Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Alweer? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57804)

tiefflieger 06-08-2009 19:28

Misha gefeliciteerd met de verkoop, de meerderheid is gewoon jaloers zullen we maar denken...

Breadfan, dit is toch diezelfde witte Golf die je voor 100 euro hebt gekocht en vorig jaar hier voor 1750 te koop had staan wat niet gelukt is ?
En je prijs dit jaar voor die gti die 300 keer de wereld rond was geweest was ook niet mis toch ?

Beetje een verhaal van de pot verwijt de ketel, normaal meng ik me niet zo in dit soort discussie's maar hier hebben er echt een paar een plaat voor de kop...

stij 06-08-2009 19:34

Breadfan :screwy: :screwy: :screwy: :screwy:

Tiefflieger :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

RubenD 06-08-2009 19:36

Ik heb wel goud op wielen op de oprit staan, vind ik, want ik beleef (niet altijd) veel lol aan het werken aan mijn auto.

Oh, wat anderen vinden moeten ze naar de politie brengen en daar aangeven ;)

Iedereen mag vragen wat die wil, maar je kunt lang en kort lullen 1750 euro was een mooi bedrag voor die auto.

Dus wat klopt er nu niet?

breadfan83 06-08-2009 19:48

Quote:
Originally Posted by tiefflieger
Misha gefeliciteerd met de verkoop, de meerderheid is gewoon jaloers zullen we maar denken...

Breadfan, dit is toch diezelfde witte Golf die je voor 100 euro hebt gekocht en vorig jaar hier voor 1750 te koop had staan wat niet gelukt is ?
En je prijs dit jaar voor die gti die 300 keer de wereld rond was geweest was ook niet mis toch ?

Beetje een verhaal van de pot verwijt de ketel, normaal meng ik me niet zo in dit soort discussie's maar hier hebben er echt een paar een plaat voor de kop...

En daar was een reden voor die prijs. De enige manier hoe je mij uit die witte kreeg, was door de prijs te betalen voor datgene dat ik liever dan die witte had. Kon ik die auto niet kopen voor wat de witte zou opbrengen, zou ik daar gewoon lekker in blijven doorrijden.

Met de groene speelde eenzelfde verhaal. De eigenaar van de witte Gti die ik op het oog had wilde de auto een bepaalde tijd voor me vasthouden. Als ik de auto niet binnen die termijn volledig had betaald, ging de koop niet door. Bracht de groene Gti dus een bepaald bedrag op, kon ik die witte Gti kopen, deed ie dat niet, en bracht ie minder op, was ik de groene Gti kwijt, en had ik nog niet genoeg om die andere auto te kopen.

Na de verkoop van die witte Gti door de eigenaar daarvan, is de groene Gti ook weer uit de verkoop gegaan, en hetzelfde was destijds met de witte het geval. Dat is dus een situatie die ik bedoelde met "de auto HOEFT niet weg". Geen van beide stond in de weg, en ik vermaakte me d'r prima mee. Als iemand me echter het bedrag wilde betalen dat ik nodig had voor de auto die ik op dat moment op het oog had, konden beide auto's weg.

Ik had dus al langere tijd een bepaald model auto op het oog, en zodra die vrij kwam, mocht mijn eigen auto weg om de witte Gti te financieren. Was die mogelijkheid van de koop van de witte KR weg, ging ook de verkoop van mijn eigen auto niet door, ook niet voor het gevraagde bedrag, ook niet om snel winst te maken.

Jetta MaNiA 06-08-2009 19:50

* Lennart, ik ben door mijn popcorn heen, heb jij nog?

Domi 06-08-2009 21:21

Quote:
Originally Posted by Ebut
Ja, vooral onderhoud en APK meerekenen...

