Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   De Pul's wagenpark. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=89155)

De Pul 04-03-2012 19:06

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Boem = ho
Plons = water
Remmen = voor ....... :D

de veiligheid? :tongue:

heb een minder leuke ontdekking gedaan,de exips die ik net klaar heb laten maken voor de mk1,gaan er na de remmenupgrade niet meer onder passen :redface: :mad: dan moet ie maar op 16'' OZ Futura komen te staan,ga morgen eens kijken/passen hoe dat uitpakt.

Richard 04-03-2012 19:29

ow harry

De Pul 04-03-2012 19:53

Quote:
Originally Posted by Richard
ow harry

ja idd,mooi klote.....moet er nog even goed over nadenken hoe ik dat ga doen,molle opperde om de klauwen wat af te slanken.gaat om een paar mm zo ik kan zien.anders toch maar futura's :screwy: :D

René 04-03-2012 19:55

Das mooi zonde.... originele G60 remklauwen monteren is geen optie? In combinatie met de juiste remblok/remschijf moet dat zat voldoende remmen.

De Pul 04-03-2012 20:03

Quote:
Originally Posted by René
Das mooi zonde.... originele G60 remklauwen monteren is geen optie? In combinatie met de juiste remblok/remschijf moet dat zat voldoende remmen.

dat zijn originele,girling54.als ik de velg met de voorkant naar beneden op de grond leg en ik leg de complete naaf erin,ligt de remklauw vast in het hart.gaat om een paar mm zo te zien,morgenavond weer hobbytime,dus even de optie's bekijken,ben niet zo'n fan van spacers op de vooras,dus daar begin ik sowieso niet aan.

sciroccoGTII 04-03-2012 21:47

Waarom geen spacer`s gerben? Is niets mis mee je veranderd er alleen de ET waarde mee mijn inziens. Wel in het redelijk blijvend natuurlijk. Klauw is inderdaad ook nog niet helemaal obesita vrij....

De Pul 04-03-2012 21:52

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Waarom geen spacer`s gerben? Is niets mis mee je veranderd er alleen de ET waarde mee mijn inziens. Wel in het redelijk blijvend natuurlijk. Klauw is inderdaad ook nog niet helemaal obesita vrij....

heb met spacers op de audi coupé rondgereden en voelde gewoon dat het allemaal net niet lekker zat...onbalans,trillen in het stuur,ik hou er niet van.ik ga eerst die klauwen maar eens bestuderen,of ik daar in kan snoeien.heb nl alles klaar liggen voor de exips,banden bouten etc....dus liever wel.

sciroccoGTII 04-03-2012 22:31

Dan heb je naar mijn idee geen goede spacers gehad ik zie het verschil niet tussen een kleine spacer en een velg met een andere ET waarde. Als je zorg dat de wiebouten goed vastzitten kan er nooit en te nimmer een verschil ontstaan in het gedrag tussen deze 2. Het idee van je kan ik me voorstellen maar geloof me er is gewoon geen verschil tussen deze 2. Of je moet me kunnen overtuigen ;-p.....

sciroccoGTII 04-03-2012 22:32

Plus daarintegen die Exips zijn helemaal super voor je MK1!

De Pul 04-03-2012 22:36

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Dan heb je naar mijn idee geen goede spacers gehad ik zie het verschil niet tussen een kleine spacer en een velg met een andere ET waarde. Als je zorg dat de wiebouten goed vastzitten kan er nooit en te nimmer een verschil ontstaan in het gedrag tussen deze 2. Het idee van je kan ik me voorstellen maar geloof me er is gewoon geen verschil tussen deze 2. Of je moet me kunnen overtuigen ;-p.....

dan zal dat het wezen;)maar het liefst heb ik de exips er ook onder hoor.morgen weten we meer :cool:

De Pul 05-03-2012 20:24

zo,weer even lekker geklust;
a]exips gaan er gewoon onder,lijkt wel goed te komen.
b]zelfbouwgrille even afgemaakt,is goed gelukt,foto;

toen even de koeling uitgedokterd,had bij lieuwe gezien dat de oliekoeler onder de bumper tegen het front aangezet was,leek me een goed idee,tot ik de bumper ervoor hield.gaat dus never nooit met een clipper-set.uitgekomen op deze setup;

t5 intercooler fits like a glove in een mk1!ga nog wel de aansluiting aan de accu-zijde laten verlassen,anders word het daar zo'n rommeltje met bochtjes.

