Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Breadfan's mk2 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=60018)

RubenD 11-05-2010 21:59

Haha, als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel. Ik heb vanaf morgen weer een nieuwe fles met lasgas.

breadfan83 11-05-2010 22:02

Komt in orde, bedankt! :hug:

Eerst dat ding maar eens de weg op krijgen. Als ik telkens rotzooi als dit blijf kopen in plaats van de onderdelen die nodig zijn, gebeurt dat nooit. :D Pluspunt is wel dat ik zo'n beetje alle rotzooi op het internet nu al gekocht heb, dus veel zal er niet meer zijn. :D

knedel16vweber 11-05-2010 22:25

naais manne!

breadfan83 11-05-2010 22:35

Bedankt Frank!

Bij je Renner schiet het ook al aardig op zag ik, netjes! Binnenkort moet ik bij Herm langs, hopelijk kan ik dan ook effe bij jou de loods binnenlopen, kijken waar je mee bezig bent daar. :thumbup:

knedel16vweber 11-05-2010 22:42

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Bedankt Frank!

Bij je Renner schiet het ook al aardig op zag ik, netjes! Binnenkort moet ik bij Herm langs, hopelijk kan ik dan ook effe bij jou de loods binnenlopen, kijken waar je mee bezig bent daar. :thumbup:

ja als je toch in de buurt bent :D
ik zal eens een nieuwe pak koffie halen voor de automaat :thumbup:

breadfan83 13-05-2010 22:11

Is goed Frank!

zal je waarschuwen als ik met Herm wat afgesproken heb. :thumbup:

Als het enkel voor de kabelboom is probeer ik het nog deze maand te doen, als ik de rest (wiellagers, remmerij en schakelmechaniek) ook daar laat doen, moet ik de geldboom weer effe laten bijgroeien ben ik bang. :(

JettaMK2 13-05-2010 22:16

Ik Wil Hem Zien Lopen Dus Schiet Op Chrisje:d

breadfan83 17-05-2010 22:41

Quote:
Originally Posted by JettaMK2
Ik Wil Hem Zien Lopen Dus Schiet Op Chrisje:d

Hehe!

Morgen is de sleutelafspraak bij Servi effe afgezegd, dus vul de dag dan maar met werken aan de eigen auto.

Kabelboom van de Digifiz gaat er weer helemaal uit, inclusief zekeringenkast en de teller, zodat ik alles mee naar Longstreet Engineering kan nemen. Als ie eenmaal gestart is, is de motivatie misschien ook wat hoger om de rest eindelijk eens in orde te brengen. :tongue:

En als je het zo graag wil... morgen om 1000 uur kun je beginnen met sleutelen. :D Ik zorg voor de warme koffie, koud bier en gevulde koeken!

JettaMK2 17-05-2010 23:40

Quote:
Hehe!

Morgen is de sleutelafspraak bij Servi effe afgezegd, dus vul de dag dan maar met werken aan de eigen auto.

Kabelboom van de Digifiz gaat er weer helemaal uit, inclusief zekeringenkast en de teller, zodat ik alles mee naar Longstreet Engineering kan nemen. Als ie eenmaal gestart is, is de motivatie misschien ook wat hoger om de rest eindelijk eens in orde te brengen. :tongue:

En als je het zo graag wil... morgen om 1000 uur kun je beginnen met sleutelen. :D Ik zorg voor de warme koffie, koud bier en gevulde koeken!

Morgen om 10:00uur word er al begonnen aan mijn eigen roestbak:P
Haha anders was ik je wel komen helpen;)

breadfan83 18-05-2010 00:00

Is geen probleem, d'r valt toch niet veel te doen, zonder onderdelen.

Beetje afbreken maar weer. :tongue:

Succes bij je eigen roestbak dan hè! :D

JettaMK2 18-05-2010 00:02

Quote:
Is geen probleem, d'r valt toch niet veel te doen, zonder onderdelen.

Beetje afbreken maar weer. :tongue:

Succes bij je eigen roestbak dan hè! :D

Haha afbreken kan ik als de beste:D
Ja dank je haha :thumbup:

roog909 18-05-2010 16:26

gaaf idee zo'n v8 kop. succes met je project!

breadfan83 18-05-2010 16:45

Quote:
Originally Posted by roog909
gaaf idee zo'n v8 kop. succes met je project!