Ook elke keer de €0.50ct als je je banden oppompt he :D Tegenwoordig moet je daar ook al voor betalen :screwy:

Ebut 06-08-2009 21:23

Och, die halve euro per week... het is of dat, of zelf blazen... dan maar even 50 cent :D

Emiel 06-08-2009 21:49

Das nogal een slap verhaal broodfanaat, wie zegt dat misha niet met vergelijkbare motieven zijn jetta te koop had staan... :S

jettaracing 06-08-2009 21:59

Leuk topic dit ! Zal eens gaan uitrekenen wat ik voor mijn jetta moet vragen als die
(n)ooit te koop komt ......
Damn ,dan kom ik al op zo'n 14000 euro ! ,kom op mensen waar gaat dit over !
Ik erger me zelf inderdaad ook wel een beetje over die hoge prijzen ,maar dat is nu eenmaal vraag en aanbod zullen we maar zeggen .....

RubenD 06-08-2009 22:06

Maar hoe moet dat dan als je een auto al een tijd hebt en je voor de 2x keer de olie gaat wisselen?

Dan moet ik de oude olie dus behouden voor de verkoop? Want die heb ik immers ook gekocht voor de auto en daardoor is de auto meer geld waard, toch?

Arnaud 06-08-2009 22:21

Als ik ook maar eén keer in m'n leven de kans had een topic op slot te gooien... ;)

De Pul 06-08-2009 22:33

Quote:
Originally Posted by RubenD
Maar hoe moet dat dan als je een auto al een tijd hebt en je voor de 2x keer de olie gaat wisselen?

Dan moet ik de oude olie dus behouden voor de verkoop? Want die heb ik immers ook gekocht voor de auto en daardoor is de auto meer geld waard, toch?

die oude olie moet je in de kokers spuiten roest ie ook niet meer en zit het ook op de auto :thumbup: :D :D

wil ook nog even wat aan dit sprookje toevoegen;misha ik ken je niet persoonlijk maar ik heb al wel heel wat auto's door jou verlaagd,gevelgd :D en opgekwast zien worden om dan binnen 2 maanden voor ASO-bedragen het veld weer te moeten ruimen voor wat anders.......en vind je dan helemaal een pietlut om apk en onderhoud kosten mee te rekenen in je vraagprijs,als het zo werkt is m'n mk3 inmiddels ook in waarde ver47dubbelt,ik heb hem al drie jaar......

Misha 06-08-2009 23:05

Ik vraag een prijs wat je zelf ook moet betalen als je 't zelf gaat maken, dan is het reëel.
Of je 'm nou kant en klaar koopt, of alles zelf bij elkaar sprokkelt en zelf monteert/repareert.
Mensen met veel centjes en 2 linkerhanden geven die knaken aan zo'n auto uit.
Schijnbaar heb ik het spelletje goed zat door, anders zou ik ze niet keer op keer verkopen of wel?

Natuurlijk komt die onderhoud niet bij de prijs, maar nogmaals, een beetje interessante auto kost snel 2500.
Dus vind ik 't redelijk om zo'n bedrag te vragen, aangezien je het hoe dan ook toch kwijt bent.
Of je doet het zelf of je geeft het uit aan een kant en klare auto, die keuze is aan jezelf.

Chris, wat je nu dus zegt is exact hetzelfde als wat ik ook doe .. hij mag weg, hoeft niet.
Zolang ik er niet genoeg voor krijg om een nieuw project te financieren blijft de auto gewoon.
Komt er iemand die 't wel betaald, nou leuk... kan ik weer eens wat anders op gaan knappen.

breadfan83 06-08-2009 23:07

Quote:
Originally Posted by Domi
Ook elke keer de €0.50ct als je je banden oppompt he :D Tegenwoordig moet je daar ook al voor betalen :screwy:

Ik tel gewoon lekker de afschrijvingen d'r bij volgende keer als ik een auto verkoop.. :screwy:

Alberto 06-08-2009 23:08

Quote:
Originally Posted by jettaracing
14000 euro !

wil je ook inruilen ........... :D

breadfan83 06-08-2009 23:15

Quote:
Originally Posted by Emiel
Das nogal een slap verhaal broodfanaat, wie zegt dat misha niet met vergelijkbare motieven zijn jetta te koop had staan... :S

Errr.... ik had al enige tijd daarvoor aangegeven op zoek te zijn naar een Witte mk2 GTI 16v KR driedeurs, liefst met nieuw model deuren, zonder roest of rot, en 16v op kenteken.
Dat is redelijk specifiek te noemen, en de auto die ik op dat moment ging niet weg "omdat ik wel toe zou kunnen zijn aan wat nieuws nu of over een tijd(je)".

