Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Een VW met Aziatische invloeden (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=79431)

luchtpomper 27-07-2011 22:58

Zeker wel mee eens, alleen heb ik geen mogelijkheid om deze lucht op te tillen... Ik heb er zeker serieus over nagedacht om een scoop onder de bus te bouwen, maar dit wordt praktisch onmogelijk... plaatsgebrek... :(

Audi1981 27-07-2011 23:17

Dat optillen gebeurd wel door de zuigende werking van je fans, die zorgen voor een onderdruk in je motor ruimte waardoor de lucht vanzelf wel omhoog komt.

Sander 28-07-2011 16:20

Met heel veel plezier dit topic gelezen over een gave bus. En dan op het einde ook nog een inhoudelijke discussie :thumbup:

rickgtturbo 29-07-2011 05:57

Heel dik project! :thumbup:
misschien heb ik het over t hoofd gezien, maar met welke bak rij je nou eigelijk aangezien de motor achterstevoren ligt??

luchtpomper 29-07-2011 21:16

Net een proefrit gemaakt (van ruim 70 km :rolleyes: ) en tot de conclusie gekomen dat de boel nu TE goed gekoeld wordt...

:D :D :D :D :D :D :D :D Helemaal blij!!!!

Dit is de koelwatertemperatuur tijdens het rijden... Ja, ik weet het het is een schots en scheve foto, maar ik durfde welgeteld 2 seconden mijn handen van het stuur te halen met een gangetje van 110 km per uur...

Zoals jullie kunnen zien kwam de koeltemperatuur hier niet boven de 65 graden Celsius... :rolleyes: Thermostaat gaat pas open bij 78 graden, dus niet goed...

Ik had de 2 Pacet fans (de blazende die aan de kant van de motorklep zitten) continue laten blazen en de 2 Misimoto fans (de zuigende) geschakeld op de thermo switch welke schakelde als de temperatuur boven de 70 graden kwam. Nu draaide die 2 Pacet fans continue en daardoor kwam er zo'n bak met lucht doorheen en dit in combinatie met de 2 fanshrouds (jaaaa, deze werken echt!!!) koelde het veel en veel te hard...

Dus nu heb ik alle 4 de fans dmv 2 relais aangesloten op de 4 fans en de thermoswitch ingesteld op 80 graden.

En nu werkt het als een trein!!!! :cool: Nu blijft de temperatuur continue op 85 graden celsius bij een kruis snelheid van 120 km per uur (getest op ruim 25 km snelweg) en loopt de temperatuur op naar max 95 graden bij de motor praktisch continue in de toerenbegrenzer of er net tegenaan (7500 toeren) en 1xx km per uur (geen idee hoe hard het gaat, mijn wijzer stopt bij 145 kmpu...) ...

Oftewel, mini-projectje geslaagd! :)

luchtpomper 29-07-2011 21:17

Quote:
Originally Posted by rickgtturbo
Heel dik project! :thumbup:
misschien heb ik het over t hoofd gezien, maar met welke bak rij je nou eigelijk aangezien de motor achterstevoren ligt??

Met de standaard busbak. De bak is gekoppeld dmv een pasplaat en aangepast vliegwiel.

luchtpomper 29-07-2011 21:18

Quote:
Originally Posted by Sander
Met heel veel plezier dit topic gelezen over een gave bus. En dan op het einde ook nog een inhoudelijke discussie :thumbup:

Tnx!

Audi1981 29-07-2011 21:50

Nu nog die boostmeter uit de - zien te krijgen :D :D :D

luchtpomper 29-07-2011 21:58

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Nu nog die boostmeter uit de - zien te krijgen :D :D :D

Dat gaan we van de winter eens uitdokteren hoe het nu kan dat die meter in de min blijft hangen :D ;)

luchtpomper 01-08-2011 21:17

Weinig nieuws hier met betrekking tot de shed, maar wel dat we weer een nieuwe familycar hebben, een Golf met kont maar sinds 2011 met een eigen gezicht! Ik ben helemaal blij en wat rijdt zo'n Jetta toch lekker!!!! :D

4rings 01-08-2011 21:26

vind de kont van de bus mooier

Mk1driver 18-08-2011 19:01

Quote:
Originally Posted by luchtpomper
Weinig nieuws hier met betrekking tot de shed, maar wel dat we weer een nieuwe familycar hebben, een Golf met kont maar sinds 2011 met een eigen gezicht! Ik ben helemaal blij en wat rijdt zo'n Jetta toch lekker!!!! :D

Die ga ik ook nemen als nieuwe leasebak, gaaf project!

italiano 15-10-2011 20:29

En hoe is het met de wagen?

De Pul 15-10-2011 22:38

de bus is verkocht,maar staat wat ik ervan begrepen heb stil,kenteken is ingenomen en daarbij loopt ie niet meer vanwege een elektrische storing.

Audi1981 16-10-2011 10:03

Quote:
Originally Posted by De Pul
kenteken is ingenomen

Oei? nie goed nie?

jones 16-10-2011 12:27

Quote:
de bus is verkocht,maar staat wat ik ervan begrepen heb stil,kenteken is ingenomen en daarbij loopt ie niet meer vanwege een elektrische storing.

idd watskebeurt?

luchtpomper 20-02-2012 21:50

Quote:

Bus is idd verkocht, heeft nu een Subaru motor officeel op kenteken en tuft vrolijk rond. :D

Staat overigens weer te koop, omdat de eigenaar toch wat hedendaags comfort mist.

De Pul 20-02-2012 22:02

Quote:
Originally Posted by luchtpomper
Bus is idd verkocht, heeft nu een Subaru motor officeel op kenteken en tuft vrolijk rond. :D

Staat overigens weer te koop, omdat de eigenaar toch wat hedendaags comfort mist.

nou ik volg dat topic nog wel eens op keversite,en zie dat het nog niet helemaal rozengeur en maneschijn is met die bus.vrolijk rondtuffen is anders volgens mij ;)

jo/1f 12-07-2012 10:56

knap man

Erik Baas 12-07-2012 11:22

Deze set op Flickr al gezien ? http://www.flickr.com/search/?q=80-04-rb

punk3000 04-08-2012 21:55

Zo, dat is een afknapper zeg, zit ik het hele topic door te lezen met toenemende spanning.
Kom ik op het eind, is de bus verkocht!!!!!
WWWWWWWWWWWHHHHHHHHHHHHHYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY?????? ?????????
Vond dit echt vreselijk gaaf om te lezen en zat zo te hopen dat je er nog een turbo blok in zou gooien!!!
Mocht je nou niks meer te doen hebben en om afkick verschijnselen te voorkomen: ik ben bezig met een 3f blokje in een polo te friemelen, je mag wel komen helpen.

All times are GMT +1. The time now is 23:27.