![]() |
Die mening deel ik niet helemaal.
In mijn geval gebruik ik hem, de golf 1 diesel, ook dagelijks omdat dat voordeliger is en ik op die manier elke dag van mijn hobby geniet. Echter ik heb geen 2 auto's nodig. Ik ga weer terug naar 1 auto spijtig genoeg. Deze extra kosten wil ik niet meer dragen. (heb 2 golf 1 diesels) De overheid heeft voor mij mijn hobby verpest! |
Ik verwacht een 'run' of 40+ auto's...
|
Ik heb geen moeite om belasting te betalen voor een auto waar ik elke dag in rij.
Maar voor mijn 2e auto (hobby) is deze regel nu ook van toepassing. Ik had graag gezien dat ze een beter passende oplossing hadden gezocht. Nu treft het idd ook alle verzamelaars en hobbyisten. |
Als hobbyauto 120 euro per jaar betalen en de auto in de "wintermaanden" schorsen is toch ook wel een goede oplossing (IMO).
|
Dat is het ook, alleen dat had ook voor de diesel en (schone) LPG rijders moeten gelden.
|
Quote:
daar hadden ze idd een betere overgangsregeling voor kunnen/moeten treffen om deze mensen tegemoet te komen. |
Quote:
Dan betaal je uiteindelijk veel meer, en dan heb het niet over geld. |
Het is denk ik ook niet die paar 10tjes belasting die er betaald zal moeten worden, meer de frustratie richting de regering!
|
Was het maar een paar 10'tjes... ik moet voor mijn T3 diesel 160,- gaan betalen... per maand !!
|
Hoe zit het eigenlijk met schorsen ?? Kan ik hem voor 1 Januari schorsen en dan vervolgens in April weer aanmelden en dan betaal ik automatisch kwarttarief ? Heb die brief wel gekregen maar het schorsen lichten ze niet heel duidelijk uit.
|
Quote:
Is heel vervelend om van niks naar 160 per maand te moeten gaan, dan rest de volgende vraag: is het je die 160 euro waard? Kunnen hoog en laag springen daar draai je de regel niet mee terug. |
Ik ga in ieder geval ook geen ca. 60 euro per maand betalen voor een golf 1 diesel waar ik misschien nog 5000km per jaar mee rijd. Dus dan wordt het schorsen en onderdelen hergebruiken/slopen...
|
Blijkbaar krijg je niks als hij geschorst is :rolleyes:
|
Quote:
Ik heb 2 van die mooie brieven gekregen, waarvan één auto geschorst is |
Ik heb alleen 2 brieven voor actieve kentekens binnen, voor 3 geschorste kentekens heb ik (nog) niks ontvangen
|
Dan gaat het waarschijnlijk nog niet zo hard,wel raar dat Marcski ze wel heeft voor de actieve kentekens maar niet voor de geschorste.
Terwijl Ronin dit weer wel heeft ,makkelijker kunnen we het niet maken wel moeilijker :D |
Blijkbaar wil de staat liever de 15 miljoen dan de misrekende 135 mil..
Er zullen een boel oldtimers gesloopt worden in ieder geval.. |
Ik heb ook nog niks gehad van mijn geschorste mk1
|
Quote:
Ze kijken naar het ingeboekte bedrag en dat is 135 miljoen... dat ze volgend een gat van 120 miljoen hebben geeft ze in ieder geval weer een reden om de boel weer open te gaan breken :( Denk daarbij aan wegenbelasting voor gekentekende aanhangers en caravans, mrb voor brommers, de leeftijdsgrens optrekken naar 50 jaar, de overgangsregeling laten vervallen, enzovoorts... ze weten toch wel dat wij -het gepeupel- alles slikt.. |
idd die 135 miljoen gaan ze echt niet halen in 2014, dan gaat er wel iets anders 2015 meer geld kosten om het gat te dichten! De burgers zal het toch moeten ophoesten.
|
Ik denk zelfs dat ze dik 135 miljoen in de min gaan !! Ga maar na, auto's worden geschorst, worden geen onderdelen meer voor verkocht (lopen btw mis), bedrijven gaan over de kop, personeel wat daar werkt komt in de WW terecht, enzovoorts
|
Ben het helemaal met je eens en heel Nederland ook behalve de roverheid!
|
Meer mensen die er nog 50 euro tegenaan gooien voor de rechtzaak? Ik ga de machtiging wel invullen, zal mij die laatste 50 euro ook niks meer uitmaken.
|
Zo denk ik er ook over en mochten ze 20 januari nog niet voldoende in kas hebben om een rechtzaak te beginnen dan wordt die 50 ook niet afgeschreven.