Toen eindelijk precies die auto zich aandiende, wat in al die tijd twee keer is gebeurd met de zelfde auto, heb ik het enige gedaan dat mogelijk was, en dat was mijn auto aanbieden voor het bedrag dat ik nog nodig had om mijn voorhanden geld aan te vullen tot de vraagprijs voor de gewilde auto.

De prijs die ik voor mijn auto vroeg had dus geen drol te maken met investeringen in mijn auto, maar puur met wat ik nodig had om het niet erg te vinden dat de auto weg was, omdat ik de dag er op de auto voor de deur had staan waar ik al maanden naar op zoek was.

Misha zet zijn auto's keer op keer weer te koop zodra ze klaar zijn, en telkens voor behoorlijke prijzen. De Kever die hij altijd al wilde ging ook behoorlijk snel weer weg, omdat ie toch maar weer een mk2 wilde. Toen die er was, was is ook meteen weer weg.

Ik vnid het trouwens een beetje zinloos om dit alles puur aan Misha toe te schrijven, hij zou gek zijn als ie het niet vroeg als het hem puur om de handel zou gaan.
Het zou hem echter ook netjes staan toe te geven dat het om winst maken en handeldrijven gaat, of het zou netjes staan als ie zou zeggen dat het niet om de centen ging en dat ook eens liet zien.

Die Jetta die ik in het Marktplaats gedeelte heb gepost kost bijvoorbeeld al 'n kleine 1.000 euro minder dan die bolide waar nu al veel over gesproken wordt. Als die persoon dat kan, waarom kan een ander die het net zo goed voor de liefde voor het automobiel gaat dat dan niet? ;)

ReBo 07-08-2009 06:39

Quote:
Originally Posted by Misha
Komt er iemand die 't wel betaald, nou leuk... kan ik weer eens wat anders op gaan knappen.

Ter ere van Misha :

Hij is gewoon een Wheeler Dealer . . . met wat 'oplapwerk' zorgt hij er wel weer voor dat er een 'classic' volkswagen blijft rijden . . . met zijn verdiende geld, knapt ie er weer 1 op en weer 1 en weer 1 . . . zit dus zeer zeker wel een positieve noot aan :thumbup:

Zijn stelling dat onder de € 2500 geen nette auto is te vinden vind ik wel klinkklare onzin . . . neem maar een voorbeeld aan de Jetta op de BBS'en.

In dit Topic wordt alleen het woordje hobby verschillend opgevat. Misha zijn hobby is om een oude auto op te knappen en er ook daadwerkelijk geld op te verdienen, dat is ook zijn goed recht en niets mis mee, alleen maak je dan niet druk om iemand anders die een auto koopt, er € 1000 bovenop legt en exact hetzelfde doet . . . de verkoper van die auto is net zo'n hobbyist als jij, het gaat puur om de centen . . .

Nogmaals, daar is totaal niets mis mee, meer leg dan niet de nadruk erop dat je een VW liefhebber bent, als prioriteit 1 is het terugverdienen van je geld. Auto rijden kost geld dat is een feit, dat je alle normale kosten zoals bv een beurtje en APK aanvoert alszijnde verbeterpunten is gewoon onzin. Dat je betrapt wordt dat je een dikke winst maakt en vervolgens dat dan ineens als argument de wereld inhelpt om het goed te praten is nog grotere onzin en dat weet jij ook !!

