![]() |
Omdat je voor diesel en LPG wel vol tarief moet betalen, en als je in aanmerking wilt komen voor het kwart tarief moet je wel drie maanden schorsen
|
Ga je voor het kwarttarief (maw, je benzineauto is tussen de 26 & 40 jaar oud) dan zit schorsen daar automatisch bij inbegrepen.
Het is alleen dat je het ZELF (!!) in de gaten moet houden dat je auto van de openbare weg af is van 1 december 2014 t/m 28 februari 2015... voor januari en februari 2014 hoeft dat nog niet ivm té kort dag om de regeling ingevoerd te krijgen. |
Quote:
Whaha, Gerben onder welke steen heb jij de laatste tijd gelegen :D Maar inderdaad met een benzine auto kan je gebruik maken van het "kwarttarief" welke 120,- per jaar is, wat in mijn ogen reëel is. Het probleem zit em bij de mensen met een lpg en diesel. Die laatste val ik ook in, en ga ca. € 85,- per maand betalen :rolleyes: |
zonet even bereknd wat ik kwijt ben voor mijn caddy....kom op 752euro per jaar valt nog mee :redface:
ook even gekeken wat als ondernemer dan is het maar 244euro per jaar, mischien toch maar inschrijven als handelsonderneming en wat handel van marktplaats op papier :D |
Quote:
nouja steen....ik maak me er gewoon niet zo druk om,hobby is hobby en als dat een paar meier meer moet kosten dan zij dat zo. |
Quote:
;) |
Quote:
Klein steentje dus :D Ik doel er meer op dat welk forum, facebook of whatever je opent, het staat er vol mee |
Quote:
Volgens mij kan dat niet bij een eenmanszaak of je moet een vof (?) hebben. |
Het is niet €120 per jaar tenzij het voertuig zo zwaar is dat het €40 per maand in de belasting is op benzine
Het is Max €120 Voor mij is het nog geen €60 |
Maar ik ga vol betalen want ik ga niet drie maanden van de openbare weg,
Area51 Om te bewijzen dat je geen gebruik maakt die drie maanden zal je toch moeten schorsen |
Schorsen is ook geen bewijs voor niet gebruiken, aangeven dat je voor kwarttarief gaat is genoeg.
|
Quote:
Mee eens...dus ook net de machtiging ingevuld. |
Quote:
Nee... Kiezen voor het kwarttarief betekent automatisch 'inc schorsing', dus die hoef/kan je niet meer apart te schorsen. Wordt je echter op 20 januari 2015 betrapt op rijden terwijl je auto van de straat moet zijn dan zal de naheffing én boete niet mals zijn. |
even wat gegumd...graag ontopic en informatief houden. Ergernissen mogen gelucht worden in het ergernis-topic
|
Quote:
:thumbup: |
+1 ;) :thumbup:
|
![]() |
Ik las nu ook dat het schorsen flink duurder word , zo'n 70 euro meer in het jaar...
|
Quote:
Waar? |
Schorsen zit op 73 euro voor normaal tarief (tot 15 jaar oud)
Vanaf 15 jaar oud is het 24 euro. Denk dat de meeste in de laatste categorie zitten |
Ik begrijp dat de nieuwe regeling dus wel per 1 januari as. ingaat, klopt dat? Krijgen we daar nog een brief over? En moet mijn '84-er dieseltje meteen al van de weg af (als ik geen €62 per maand wil betalen)?
|
ga de mijne denk ik volgende week of de eerste week van januari in de schorsing drukken, ik denk toch de laatste optie lekker verwarrend voor de belastingdienst 2 dagen belasting betalen :D moeilijker kunnen we het niet maken wel leuker :tongue:
|
De mijne zit inmiddels in Letland, geëxporteerd dus. Mijn project zal ik t.z.t beëindigen en dus het kenteken inleveren. Helaas, maar de MRB regeling is voor mij de druppel.
|
|
Quote:
Heb jij al die brief van de belasting gehad Erik of ook nog steeds niet net als mij ? |
LPG auto's en diesels (tussen de 26 en 40 jaar oud) gaan vanaf 1 januari 2014 weer vól de mrb in !
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Ik dus ook nog steeds niet :shake: rare bedoelingen allemaal. |
Quote:
Leuke optie inderdaad voor degenen die een showauto hebben en deze toch altijd op een aanhanger naar de meeting vervoeren. Ik betaal wel gewoon kwarttarief voor mijn milieuvriendelijke VR6. |
Heb vandaag mijn vervuilende LPG installatie verwijderd enne gewoon weer lekker op schone euro 95 voor 8,25 per mnd
|
22 januari as. terug keuren naar benzine, wat een topdrukte bij de RDW
|
Quote:
Heb ik idd ook overwogen. En dan eerst maar eens afwachten hoe het beleid verder gaat. Kan toch niet in alle auto`s tegelijk sturen ;) |
Quote:
dan heb je nog geluk,hoorde vandaag een rdw-medewerker vertellen dat ze bezig waren met een 'ontmoedigingsbeleid',dwz ruk maar uit dat gas maar je krijgt voorlopig geen benzine op papier. |
Quote:
Ik vind het wel een goeie maar wanneer mn mk1 dan weer het veld in moet dan krijg ik wel een nieuw kenteken + keuring bij RDW Gloednieuw kenteken zou jammer staan bij een oldtimer.. Kosten van de keuring bij RDW valt wel mee |
Quote:
Jullie auto's zijn niet toevallig geschorst? |
Ik heb ook 2 x een Golf 1. Ik heb ook nog geen brief ontvangen van de belasting.
De auto's zijn niet geschorst. |
Quote:
Dan heb ik zeker geluk! het moet uit de lengte of uit de breedte komen :screwy: |
Quote:
Dat zou volgens mij toch onwettig zijn? Of in elk geval discriminatie, jij hebt een auto op LPG dus jij mag niet om keuren naar benzine, maar een benzine auto naar LPG ombouwen mag wel? |
Quote:
ik gok dat dit vanuit de staat gedicteerd word?hoe dan ook,ik weet er het fijne niet van,heb het ook maar van horen zeggen. |
All times are GMT +1. The time now is 08:54. |