Ik zou het zelfs geen probleem vinden om jaarlijks 50,- te 'moeten' gaan betalen.. |
Als het inderdaad bij die 50 euro zou blijven.. ik heb ze ook gemachtigd, uit principe. De overheid zou dit soort beslissingen niet moeten kunnen maken op basis van foutieve informatie
|
Het gaat ook niet om het geld. Ze willen gewoon die oude smeerzooi die vanuit heel Europa naar Nederland geexporteerd is (omdat ze daar maatregelen tegen hebben getroffen) opruimen... Nederland is gewoon een vangnet, "een trechter voor de shredder"
Ze zijn echt niet gek daar in Den Haag. De fanatieke liefhebbers willen wel betalen maar een groot deel van de oldtimerbezitters heeft geen stalling of zal het teveel rompslomp vinden om te schorsen en een stalling te zoeken en het opgeven. De dieselaars en gasrijders hebben hun oldtimer voor 99% om de kosten. En ook de gemiddelde staat van die kilometervreters is op zijn "low budget". Heel erg lullig als je veel geld hebt besteedt aan een prachtige oldtimer maar het zat er natuurlijk aan te komen. Hebben de profiteurs het verpest? Ik denk deels ja. MAAR... De overheid was echt vooraf bewust van deze trent en heeft gewoon lekker afgewacht tot ze de hele groep kon naaien. Alle vliegen in 1 klap. De groep "profiteurs" zal nu toch eerder een zuinige auto in het "witte circuit" gaan kopen wat de economie weer meer bevorderd. En voor Europa laten we weer zien dat we harde maatregelen treffen ter vermindering van de uitstoot. Hoeveel er in totaal met de oldtimers wordt gereden is toch niet relevant en nooit te checken. ...Statistieken voor Europa... |
|
Quote:
Klopt helemaal wat je zegt. Vandaar ook vrijstelling vanaf 40 jaar en uitsluiting van het kwarttarief van LPG- en dieselauto's. . |
Quote:
Ge-wel-dig (triest) dit !! "per toeval" (via facebook) kwam de politie er ineens maandag pas achter dat er een demonstratie plaats zou vinden, maar nu Wouter nog geen 24 uur geleden heeft aangekondigd om met zijn stichting een rechtszaak te gaan beginnen zijn ze er als de kippen bij om een inval bij hem te doen !! |
Dat is verloren energie als het om staat, belasting en millieu draait. Ooit gehoord van iemand die zoiets gewonnen heeft? Hier dient ook een groter, Europees belang. Bovendien gaat dat veel tijd kosten. Januari komen we er in ieder geval niet onderuit en wordt het dokken of slopen.
|
Toch hebben ze (de regering / belastingdienst) met de youngtimerregeling toen bakzeil moeten halen...
|
Ook toen werd, net als nu bij de oldtimers van 25 jaar en ouder, een ongeoorloofde wetswijziging door de Kamer aangenomen.
idd |
Wat ik naast deze wetswijziging nog steeds afvraag waarom Europa de 30-jaar regeling heeft en wij als melkkoe naar 40 gaan.
Daarnaast zoals eerder geopperd is dat je aan onderhoud van een oldtimer meer kwijt bent dan een nieuwere. Komt erop neer dat je dubbel gepakt word omdat je zonder elektronica wil rijden.. Hoe minder opties hoe meer het kost is het bijna. Vind het helemaal schandalig van de campers e.d. Doel van deze hele actie was toch de hoeveelheid import tegen gaan? |
Quote:
Misschien omdat RDW-keurmeesters zo een hoop onnodig werk bespaard blijft? Omkatten heeft nu weinig zin meer. Range Rovers, G-Mercedes (chassis), W124 (schutbord), Golf II, hoeft allemaal niet meer. En het zijn net zo goed de handelaren/importeurs als de handige particulieren die zich er schuldig aan maakten. (W124.nl forum geeft op zoekwoord "omgekat" 203 resultaten...) |
Ik heb geen brief gehad voor mijn geschorste mk1. Hier ligt een gastankt in. Ik twijfel nog wat ik ga doen. Eruit halen of 4 jaar wachten totdat hij de 40 jaar gepasseerd is. Ik denk het eerste. Maar voorlopig staat hij er nog.
Daarnaast haal ik volgende week een andere vw oldtimer op. Het is de bedoeling dat ik deze ook in de wintermaanden ga gebruiken. (als tweede/derde auto) Nu ben ik wel benieuwd hoe het zit met de belasting? Ik hoorde ergens dat je in januari nog niet hoeft te schorsen, omdat het zo kort dag was. Dus dat je pas in december moet schorsen. Kan ik nu van het kwarttarief gebruik maken en in december besluiten om niet te schorsen of moet ik gelijk de volle mep betalen? (mrb is 14 euro p/m dus zal er niet wakker van liggen) |
|
Tja..!
|
.................................................. ...................................ben er stil van
|
Net even €50,- toegezegd .
Mag toch aannemen dat er nog vele medeforumgenoten volgen........ http://www.vrijstellingoldtimer.nl |
ik heb de brief ook gehad,maar als ik die lees,kom ik tot de conclusie dat ik tot dec. '14 zou kunnen rijden voor een tarief van max 120 per jaar.ik begrijp dan ook niet helemaal waarom iedereen nu al die oldtimers te koop ramt voor een schijntje want een jaar doorrijden kost je maar max 120 extra?
|
All times are GMT +1. The time now is 21:12. |