Een ander feit is wel dat het je lukt en daarvoor verdien je wel een soort van lof :thumbup:

Kunnen we nu aub weer verder gaan in een 'ander' Topic ?? Ik heb het gouden idee nog steeds niet gehoord . . . ;)

Zweiter 07-08-2009 07:19

cliffhangers, karakteristieke personages, absurde verhaallijnen, alleen de jingle ontbreekt nog...

Goede tijden, As the world Turns, The bold and the beautiful: eat your f*cking heart out! :D

misschien een leuk idee voor een vrijdagmiddag photofuck om voor deze soap een dvd-omslag te ontwerpen??? :D

ReBo 07-08-2009 07:38

Quote:
Originally Posted by Zweiter
cliffhangers, karakteristieke personages, absurde verhaallijnen, alleen de jingle ontbreekt nog...

En de popcorn dient aangevuld te worden . . .

Zweiter 07-08-2009 07:40

Domi 07-08-2009 08:44

Quote:
Originally Posted by ReBo
. . met zijn verdiende geld, knapt ie er weer 1 op en weer 1 en weer 1 . . .

Quote:
maar ga er nou maar gewoon vanuit dat ik er niks op verdien.

:rolleyes:

berendd 07-08-2009 08:46

Quote:
Originally Posted by breadfan83
En daar was een reden voor die prijs. bla bla bla bla bla bla bla bla "de auto HOEFT niet weg". bla bla bla bla bla bla.

De kat scheurt uit zijn mand, of eh iets met vallen?

breadfan83 07-08-2009 09:05

Quote:
Originally Posted by berendd

De kat scheurt uit zijn mand, of eh iets met vallen?

Makkelijk hè, als je gewoon de hele post weg laat...
Ga anders wat woorden uit de Telegraaf knippen ofzo. :rolleyes:

René 07-08-2009 09:13

Zal wel gezellig worden op de eerste volgende Volksforum-meeting denk ik...........

Misha 07-08-2009 09:30

Denken jullie nou echt dat ik 't voor de winst doe... serieus, ik heb zelf ook twee behoorlijke linker handen.
Ik kan wel wat zelf maar om fatsoenlijk centen te verdienen op 'n auto moet je wel wat handiger zijn.
Ik mag dan misschien een wheeler dealer zijn onder het motto van oude wagentjes oplappen en verkopen.
Maar het gaat me daarbij niet om de winst, maar puur om de liefhebberij.. die auto's de weg op te helpen en houden.
Ook al zou ik een keer een 10tje of 50 uuro verdienen, who cares.. zoals ik al zei, ik hou niet alle kosten bij..
dus ik kan niet zeggen hoeveel ik erop achteruit ga of op verdien.. simpelweg omdat het geld me niks doet.

Gijs 07-08-2009 09:31

Quote:
Originally Posted by René
Zal wel gezellig worden op de eerste volgende Volksforum-meeting denk ik...........

Hahaha! Dat wordt veel popcorn meenemen ;)

berendd 07-08-2009 09:52

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Makkelijk hè, als je gewoon de hele post weg laat...
Ga anders wat woorden uit de Telegraaf knippen ofzo. :rolleyes:

Zweiter 07-08-2009 09:58

Quote:
:rolleyes:

ken je het verschil tussen uitgeven en investeren?
investeren houdt voor mij de hobby ook betaalbaar. wat ik er ooit voor betaald heb levert het ook weer op (of meer), gewoon slim inkopen doen. dat houdt het voor mij betaalbaar, omdat er niet weer elke keer geld achteraan hoeft. Laten we nou gewoon met zn allen toegeven dat Misha slim investeert.