Bedankt. :thumbup:

breadfan83 29-05-2010 00:57

Gertjan heeft vandaag de Corrado Recaro's meegenomen vanuit Rotterdam naar Sittard, en meneer ligt hier nu op de bank te pitten na een dagje Pinkpop. Morgen zal ik wat plaatjes schieten van de set. Aan inbouwen kom ik voorlopig nog even niet toe ben ik bang. Eerst maar eens precies gaan uitzoeken hoe ik alles netjes ingebouwd ga krijgen, zodat het ook allemaal werkt zoals het hoort. :thumbup:

Gertjan, je bent ontzettend bedankt!! :hug:

servibruls 29-05-2010 10:28

Quote:
Gertjan heeft vandaag de Corrado Recaro's meegenomen vanuit Rotterdam naar Sittard, en meneer ligt hier nu op de bank te pitten na een dagje Pinkpop. Morgen zal ik wat plaatjes schieten van de set. Aan inbouwen kom ik voorlopig nog even niet toe ben ik bang. Eerst maar eens precies gaan uitzoeken hoe ik alles netjes ingebouwd ga krijgen, zodat het ook allemaal werkt zoals het hoort. :thumbup:

Gertjan, je bent ontzettend bedankt!! :hug:

Heb het idee dat je naast hem op de bank lig :rock: ;)

De Limburger 29-05-2010 11:09

Sletjes..

breadfan83 29-05-2010 11:18

Quote:
Originally Posted by servibruls
Heb het idee dat je naast hem op de bank lig :rock: ;)

:D

Had hem wel gewaarschuwd voor de hond, die wil nogal graag op alles en iedereen fietsen, en met 60kg is dat misschien niet zo handig.

Maar ze liepen nog redelijk normaal vanochtend, dus volgens mij is er niks gebeurd... of de hond is heel zacht geweest. :D

Heb je trouwens de knipperlichten en claxon weer werken? Anders kom ik straks nog wel effe snel langs voor 't werk.

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Sletjes..

Yes please.

servibruls 29-05-2010 12:07

Quote:

Had hem wel gewaarschuwd voor de hond, die wil nogal graag op alles en iedereen fietsen, en met 60kg is dat misschien niet zo handig.

Maar ze liepen nog redelijk normaal vanochtend, dus volgens mij is er niks gebeurd... of de hond is heel zacht geweest. :D

Heb je trouwens de knipperlichten en claxon weer werken? Anders kom ik straks nog wel effe snel langs voor 't werk.

Yes please.

Heb nog niet geprobeerd, ga het zo eens proberen.
Heb eerst me balkon oranje versiert :D :thumbup:

breadfan83 29-05-2010 12:23

Veel belangrijker dan de auto door de apk duwen. :D

Morgen kan ik ook wel langskomen denk ik, keuren gaat toch niet meer dit weekend. ;)

servibruls 29-05-2010 12:33

Quote:
Veel belangrijker dan de auto door de apk duwen. :D

Morgen kan ik ook wel langskomen denk ik, keuren gaat toch niet meer dit weekend. ;)

Is me gelukt, een stekkertje zat er niet helemaal in.
Nu heb ik alleen van me teller 2lampjes kapot dus moet ik die eruit gaan halen :D
Tenminste denk dat er 2 kapotzijn, want bij de klok en toerteller brand geen licht meer, alleen nog bij de nselheidsmeter/wijzer.

Had eerst toch een grill met enkele koplampen, en nu een met dubbele.
Weet jij hoe ik die 2 kleine lampen krijg aangesloten? Is daar een verloopstekertje voor of iets in de richting?

breadfan83 29-05-2010 12:36

Quote:
Originally Posted by servibruls
Is me gelukt, een stekkertje zat er niet helemaal in.
Nu heb ik alleen van me teller 2lampjes kapot dus moet ik die eruit gaan halen :D
Tenminste denk dat er 2 kapotzijn, want bij de klok en toerteller brand geen licht meer, alleen nog bij de nselheidsmeter/wijzer.

Had eerst toch een grill met enkele koplampen, en nu een met dubbele.
Weet jij hoe ik die 2 kleine lampen krijg aangesloten? Is daar een verloopstekertje voor of iets in de richting?

