![]() |
jep geen enkel probleem.
|
heb even een klein vraagje tussen door
als de auto gekeurd wordt voor motorombouw, kijken ze dan alleen naar dat de motor degelijk vast zit en dat de remmen goed werken en de co goed is of kijken ze nog naar meer dingen, mijn auto is nog niet helemaal klaar voor de normale APK keuring daarom vraag ik dit mijn climate controle en snelheidsmeter werken nog niet!! |
Als ze een rondje willen rijden zien ze snel genoeg dat de snelheidsmeter het niet doet, maar je kan er ook gewoon een tomtom in hangen. Climate controle zullen ze niet merken.
|
Vreemde vraag misschien, maar heeft er iemand al ervaring met het omkeuren van een buitenlandse auto?
In Belgiƫ is omkeuren dus niet mogelijk, ik neem aan dat de wagen dan ingevoerd moet worden in Nederland en ingeschreven moet worden op een Nederlander zijn naam waarna de wagen omgekeurd word? Hierna zou ik hem terug moeten invoeren in Belgiƫ en is alles oke voor de wet hier.. Iemand enig idee wat er allemaal bij komt kijken qua stappen ene kosten? :) |
Quote:
allebei niet belangrijk.voor de apk moet je je ruiten kunnen ontwasemen en moet je ergens in de auto kunnen aflezen hoe hard je ongeveer rijd.deze punten zijn dus voor een ombouwkeuring niet van belang. |
oke weet ik genoeg, bedankt
zal volgende week nog wat dingen op de brug na lopen en dan kan de auto voor de keuring :thumbup: |
Kent iemand al iemand die een auto van NA '98 heeft om laten keuren?
En hoe dat is gegaan. |
ben afgelopen vrijdag naar de rdw keuring geweest voor een motoromkeuring
en moet nu een paar dingen veranderen zoals de abs pomp verwijderen en een middendemper plaatsen omdat de uitlaat 4db te veel lawaai had en ze vroegen ook om de motorgegevens : gaat dit alleen om de kw's en motorinhoud of moet er nog meer gegevens bij!! alvast bedankt |
Ben zonet ook wezen keuren voor de motorombouw van de golf2 vr6!
En helaas ook afgekeurd! Alles was goed, alleen de abs werkt niet goed! Dus maar weer sleutelen! |
Komende maandag golf 2 1600d omkeuren naar 1900tdi ben benieuwd wat ze er van zullen zeggen.
|
Quote:
Moet je dan de auto weer via de officiele weg ter keuring aanbieden? Dus opnieuw de volledige keuring en bijbehorende kosten? Of wordt alleen het afkeurpunt opnieuw bekeken? |
Quote:
Alleen afkeurpunt. |
inderdaad + kosten hoe lang het duurt
|
jammer molle.....
nog even een toevoeging,even terug zei ik nog dat je met om het even welk kenteken langs kon gaan,DIT KAN NIET MEER!! kenteken [of fahrzeugbrief,etc]MOET weer overeenkomen met de motor.geen matching numbers is inbeslagname ter controle. |
ervaring mee gerben? dat zou mooi klote wezen!
|
Quote:
staat er idd nog 1 in zwolle.....achter moeten laten. |
?? Waarom dan??
|
Quote:
|
Dus de motoromkeuring is voorbij?? of zie ik dat nu verkeerd.
|
maar.. wat gaan ze dan controleren? heeft elke motor ook een eigen nummer en die is gematched aan een chassisnummer? die evt weer als gestolen staat aangegeven?
|
nope,de regels waren iets versoepeld maar omdat dat waarschijnlijk iets te makkelijk ging hebben ze dat teruggedraaid.
|
jep frank,klopt.
|
Quote:
sja,goeie vraag....nooit meegemaakt nog.geen idee,ze zullen dat wel graag aangetoond willen zien denk....vraag me ook weleens af,wat zou er gebeuren als iemand ooit een gestolen motor in een auto heeft gebouwd die jij als donor gebruikt?ook nog nooit meegemaakt,maar kan gebeuren natuurlijk.... edit,via ebay oid zul je met een goede factuur moeten komen dan kan dat gewoon. |
Dus als je een motor monteerd waar je een aankoopsbon van hebt en zelfs het kenteken van de gedemonteerde auto bij een erkend bedrijf.
Dan is er niks aan de hand?? |
@ pul, Ja idd, heb ook een chassisnummer van de auto waar het blok uitkomt, maar geen idee of die ooit gestolen is ofzo, kan je als particulier ook niet effe opzoeken lijkt me zo
|
nee dan is er niks aan de hand domi.
waarom heb je geen kenteken van die auto frank,was het een buitenlander? |
Quote:
Pfoee. Dan kan de Golf 1 binnenkort wel heen :D |
Quote:
jup duits |
Quote:
het valt ook wel mee allemaal,maar wat wij deden was het volgende. stel een motor samen,met spullen uit het magazijn,bouw ergens in en zoek in de boekhouding een auto van een klant met zo'n blok,noteer kenteken en klepper heen....maar daar trappen ze dus niet meer in. |
Quote:
aiii,dan zul je toch de fahrzeugbrief of een kopie ervan moeten hebben anders word het listig. |
ah nja, het zal ook wel een beetje aan de keurpersoon liggen en het type blok (oud / nieuw)
|
Quote:
probleem is alleen dat als je daar aankomt en het is niet goed,ze daar een notitie van maken;) |
ok, en die inbeslagname ter controle, neem aan dat, mochten ze de historie niet kunnen achterhalen, niet de hele auto in beslag wordt genomen maar dat je alleen het blok in moet leveren? of hoe gaat dat
|
Quote:
jep,correct... |
wat een zeikerds :D
|
sinds wanneer is die belachelijke regel dan.
mijn auto is op 2 sept gekeurd, en daar werd niet eens naar gekeken, laat staan gevraagd. het enige commentaar wat ik kreeg op de motor was: zo das een dik blok. |
Het is volgens mij heel erg afhankelijk van de persoon die je aantreft.
2 weken geleden met mijn civic in Rijen lang geweest. Deze moest omgekeurd worden van 77 na 149 Kw. Ze hebben de motor steunen gecontroleerd, hing allemaal netjes. Uitstoot gemeten deze was te hoog helaas, dus ik moet nog een keer terug. Even de verlichting gecontroleerd. Factuur van de motor laten zien. (geimporteerd uit japan) In feite was alles goed behalve de CO en de lambda waarde. Denk dat er een kleine lek zit in de uitlaat ergens. Maar De keuring viel me zeker niet tegen!!! En was gewoon met open filterje, en ander uitlaatlijn(meer geluid dan orgineel), maar daar werd niet na gekeken. |
dit was in zwolle,maar misschien moeten we toch maar verkassen naar heerenveen ofzo.zal er ook wel aan liggen of je ddit als particulier 1x doet of dat je er wekelijks staat.
|
En ook al iemand bekend met een auto van na 1998 die omgekeurt is met een andere motor????
|
Dan zal je na lelystad moeten, maar als ik jou was zou even contact op nemen met de RDW die kunnen het zo vertellen. Toen ze mijn auto aan het keuren waren zei de ene keurmeester tegen de andere, "kan dit zomaar?" het vermogen is bijna verdubbelt. waarop hij zei "jah deze auto is van 1997, dan maakt helemaal niks uit". pas vanaf '98 moeten ze na lelystad
:D |
All times are GMT +1. The time now is 03:42. |