Rallyegolf20vt 05-03-2012 20:38

Gerben , ik zou een grotere radiateur gaan gebruiken als ik jou was.
Deze is bij even langer op het gas dan 400mtr ietwat aan de kleine kant zeg maar. ;)
Je intercooler neemt veel rijwind weg , die je met een turbomotor wel meer dan nodig hebt.

De Pul 05-03-2012 20:41

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Gerben , ik zou een grotere radiateur gaan gebruiken als ik jou was.
Deze is bij even langer op het gas dan 400mtr ietwat aan de kleine kant zeg maar. ;)
Je intercooler neemt veel rijwind weg , die je met een turbomotor wel meer dan nodig hebt.

zou het?het is een mk3 radiateur,degene die bij het blok hoort.....ik had voor mezelf eigenlijk bedacht dat de oliekoeler ook wel heel wat mee zou gaan helpen,die is nogal fors eigenlijk.maar jij zegt dus neem een grotere?

edit,de maten zijn 430x320x32,zie dat er voor dezelfde motor ook een 525x320x32 bestaat,die maar bestellen?

Ronal_Driver 05-03-2012 21:21

Goed bezig, grilletje ziet er top uit :thumbup:

Rallyegolf20vt 05-03-2012 22:11

Quote:
Originally Posted by De Pul
zou het?het is een mk3 radiateur,degene die bij het blok hoort.....ik had voor mezelf eigenlijk bedacht dat de oliekoeler ook wel heel wat mee zou gaan helpen,die is nogal fors eigenlijk.maar jij zegt dus neem een grotere?

edit,de maten zijn 430x320x32,zie dat er voor dezelfde motor ook een 525x320x32 bestaat,die maar bestellen?

Goed idee , zou ik zeker doen. En de oliekoeler ook behouden.
Wat ik ook nog even zou doen is de gestansde stukken helemaal uit je voorfront zagen . Je hebt dan mooie grote openingen in je front.
Je kunt gewoon niet genoeg rijwindkoeling hebben. :thumbup:

De Pul 06-03-2012 08:19

Oké komt voor elkaar,ben net even snel wezen meten en dat kan net,icm een vin van een mk2 16v.bedankt voor het meedenken.

De Pul 08-03-2012 23:07

vandaag de remmerij binnen gehad,die s2 klauwen zijn toch flinke jetsers naast een gewone g60 klauw....ben eens benieuwd hoe dat remt.......:)

Mk1driver 08-03-2012 23:28

Wat een toffe grill

De Pul 08-03-2012 23:34

had trouwens nog wat gedaan,de mistlampuitsparing in de achterbumper gedicht door DIY kunststoflassen;

perfect gelukt!

De Pul 10-03-2012 18:19

1 velg klaar,glans komt niet helemaal over door slechte verlichting in m'n thuishobbyhok/kantoor/gameroom/polijstkamer.

jetta mk1 '82 10-03-2012 18:47

ziet er goed uit kerel!!

oettinger_18 10-03-2012 19:07

Leuke velgen!! Zien er goed uit:) Je bent goed bezig

Mtdi 10-03-2012 19:37

Quote:
Originally Posted by De Pul
vandaag de remmerij binnen gehad,die s2 klauwen zijn toch flinke jetsers naast een gewone g60 klauw....ben eens benieuwd hoe dat remt.......:)

Best wel goed,met de juiste blokken en 25mm hoofd remcilinder.

Ondanks stoere praatjes:
Liever een halve meter eerder dan een meter te laat.

De Pul 19-03-2012 15:07

Eerst maar een 1.9 diesel in de audi leggen,mijn pierburg heeft ook de geest gegeven.zat er vorige week nog op te pochen:redface: stinkzooi....

Audi1981 19-03-2012 15:10

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

TDI-tje bouwen Gerben?

De Pul 19-03-2012 15:23

Nee,hier liggen zat nette 1.9 diesels,en heb nog een goede 5bak.gewoon zonder turbo,mag weinig kosten en moet in 1 dag klaar.rij toch nooit harder dan 120 met um.