Als 't goed is kun je gewoon kabeltjes trekken vanuit het gewone licht. Beste aansluiten zodat ze automatisch aangaan met je grootlicht. Zo heb ik het toen in ieder geval gedaan: kabelschoentjes d'r op, en kabeltjes vanuit de grootlicht-plus naar de lamp. De middelste lampen samen op een eigen massa, en klaar.

Kunnen we wel doen als we de andere motor d'r in zetten, dan moet toch het front er uit. Dashboardverlichting doen we dan ook wel effe, dat is zo'n moeite niet. :thumbup:

servibruls 29-05-2010 12:43

Quote:
Als 't goed is kun je gewoon kabeltjes trekken vanuit het gewone licht. Beste aansluiten zodat ze automatisch aangaan met je grootlicht. Zo heb ik het toen in ieder geval gedaan: kabelschoentjes d'r op, en kabeltjes vanuit de grootlicht-plus naar de lamp. De middelste lampen samen op een eigen massa, en klaar.

Kunnen we wel doen als we de andere motor d'r in zetten, dan moet toch het front er uit. Dashboardverlichting doen we dan ook wel effe, dat is zo'n moeite niet. :thumbup:

Oke, maar mag ik je nu mijn privemontuer noemen of klinkt dat fout haha :tongue:
dus die lampen hoeven niet te werken voor de apk? Omdat ik bij de normale al grootlicht heb?
Heb jij nog een setje orginele grote lampen liggen? Denk dat dat mooier staat ipv die kruis gevallen.

breadfan83 29-05-2010 12:48

Haha, begint er wel een beetje op te lijken hè. :D

Heb nog originele liggen, zitten nu in de Golf, maar kunnen we wel ruilen. ;)

Die middelste lampen hoeven inderdaad niet te werken, zolang je dim-, stads- en grootlicht in de andere lampen hebt zitten.

servibruls 29-05-2010 13:05

Quote:
Haha, begint er wel een beetje op te lijken hè. :D

Heb nog originele liggen, zitten nu in de Golf, maar kunnen we wel ruilen. ;)

Die middelste lampen hoeven inderdaad niet te werken, zolang je dim-, stads- en grootlicht in de andere lampen hebt zitten.

Heb zelf nog een goeie koplamp liggen, van de ander ben ik ergens het glas verloren :confused: :screwy:

Zou opzich wel willen ruilen maar weet nu al dat ik er ooit spijt van ga krijgen :tongue:

breadfan83 29-05-2010 13:08

We zien 't wel, eerst dat hok van je eens door de apk heenkrijgen. ;)

Zo, ik stap de auto maar weer eens in, uurtje of 15 lang betaald mensen dronken gaan voeren. :D

Gertjan 30-05-2010 14:55

Chris heeft een nieuw interieurtje :D

breadfan83 31-05-2010 01:41

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Chris heeft een nieuw interieurtje :D

En dinsdag ga ik 't nieuwe interieurtje weer slopen. :tongue:

breadfan83 04-06-2010 12:10

Zojuist heb ik even een paar minuten gevonden om de achterbank en de stoelen naar de auto te slepen en er in te gooien. De achterbank zit er nog maar los in, en ik denk eigenlijk dat ik gewoon de Golf achterbank ga behouden. Is me wat makkelijker, vooral met de hond en met plat klappen. Stof is toch bij beide hetzelfde, dus mocht ik nog eens van gedachte veranderen... :D

De bestuurdersstoel heeft de Golf wangen, de bijrijdersstoel de Corrado wangen. Op de foto is duidelijk het verschil te zien in diktes. De bijrijdersstoel wordt over een tijdje nog wel aangepakt, maar ik heb er nu tenminste twee nette, schone en onbeschadigde stoelen in zitten:

Komende week gaat de bestelling in Amerika de deur uit voor het nieuwe schakelstangensetje en de remleidingen. De wiellagers haal ik me ook komende week op, en worden waarschijnlijk de week er op ingeperst. Dan resten alleen nog het bijvullen van vloeistoffen en een nieuw setje handremkabels... en die schijt motorkabelboom. :chair:

Golf_84er 04-06-2010 12:17

Ziet er dik uit je interieur!goed bezig!