Als ik een set velgen koop voor 100 euro en die polijst ik netjes kost me dat misschien 15 euro polijstmateriaal. Denk je dat ik de velgen vervolgens verkoop voor 115 euro? kom nou, ga een ander voor de gek houden... :screwy: Laat mij dan maar lekker de hobby verkloten, zo blijft het voor mij betaalbaar. zo heb ik nog nooit een stuiver 'huishoudgeld' aan de hobby hoeven uitgeven :D :tongue: :thumbup:

verzoek aan de Mods: kunnen jullie dagelijks rond 24:00u de voorafgaande posts van die dag samenvatten en afsluiten met de laatste 10 seconden van de cliffhanger? Dat past wel bij een goede soap...

Marcski 07-08-2009 10:06

Hoezo, als een echte soap betaamd kan je op elk moment invallen en heb je toch niks gemist... :D

Domi 07-08-2009 10:13

Quote:
Originally Posted by Zweiter
wat ik er ooit voor betaald heb levert het ook weer op (of meer), gewoon slim inkopen doen. .

Juist, Hangt er dus gewoon vanaf WAT je koopt en voor hoeveel . En of het waarde heeft om het weer te verkopen is.

Wat je meestal in een auto pompt qua geld (investering) wil niet zeggen dat hij dat ook weer opbrengt of dat hij datzelfde bedrag ineens meer waard is.

Erik 07-08-2009 10:16

Quote:
Originally Posted by Marcski
Hoezo, als een echte soap betaamd kan je op elk moment invallen en heb je toch niks gemist... :D
Hulde, mwuahahaha!!! :giggle:

classicline 07-08-2009 10:17

hahah lachen hier..

Snap echt niet waar iedereen zich druk om maakt!

Handel is handel en zolang het verkocht word word het verkocht:)

Waarom zou iemand er niet een paar euro aan verdienen als het lukt is het toch mooi
er zijn er een hele boel meer hier op het forum wie de vraag en aanbod veel meer uitbuiten!! neem alleen de gemiddelde BBS verkoper eens ff polijsten poetsen en 1000 euro winst maken dat is pas echte handel;)

Als iemand het koopt is het toch mooi heeft diegene weer een beetje spielgeld.

De Handelaar op de hoek doet het echt niet anders hoor die verdient er waarschijnlijk nog een hele bult euro's meer op.

Ik vind de auto van Mischa een net ding en als zo een auto techisch helemaal in orde gemaakt is en je kunt instappen en een jaar niet meer naar omkijken ach waarom zou hij er voor de moeite niet een beetje aan overhouden?
Al denk ik zelf niet dat dat zo is.

Zweiter 07-08-2009 10:18

Quote:
Juist, Hangt er dus gewoon vanaf WAT je koopt en voor hoeveel . En of het waarde heeft om het weer te verkopen is.

Wat je meestal in een auto pompt qua geld (investering) wil niet zeggen dat hij dat ook weer opbrengt of dat hij datzelfde bedrag ineens meer waard is.

de verkoop van zn jetta voor het door hem gevraagde bedrag bevestigt jouw post helemaal: het verschil tussen uitgeven en investeren...

Misha 07-08-2009 10:22

Eindelijk wat volk wat het een beetje door heeft .. :thumbup:

richard-polo 07-08-2009 10:54

Quote:
Originally Posted by Gijs
Hahaha! Dat wordt veel popcorn meenemen ;)

Of bokshandschoenen ;)

Misha 07-08-2009 11:04

Quote:
Originally Posted by richard-polo
Of bokshandschoenen ;)

Blote vuist komt toch zeker harder aan of niet :D

richard-polo 07-08-2009 11:09

Quote:
Blote vuist komt toch zeker harder aan of niet :D

dan duurt het te kort ;) met handschoenen heb je nog effe fun..

iemand knock out slaan is niet moeilijk he, :)

heb je nog wat moois te koop? :D

Lennart 07-08-2009 11:11

Misha 07-08-2009 11:13

Quote:
Originally Posted by richard-polo
heb je nog wat moois te koop? :D

Ik ga morgenvroeg wat moois ophalen ;)

richard-polo 07-08-2009 11:13

Je mag wel wat aan sport doen lennart ;)

All times are GMT +1. The time now is 03:40.