C1Rob 19-03-2012 17:37

hehe dus nu heb je 1 auto die niet geswapped is? :P

De Pul 19-03-2012 20:39

Quote:
Originally Posted by C1Rob
hehe dus nu heb je 1 auto die niet geswapped is? :P

jep,de vento..... en die gaat binnenkort in z'n geheel geswapped worden,ben on the hunt voor een knappe ibiza cupra 1.8 20vt :D

vanmiddag even in het 'magazijn' een lief blokje opgezocht,deze beviel me wel;

is wel een blok uit een schadeauto[seat],dus e.e.a. was afgebroken,maar dat ligt er nog wel,dus ook geen punt.
ook de 4+e bak getraceerd,geen echte 5bak,maar goed genoeg en origineel van een 1.6 diesel.
moet hem wel even wassen;)

hoop het ergens deze week omgelepeld te hebben:thumbup:

Gijs 19-03-2012 21:12

Wat 'n luxe dat je nog kunt kiezen welke motor je in gaat bouwen.. :D Lekker bezig iig!

De Pul 19-03-2012 21:15

Quote:
Originally Posted by Gijs
Wat 'n luxe dat je nog kunt kiezen welke motor je in gaat bouwen.. :D Lekker bezig iig!

dit zijn 2 van de 8 stellingen :D :D keuze genoeg....

Gijs 19-03-2012 21:18

Geld heeft ie niet, maar spullen....! :D

De Pul 19-03-2012 21:22

Quote:
Geld heeft ie niet, maar spullen....! :D

meeste is van de baas he :tongue: maar het is wel erg handig.maja dat zal een autospuiter of whatever ook vast hebben......

Gijs 19-03-2012 21:25

Klopt. Ik heb zelf ook geen klagen bij mijn werkgever :) Al is het gereedschap af en toe een beetje te XXL ;)

De Pul 19-03-2012 21:26

Quote:
Klopt. Ik heb zelf ook geen klagen bij mijn werkgever :) Al is het gereedschap af en toe een beetje te XXL ;)

haha dat zal best ja :thumbup:

Edition-Blue 19-03-2012 21:32

Nice Gerben!

mverh85 20-03-2012 23:28

ziet er weer lekker uit :)

De Pul 21-03-2012 00:20

sinds vanavond mag ik me rekenen onder de schare dieselrijders:)
alles zit erin,heeft nog wel wat aandachtspuntjes en kinderziektes,maar dat komt wel goed,ben er in ieder geval wel mee naar huis gegaan.
>ik heb momenteel geen koelvin,omdat ik de dynamo op de 'golf' positie heb laten zitten,dat gaat niet passen,komt dus een platte fan voor.
>de achteruitrijlichten branden na de bakwissel alleen als de bak in 'E' staat:confused:
>ik heb er een inlaat opzitten net als een golf3,met openluchtfilter,maar dat maakt gigantisch veel leven en raakt de motorkap,moet dus iets anders op met een gewoon filter.[polo-opstelling?]

voor de rest ben ik aangenaam verrast,ik trek nooit echt ver door,en wat dat betreft heb ik er wel wat power bij tov de 1.6benzine,koppel ligt goed merkbaar hoger.ook in 'E' trekt ie goed door,heb net de top even gechecked,+/-165 km/u.[met de 1.6 krap 180 km/u]
enige minpuntje vind ik wel dat alles binnen zo rammelt,maar ach.......

als ik alles voor elkaar heb schiet ik wel een paar plaatjes.

C1Rob 21-03-2012 00:27

Hey nu is t echt een trekker :P

Mooi dat ie er in ligt, ben toch wel benieuwd hoe dat nou rijd zo'n diesel :P

De Pul 21-03-2012 00:33

Quote:
Originally Posted by C1Rob
Hey nu is t echt een trekker :P

Mooi dat ie er in ligt, ben toch wel benieuwd hoe dat nou rijd zo'n diesel :P

je mag hem wel een keer proberen hoor :cool:

ik ben er in ieder geval erg blij mee,rijd heerlijk soepel zo.
mijn dank gaat dan ook uit naar m'n werkgever,voor het medesponsoren van dit projectje :thumbup:

Zollie 21-03-2012 07:59

he Gerben,

De achteruitrijdlampen in de 5 heb ik ook eens gehad, altijd als je van 4 naar 5bak gaat... :) moet je ff onder kruipen en de andere schakelaar op je bak vinden. Hij zit nu op de schakelaar voor de econ-o-meter die in zn 5 (E) wordt geactiveerd bij een 5bak :)

Verder tof, plaatjes!!

Ik neem aan dat dit een 3M bak is? dat is een 5bak van alle 1.6 benzine en diesel. Wil je een iets zwaardere verhouding, dan zoeken naar een 2N bak uit een 1800!

All times are GMT +1. The time now is 06:28.