor alleen adem door de 2e trap!
Wat ook kan; tank zuigt vacuum. Probeer eens zonder tankdop te rijden; als de tank geen lucht krijgt, krijgt de motor geen brandstof.

't lijkt dus steeds erger te worden, de duur dat je met de auto kunt rijden wordt steeds korter.. Nu dus echt tijd geworden om dit beestje een opfrisbeurt te geven!

All times are GMT +1. The time now is 21:20.