Vains 04-06-2010 12:21

Mooi Chris, ga je op maat gemaakte kussens maken tussen de bank en de deurpanelen bij de achterbank? Of hoe ga dit oplossen?

martiepartie 04-06-2010 12:28

hij gaat de golf achterbank gebruiken :D De snelle, succes verzekerde oplossing :thumbup:

(ik zou zelf de corrado bank gebruiken, staat echt super!)

breadfan83 04-06-2010 12:32

Quote:
Originally Posted by Vains
Mooi Chris, ga je op maat gemaakte kussens maken tussen de bank en de deurpanelen bij de achterbank? Of hoe ga dit oplossen?

Bedankt.

Als ik met de Corradobank ga rijden wil ik een setje deurpanelen aanpassen door de leuning van de Corrado panelen aan een set Golf deurpanelen te maken. Handig zou zijn als ik het stof ergens vandaan kon krijgen, dus dat ga ik me nog even uitzoeken.

Maar voorlopig zal gewoon de Golf bank d'r in blijven. Ik ga er zeker voorlopig effe geen geld in stoppen, eerst maar weer eens rijdbaar maken. :D

breadfan83 04-06-2010 12:35

Quote:
Originally Posted by martiepartie
hij gaat de golf achterbank gebruiken :D De snelle, succes verzekerde oplossing :thumbup:

(ik zou zelf de corrado bank gebruiken, staat echt super!)

Ja ok, maar ik heb een hond van ruim 60 kilo, en die wil ik liever niet elke keer achter in de bak moeten tillen, en voor die kuipen van de Corrado bank heeft ie gewoon een te dikke reet. :D

De Golf bank kan mooi plat en naar voren gekiept worden. Als ik de Corrado bank gebruik, zou ik hem verlassen op een Golf-frame, zodat ie er op dezelfde manier in en uit kan. Maar zoals gezegd, ik steek daar voorlopig nog effe liever geen geld in. Het spul ligt hier, en kan me nog altijd eens bedenken.

De Pul 04-06-2010 12:37

netjes chris!

Typ 81 04-06-2010 12:39

Goed bezig Chris :thumbup:

Golf_84er 04-06-2010 13:29

Ik zou voor stof is informeren bij Bekledingsbedrijf Smits in Uden. Super goeie bekleder en kan vrijwel alle stoffen van volkswagen aankomen!

breadfan83 04-06-2010 13:32

Bedankt mannen!

Quote:
Originally Posted by Golf_84er
Ik zou voor stof is informeren bij Bekledingsbedrijf Smits in Uden. Super goeie bekleder en kan vrijwel alle stoffen van volkswagen aankomen!

Bedankt! Zal dalijk en anders komende week eens bellen. :thumbup:

breadfan83 24-06-2010 14:44

De afbouw van de Golf is tijdelijk op een laag pitje, omdat de zomermaanden de drukste maanden zijn op 't werk, en ik dus maar weinig tijd heb om te sleutelen.

Om die paar maanden toch nog mobiel te blijven heb ik me een ander hok gekocht, voor het eerst iets anders dan Volkswagen: Honda. :rolleyes:

Moet zeggen, het bevalt best. Het ding rookt wat, maar rijdt verder prima. De veren zijn alleen echt rete stug! Waar ik vooral blij mee ben is het setje velgen dat er onder zit. Geen idee wat ik hiermee ga doen, maar blijven doen ze sowieso, ook als de Civic de deur uit gaat.

Plaatjes bij 't praatje:

Het ding zag er niet uit toen ik hem ging ophalen. Overal stickers van "Street legal tuning" en weet ik wat meer. Maar na twee dagen poetsen en uitruimen vind ik 'm toonbaar. Van de week nog effe de folie van de ruiten halen, en een andere achterklep regelen. Deze heeft een rot stel scharnieren. :tongue:

Het is een 1.5 16v. Geen racemonster, maar 't komt vooruit.

martiepartie 24-06-2010 14:48

1.5 16v heeft toch 110pk? Als ie flink wat olie verbruikt zal er ook wat minder vermogen over zijn gok ik :D

Vind het zelf erg goed rijden zo'n civicje.

Typ 81 24-06-2010 15:04

Nice rice ;)

All times are GMT +1. The time now is 15:26.